Wat heeft de 3e hengelvergunning je tot nu toe gebracht?


Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

29-10-2014 19:25

Ben ik de enigste die het ook leuk vind om overdags naast het vissen op karper,achter de snoek aan te gaan,of net een winkel picker te rommelen ?
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

01-11-2014 07:08

Rik koster schreef:Ben ik de enigste die het ook leuk vind om overdags naast het vissen op karper,achter de snoek aan te gaan,of net een winkel picker te rommelen ?


voorheen wel met 3e hengel statisch op snoekbaars gevist. heb het meestal te druk met dingen uit de knoop halen, haakjes uit kleding verwijderen, poep van schoenen afhalen en dingen in mijn tas zoeken die onder mijn kont blijken te liggen. (vnl boilienaalden)
Simon Verver
Berichten: 61
Lid geworden op: 30-07-2013 10:36

03-11-2014 21:23

Vind de 3e hengel zeker een meerwaarde. Die 3e geeft me de mogelijkheid om nieuwe en afwijkende dingen te proberen waar ik bijvoorbeeld nog geen vertrouwen in heb opgebouwd. (ziggen, chodden of bijvoorbeeld pop-up vissen). Of ligt ie onder t eigen kantje en levert best wel eens een bonusvisje op.

Ik vis nooit met de pen ernaast en ook niet op andere vis. Dat doe ik liever mobiel en met zo min mogelijk spullen.
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

22-11-2014 16:51

veel ruzie en ellende door de extra hengel vergunning . sommige mensen claimen meteen de helft van het meer . afschaffen die vergunning !!!!! misschien een hengeltje voor witvis ofzo als het even niet loopt ok . maar daar moet het bij blijven. veel meer vang je er niet mee.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-11-2014 17:37

jan velzen schreef:veel ruzie en ellende door de extra hengel vergunning . sommige mensen claimen meteen de helft van het meer . afschaffen die vergunning !!!!! misschien een hengeltje voor witvis ofzo als het even niet loopt ok . maar daar moet het bij blijven. veel meer vang je er niet mee.



Probleem is niet de vergunning maar de persoon die hem bezit. Met afschaffen bereik je niks, wedden dat ze dan de middelste eruit laten en nog het hele water claimen?
Daarbij heedt die derde stok mij juist extra vis opgeleverd
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-11-2014 18:39

En die 3e stok lag dan in het water ernaast Martijn? :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-11-2014 23:58

Bijvoorbeeld! Of een totaal andere rig/ aas/ stek...
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

23-11-2014 20:50

Mijn maat en ik hebben de 3e hengelvergunning niet nodig omdat we allebei een vergunning hebben.
Daarbij vissen we altijd run om run.
Voor ons heeft de 3e en (indien mogelijk) 4e hengel meerwaarde op een breed stuk kanaal waar we veel gaan. 2 aan de eigen kant wat verder weg en 2 aan de overkant.
Dit heeft ons duidelijk meer vissen opgeleverd.
Soms zitten we ook wel eens op een put te vissen in de buurt, maar dan vissen we met 2 hengels en soms 3 hengels.Afhankelijk van de stek waar we zitten.
Het kost ons alleen maar wat meer voer aangezien we 2 a 3 keer per week voorvoeren
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-11-2014 21:14

Dat zie je er weinig doen, samen met 'slechts' twee of drie hengels vissen. Top :wink: .

Want het is idd maar net wat de stek kan hebben. Zeker besef dat een ruime stek niet altijd de betere is moet bezinken. De ander moet dat echter wel kunnen (willen) inzien en beide moet je niet dwangmatig alleen met eigen materiaal willen vissen. Samen vissend kan je zo ook nog eens minder meenemen en ook veel meer aan krappere stekken uitproberen.

Maar je maat moet, om de vis te vangen, er sowieso zo'n beetje evenveel (of weinig) voor over hebben en dus liefst bereid zijn tot overleg over het aas, stek, tactiek etc., anders werkt het niet en wordt het ergernis...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

23-11-2014 21:59

Mijn maat is mijn vriend, vandaar altijd samen vissen.
Minder materiaal?
Er liggen wel altijd 2 netten en onthaakmatten klaar
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-11-2014 22:16

Op een stek met twee a drie stokken en twee personen, twee netten en twee onthaakmattenklaar hebben liggen? Tja, wie graag sleept met extra materiaal, die zal vast een goede fysiek hebben...

Je kan het toch met het visgerei van één persoon af? Maar een dubbel gasstel, 2e materiaalbox, extra weegschaal, beide batterijen in de tas, 'n overdosis boilienaalden, bergen lood, en misschien zelfs dat tweede foudraal etc..?

Overkill :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

23-11-2014 22:31

De 2e mat en net is in verband met eventuele dubbelrun.
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-11-2014 07:37

2de mat is voor mijn hond en tweede net voor ofwel de evt slijmjurken ;) incl speciale opbergzak dan wel de tweede run.

Is overigens geen extra gesjouw, want "past allemaal ineen". Geen trolley, plu of andere troep.
Hoogstens eens stoeltje (ik word ook ouder).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-11-2014 15:18

janet van der hoff schreef:De 2e mat en net is in verband met eventuele dubbelrun.

Ik begreep al wel waarvoor je het meeneemt, maar een dubbele run kan in je eentje vissend ook voorkomen.

Zelf neem ik daar dus geen extra onthaakmat-, en al helemaal geen extra net voor mee. Ik schuif de 1e vis wel terug het water in. Anders evt. in de weegzak die ik met de klaarstaande bankstick aan de oever zeker.., als 'het' dan toch zo nodig 'moet'. Met vier handen is dat verhaal natuurlijk een stuk simpeler. Maar ieder z'n meug. En zoals ik al zei; Waarschijnlijk een goede fysiek (een auto in de rug is ook zoiets zo ook prettigs).

Ik draag de laatste jaren m'n rod pod (indien nodig) en m'n stoeltje in zo'n grote opvouwbare onthaakmat met piepschuim rand. Daar zal ik er zeker geen twee van meenemen.., en die heb ik dan ook niet. Ik heb wel zo'n simpel drie segmenten matje van nog geen tientje om met m'n kont op te zitten wanneer ik echt mobiel de hort op ga, of anders zo'n oprol geval. Sowieso probeer ik elk jaar weer opnieuw om zo mobiel mogelijk m'n visgerei samen te stellen, want dat brengt mij meer plezier en meer te overbruggen afstand naar een stek. Helaas te veel sets wegens vele stek/wateropties haha...

Dus weinig nachtjes en meestal zo licht mogelijk bepakte 3 uurs zitjes...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

26-11-2014 23:07

Meestal(9 van de 10 x ) kunnen wij de auto bij de stek zetten.
Dus wat extra spullen meenemen is nooit geen probleem en bij een stek die wat verder weg ligt maakt niet uit, lopen we gewoon een keer meer.
Goed voor de conditie ook nog :roll:
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen