Instant vissen tips


Plaats reactie
Ricardo Veenstra93
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-10-2014 17:17

16-10-2014 09:36

Goedemorgen,

Ik vis erg vaak bij ons in de vijver (https://www.google.nl/maps/@53.2228084,6.5199838,17z)
M'n hengels leg ik vaak tussen de bovenste 2 eilandjes in (zachte klei bomdem met veel wier) en een hengel een metertje langs de kant van het middelste eilandje (ook een zachte bodem)
Vaak gebruik ik hier scopex en garlic robin red bollen i.c.m met een helicopter rig maar heb tot op heden nog maar 1 karper gevangen op deze vijver. Ik knup vaak ook nog een PVA zakje aan m'n onderlijn met daarin wat hele/halve en verkruimelde boilies erin.
Pop-up boilies heb ik nog niet geprobeerd omdat ik hier verder nog nooit mee gevist heb.
Hebben jullie enige tips om de vangst wat te kunnen vergroten? Alles is welkom!

Alvast bedankt!

Ricardo
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

16-10-2014 10:02

Wordt er veel gevist met boilies? Haal dan een zak pinda's (check even via de zoekfunctie hoe je ze goed bereid) en je omzeilt al de negatieve conditionering op boilies. Wil je toch persee met boilies blijven vissen, snijd dan elke boilie (niet alleen je haak aas) door de helft en gooi er wat liquid liver of krill overheen. Verder gewoon blijven volhouden, goed opletten en daar op in springen. Komt goed :-)
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

16-10-2014 10:16

Heb je al eens gemeten hoe diep die blubberlaag is in combi met het wier? wellicht staat je helicopterrig te diep afgesteld.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Ricardo Veenstra93
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-10-2014 17:17

16-10-2014 11:08

Dit heb ik nog niet gemeten, hoe kan ik dit het beste doen?
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

16-10-2014 11:08

Zo'n beetje iedereen die daar voor de eerste keer komt zal tegen de eilandjes aanvissen, misschien is dat ook een punt, heb je toevallig al echt karper gezien? Springen rollen enz?
Even van boilies af is een goed advies idd, pinda's of tijgers eventueel met een popupje om boven het wier en klei te blijven.
De meest voorkomende windrichringen in NL zijn W en ZW, daardoor kan het zijn dat tegen de eilandjes een dikke laag smurrie is opgewaaid die zuurstofarm is en nauwelijks interessant leven voor de karper bevat, iets verder uit de kant kan dan helpen, een paar keer rondlopen met de peilhengel zal je veel vertellen, komt er bv na de strook opgewaaide bagger misschien een harder stuk?

Geef niet op, blijf kijken en vooral proberen, je weet in ieder geval wat niet lukt nu.

Succes!!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

16-10-2014 11:10

Die tip las ik laatst in een ander topic op het forum: je neemt een draad van witte wol en bevestigd dit aan je hoofdlijn en aan de onderkant van de wol doe je het lood wat je normaliter ook gebruikt. Uitwerpen naar de plek waar je vist, even laten zinken en intrekken, ophalen en dan kun je aan de zwarte kleur van het draad zien hoe dik de blubberlaag is.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

16-10-2014 11:49

Katoen moet je hebben. Neemt meer vocht op.
Ricardo Veenstra93
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-10-2014 17:17

16-10-2014 12:21

Zo'n beetje iedereen die daar voor de eerste keer komt zal tegen de eilandjes aanvissen, misschien is dat ook een punt, heb je toevallig al echt karper gezien? Springen rollen enz?
Even van boilies af is een goed advies idd, pinda's of tijgers eventueel met een popupje om boven het wier en klei te blijven.
De meest voorkomende windrichringen in NL zijn W en ZW, daardoor kan het zijn dat tegen de eilandjes een dikke laag smurrie is opgewaaid die zuurstofarm is en nauwelijks interessant leven voor de karper bevat, iets verder uit de kant kan dan helpen, een paar keer rondlopen met de peilhengel zal je veel vertellen, komt er bv na de strook opgewaaide bagger misschien een harder stuk?

Geef niet op, blijf kijken en vooral proberen, je weet in ieder geval wat niet lukt nu.

Succes!!

Ik heb de karpers nog niet echt zien springen / zwemmen. Wel zag ik gister voor een langere periode luchtbellen op de stek waar ik zat, weet niet of dit karper was of iets anders... En het klopt inderdaad dat iedereen altijd tegen / tussenin de eilandjes vist. Als ik het met een pop-up ga proberen, moet ik dan ook nog een extra loodje onderaan m'n onderlijn doen? Anders denk ik dat de hele onderlijn zon 15cm van de bodem afhangt...

Die tip las ik laatst in een ander topic op het forum: je neemt een draad van witte wol en bevestigd dit aan je hoofdlijn en aan de onderkant van de wol doe je het lood wat je normaliter ook gebruikt. Uitwerpen naar de plek waar je vist, even laten zinken en intrekken, ophalen en dan kun je aan de zwarte kleur van het draad zien hoe dik de blubberlaag is.

Katoen moet je hebben. Neemt meer vocht op.

Ik ga het proberen, thanks!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

16-10-2014 12:30

een langere onderlijn kan je ook proberen bij veel blubber.25 tot 30cm bijvoorbeeld. en ruimte tussen de haakbocht en aas 2cm bijvoorbeeld.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-10-2014 13:11

Bij de helicopter rig 1 bead gebruiken zoals aangeven in een ander topic ;)

daarbij vis je niet met popups?? zou het toch eens gaan proberen dan.
en inderdaad pak ander aas, pinda's of halibuts, trosje maden of klompje mais, ect ect, proberen en testen is uit eindelijk vis vangen ;) en kennis op doen voor dat water.

daarbij misschien ook eens een andere plek proberen, of be-aas 3 plekken of meer en bevis die om de 5/6 uur ofzo..
want vele laten uren lang hun aas op 1 plek leggen, maar vang je niet veel of je kent het water niet wissel dan van plek om de 5/6 uur ofzo. het kan zijn dat waar jij vist geen vis komt op een verdwaalde na en 20 meter er naast het vollop druk is.

dus ja proberen is de sleutel.

Cheers.

ps: wat boven water een mooie plek lijkt wil niet zeggen dat het onderwater ook zo is he ;)
Oja joh!!!
Ricardo Veenstra93
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-10-2014 17:17

16-10-2014 13:25

R de Winter schreef:Bij de helicopter rig 1 bead gebruiken zoals aangeven in een ander topic ;)

daarbij vis je niet met popups?? zou het toch eens gaan proberen dan.
en inderdaad pak ander aas, pinda's of halibuts, trosje maden of klompje mais, ect ect, proberen en testen is uit eindelijk vis vangen ;) en kennis op doen voor dat water.

daarbij misschien ook eens een andere plek proberen, of be-aas 3 plekken of meer en bevis die om de 5/6 uur ofzo..
want vele laten uren lang hun aas op 1 plek leggen, maar vang je niet veel of je kent het water niet wissel dan van plek om de 5/6 uur ofzo. het kan zijn dat waar jij vist geen vis komt op een verdwaalde na en 20 meter er naast het vollop druk is.

dus ja proberen is de sleutel.

Cheers.

ps: wat boven water een mooie plek lijkt wil niet zeggen dat het onderwater ook zo is he ;)

Bedankt voor je reactie :)
Als ik er een pop up aan doe moet ik dan ook extra lood (kneedbaar lood) iets boven de haak op de onderlijn doen? Of gaat de hele onderlijn niet omhoog als er een pop-up aan zit.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-10-2014 13:40

ricardo,

probeer heteens uit in een bak water. wat doet zo'n loodje met jouw popup. Jij beinvloedt dat zelf.
Als je eenmaal weet hoeveel prut er is, kun je icm je eigen verzinsel iets uitproberen.

Ik hoor jou trouwens niet vertellen dat de anderen die daar tussen/tegen de eilanden vissen wel vangen. of ik lees niet goed.
Ricardo Veenstra93
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-10-2014 17:17

16-10-2014 13:48

Frenk de Gruiter schreef:ricardo,

probeer heteens uit in een bak water. wat doet zo'n loodje met jouw popup. Jij beinvloedt dat zelf.
Als je eenmaal weet hoeveel prut er is, kun je icm je eigen verzinsel iets uitproberen.

Ik hoor jou trouwens niet vertellen dat de anderen die daar tussen/tegen de eilanden vissen wel vangen. of ik lees niet goed.

Dat heb ik inderdaad nog niet vermeld.
2 andere karper vissers vangen wel regelmatig op de plekken waar ik ongeveer zit te vissen (maar die hebben een voerboot).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-10-2014 14:01

Dat is nu niet zo van belang, tenzij strak tegen het eiland aan vissen vis oplevert en te ver evandaan niets oplevert.

Wat belangrijker is: hoe vissen zij: met helicopterrig, zoja, hoe, met loodje boven haak?

je hebt nu voldoende materiaal om te testen, dus : vissen!
Ricardo Veenstra93
Berichten: 12
Lid geworden op: 13-10-2014 17:17

16-10-2014 14:02

Bedankt allemaal voor het meedenken. Dit weekend maar weer even naar het water en kijken of we wat kunnen vangen :)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

16-10-2014 16:54

laat maar weten wat het geworden is.

succes in ieder geval.

cheers
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

26-10-2014 20:42

Tijgernoten met een gekleurd popup maisje en een funnelwebje met pellets.
Plaats reactie