Onderzoek van werking (M)PG e.a ingrediënten op karper


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2015 13:55

:D Tja, ik verschuil me gelukkig niet geheel achter de ondoorzichtigheid van 'n toetsenboord. 'Tuurlijk Peter, jouw toetsenbord is zeker zo'n doorzichtig geval...

Aha, erg doorzichtig geval :oops: .

En verder anderen bedankt voor de sluitende argumenten. Want antwoorden op de geschreven aannames van anderen schijnt blijkbaar ook niet onder mijn opties te vallen. Sorry.

Jezus christus, het wordt nog steeds erger.

Bert, Jezus Christus? Ik voel me gevleid, maar nee dat complex heb ik niet. Maar ja, als almachtig Vader roep jij er ook maar op los.

Ik heb trouwens (denk ik) nog nooit een eigen topic laten vallen, maar oke; Jullie winnen hier!!!

Mogen jullie je afvragen wat het belangrijkst is; Duidelijkheid omtrent de gezondheidswerking van wat producten op karper of geen geschrijf van mijn kant (ja, die laatste is 'm he!)?

Doei :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

04-01-2015 15:30

Hoeveel E-nummers heb jij afgelopen week gegeten Marco? Nog iets geconserveerds naar binnen gegooit? Mag hopen voor je meissie dat je daar wat minder panisch over bent dan met dat hele mpg gebeuren. Of zijn jullie beiden biologische muesli etende veganisten?
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-01-2015 17:22

Ik krijg waar ik je hebben wil, kom op en nu eens echt gaan vissen ipv die ellenlange verhalen!!

Groet, Peter

ps ben je te lui om achter dat toetsenbord vandaan te strompelen, vertel anders even nog het verhaal over je xenos blokje. :wink:
BTW ik trek er net een schub uit van 28 pondjes.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2015 21:14

:D hahaha. Het blokje blijft roze (vanwaar die interesse in roze?), en ook in 50 tinten grijs verkrijgbaar voor je vrouwelijke kant Peter. Maar netjes hoor 28 pond.., zelfs aan de wifi parkput :lol: .

Nee, oprecht leuk voor je :wink: ...

Hoeveel E-nummers heb jij afgelopen week gegeten Marco? Nog iets geconserveerds naar binnen gegooit?
Met een beetje nadenken kan een mens snel tot de conclusie komen dat jij en ik die keuze mogelijkheid in besef zelf hebben en vis niet! Blup blup...

Stroopkoek was net lekker.., ook goed karperspul :wink:.

(Ps; einde abonnement betekend niet dat ik niet meer snel langs kom :P )
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

04-01-2015 22:29

Marco Mostard schreef:Met een beetje nadenken kan een mens snel tot de conclusie komen dat jij en ik die keuze mogelijkheid in besef zelf hebben en vis niet! Blup blup...

Wij moesten thuis gewoon vreten wat de pot schaftte zat weinig keuzemogelijkheid bij, E-nummers daarentegen gegarandeerd wel.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

04-01-2015 22:35

MPG is reeds onder de aandacht van SVN, in het rapport " karper sportvisserij 4" wordt voorzichtig gesteld dat MPG in een behoorlijke hoeveelheid voorkomt in boillies maar geen nadelige uitwerking heeft voor het milieu en de leefomgeving, de uitwerking op de vis zelf zou nader bestudeerd gaan worden ten behoeve van het rapport "karper sportvisserij 5".

Ik citeer hierbij wat SVN schrijft in haar rapporten en gebruik dit om hier de gemoederen enigszins te bedaren.

Iedereen overigens nog de beste wensen en een goede vangst voor 2015 toegewenst.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-01-2015 22:51

Het topic dat aanleiding van dit topic was is gesloten. Daarmee komt dit topic ook aan zijn eind. Met wat Herman aangeeft ontgaat een en ander zeker niet aan Sportvisserij Nederland die notabene zelf onderzoek naar MPG in karperaas heeft gedaan.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======