Een nieuwtje voor karperverklotend Nederland....


Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

24-09-2014 00:18

Hij had het over magneet vissen. Liever hij een granaat aan z'n magneet, dan eentje aan die door hem voorgestelde magneet in die vissenbek...

Er staat bovendien een smiley achter meid :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

24-09-2014 14:34

Heb dit topic effe niet gevolgd door vakantie en zo. Ik begrijp de toonzetting van enkele posts niet helemaal. Frustraties?
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

25-09-2014 00:03

Nee hoor, er was niks aan de hand totdat er een moraalridder met een plaat voor zijn hoofd langs kwam.

Wat je hier af en toe leest..... :roll:

Gewoon negeren zulke lui.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

25-09-2014 11:04

Dus omdat een anders denkende karpervisser zijn mening geeft verneuktie het topic? lijkt mij eerder dat diegenen die er zo fel op reageerden op die anders denkende karpervisser, veel meer het topic verneuken, misschien omdat ze zich aangesproken voelden en dat probeerden te overschreeuwen? 8)
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-09-2014 11:12

op een kookforum mensen aanvallen omdat ze etenswaren verspillen
op een wielrenforum mensen vertellen dat wielrenners vervelend zijn
op een religie forum mensen verkondigen dat god niet bestaat
op een house muziek forum mensen vertellen dat house geen muziek is maar herrie gemaakt op een computer
op dieet forum of obesitas forum mensen vertellen dat het een stel vetkleppen zijn.

maw wat verwacht je dan?

verder weet ik nog steeds niet zeker of ie aan het trollen is of het ook daadwerkelijk meent :roll:

Wat een ieder ook vindt.. ik heb er toch lak aan en voel mij totaal niet aangesproken, enkel vind ik dat hij voor deze praatjes op de verkeerde plek is.

verder is dit een discussie forum en mag ik mij dus uitspreken omtrent dit onderwerp. en hij ook, maar wie de bal kaatst, kan em terugverwachten.

Johan Cruyff schreef: en dat is logisch


PS,Antoinette,

je bent een dierenbeul! :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

25-09-2014 14:37

Nou, vooruit dan maar.
Ik zal het nog een keer proberen uit te leggen...

Laten we er voor het gemak maar even van uitgaan dat het plaatje waar deze topic mee gestart wordt
veroorzaakt is door een karpervisser, met als doel het markeren van de vis.
Dit is natuurlijk een zotte actie.
Maar dan degene die hier reageren met "dit moeten we ook bij de dader doen en dan ook nog eens wat erger...".
Dit zijn de personen die zelf als hobby hebben, het vangen van vissen door deze met een haak (hopelijk) door de lip naar de kant te takelen.
En ook al bedoelen we het allemaal goed, en ook al proberen we dit zo visvriendelijk te doen, we doen op deze manier de vis meer kwaad dan goed.

Maar stel nu eens dat de oorzaak van deze foto ergens anders ligt.
Een opa gaat met zn kleinkind vissen bij een lokale vijver, lekker een stoeltje uitklappen (opa kan immers niet zo goed meer staan).
Er valt een klemmetje van de poot van de stoel en het kleinkind schopt al spelend het klemmetje in het water.
Vriend karper denkt, hey daar ligt een lekker hapje en probeert het klemmetje naar binnen te wroeten.
Het klemmetje komt maar half binnen en komt dus vast te zitten.
Vriend karper krijgt hem er niet meer af en wanneer hij groeit komt de klem steeds dieper in de lip te zitten.
Wat willen jullie nu met die opa en zijn kleinkind doen?
Misschien is het wel een klemmetje van de uitrusting van de meest visvriendelijke karpervisser die er bestaat....

Maar we gaan er nog steeds maar even vanuit dat het een markering is van een aso visser.
Waarom is die aso visser daar gaan vissen?
Het is vast niet iemand die al van kleins af aan vist en zodoende al vissend in de karperscene is gerold.
Weet je waarom zulke gasten gaan vissen?

Je hebt bijvoorbeeld een kale gast uit Den Haag (ben zelf kaal en ben weleens in Den Haag geweest,vandaar)
Deze gast doet er alles aan om zijn vissen zo veilig mogelijk te vangen.
Echter kickt deze man erop om positief commentaar te krijgen op zijn foto's van de vissen die hij vangt.
Hij zet deze vissen dus graag op het www.
Jongeman de aso visser ziet deze bakken, en denkt....whooow, dat zijn grote vissen, en die man die met die vissen op de foto staat krijgt veel respect van andere gasten, dat wil ik ook!
Snel een setje aanschaffen bij Raven en gaan met die banaan.
Nog nooit van zn leven een ander visje gevangen.....

We klagen allemaal over beschadigde vissen, waterbeheer, wanpraktijken op betaalwater, gesleep met vissen, afval en weet ik het allemaal.
Maar we horen wel bij diezelfde groep die dit heeft veroorzaakt.
Zelf vis ik nu zo'n 15 jaar op karper, en heb ook weleens een vis beschadigd, we hebben vroeger ook vissen overgezet (wisten wij veel...) en doordat steeds meer vissers op karper gingen vissen is het populair en dus commercieel geworden, we hebben er allemaal aan bij gedragen.

Maar blijf maar volhouden dat wat je doet geen gevolgen heeft voor onze vriend karper.
Nogmaals, ik zeg niet dat iemand moet stoppen met vissen, vis zelf ook lekker door, maar waarom moet je jezelf voor de gek houden?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

25-09-2014 14:50

Het is al iets genuanceerder :D
Alleen je vergelijking met een klemmetje dat per ongeluk in het water is terecht gekomen raakt kant nog wal.
Hoezo zouden we die opa dan iets aan willen doen???

Er zwemmen daar meer vissen zo rond dus dat ging al überhaupt niet op.

Ik hoop zelf dat het een klein onwetend jong is dat niet helemaal bij de gevolgen heeft stilgestaan.
Als het iemand is bij z'n volle verstand dan zou ik hem eerlijk gezegd ook wel iets aan willen doen :evil:
Zulke mensen horen nu niet, dan niet en nooit niet langs de waterkant!

Verder ben ik wel met je eens dat die vissen weinig voordeel hebben aan al die vissers, behalve de lekkere snack natuurlijk.
Vind het zelf echter allemaal wel meevallen maar vis dan ook op water waar je geen tot weinig gekke toestanden tegenkomt.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-09-2014 14:57

Ok,
Maar wat is je punt nu?
Mogen we nu wel of niet begaan met de karper zijn van jou ondanks dat we een haak zetten?
En als je begaan bent met het lot van een vis die je zelf graag ook vangt ben je dan altijd een hypocriet en of idealist of niet?
En geldt dat voor alle vissers of enkel diegene die dit zielig en triest vinden?
Ik hou van de natuur , flora en fauna maar ook eet ik graag vlees en groenten.ben ik nu ook hypocriet?
Mag je alleen op karper vissen als je een dierenbeul bent?
Of moet je dat eerst toegeven voor je op deze vissen mag vissen van jou?
Snap echt je punt niet.behalve dat je een vuurtje op wilde stoken.wat overigens aardig gelukt is :D
Buiten dat had TS al aangegeven dat meerdere vissen zo gemerkt zijn op dat water en dit dus werk was van een daadwerkelijke dierenbeul welke blijkbaar niet zo begaan is met het lot van deze vissen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

25-09-2014 15:05

Nou sorry voor mijn opmerking hoor Robbert :roll:
Ik weet nu hoe het echt zit:

Opa is met stoel en al in het water gelazerd (gelukkig goed afgelopen)
Helaas zijn hierbij wel alle klemmetjes (stuk of wat) in het water beland.
Klemmetjes hadden wel een instant werking, want de karpers aasden er oplos
waarbij er helaas een aantal om de onderlip van een karper terecht zijn gekomen.

Nogmaals, ik zal beter op mijn woorden letten!

Met vriendelijke groet,
Fred
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

25-09-2014 15:37

Fred, mag ik vragen hoeveel van zulke vissen jij al bent tegen gekomen?
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

25-09-2014 16:23

Voor jullie gemoedsrust zal ik er even in meegaan dat zo'n halve zool die vis heeft gemarkeerd.
Zijn wij dan de juiste personen om dat te veroordelen, dat is mijn vraag?

Ik zie dat ik het voor sommige wat te moeilijk heb gemaakt, toch fred?
Sommige leven blijkbaar alleen nog maar voor het vissen en dit forum.
Een ander heeft nog een hobby hiernaast en weet dus ook nog wel het een en ander over wiet, hasj en reggea muziek te melden, jammer dat deze andere hobby zijn hersencellen al wat heeft aangetast :wink:

Even een actueel en aansprekend voorbeeld, ik weet dat dit net wat extremer is maar blijkbaar kunnen sommige anderen het anders niet begrijpen.

Op het isis forum wordt er iemand aangevallen omdat deze persoon een bot mes heeft gebruikt.
De rest van het forum gebruikt namelijk gewoon een scherp mes.

De groep doet niks verkeerd, die met dat botte mes, die doet iets verkeerd.

Maar wat denkt een buitenstaander?
Die hele groep is gek, bot mes of niet....

En die isis leden zijn naar mijn idee maar iets kortzichter dan sommige heilige boontje hier.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

25-09-2014 16:43

robbert bosman schreef:Fred, mag ik vragen hoeveel van zulke vissen jij al bent tegen gekomen?


Dat mag Robbert. Het zijn er welgeteld 0.
Echter vis is hoogswaarschijnlijk niet op dat water.
Waarschijnlijk heb je (per ongeluk) niet goed gelezen, want T.S had het
over meerdere vissen met dit "verschijnsel"


Je maakt het mij niet moeilijk hoor!
Ik begrijp je post prima, en gedeeltelijk ga ik er in mee.
Jij kent mij duidelijk niet, maar ook dit is begrijpelijk.
Ook ik wens mij te distancieren van sommige "karpervissers", en ik probeer toch wel na
te denken over waar en hoe ik vis. Te water in m,n onderbroek, en stek onbevisbaar verklaren
voor mezelf, enz,enz
Wat een ander doet, ben ik niet verantwoordelijk voor, en ik weet na 28 jr karpervissen
echt wel te relativeren. Soms spreek ik anderen aan op hun gedrag, maar aangezien ik
bijna altijd alleen vis EN doordeweeks, zie ik zelden anderen. Een foto is voor mij al lang
niet meer echt belangrijk, en gebeurd ook nog maar zelden.
De stapels foto,s en de vele stempels in m,n paspoort zijn mijn getuigen dat ik weet dat er meer is dan vissen.

Gr,Fred
Laatst gewijzigd door Fred Hazenbroek op 25-09-2014 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

25-09-2014 17:00

Dank je Fred, ik heb er net zoveel gevangen.
En ik heb ook nog nooit gehoord dat er iemand meer heeft gevangen.
Op die van de foto na natuurlijk.

Ik heb in deze wereld wel geleerd dat iets uit de derde hand niet altijd waar hoeft te zijn.
Anders zwommen er hier in de lokale vijver ook zes vissen van boven de 30 kilo :wink:

En als ik die foto zo zie dan lijkt het mij dat deze ring er al lang in zit.

Ik denk dat er hier sprake is van een ongeluk.
Maar om dat te kunnen beoordelen zouden we de ring moeten hebben zien.
Wanneer deze geheel gesloten is heb ik natuurlijk ongelijk.

De mogelijke dader is natuurlijk een enorme dwaas en verdient zeker straf, maar niet door ons.
Net zoals een hoop anti vissers wensen dat wij zelf eens een flinke haak door de lip krijgen, dat niet bij ons moeten gaan doen :wink:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

25-09-2014 17:07

posten net gecrossed :wink:
Zoals ik zei, ben het gedeeltelijk met je eens, alleen de manier waarop....... :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

25-09-2014 17:30

Plat bezien zijn we allemaal zo hypocriet als de pleuris want wat voor logica zit er nou achter om een vis een haak door zijn bek te jassen omwille jij zo graag dat dier op de kiek wil zetten om vervolgens de vis weer terug in het water te zetten. Maar ondertussen wel een onthaakmat en desinfecterende jodium gebruiken voor de vis te verzorgen, logica van de onderste plank.

Anyway, zo'n ring doen ze ook bij stieren door de neus, en bij schapen en varkens jassen ze een nummerplaatje door het oor, en ook die boeren hebben het goed voor met hun vee.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

25-09-2014 18:27

Fred
Ik ken je idd niet en ging ervan uit dat je mijn punt niet kon/wilde snappen.
Ik zie dat ik me heb vergist, dus bij deze mijn excuses.

En Antoinette, misschien moet ik bij jou in de les om wat duidelijker over te komen :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-09-2014 19:44

@Antoinette,
Ik vis niet voor de "kiek" ik vis om de spanning, drill, en om mijn dierlijk oergevoel te voeden :P
Wij zijn tenslotte namelijk ook nog zoogdieren met bijbehorend dierlijk instinct alhoewel het gros zich verheven voelt als mens zijnde en zn ogen sluit voor wat we werkelijk zijn :wink:

@ robbert,
Antwoord op mn vragen heb je blijkbaar niet want jij pareert mijn vragen en gooit het op het feit dat ik van een jointje hou en rustgevende muziek.
Beetje zwak maar proost ! Neem nog een biertje, maar pas wel een beetje op in het verkeer he :wink:
die vergelijkingen van jou slaan overigens als een (merk) tang op een varken.
Laatst gewijzigd door michel Tja op 25-09-2014 19:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-09-2014 19:48

Bovendien raken mensen ook uitleg en/of topic moe...

Prik is prik.

Visgerei is blijft noodzaak voor het vangen van de vis, een ring door z'n bek niet. Met een net die beesten vangen kan me niet bekoren, dus met een haak. En dan aanschouw ik dit mooie stuk natuur, en soms bewonder ik ze daadwerkelijk...

MAAR NOOIT VERMINK IK ZE MET OPZET DOOR EEN RING DOOR DE MUIL TE RAMMEN!

Daar is je meteen je grens Robbert; Bewust verminken!


Bovendien doe ik het niet voor mijn lol, maar is het noodzaak omdat ik anders niet te harden ben. Hebben ze thuis geen lol. Toch iets belangrijker...


Wat mij betreft logisch genoeg :wink: Zie weinig hypocriets.

Maar boeren merken hun vee omdat het wettelijk verplicht is en het hun brood is en ook die ring heeft de stier niet om gevraagd. Gemak van de boer...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

25-09-2014 19:53

Wat ik probeerde duidelijk te maken is dat als die ring door een karpervisser erin is gedaan, het niet per definitie een asovisser is, hier op het karperforum staat iedereen al meteen met zijn oordeel klaar en moet die visser maar meteen verhangen/gemarteld worden. Wie zegt dat die visser het niet goed voor heeft met karpers? omdatie een ring erin doet? voor hetzelfde geld gebruiktie ook een onthaakmat en desinfecterend spul en behandeld hij de karper net zo goed met respect, wat maakt hem/haar dan anders als jullie?
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-09-2014 20:01

Meen je dit nu echt? :o

Deze vis kan misschien niet eens meer normaal eten, lijkt mij een nare manier om dood te gaan als ie verhongerd.
Als er duidelijke gedragsregels waren zou deze meneer of mevrouw geroyeerd moeten worden naar mijn idee.dat vind ik niet meer dan normaal voor dit soort gedrag. uberhaupt als mensen vissen merken mag dat vanuit de vereniging bestraft worden van mij.
Straks gaan ze nog tatoeages zetten of taggen "gevangen door ...... op ... kg en dan de datum :o

Als dit soort dingen een trend wordt mogen ze van mij per direct het vissen verbieden.
Overigens blijf ik gewoon vissen daar niet van.wordt het gelijk een stuk rustiger aan het water.

Het is dat we allemaal in zo een slappe maatschappij leven, maar van mij mogen vissers die vissen merken en dus verminken als straf een gloeiend hoefijzer tegen hun kont aangedrukt krijgen.
Gelukkig voor hun ben ik niet van de HSV :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-09-2014 20:39

Meen je dit nu echt? :o

Mat moet ik daar aan toevoegen.., niets!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

25-09-2014 21:53

Mat moet ik daar aan toevoegen.., niets!

Eens!

Bovendien raken mensen ook uitleg en/of topic moe...

Dat ga ik met deze topic ook maar effe doen.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

25-09-2014 23:43

michel Tja schreef:Meen je dit nu echt? :o



Haha!!

Dat lijkt me niet, dat zou wel heel droevig zijn. Het zou wel verklaren waarom zulke misselijkmakende dingen gebeuren. Gewoon door pure lompigheid.

Geen idee waarmee ze bezig zijn. Kan geen andere verklaring vinden, waarom je zo iets zou doen. Bedenken is al ziek, uitvoeren een schande.

Dan spoor je gewoon niet.
Zit hier wel vis?
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-09-2014 10:59

Antoinette en Robbert we zullen voor de gein jullie handen eens op de rug binden dan praten we over 2 weken wel verder.
Dat mensen zo stom kunnen zijn ongelooflijk :evil:
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

26-09-2014 11:06

Brengen wij stress en soms schade toe? Jazeker, iedereen beseft dat en dat is nou precies de reden waarom dit zoveel emoties oproept, bij een goed bedoelende karperaar speelt dat altijd in zijn achterhoofd mee en probeert hij het zoveel mogelijk te beperken.
Als je dat even gelijk zet met dit soort gedrag, vinnen knippen en ander stompzinnig gedoe dan moet je met je plasje naar de dokter, een fijn kamertje met rubber behang en een pyama met mouwen op je rug zal dan helpen, val je gelijk af ook.
Dit soort gedoe gelijk stellen met goed bedoelende karperaars is beledigend en eigenlijk ziek, vissen is een hobby die veel mensen helpt, plezier brengt en laten we het niet eens hebben over financieën en werkgelegenheid, en er is zat te doen voor de meer gewetensvolle onder ons zoals het aanspreken van collega's op onveilige montages, ook dat is waar.

Maar dat allemaal op een lijn zetten met dit soort gedoe? De dader ontbreekt een normaal gevoelsleven en heeft geen empathie verder, het is van hetzelfde psychotische inslag als bv de paardenmishandelaar, pijn doen omdat je zelf wat mist, ik ben van een andere orde als je niet erg vindt, sterker nog, krijg ik zo'n iemand te pakken verander ik hem in 2 minuten in moderne kunst.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.