Een nieuwtje voor karperverklotend Nederland....


Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

26-09-2014 11:48

Cees v Opstal schreef:Antoinette en Robbert we zullen voor de gein jullie handen eens op de rug binden dan praten we over 2 weken wel verder.
Dat mensen zo stom kunnen zijn ongelooflijk :evil:


Weet je wat ik stom vind?

Bovendien doe ik het niet voor mijn lol, maar is het noodzaak omdat ik anders niet te harden ben. Hebben ze thuis geen lol. Toch iets belangrijker...

Je geeft aan dat je geen werk hebt.
Je moet vissen omdat je anders niet te harden bent.
Heb je ooit van vrijwilligerswerk gehoord?
Je bent dan ook van huis, lekker bezig, nuttig voor de maatschappij en je doet ook nog eens wat voor je geld.....

Misschien is het sowieso wel handig als je een iets socialer leven probeert op te bouwen.
Dan leer je misschien ook dat het toewensen van granaten en het twee weken vastbinden en weet ik wat je allemaal voor ideeen hebt, in geen verhouding staat met wat hier (misschien) gebeurd is.

Als die ring werkelijk welbewust door iemand is geplaatst, dan is dat zeker niet netjes.
Maar blijkbaar ook niet zo schadelijk voor de vis, die ring lijkt er lang te zitten en die vis lijkt me niet echt verhongerd, hij aast blijkbaar ook gewoon, anders was hij niet gevangen....
Er lopen hier ook zat gasten rond met zo'n ring door de lip, en ze doen het nog goed.

Weet je eigenlijk hoeveel karpers er in Frankrijk worden vermalen tot vismeel?
En jij gaat met dat vismeel (boilies/pellets) vissen....
Dus jij bent indirect een karpermoordenaar, nog erger dan een karpermishandelaar :wink:
Zal ik je armen door een schredder halen, dan mag je die van mij op mn rug binden :D

Volgens mij zijn er wel ergere dingen in de wereld waar we ons zo druk om kunnen maken.
Zoals ene Tja ooit zei, een betere wereld begint bij jezelf :wink:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-09-2014 12:05

Als je het tegen mij hebt, ik vis niet met vismeel.
En de rest is dus ook poep.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-09-2014 12:07

Een trol (mv.: trollen) in een internetomgeving is een persoon die op fora, websites of chatkanalen berichten plaatst met het doel voorspelbare emotionele reacties (bijvoorbeeld woede, irritatie, verdriet, of scheldpartijen - ook wel flames genoemd in internetjargon) van andere mensen uit te lokken,[1] opzettelijk verkeerde informatie (desinformatie) te geven of zichzelf expres anders voor te doen en een rol te spelen. Het gebruik van het woord trol in deze zin, is afkomstig van de vroege uitsluitend Engelstalige internetgemeenschap.

Werkwijze
Waarschuwing tegen trollen.De trol zaait onrust door mensen tegen de haren in te strijken. Zo zal een trol op een niet-rokers-forum telkens weer beginnen over hoe prettig roken is.
Ook zal een trol een bepaalde beroemdheid afkraken op de fansite van de betreffende persoon of op een politiek forum een mening geven die conflicteert met de mening van de meerderheid van de gebruikers daar.
Materiaal of meningen geven die als schokkend of confronterend ervaren kunnen worden, is ook een veelvoorkomende methode.
Meningen geven die niet van toepassing zijn op de werkelijke gedachtegoed van de poster
Ook is een gevolgde methode het uitlokken van reacties of discussies over niet ter zake doende onderwerpen.
Schijnargumenten geven, met als enkel doel de gebruikers binnen de gemeenschap opzettelijk en bewust te frustreren.
Het komt ook voor dat iemand iets beweert alsof het om een feit gaat, terwijl het in werkelijkheid een mening betreft. Dit is niet per definitie negatief, maar hoe provocerend dit kan zijn blijkt uit een voorbeeld als "AIDS is Gods straf voor homoseksuelen". Ingebracht als slogan zonder verdere nuancering, is het vrij voorspelbaar dat forumdeelnemers zich dan ergeren aan de uitgesponnen "threads" (conversatielijnen) die daarop volgen en de conversatie amper verrijken.
Trollen worden nog wel eens verward met querulanten; vaak is een trol ook een querulant. Er is echter een belangrijk verschil. De trol gaat te werk met geen ander doel dan verstoren; het trollen kan soms instrumenteel zijn om discussies te domineren en te beïnvloeden, maar voor de trol is dit slechts een bijzaak. De querulant daarentegen handelt altijd met een doel voor ogen, terwijl trollen daarbij als middel worden gehanteerd.

Een trol maakt bij voorkeur gebruik van argumenten die door anderen zijn gebruikt en effectief zijn gebleken in het zaaien van onrust en onduidelijkheid. Hij zal daarbij niet vermelden dat een ander (min of meer) geciteerd wordt. Een trol keert zich nooit tegen een hele groep, behalve in een poging zichzelf als slachtoffer van een deel daarvan te presenteren. Door zich namelijk tegen een beperkt aantal personen te richten, tracht een trol die te isoleren en daarmee de aandacht af te leiden. Door tevens controleerbaar juiste uitspraken te doen of handelingen te verrichten, geeft een trol de indruk serieus bezig te zijn, terwijl het werkelijke doel van zijn acties gelegen is in het stoken van onrust en het opzetten van mensen tegen elkaar, kortom: in het zaaien van tweedracht, door middel van leugens en halve waarheden. Trollen houden van discussiëren, ook over trollen zelf, zonder inhoudelijk doel noch einde: daarom is het niet uitzonderlijk wanneer een trol (met de truc van "al wat je zegt, ben je zelf!") anderen van trollen beschuldigt.


bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Trol_(internet)

PS,

Afbeelding

?
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-09-2014 12:10

Humor is niet voor een ieder hetzelfde hahaha :P Ach, Robbert toch haha...

Mag ik wel even zeggen, want het is hier nu helaas al vaker in z'n algemeenheid geschreven, dat ik me als visser en als grote jongen dus geheel niet beledigd voel!? Ik draag stalen neuzen, heb 'n redelijk normale teenlengte en weet waar ik voor sta. Verder een kwestie van waterkant RI&E en nuchter besef dat ook vissend 'poep kan gebeuren' :wink: .

In dit topic wringt de schoen 'm voor mij echter in het feit dat er door een paar vissers niet begrepen wordt dat die ring gewoon niets met vissen te maken heeft en het dier zeer waarschijnlijk slechter voedsel zal kunnen opnemen...

'N gecontroleerde, corrigerende en wakker schuddende trap in de 'ballen' van de ringplaatser en verdedigers zou ik dan ook emotieloos kunnen toepassen. Ach.., wel even lachen nadien waarschijnlijk.

'K ben niet doods he haha :D
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 26-09-2014 12:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

26-09-2014 12:12

Ditto hier, en dat zou nog maar het begin zijn.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-09-2014 12:14

Ben je dus echt boos haha. Niet goed voor je...

Ik wordt dus alleen boos wanneer mensen dieren aan ons gelijk gaan trekken.., en formaat van het wezen ook nog gaat meetellen :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-09-2014 12:35

Oh ja, en Robbert;

Ik ben tot recent nog vrijwilliger bij een dak en thuisloze jongeren centrum geweest. Vond het echter belangrijker ons zoontje van drie van de kinderopvang te halen en thuis te hebben (en ons dochtertje van 5 tussen de middag), omdat ik hem een betere toekomst en motivatie toe wens dan dat ik het gros van deze jongeren zag hebben.

Bovendien vond ik het vele stoned zijn van veel van de jongeren niet motiverend voor mezelf. Zeker omdat ik telkens moest vechten om ze bijvoorbeeld mee naar de supermarkt te krijgen voor de betaalde inkoop van hun eigen maaltijd :roll: !? Gelukkig zaten er ook enkele leuke cliënten tussen...

Vervolgens trek je conclusies; Mijn werkgever heeft mij na 2,5 jaar zonder klacht gefunctioneerd te hebben op straat gezet nadat mijn knie geheel defect bleek.., doei. En een UWV re-intergratietraject, waarbij ik als melkkoe diende voor de geldbuidel van de ingehuurde partij, daar was ik ook niet mee geholpen. Voorts solliciteer ik conform eis en hoop ik nog een leuke job te vinden. Weet je nog iets (ff netwerken haha)..?

Oordeelt u er dus maar vrolijk op los :wink:

En verder sociaal leven? Ik was voor m'n twintigste al genoeg mensen tegengekomen om te beseffen dat een groot sociaal leven geen garantie voor geluk is :D . Laat mij dus lekker een paar keer per maand een handje vol uurtjes de waterkant op zoeken voor 'n Zen momentjuh :wink:

Kan jij ook wel gebruiken haha :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-09-2014 12:54

Denk da'k met kerst maar eens weihnachtskarpfen ga proberen (ff trollen :D ). Dood beestje kan je eten en staat niet op een voetstuk.

Maar nogmaals; Ik houdt ik het liever bij aanschouwen, bewonderen en rust vinden. Da's in mijn ogen nuttiger dan een ring door z'n muil slaan.

En zonder de inzet van de hengelsport was er waarschijnlijk niet eens sprake van sportvisserij. Laten we met z'n allen dan gewoon even de norm aanhouden aan de waterkant ipv met dit soort onzin aan te vangen.

Alle bommen en granaten nog an toe :lol: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

26-09-2014 13:10

Nog ff trollen dan :wink:

Marco, de manier waarop je je baan verloren bent is natuurlijk erg rot.
Maar dit heeft niks te maken met het feit dat je ook vrijwilligerswerk zou kunnen doen.
Zoals je het hier bracht, moet je met grote regelmaat vissen omdatje thuis niet te harden bent.
En je deed het niet voor de lol, dus dacht ik dat je er niet zoveel plezier in had :wink:
En er zijn ook zat andere plekken naast jeugdzorg waar ze graag wat hulp hebben hoor.


Jij doet niks waar je de vissen kwaad mee doet...
Ik had verwacht dat je wel met vismeel zou vissen, dus keek ik zojuist even in je laatste postings.
Zie idd niet direct iets over vismeel, al vermoed ik dat je het weleens (hebt) gebruikt.
Ik lees in jouw comments wel over vissen verliezen door lijnbreuk, niet gevaarlijk voor de vis? Ik denk dat hier meer karpers door kapot gaan dan door zo'n ring.
Vervolgens lees ik dat je je systeem veranderde omdat je veel lood verloor.
Lood in het water, is dat goed voor onze vriend de karper?
Nu ga je natuurlijk zeggen dat het maar een paar loodjes zijn, dat je op de rivier vist en dat het dus allemaal wel mee valt...ik ben je al aardig te kennen he?

Maar goed, ik heb al in de gaten dat de (meeste) mensen op dit forum nooit iets verkeerd doen.
Blijf vooral wijzen naar anderen.
Ik geef het op, zo'n dikke plaat voor de kop, daar ga ik geen energie meer instoppen.
Succes met het vissen....
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-09-2014 13:19

Je probeert zo veel mogelijk te voorkomen dat je lood verliest.
Je probeert zo veel mogelijk te voorkomen dat je lijnbreuk krijgt.
Je probeert zo veel mogelijk te voorkomen dat je fout vismeel gebruikt.
Je gaat geen karper opzettelijk verminken waarbij de kans aanwezig is dat ie een langzame hongerdood sterft.

Wat snap je hier nou niet aan?

Oh ja de meeste vismeel komt gewoon van de visverwerkende bedrijven af en bestaat uit afval.
Wat is daar dan zo erg aan?

Hoe kun jij trouwens in hemelsnaam een plaat bij een ander voor z'n kop zien :roll:
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-09-2014 13:32

Je kunt vanmiddag iemand dood rijden.
Je kunt vanmiddag iemand expres dood rijden.

Uitkomst is hetzelfde wat vind jij?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-09-2014 13:56

Blablabla Robberta..,
En zonder de inzet van de hengelsport was er waarschijnlijk niet eens sprake van sportvisserij. Laten we met z'n allen dan gewoon even de norm aanhouden aan de waterkant ipv met dit soort onzin aan te vangen.
En niet ringen dus...

Het feit in dit topic is dat jij wederom op geen enkel vlak zinnig leest of nadenkt! Er zijn al zoveel onzin antwoorden onder je naam te vinden, ook in meerdere topics...

Het is zelfs in jouw ogen snugger (da's al snel) om als vrijwilliger een ander te helpen en, tijdens die uren welke je aan je eigen kroost kan besteden, je eigen vlees en bloed bij een commerciële organisatie onder te brengen? Kinderopvang dus, welke bovendien ook nog eens geheel uit eigen zak bekostigd moet worden, wat je veel meer zal kosten dan dat een uitkering je brengt..?

Uw leeftijd schat ik betreffende uw begrijpend vermogen dan ook jonger dan dat van ons jongste kind 8) !

Granaatje dan toch.., of die ballen. Doe maar beide! Daar zou ik ook vrolijk van worden schreef ik al eerder en zou me dus 'n verwijtbaar keertje vissen schelen :wink: !

Toedels!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

26-09-2014 17:13

Als je niet snapt dat je dat vrijwilligers werk kunt doen ipv vissen ben je nog dommer dan je doet voorkomen.
Je MOET vissen omdat ze anders thuis gek van je worden, dat is wat je zelf zegt, je doet het niet voor de lol....

Maar hou maar gewoon lekker je handje op, das idd veel makkelijker :wink:
Heb je ook meer tijd over om de mensen die het wel allemaal goed proberen te doen af te zeiken.
Je moet ergens voldoening uit halen toch?
Kusjes!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

26-09-2014 17:53

hier op het karperforum staat iedereen al meteen met zijn oordeel klaar en moet die visser maar meteen verhangen/gemarteld worden.


Wil bewust niet mee doen met reacties die nergens toe leiden en zo zijn er meer volgen mij?

Prettige avond,
Peter
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

26-09-2014 22:12

Cees v Opstal schreef:Je kunt vanmiddag iemand dood rijden.
Je kunt vanmiddag iemand expres dood rijden.

Uitkomst is hetzelfde wat vind jij?


Je kunt ook niet gaan rijden, dan weet je ook zeker dat je niemand dood rijdt....


Ik heb even rustig adem gehaald, ben nog steeds niet van mening veranderd, maar besef wel dat ik wat te fel heb gereageerd.
Mocht ik iemand hebben gekwetst dan bied ik bij deze mijn excuses aan


Ps, hoe beter ik naar die foto kijk, hoe meer ik denk dat dit een ongeluk is.
Als er in die put meerdere open ringen liggen, zou het dan niet mogelijk zijn dat er meerdere vissen per ongeluk geringd worden (als er al meerdere gevallen zijn)?
Ik ken een hoop rare vissers, maar wie zou zoiets nou doen?
Is toch ook veel te ingewikkeld, kan me wel iets eenvoudigers voorstellen om te merken.

Fijn weekend.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

26-09-2014 22:37


Wil bewust niet mee doen met reacties die nergens toe leiden en zo zijn er meer volgen mij?

Prettige avond,
Peter



Meestal meng ik me ook niet in dergelijke topics, maar vond dit topic toch buiten proporties gaan qua verwensingen over en weer, en dat enkel omdat iemand er een andere kijk op heeft.....
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

26-09-2014 22:57

Marco Mostard schreef:Oh ja, en Robbert;

Ik ben tot recent nog vrijwilliger bij een dak en thuisloze jongeren centrum geweest. Vond het echter belangrijker ons zoontje van drie van de kinderopvang te halen en thuis te hebben (en ons dochtertje van 5 tussen de middag), omdat ik hem een betere toekomst en motivatie toe wens dan dat ik het gros van deze jongeren zag hebben.

Bovendien vond ik het vele stoned zijn van veel van de jongeren niet motiverend voor mezelf. Zeker omdat ik telkens moest vechten om ze bijvoorbeeld mee naar de supermarkt te krijgen voor de betaalde inkoop van hun eigen maaltijd :roll: !? Gelukkig zaten er ook enkele leuke cliënten tussen...

Vervolgens trek je conclusies; Mijn werkgever heeft mij na 2,5 jaar zonder klacht gefunctioneerd te hebben op straat gezet nadat mijn knie geheel defect bleek.., doei. En een UWV re-intergratietraject, waarbij ik als melkkoe diende voor de geldbuidel van de ingehuurde partij, daar was ik ook niet mee geholpen. Voorts solliciteer ik conform eis en hoop ik nog een leuke job te vinden. Weet je nog iets (ff netwerken haha)..?

Oordeelt u er dus maar vrolijk op los :wink:

En verder sociaal leven? Ik was voor m'n twintigste al genoeg mensen tegengekomen om te beseffen dat een groot sociaal leven geen garantie voor geluk is :D . Laat mij dus lekker een paar keer per maand een handje vol uurtjes de waterkant op zoeken voor 'n Zen momentjuh :wink:

Kan jij ook wel gebruiken haha :D


De Babbelbox zoekt nog mensen Marco!!

Groet, Peter

Ps lukt dat niet, plaats hier dan even je cv.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

27-09-2014 08:42

robbert bosman schreef:Je kunt ook niet gaan rijden, dan weet je ook zeker dat je niemand dood rijdt.....

Vind m'n baas niet zo leuk, beland dan op straat en moet vrijwilligerswerk gaan doen, of de hele dag vissen en dan beschadigen de karpers weer zo.
Ik laat het maar hier bij je praat zoveel poep dat ik er zelf bijna van uit m'n bek ga stinken.
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

27-09-2014 09:36

Haha, ach keesie toch.
Jij hoeft je hier niet druk om te maken.
Ook van vrijwilligers wordt het een en ander verwacht, en als ik je zo een beetje inschat voldoe jij zeker niet aan die eisen.
En vissen beschadigen doe je volgens mij ook niet, of misschien die paar platte die je af en toe vangt.
Maar dat geeft niet, zo'n platte is geen karper, dus wat daarmee gebeurt maakt al helemaal geen fluit uit.

Je hebt hier nu al 6 keer gereageerd over iets met auto's, ongelukken, de verkeerde kant op rijden, en nog wat van dat geblaat.
Volgens mij moet je je reacties van carpboard en het manteltoys4boysspeelgoedautotjes forum een beetje van elkaar gescheiden houden.
Ik heb hier op zolder nog zo'n rose auto met paardenaanhanger.
Als je wilt stuur ik hem op.
Barbie zit er ook bij, mist alleen een schoentje.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

27-09-2014 09:59

Dat was het wel weer lijkt mij.

Omstreeks de derde pagina was alles wel zo een beetje gezegd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======