willem barnas....


Gesloten
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

03-10-2014 20:10

Sorry bij voorbaat als ik iemand beledig maar dit moet mij echt van het hart, als dit verhaal je niet aan het denken zet, je niet in gedachten die noordwester voelt, kouwe klauwen voor kunt stellen omdat steeds die verdomde haringen er weer uitkomen, de wanhoop van afzien en niks vangen, de frustratie omdat het gedrag van die biggen op dit soort water niet te voorspellen is, als je na het lezen van dit uitmuntende verhaaltje het enige wat je opvalt het merk van de bollen is, dan is er maar een conclusie, dan ben je geen echte visser en snap je niet waar dit over gaat.
Da's niet erg maar reageer dan niet, je mag alles zeggen hier maar dat hoeft niet, als je niet onder de 16 graden aan de waterkant komt dan zal dit totaal onbekend gebied zijn, lekker naar je btw gaan, op je nummer gaan zitten en superbrasems takelen dan, maar laat deze man in zijn waarde.

Prettig weekend allemaal! :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

03-10-2014 21:13

One hundred and eighty! :)

Ach, als mensen die bijdragen aan een betere karperwereld (het zij door belangenbehartiging, door kwaliteit in wat voor vorm dan ook, door kleine of grote dingen, ...), moesten eten van schouderklopjes uit diezelfde subcultuur, dan gingen ze kapot van de honger. Aard van het gemiddeld beestje... :)

Ik lees Willems bijdragen en vroegere artikels graag, en vind die link naar MTC erg subtiel. MTC zal vast blij zijn met iemand als hem in haar rangen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

03-10-2014 21:34

Jij maakt wel heel erg veel reclame mark,tot 2 keer toe,nog met hoofdletters ook ,dah kennie he 8) he

Maar on topic,ik vond het een enorm pakkend stukje tekst,las het heerlijk weg,en vooral dat stukje agressie in zijn verhaal,ik heb de rivier ook vaak vervloekt,en andere grote wateren,mijn tent is weg gewaaid en in stukken gescheurd,mijn paraplu lag op zij kop en dreef met 380 km per uur zo naar de overkant,bij het onthaken van een brasem door blijven glijden over de basalt keien en tot ver na me klootzak stond ik daar vloekend en tierend,alle putten dichtgevroren maar de rivier niet,eenmaal diep in de nacht wakker worden en vragen wat ben ik godverdomme hier aan het doen,een kans op blanken is 99,9%. Het harde werken word vanzelf een keer beloond,en dat zie ik terug in het artikel, ik verwacht een deel 2,maar dan dat alle puzzel stukjes kloppen,en in een deel 3 verwacht ik een lief klein speelskatertje,dat met zijn poot de puzzel stukjes van 999 stuks dwars door de hele woonkamer slaat. :D
Want zo is het toch in onze hobby...vallen,bij het opstaan glij je nog eens uit,en dan... :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

03-10-2014 22:39

Hey Will'm, mooi pakkend stukkie werk man.
Vissen, vooral karpervissen blijft een tijdverdrijf dat schreeuwt om voldoening. Soms is het er en komt het als een wolkentrein hemelhoog over je heen. Oneindigheid, Geen verbinding, Maximaal ontvangst..Bijna gewelddadig is de beleving, zelfkastijding wellicht. :wink:

Ergens moest ik even denken aan..
De oude visser Santiago heeft 84 dagen lang geen vis gevangen. Dat is de reden waarom de leerjongen Manolin van zijn ouders niet langer met hem mee mag.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-10-2014 23:53

De zure reacties van een aantal forumleden kan ik absoluut niet plaatsen bij het verhaal van oudforumlid Willem Barnas. Het gaat notabene over onze onderschiktheid aan de elementen. Net als ik zal menig karpervisser meegemaakt hebben dat alle kansen om überhaupt nog van fatsoenlijk vissen te kunnen spreken door de omstandigheden in de grond geboord werden. Op zo'n moment ben je een heel klein nietig bang mannetje.

In een aantal reacties herken ik stokpaardjes die los staan van dit verhaal. Verzoek is om die maar eens elders te gaan berijden. Hier worden we er niet meer wijzer van.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-10-2014 00:05

Echt zure reacties kan ik niet ontdekken Kees.

Groet, Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-10-2014 04:12

Ik wel..........
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

04-10-2014 14:38

Ik ook...
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

04-10-2014 15:19

Jammer hoor, mooi artikel.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

04-10-2014 17:47

jongens wat een slap gezeur omdat iemand zijn mening geeft om een artikel met reclame voor 1 merk.
dan ook nog durven te zeggen dat er geen reclame wordt gemaakt terwijl er een grote foto met het merk en onder aan het verhaal nogmaals een plaatje met het merk en een link van klik hier om naar de site te gaan.
dus dat is geen reclame maar maar wat zijn we erg.
ik val niemand aan,heb ook niet gezegd dat het een slecht artikel is maar alleen dat er weer een reclame verhaaltje is geschreven,en dat was mijn mening .

maar er wordt gereageerd door 1 man kennelijk uit eigenbelang en de rest loopt(lult) erachter aan,maar maar wat een slappe hap zeg.
doe eens gek en zeg wat je van een verhaal vindt en loop niet achter de kudde aan.....pfffff
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

04-10-2014 17:56

Zou je loop maar eens schoonmaken hij begint aardig te stinken.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

04-10-2014 18:25

Er zit een groot verschil tussen een raclame artikel of een artikel dat geschreven is door.iemand die toevallig betrokken is bij een merk. Als.je dat verschil niet ziet, heb je een behoorlijk bord voor je kop
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-10-2014 20:16

Beste Wally,
mocht er al eentje lopen te zeuren dan ken je hem vast wel, je ziet 'm 's avonds soms in de badkamerspiegel.
Ik daarentegen heb een prachtig geschreven verhaal gelezen, met stijl, diepgang en flair welke mij deed denken aan Ernest Hemingway.
Daarom ook refereerde ik al een beetje in die richting met; ergens moest ik even denken aan?

Maar nu kom jij ermee aan dat ik achter een kudde zou aanlopen?
Leer eerst eens lezen jong, jou ongebreidelde kritiek komt enkel voort uit het gemis aan begrijpend lezen.
Je leest niet eens, enkel plaatjes kijken en krijsen als een 'echte karpervisser'..
Mocht je dat leesvermogen niet bezitten en enkel op vertoonde plaatjes reageren, dan wens ik jou oprecht sterkte in het wereldje..

Zo'n artikel schrijven, daar mag ik alleen maar van dromen ondanks geraniums, wollen sokken en pantoffels, het gaat mij niet lukken op de Will'm manier. 8) Maar morgenvroeg van ik wel een hele beste, dat doe ik dan wel weer beter dan Will'm.. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-10-2014 10:12

Ik ga het zeker niet voor Wally opnemen maar hij heeft wel een punt,..het verhaal is voor mij herkenbaar en voor de weemoedige vissers onder ons belevings romantiek echter waarom dan weer een link naar een aasfirma?,.juist in dit verhaal ongepast.

Een bekende van mij had een aardige sessie op een bekend Frans water,..de eerste foto,s waren standaard en nog geen 24uur later voorzien van een logo,..en het nieuwe bolletje did the Job. :cry:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2014 10:35

Rest de vraag...word er betaald voor dit artikel om boven aan karper wereld te staan...?
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

05-10-2014 10:57

natuurlijk zal er nooit gezegd worden dat er betaald is want anders krijg ik nog gelijk ook......

nogmaals er zijn schrijvers en je hebt schrijvers en willem hoort bij de goede schrijvers maar waarom dan die reclame erbij......
maar nog een keer hier op forum mag je van de grote namen(pff) geen eigen mening hebben want dan ben je gelijk een boeman........
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2014 11:06

Ik stel deze vraag,omdat ik naar de marne ga,en misschien ook wel een artikel ga schrijven,geheel belangeloos en geheel reclame vrij,ook zal ik film materiaal maken,dus zou wel eens een eerlijk antwoord willen horen of dat je gratis op een forum als deze boven in kan komen te staan.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

05-10-2014 11:15

wally de weijer schreef:.

nogmaals er zijn schrijvers en je hebt schrijvers en willem hoort bij de goede schrijvers maar waarom dan die reclame erbij......
...


Vraag aan jou: waarom niet? Is het verhaal dan minder waard? Is de schrijfprestatie dan minder? Is het dan gelijk misleiding?
Ik neem aan dat je wel eens film kijkt, of een pot voetbal, formule1 of wat dan ook, dan word je ook geconfronteerd met reclame. Dat is nu eenmaal de wereld waarin we leven, en dankzij de commercie kunnen we met zijn allen gebruik maken van doorontwikkelde producten of het nu om molens, beetmelders of aas gaat.
Als je gesponsord word dan ga je een verbintenis met elkaar aan waar beide partijen wat aan hebben. Bij de een is dat omdat ie goed kan vissen(wat is goed) de ander brengt kennis in huis, en weer een ander is een prettige persoonlijkheid voor op een beurs, daar krijgt die persoon weer wat voor terug. Als je eraan stoort zal je het moeten ontwijken, een forum tijdschrift kan ook niet bestaan van enkel een beetje contributie
Tot slot verwijt je mensen dat je niet je mening mag geven, dat mag je zeker maar eigenlijk doe je met die opmerking precies hetzelfde ten opzichte van de mensen die het niet met je eens zijn
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

05-10-2014 11:40

[quote="Rik koster"]Ik stel deze vraag,omdat ik naar de marne ga,en misschien ook wel een artikel ga schrijven,geheel belangeloos en geheel reclame vrij,ook zal ik film materiaal maken,dus zou wel eens een eerlijk antwoord willen horen of dat je gratis op een forum als deze boven in kan komen te staan.

Je heb zelf toch iets gedaan voor een firma dan weet je toch hoe het werkt?

Ik weet bijna wel zeker dat er niet direct betaald word in geld maar wel in spullen en aas,..maar hoe serieus moet je die gasten nemen? ik heb een periode het zogenaamde wereldje een beetje gevolgd maar dan zie je Pietje bij firma B en de volgende keer weer bij firma A,..dan lees je weer dit en dan weer dat en allemaal met een belang.
Ik ben persoonlijk zelf al zo ver dat ik juist die spullen vermijd omdat ik me er mateloos aan irriteer.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-10-2014 11:44

Heeft hier nu echt niemand in de gaten dat er hier al een jaartje een verwijderde doorstarter onder een andere naam op nog steeds de zelfde manier aan het zuigen is?

Kap er toch eens mee man (pb, weg ermee!):-? !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2014 12:06

Ik weet inderdaad hoe het werk Leon,ik heb ook reclame voor Leon hoogendijk moeten maken.kijk op YouTube maar naar een klein stukje reclame wat in mijn ogen niet extreem storend is.
Want dat probeerde ik wel altijd,zo min mogelijk dat storende gedoe


rivier en kanaal karpers deel 1: http://youtu.be/3TaBx4ZFaf4
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

05-10-2014 13:01

Marco Mostard schreef:Heeft hier nu echt niemand in de gaten dat er hier al een jaartje een verwijderde doorstarter onder een andere naam op nog steeds de zelfde manier aan het zuigen is?

Kap er toch eens mee man (pb, weg ermee!):-? !


wie,wie
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

05-10-2014 16:27

Het Konijnen...

men kope een voldoende hoeveelheid Parijse worteltjes.
Voeren in het weiland zo'n drie dagen voor de konijnsessie.
Men neme een gelijke voerhoeveelheid mee als de voorgevoerde hoeveelheid.
Met zet de rodpot op volgens reguliere "karpernormen" en gooit uit naar de voerstek.

Stalen onderlijnen gewenst.

Waarom? Dan hoef je hier -tussen het karpervissen door- niet een zeikerd uit te hangen,
maar dan zit je veilig tussen de koeienstront.

Dit is aan niemand persoonlijk geadresseerd, maar voor een ieder die zich voelt aangesproken...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

05-10-2014 16:37

Hmm vlak voor de kerst 8)
Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

05-10-2014 16:50

mitsz misschien toch je brilletje maar weer eens opzetten en dan eens goed lezen wat er staat.
zijn er schijnbaar dus toch meer die niet lezen wat er staat en alleen plaatjes kijken.......

er staat toch echt : dat er hier al een jaartje een verwijderde doorstarter onder een andere naam
lijkt me dat daar toch echt iemand wordt bedoelt...

en ja ook ik vis met stalen onderlijn en dreg.....meer inhakingskans :wink:
Gesloten