Voerboot Dubio


Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

12-02-2016 09:35

Heb de skarp nu een jaar of 8 geloof ik. Het oude model. Jeweetwel dat bootje die ontploft whaha.
Het nokia 3310 syndroom. Die ook ontploft. (geloof mijn beste telefoon die ik ooit heb gehad)

Een vis-kennis heeft een baiter vol graupner gehad (veel problemen mee gehad). Daarna een ultimate baitcruiser die wekelijks bij de maker lag.

Ik heb nog geen enkel iets gehad met de skarp. Maar hij zal het vast een keer begeven.
Dan heeft ie het toch meer dan 8 jaar gedaan. Voor 400,- is dat geen slechte aankoop :wink: .

500,- krijg je gelijkwaardige boten voor.

Eerlijk is eerlijk. Volg je gevoel en luister een beetje naar de ervaringen en trek je eigen conclusie.
Toen ik de skarp kocht was hier niet veel gebruikerservaring mee. Maar hij bevalt mij enorm goed.
PS. Werpend vang ik net zoveel :wink: .
Berry Kuiper
Berichten: 414
Lid geworden op: 26-05-2010 12:10
Locatie: Apeldoorn

12-02-2016 11:02

Het is en blijft allemaal electronica dus dat kan altijd fout gaan al heeft je boot 3000 euro gekost, dus geluk speelt altijd wel een rol.
Maar het feit blijft dat de chinese boten een groot nadeel hebben tov. de zelf(af)bouw boten (Navigator, BaitStar, Powercatcher, Nanotec etc.), deze gebruiken namelijk een print waar vandaan alles geregeld wordt dus gaat deze print kapot of doen de lampjes het niet meer of iets anders dan moet de gehele print vaak vervangen worden.
Bij de zelf(af)bouw boten is het natuurlijk ook mogelijk dat dit gebeurt alleen dan kan dit modulair vervangen worden en hoeft er niet een hele nieuwe (dure) print vervangen te worden (als de print nog te leveren is) en kan men zelfs buiten garantie naar een willekeurige modelbouwshop gaan om eea te laten vervangen.
Vooral buiten garantie is dit een probleem en tijdens garantie kan het een probleem zijn omdat de chinese boot opgestuurd moet worden terwijl de zelf(af)bouw boot vaak ter plaatse gemaakt kan worden.

grt

Berry