karper vissen op de lingen hoe of wat


Plaats reactie
Jori kriesel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-03-2014 18:36

27-11-2014 20:08

wil in maart/april paar nachjes gaan vissen op de Lingen heb een voerboot en rubberboot tot beschikking. wat is het bestand van deze rivier en waar moet ik rekening mee houden of op letten

Alvast bedankt voor jullie reactie s


Gr jori








Een karper in de morgen is een dag zonder....
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

28-11-2014 23:05

Jori,

Je bedoelt waarschijnlijk de Linge, de Lingen ken ik niet. Er zijn een paar topics over de Linge, heb er zelf ook gevist, maar met de pen, voor jou niet interessant denk ik.

De topics die geweest zijn kun je terugvinden via de zoekfunctie rechtsboven. Je bent onduidelijk over welk deel je wilt vissen, geef dat duidelijk aan, de rivier is lang genoeg om jou verkeerde info te verstrekken Wat weet je zelf al, wat wil je precies weten van welk stuk, zo weet degene die je kan /wil helpen meer.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-11-2014 16:14

Frenk bedoeld waarschijnlijk de zoekfunctie linksboven. Ik neem verder aan dat je gewoon wilt weten of het de moeite is, en niet wat, waar en wanneer. Dat kan je van locals niet verlangen :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

02-12-2014 23:27

Je hebt geen woonplaats vermeld en de linge is volgens mij de langste rivier van Nederland...

Mijn ervaring met de linge (vis er al meer als 20 jaar)

Voer 2 dagen goed voor met 2 verschillende boilies (halve kilo tot een kilo per hengel per keer) geen partikels gebruiken!

Ga bij de instroom kant van een stuw zitten (daar komt het voedsel binnen) of aan de uitstroom kant omdat daar veel voedsel verzameld wordt door de stroming.

Pijl goed uit en zorg dat je rig net naast de hoofdstroom ligt (nering, rustig stuk naast de stroom)

Ik gebruik een coated hooklink met een anti-tangle sleeve met een wide gape haak mt8 zodat mijn rig niet in de knoop gestroomd wordt.
Ik gebruik ook sliding backleads welke ik net voor de kant in het water drop zodat de lijnen geen troep oppakken door de stroming.

Als aas gebruik ik meestal een MTC Sweet ScopeX of een TTB Extreme smell deze doen het meestal erg goed hier, ik neem ze meestal beide mee aangezien je maar nooit weet waar ze die dag zin in hebben.
Andere boilies met een goede scopex/mossel bolie zullen het ongetwijfeld ook goed doen.

3 weken geleden ving ik overdag 2 uur lang niets met scopex, verwisseld voor een extreme smell mossel bol en 3 runs in anderhalf uur 31, 24 en 15 pond schub (was ook meteen mijn jaarafsluiting) 2 dagen daarvoor was het precies andersom en deed scopex de truuk.

De linge kan erg grillig zijn en is absoluut geen makkelijk water, voor dat je gaat vissen zou ik eerst eens goed gaan kijken op maps.yahoo.com zodat je potentiele "sweet spots" kan vinden en deze later in het echt gaat bekijken.

Ik hoop dat je iets aan deze info hebt.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-12-2014 22:30

Veel meer kan hij volgens mij niet wensen :) .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Jori kriesel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-03-2014 18:36

04-12-2014 19:09

Ik bedoelde inderdaad de Linge, dankjewel voor jullie reactie s! Nou had ik ergens gelezen over het uitzetten van graskarpers en een spiegelproject? Iemand enig idee of dit waar is en of er al serieuze vissen bij zwemmen van de uitzettingen of moet je het meer hebben van het oude bestand? de grotere schubs..
rob leenheer
Berichten: 26
Lid geworden op: 06-10-2014 21:12

05-12-2014 13:37

Hoi Jori
Volgens mij heeft Arno een andere rivier in gedachte.
De Linge Is een heel rustige rivier van 108 km en is afgesloten door een sluis bij Gorinchem.Geen getijde en geen stroming.Zit een mooi bestand karper op zoals schub spiegel en hele grote graskarper.Van uitzettingen heb ik niets gehoord maar van het oude bestand zit er genoeg op.
Beter 1 karper in de hand dan de lucht van 10.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-12-2014 14:37

wat is het bestand van deze rivier

Iemand enig idee of dit waar is en of er al serieuze vissen bij zwemmen van de uitzettingen of moet je het meer hebben van het oude bestand? de grotere schubs..

Geen flauw benul, maar ik weet wel dat zelf vissen een aardige graadmeter is...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-12-2014 17:32

Wat weet je zelf al, wat wil je precies weten van welk stuk

Hiermee bedoelde ik inderderdaad tussen de regels door, heb je al wat geprobeerd.
Ik stel wat tegenvragen, maar krijg weinig respons (lees: vage antwoorden, nieuwe vragen). :o
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

06-12-2014 12:43

Tja, van een rivier(tje) van 108 km lang, en in breedte variërend van prutsloot tot ong. 50 meter breed met beroepsvaart, en met allerlei stuwstukken kun je niet echt in algemeenheden spreken. Feit is dat er genoeg spiegels zijn uitgezet en dat de toppers richting de 20 kilo gaan.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

08-12-2014 00:04

rob leenheer schreef:Hoi Jori
Volgens mij heeft Arno een andere rivier in gedachte.
De Linge Is een heel rustige rivier van 108 km en is afgesloten door een sluis bij Gorinchem.Geen getijde en geen stroming.Zit een mooi bestand karper op zoals schub spiegel en hele grote graskarper.Van uitzettingen heb ik niets gehoord maar van het oude bestand zit er genoeg op.


Ik heb het zeker wel over de linge, de linge begint hier bij het pannerdensch kanaal en is hier maar een meter of 7 breed. (Geloof me maar dat stroomt echt wel.)

Dat is ook de reden waarom ik schreef "hier" aangezien de TS geen woonplaats opgegeven had en dat de linge de langste rivier in Nederland is.

Als de linge richting het westen breder is dan zal het ook minder hard stromen.
Antoon Dulos
Berichten: 12
Lid geworden op: 09-10-2014 12:27

08-12-2014 14:24

he hallo all linge is erg mooi Karper water

TIJGERNOTEN !!!! :P daar zijn ze gek op :lol:
rick kievit
Berichten: 52
Lid geworden op: 05-04-2011 20:15
Locatie: Tricht

01-02-2015 16:35

ik woon naast de Linge en is het water waar ik standaard vis. als je eenmaal door hebt hoe je het hier moet aanpakken kan het heel hard lopen. ik zie de Linge ook echt niet als moeilijk en heb nog nooit geblankt. vind zelf maar uit hoe je het verder aan gaat pakken maar het bestand zit verder goed. er zit een divers bestand aan spiegels, schubs en gras. er zit bizar veel zeelt en brasem. bijvangsten van mega windes zijn ook niet uigesloten. Goodluck!
for me is carpfishing not a hobby but a true passion!!!
Jori kriesel
Berichten: 13
Lid geworden op: 14-03-2014 18:36

01-02-2015 19:15

Dankje wel allemaal zal deze informatie meeneme en er wat van gaan maken
Plaats reactie