instant vis sessie


Plaats reactie
Guido Derks
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-10-2014 16:27

08-10-2014 21:47

Hoe pakken jullie altijd je instant sessie aan?
Hoeveelheid bijvoeren?
Meer gaan voeren na een vangst?
Waarmee voeren?
en misschien nog zelf informatie
Gebruikersavatar
jaakop visser
Berichten: 120
Lid geworden op: 30-12-2009 19:54
Locatie: Assen

08-10-2014 22:21

Probeer eerst de vis te vinden, eenmaal gevonden kan je daar je stek kiezen. Kan je de vis niet vinden, dan kies ik meestal een stek die er op het oog goed uitziet (rietkraag, overhangende bomen, duiker enz). Meestal voer ik bij de start van de sessie enkele halve en hele boilies. Vaak maak ik ook gebruik van een pva zakje of stick, hier doe ik dan wat hennep en boiliekruimels. Eenmaal vis gevangen voer ik wel weer enkele boilies bij.
Ook is het wel handig om het water goed in de gaten te houden. Zo kan je eventueel een hengel op een andere plek leggen als de vis daar actief is.

Ik hoop dat je er wat mee kan,

groeten jaakop
Guido Derks
Berichten: 6
Lid geworden op: 07-10-2014 16:27

08-10-2014 22:39

Ik vis zelf al een aantal jaren en meestal instant
Maar wil gewoon weten hoe andere hun sessie aanpakken
En daar kan nog wel eens nuttig informatie tussen zitten
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

09-10-2014 09:48

voor een instant sessie durf ik een avondje voorvoeren op de plaatsen waar ik vertrouwen in heb. De volgende ochtend bevis ik deze stekken ook. Beetje voeren als ik aankom en proberen een visje te vangen. Meestal heeft dit wel suc6, ook maak ik gebruik van een stickje.

Als de stekken blijven vangen verander ik niets. Als het wat doodvalt zoek ik plaatsjes waar de vis actief is (bellespoor, rollen)

Ook na elke gevangen vis wat boilies voorvoeren.

Ik zoek ook altijd graag een plaats uit waar ik verschillende goede stekken kan bereiken, zodat ik niet altijd moet verkassen.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-10-2014 10:39

Ook aan het water gebruik ik de zoekfunctie ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-10-2014 12:30

voor een instant sessie durf ik een avondje voorvoeren op de plaatsen waar ik vertrouwen in heb.


Dat is geen instant vissen. Sorry. :wink:

Instant is het wel lekker als je op plekken vist waarvan je zeker weet (voor zover mogelijk) dat er regelmatig karper rondhangt of passeert. Het aas liefst gemaakt om z.s.m. reactie van vriend(in) karper te triggeren. Zeker bij korte instant sessies.

Eerlijk gezegd vis ik nooit instant, tenzij ik met de pen op pad ga.
Ik weet het ook allemaal niet...
marc staal
Berichten: 26
Lid geworden op: 24-06-2014 15:12

10-10-2014 23:07

ik heb het vissen nu sinds kort weer opgepakt, maar tegenwoordig met een pennetje gezien ik geen tijd heb voor lange sessie. Ook heb ik geen tijd om voor te voeren en maak ik vaak 5 voerplekken en begin dan vanaf de eerste de boel af te vissen.

Ik voer zelf met een mengsel van mais hennep en kikkererwten en soms krieltjes. Ik heb op dit moment alleen nog op mais een paar kleintjes binnengehaald in boerenslootjes. Ik wil nu graag wat groter vangen en wil binnenkort op het van starkenborg kanaal in groningen/zuidhorn gaan vissen. Er zijn hier een aantal watertjes die uitmonden op dit kanaal. De brug die over deze dwarswateren gaat is gemetseld en kan dus veel natuurlijk voedsel bevatten lijkt me.

Mijn plan ik bij elke brug een voerplek te maken, en dan niet in het grote kanaal maar de zijtak.
Mengsel wat ik in gedachten heb ik hennep mais en kikkererwten en misschien wat boillies erdoorheen.

Graag hoor ik hoe ik dit het beste kan aanvliegen en of iemand anders een ander voer weet wat instant goed werkt.
Plaats reactie