30 kg openbaar of 35 kg btw


vang jij liever een bak openbaar,of op een btw.

Openbaar
38
90%
Btw
4
10%
 
Totaal aantal stemmen: 42
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

26-02-2015 16:52

Mag het ook beide zijn.

ik mag graag op openbaar water vissen en een 30 er(mag zelfs in ponden) heb ik graag aan mijn hengel hangen.

ik zou zelf nooit een stek boeken op een bw maar ben er inmiddels met gewonnen reisjes 2 x geweest en in mei staat nummer 3 voor de deur. Als daar een 35 (kg....ponden......beide goed haha) aan mijn hengel blijft plakken zal ik er echt niet minder blij mee zijn.

ik geniet van iedere vis en waar hij dan bij toeval aan mijn hengel blijft plakken maakt mij niet zoveel uit.

de vraag is meer op wat voor wateren wil je vissen.
mijn eerste buitenland tripje was pimprez.....leuke week gehad maar zou het zelf nooit boeken.
de wateren hier in de buurt zijn vaak mooier en voor de "mooie" voorzieningen hoef je het ook niet te doen.
dan blijft dus over het boeken van zo een stek voor de grote vis.
dat is dan weer net een visserij die niet aan mij is besteed.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

26-02-2015 17:04

Ik werk me eigen de pleuris op dat betaalwater, ik wil nl altijd de beste zijn!!!

Groet, Peter

Ps met vijf vissen op weekbasis daar doe ik het niet voor!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-02-2015 10:04

Mijn visie,gedachten en ervaringen op betaalwater zijn gewoon niet hetgeen waar ik als jager slash karpervisser een harde plasser van kan krijgen.Ik wil wel even benadrukken dat ik het andere mensen die hier wel aan hun trekken kunnen komen niet in een zwart donker hoekje plaatsen wil.het is puur mijn ding niet,en dit is wat ik vind en wat mij zozeer tegen staat.

Het is rond half 1 in de nacht,en ik zit op een betaalwater genaamd vaumigny,het is mijn eerste keer Frankrijk en eerste keer betaalwater.normaliter is dit het tijdstip dat ik gewend ben enkel geluiden van ratten,een gillende reiger en wat meerkoeten die kakelen te horen maar hier hoor ik een hoop gelach,bier dopjes die knallend van de flesjes gepoot worden,en om het uur een test of de piepers het nog doen.de stek aan de overkant is bezet door andere vissers en hun vrienden zitten een 50 meter van elkaar,ze bevissen een eiland vol obstakels en het lijkt wel een buurtfeest vol verlichting aan de overkant. er gaat een volle run af en ik zie een hoofdlamp van links naar rechts in de lucht met een hoop gegil een kleine 50 meter richting hengels rennen.gillend naar elkander dat hij vast zit , mijn agressie word lichtelijk versterkt als ik een keiharde knap hoor van een flinke dosis aan spanning op de nylon lijn.Ik hoor zijn maat zeggen jammer man,volgende X beter,en ik besef dat ik hier te maken heb met lichtelijk hersenloos volk.Dit tafereel gaat tot diep in de nacht door waarvan ik zo nu en dan wakker word.

Ondertussen is het rond een uur of 6,mooie tijd om eruit te gaan met een bak koffie en plaats te nemen op een stoeltje en op het water te kijken.de flapdrol aan de overkant krijgt weer een run en ik vraag me af of deze gozer oorkleppen op heeft,het duurt ruim een minuut en de run houd op,hij komt zijn tent uit,pakt zijn hengel op en komt tot de ontdekking dat ook deze zicht vast gezwommen heeft,de hengel word neergelegd en meneer pist even tegen een boom en gaat weer liggen.na een paar uren komt hij er pas weer uit,rost zijn lijn wederom kapot en scheldend hoor ik hem roepen " #@#$ vissen !! "

Al met al ben ik na deze sessie nog 2 X geweest naar andere btw,waarvan 1 het gehele water met mijn schoonouders en ex vriendin geboekt was.na dit alles ben ik erachter gekomen dat ik een soort mensen schuw ben ofzo,ik wil rust,geen vaste stekken,en zelf op ontdekkingsreis door Frankrijk heen,het jacht instinct is mijn drive,de rust om mij heen,en geen andere tentjes op luttele meters,geen pottenkijkers en betweters,geen popie jopie die me wakker houd met ze vriendjes,en ik besef dat dit ook niet altijd het geval zal zijn op betaalwater,maar de kans erop is te groot,en als die gasten er zijn,ben je er mooi klaar mee voor de hele week,je kan niet even naar een ander water,nee doe mij maar openbaar en het liefst op een onbewoond eiland !
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-02-2015 10:23

Tijdens het vissen wel dries,ik praat het liefst tegen me maat of anders een boom ofzo 8)
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

27-02-2015 10:29

Ze hoeven bij mij ook niet de bivvy plat te lopen ;)
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

27-02-2015 13:42

Ach in elke hobby zien we dit toch wel? Alles moet zo snel mogelijk, en zo makkelijk mogelijk. Eten bereidde je vroeger met liefde. Nu moet het de magnetron in en moet binnen 5 minuten op zijn.

Net als een dj, die zich badend in het zweet vroeger 3 vinyl platen gelijk legde. Nu staan ze met armen in de lucht met een sync knop en 2 usb stickjes of voorgemixt setje de show te stelen.

Zo ook in de karperwereld, waarom zelf moeite doen voor stek info / bestand als je met 1 klik op de knop een week betaalwater boekt, inclusief dieptekaart en tot op de gram weet wat er zwemt. En waarbij je denkt wel 30 stuks 30kg vissen te vangen. Om vervolgens alles op marktplaats te knallen omdat je geen hol hebt gevangen.

Over die obesitas vissen; voor de meesten moet een karper net als een zwaar verbouwde halfordstuning golf 1 zijn; hoe groter hoe beter, en anders is het geen vis.

Gewoon lekker vissen, ik word al blij als ik een guppie van 1kg vang. Vis is vis, maarja dat is mijn beleving.
robertino smith

27-02-2015 14:39

Vraag mij eigenlijk af of er boarders zijn die daadwerkelijk """nooit"" maar dan ook ""nooit"" op een betaalwater zijn geweest!!! Dus echte ""Cracks/ Crackers"" :wink: , die alleen openbare wateren NE/ BE/ FR, bevissen?

Groet.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-02-2015 14:46

Alleen de zwartvissers Robertino 8) :lol:
De rest BETAALD vergunningen :wink:

O.T: Ik vind het voorbeeld van Rik een goeie. Laat mensen hun gang gaan, oordeel maar
VER oordeel niet !! Het gaat om BELEVING !!
Mijn ding is het ook niet.. Laat mij maar lekker rommelen op m,n " Fred stekjes" :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
robertino smith

27-02-2015 14:53

Duimpje wel verdient nou :lol: !

Groet.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-02-2015 14:57

het is maar wat je doel is...
mijn doel is niet groot,groter,grootst iig.

verder heb ik nooit verder dan een straal van 20km van mijn woning vandaan gevist op zeevissen na (boot/pier)
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
robertino smith

27-02-2015 15:01

Dus ""Crack"" 8) ,

+1

Groet.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-02-2015 15:08

robertino smith schreef:Dus ""Crack"" 8) ,

+1

Groet.


volgens mij eerder "pep" :wink:

maar....
Crack is om te roken en pep is om te snuiven toch?, schijnt goed te helpen om de nachtjes door te komen :wink: ( heb ik een keer in een documentaire over het nachtleven gezien :D )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

27-02-2015 15:30

robertino smith schreef:Vraag mij eigenlijk af of er boarders zijn die daadwerkelijk """nooit"" maar dan ook ""nooit"" op een betaalwater zijn geweest!!! Dus echte ""Cracks/ Crackers"" :wink: , die alleen openbare wateren NE/ BE/ FR, bevissen?

Groet.


Indien je er nooit geweest bent,heb je ook.geen recht van spreken,je kan wel zeggen dat het lekker is om te neuken,maar als.je.nooit een kut gehad heb en enkelt je rechterhand idem dito
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-02-2015 15:35

Rik koster schreef:Indien je er nooit geweest bent,heb je ook.geen recht van spreken,je kan wel zeggen dat het lekker is om te neuken,maar als.je.nooit een kut gehad heb en enkelt je rechterhand idem dito


als ik jouw ervaringen lees hierboven dan hoef ik er niet geweest te zijn om van mening te kunnen zijn dat ik het dan toch maar liever bij mn rechterhand hou :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
robertino smith

27-02-2015 15:40

OK ok Rik, maar Crack is voor mij iemand die dus gewoon zijn eigen ding doet, ongeacht waar/ hoe groot/ hoe klein/ niet oordelen of veroordelen/ niet beter voelen als een ander, die zijn er hoe zeldzaam ook 8) . Stem ook niet daarom!

Groet.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-02-2015 15:44

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Zie je ..kwo KAN ook leuk zijn ! :wink:

Tja..heb jij nog wel tijd om te vissen met al die "documentaire,s ' te 'kijken" , of
doe je dit tijdens het vissen?

In een groen..groen,groen,groen knolle, knolle land daar..... :lol:
(voor jouw tijd waarschijnlijk..)


P.s Robertino.. die duim mag je intrekken, ik heb het in die 25 + jr ook 1 x geprobeerd :roll:
NOOIT meer... :wink:
Per geluk het hele water voor ons zelf, maar er mistte iets...
De aanblik van om de zoveel meter een grindbak voor de tent en rod-pods deed
me beseffen..... Doe mij maar Nederland waterland :wink:
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 27-02-2015 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
robertino smith

27-02-2015 16:05

Ok ok, dan hebben we ook nog Crackers!

Duimpje mag je houden :) Fred.

Zou ik naar een betaalwater willen maak ik dat zelf uit!

Groet.
Bijlagen
image-2015-02-27.jpg
(78.23 KiB) 1118 keer gedownload
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-02-2015 16:13

Fred Hazenbroek schreef:Tja..heb jij nog wel tijd om te vissen met al die "documentaire,s ' te 'kijken" , of
doe je dit tijdens het vissen?



ik download ze thuis en zet ze op mn 16gb sd kaart en kijk ze tijdens het vissen ja :wink: 8)

lang leve de docu`s :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
robertino smith

27-02-2015 16:38

Zal mij ff toelichten hoor,

Zelfstandig naamwoord
crack m

(sport) uitblinker

Ook een uitleg.

Verder crackers,

images.jpg
(3.9 KiB) 1101 keer gedownload


Geen documentaire voor nodig 8) .

Groet.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

27-02-2015 16:46

robertino smith schreef:Zal mij ff toelichten hoor,

Zelfstandig naamwoord
crack m

(sport) uitblinker

Ook een uitleg.

Verder crackers,

images.jpg


Geen documentaire voor nodig 8) .

Groet.


en dan zeggen sommigen dat dit forum niet leerzaam is... :roll:

:P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
robertino smith

27-02-2015 16:52

Ja, waar gaat het over, de een denkt gelijk aan drugs. De ander over keuze openbaar of betaalwater. Ik zeg lekker doen wat jezelf wil.

Groet.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

27-02-2015 17:35

wederom.. :lol: :lol:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

27-02-2015 18:52

Die ervaring van Rik kun je op openbaar water ook hebben, dat is niet voorbehouden aan betaalwater.
Heeft te maken met gebrek aan fatsoen van de Peppies en gebrek aan handhaving van de rechthebbende, of dat nou de overheid is of de uitbater van een btw.

Ik had zulke lui stante pede verwijderd van het terrein.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

27-02-2015 19:16

Ik heb nog nooit op een BTW gevist, geloof ook niet dat het gaat gebeuren. Maar ja, ooit noemde iemand de St. Lawrence River een BTW, omdat je daar met een visgids kan gaan vissen. Op zich wel grappig, aangezien die watersystemen Nederland als eilandje kunnen herbergen. En een crack ben ik al helemaal niet, want de cracks vissen meestal wel op een BTW.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!