Alleen maar graskarpers?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Roland Duistermaat
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-06-2003 02:00
Locatie: Warnsveld
Contacteer:

11-07-2003 16:57

Ik heb even en vraag. Ik vis sinds een paar weken op een zandafgraving en vang er regelmatig graskarpers van een pond of 28. Ik heb nu al 2 x een run gehad die niet te stoppen was. Ik heb alleen nog geen schub of spiegel gezien of gevangen hier. Kan het aan mijn aas liggen? Ik draai boilies met aardig veel koolydraten... Of zal er gewoon geen schub zitten! Heeft iemand een tip voor mij om die graslaten uit te schakelen zodat ik eens een mooie schub kan landen in mij net!

Alvast bedankt,

Roland
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

11-07-2003 17:29

Probeer eens een donkere vismeel boilie.

Graskarper pakt graag fel aas.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

11-07-2003 18:01

ja ik zou op vis overschakelen, maak je toevallig gebruik van een grondvoer, bijv. particels? Dan zou ik hier ook mee stoppen in ieder geval.
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

11-07-2003 23:44

Ik en m'n vismaat hebben een keer een water
bevist, waar zowat alleen maar graskarper
rond zwom. Wij hadden het echter niet op deze
graskapers voorzien! Wij hebben het toen ook
met vismeel boilies gevist, omdat we dachten
dat de graskarper daar niet zo dol op zou zijn. Maar mis poes, we vingen ook gewoon met
de vismeel boilies aan de lopende band gras-
karpers!
Het enige wat je zou kunnen doen is, of gewoon de graskarpers accepteren en stug
blijven doorgaan, of proberen op zicht te
vissen en dan via een pennetje het aas voor
een bek laten zakken van een gewone karper.

Oh ja.......liever niet met pop-ups vissen
als je de graskarpers wilt ontwijken!
Trouwens graskarper is een prachtige sportvis
als je er gericht op vist!

groetjes Benny

_________________
listening to the wind of change

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Benny van de Werfhorst op 2003-07-11 23:45 ]</font>
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-07-2003 09:40

Graskarpers van 28 pond zijn geen verkeerde beessies om te vangen, zou zo met je ruilen, althans... voor een nachtje dan, haha :lol: :lol:

_________________
Karpertje, kapretje, karpertje, kom maar bezoek bij ome Marijn en geef mij een fluiter!!
Marijn

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: marijn ham op 2003-07-16 09:40 ]</font>
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

16-07-2003 11:15

Volgens mij is er geen mogelijkheid om deze beesies uit te schakelen ik heb zelf ook op een water gevist met van die reuzen graskarper hier bestaat de populatie ongeveer voor 70%! uit deze jongens en je doet er nix aan dat je ze vangt

je kan het wel iets verminderen door inderdaad al eerder aangegeven

- geen particles
- geen popup

Maar dan nog zal je ze vangen...

Verhalen over vismeelboilies zijn absoluut niet waar! spreek uit ervaring deze beesies vreten absoluut hetzelfde als een "normale karper" op de grote plukken gras na dan

Ik zou het even een half jaar tot een jaar aanzien en heb je dan nog geen schub of spiegel op de mat dan moet je toch bij jezelf te raden gaan of dit is wat je wilt

Want geloof me er zijn echt hele mooi grassies te vangen...Alleen ik zit er ook niet op te w88 (vooral zomers niet wat een stank :grin:)

Nog een tip voor als je graskarper weer eens een meter hoog springt of dwars door je schepnet raast (waar gebeurd (foxnet!)) dril ze echt compleet af tot ze geen ruk meer doen en schep ze hierna verwijder de haak in het schepnet wat nog in het water hangt en laat hem direct gaan...Het wegen van zo een beest kan een ware last zijn en het komt deze vis niet ten goede...Tenzij het beessie extreem rustig blijft ...

Maar anyway ik wens je succes op j8 naar de normale en lukt het ni wens ik je nog vele grassies van 28 pond toe (wie weet zelfs wel 30!)

met grazende groet
Hans
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Roland Duistermaat
Berichten: 66
Lid geworden op: 22-06-2003 02:00
Locatie: Warnsveld
Contacteer:

17-07-2003 11:16

Hans, bedankt voor de tip. En inderdaad wegen van zo'n graslat is niet altijd makkelijk. Normaal doe ik het niet maar als hij zo groot is moet ik het altijd weten! Ik heb van de week weer een poging gedaan op het water en weer 2 grassies gevangen en 1 keiharde run die ik bijna niet kon stoppen. Had ik hem eindelijk een beetje onder controle breekt die verdomde haak net achter na de bocht af!? Dit heb ik nog nooit meegemaakt... en dat met Nash haken ook nog!!

Ik ga gewoon door met vissen op dit water dit jaar. Mocht er alleen maar graskarper uitkomen dan hou ik na dit jaar op en ga ik wel weer een nieuwe uitdeaging aan.

Groeten Roland
Plaats reactie