Wie durft er nog alleen een nachtje doen?


Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 10:28

Ik weet het Marco, vroeger was ik er vaak te vinden, de kanalen in het voorjaar en uiteindelijk de Amercentrale in de herfst, en dan heb je de Biesbosch nog, erg mooie omgeving!
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-09-2014 10:53

Kevin,

Heb je al besloten, ga je nog nachtvissen?
Kevin christiaens
Berichten: 175
Lid geworden op: 15-09-2013 11:36

18-09-2014 13:45

Ik heb alles tot nu toe grondig zitten volgen,

Wat ik eruit trek is dat er wel wat kans is op gedoe (dat is nu niet hetgeen wat me afschrikt),

Maar dat de kans dat ze je daadwerkelijk overvallen en al je spullen meepakken (dat is waar ik meer schrik voor heb) eigenlijk niet zo groot is. Dat ik me zeker niet te veel moet laten beïnvloeden door de media.
Ik heb een zekerder gevoel, want het lijkt gewoon op een avondje stappen, denk dat je evenveel kans hebt op ruzie tijdens het uitgaan dan tijdens het nachtvissen op je eentje ( zelfs minder). Dat is wat mijn gevoel zegt.

Ik ben vastberaden om wat nachtjes te gaan doen, maar ik hou zeker de goede tips in het achterhoofd (vismaatje, afgelegen stekjes,...)

Bedankt voor jullie ervaringen te delen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-09-2014 14:15

je (hoofd)lamp en beetverklikkers zo min mogelijk laten schijnen helpt ook goed om "ontzichtbaar" te blijven voor de rest in de nacht. :wink:

maw probeer zo min mogelijk op te vallen,dit helpt niet alleen voor je veiligheid ,maar ook tegen stekkenpezers.

ik heb wel eens meegemaakt dat er een stel onverlaten echt op een meter of 20 schreeuwend langs kwamen lopen en ze hadden geen idee dat er een visser zo dichtbij ze was. :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
rob leenheer
Berichten: 26
Lid geworden op: 06-10-2014 21:12

07-10-2014 18:15

als je maar enigszins bang ben om een nachtje te vissen maar je wil toch een nachtje pakken zou ik op zoek gaan naar een camping of een vakantie park.die omgevingen zijn vaak een stuk veiliger.
Beter 1 karper in de hand dan de lucht van 10.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

07-10-2014 22:33

* naar stek rijden, uitladen en wegzetten (met je trolley) in het donker, daarna auto verdekt parkeren
* parkeer je auto in een woonwijk en ga naar je stek in het donker met je trolley
* Zet je tent verdekt op
* laat aan vrienden weten waar je zit (bij nood)
* laat geen vrienden langskomen wanneer het niet nodig is, wekt argwaan
* zo min mogelijk licht maken
* geen open vuur (mag toch niet)
* bij hoog gras zigzaggend naar je plek gaan (spoor lijkt doodlopend te zijn)
* neem camouflagenet(ten) mee (doe ik ook waar nodig)
* gebruik je draadloze receiver en blijf bij je hengels
* vermijd open plekken, verzamelplaatsen, parkeerplaatsen
* vermijd lawaai maken
etc

als je bang wordt van alles wat er verteld wordt , kun je beter binnen
blijven, dan is het nergens veilig, of je nou vist of niet.
Gebruik wat jue nodig hebt van de lijst. Is niet compleet, vul zelf maar in en aan.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

08-10-2014 15:32

Ik heb op heel wat plekken 's nachts gevist en op de meeste plekken was de kans op ongein een stuk kleiner dan tijdens een avondje stappen. Camouflagenetten heb ik nooit hoeven gebruiken (ik zeg niet dat het niet handig kan zijn!), ik koos gewoon stekken waar 's nachts weinig mensen langs komen. Vaak wat buitenaf of uit het zicht. Zeker als je auto niet vlakbij staat en je zit lager dan de weg, val je in het donker amper op.
Ik weet het ook allemaal niet...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-10-2014 21:18

Ik zit bij statisch visserij veel in het struikgewas, meestal zonder plu onder een camouflagenet. Ik heb ze overdag op 5-6 meter achter mij horen lopen en ze zagen me niet. Alleen de honden (die daar verboden zijn) roken mij. :o Uh hadden mij in de gaten :) Wel handig hoor Mart, zo'n net!
Het is een plek waar veel mensen (langs) komen en waar ik toch ongemerkt kan vissen. Dan heb ik er erg veel plezier van. Tot ik beet heb natuurlijk.
's Nachts vis ik niet/nauwelijks meer.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

14-10-2014 10:00

En onderstaand artikel was op klaarlichte dag:
De politie stelt een onderzoek in naar een gewelddadige diefstal van een auto eergisteren in Dalfsen. Daarbij werd de eigenaar van de auto ernstig bedreigd.

Een 38-jarige man uit Zwolle zat rond half zeven, in het bijzijn van zijn dochtertje, te vissen bij het Overijssels Kanaal, toen hij werd bedreigd door een man met een steekwapen. Daarbij eiste hij de autosleutels van de Zwollenaar. Om te voorkomen dat de situatie voor zijn dochter escaleerde, gooide hij de sleutels weg. De man pakte de sleutels en ging er in de auto van de man uit Zwolle vandoor in de richting van het viaduct van de Ganzepan.



Het gaat om een grijze Ford Focus met het kenteken 63 JT-FN. De gewaarschuwde politie stelde een onderzoek in en heeft de vader en dochter op het politiebureau opgevangen en een eerste verklaring opgenomen.

De auto staat landelijk gesignaleerd en de politie adviseert om geen eigen actie te ondernemen maar de politie te bellen.

Het signalement van de blanke man is: hij wordt op 35 jaar geschat en is ongeveer 1.80 m lang. Hij heeft een tenger postuur en gemillimeterd haar. Ook heeft hij een ietwat ingevallen gezicht. Hij droeg zondag een legergroene jas met grote zakken, een spijkerboek en donkere schoenen.

Vlak voor het incident moesten twee fietsers voor de man uitwijken omdat hij op het fietspad stond. De politie wil graag met deze mensen spreken. Misschien zijn er ook andere mensen die iets over de man en de gestolen auto weten. Het telefoonnummer van de politie is 0900-8844.

bron: http://www.sportvisserijnederland.nl/sp ... roofd.html
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

14-10-2014 13:04

Dan had ik m'n sleutels toch in het water gegooid.
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

14-10-2014 13:16

Denk niet dat dit nou perse met vissen te maken heeft, als de vader bloemetjes aan het plukken was dan was dit ook gebeurt, het lijkt mij een gestoorde die snel wegwilde.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-10-2014 20:18

Denk niet dat dit nou perse met vissen te maken heeft, als de vader bloemetjes aan het plukken was dan was dit ook gebeurt, het lijkt mij een gestoorde die snel wegwilde.


Hij wás toch aan het vissen?

Bij een vismaat van mij is in 2012 geloof ik de auto in de fik gestoken, terwijl hij op een eiland aan het vissen was (met de rug naar de auto toe). Heeft ook niets met vissen te maken?
Het is vissen gerelateerd in mijn ogen en is zo gestoord als wat.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

27-10-2014 22:35

Zoals zovelen hier al zeggen, laat je niet afschrikken door al die wild west verhalen. Ik heb toch heel wat nachten aan de kant doorgebracht en nog nooit iets meegemaakt. Tegenwoordig vis ik niet meer 's nachts, maar dat is meer omdat ik geen zin meer heb in gezeul met tenten, stretchers etc.. En ik weet ondertussen dat ik overdag beter vang dat 's nachts. Een avondje stappen levert meer risico's op dan een nachtje achter je hengels zitten. Ik zou zeggen: vangse !!!
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

22-11-2014 16:54

spuitbusje pepperspray mee . kan je voor een paar euries kopen in duitsland . evt extra alarm lijntje neer zetten , een lijntje over je aanlooproute spannen over een beet verklikker heen . simpel maar werkt.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-11-2014 18:20

Boete is wel rond de 250 tot 300 euro als ze pepperspray in je tas vinden heur!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-11-2014 18:55

Kees, is er gegronde reden om zomaar bij een visser die z'n zaakjes op orde heeft in een tent te duiken en z'n spullen doorzoeken.., of moet die reden dan eerst even bedacht worden?

Je vergunning uit je tas pakken en pepperspray (katapult, kapmes, riotgun, dildo's, handboeien en vastgebonden personen) in het zicht hebben is vragen om duur betaalde aandacht natuurlijk :wink: .

Jan, op een grasstrook zie je de vrij snel lijn bij een beetje maanlicht vind ik zelf, en een lijn als FC doet daar weinig aan (blijft een glimmend product). De lijn laag bij het gras plaatsen is dan de beste optie, maar wakker schrikken door alarmerende konijnen maakt mij zeer paranoide.

Lijn tussen wat struikgewas of bomen is dat een ander verhaal...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-11-2014 20:25

Nee Marco, in de praktijk gebeurt dit niet vaak, maarrrr, het is wel een controlebevoegdheid, dus het kan altijd.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

22-11-2014 20:56

OA, BOA? Papieren etc. in orde en dan een tas in willen zien in de hoop een verboden object te vinden. Gaat het doel van bevoegdheid wat voorbij lijkt me (afwending van). Maar het zal...

Gelukkig heb ik een vriendelijk hoofd :wink:.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-11-2014 21:47

Kijken of jij nog ondermaatse baarsjes in je tassie gefrommeld hebt Marco. :)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-11-2014 21:52

Nope.., hoogstens 'ein weihnachtskarpfen' :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
cyrano veldtstra
Berichten: 50
Lid geworden op: 13-10-2014 18:21
Locatie: Hoorn

23-11-2014 22:02

Ik vind al die maatregelen wel een beetje overdreven hoor ik heb ook vaak genoeg alleen langs een kanaal of afgelegen stuk gebivakkeerd zonder enig probleem. Voor mij geen boobytraps en zelfverdedigingswapen jullie hebben er allemaal al 2 (als het goed is).

Denk dat het vooral tussen je oren zit omdat je ergens alleen in het donker zit gewoon een soort instinct maar als je logisch nadenkt welke " overvaller " duikt er nou bovenop een onbekende van wie hij niet eens goed kan inschatten met wie hij te maken heeft als jij daar in je camouflage outfit bij je tent zit, hun denken ook wel 2x na voor ze er op af stappen hoor

Gewoon lekker vissen allemaal is mijn mening :)
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

24-11-2014 08:51

Je hebt ook hele domme overvallers en die zijn meestal het gevaarlijkst.
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

24-11-2014 12:18

Ik vis bijna altijd alleen...En laat me niet bang maken door niemand..Ik ken wel de verhalen en mensen die het is overkomen.. Slaapgas in tenten gespoten om vervolgens na uren wakker te worden en enkel nog een rukbunker te bezitten?..ja het gebeurt!!!..Maar dat gaat mij niet weghouden bij de waterkant...


grts
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-11-2014 15:26

Ik vind al die maatregelen wel een beetje overdreven hoor ik heb ook vaak genoeg alleen langs een kanaal of afgelegen stuk gebivakkeerd zonder enig probleem.


Ken een water waar ontzettend veel bruinneuzers 's nachts rondspoken en zelfs in je tent of onder je plu komen gluren. Dat weet ik (en ken er meer) graag van te voren.., dus een lijntje.

Maar op andere stekken maak ik me ook niet druk.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Erwin Groot 75
Berichten: 76
Lid geworden op: 23-10-2014 23:31
Locatie: Gooise Meren

24-11-2014 21:25

Marco je kan het ook opzoeken natuurlijk.. Als ik van te voren weet dat er van zulke mensen rondwandelen "s'nachts" dan ga ik daar niet eens vissen..Ik vis om te ontspannen en niet om op me hoede te zijn...


grts
't Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.