dierenbscherming weer in aktie!!!!!!!


Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

10-07-2003 22:46

<!-- BBCode auto-link start --><a href="http://www.carpweb.nl/article.php?sid=148" target="_blank" class=bericht>http://www.carpweb.nl/article.php?sid=148</a><!-- BBCode auto-link end -->
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

10-07-2003 23:11

tsja..... Liever eigenwijs als helemaal geen zelfvertrouwen. :roll:
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

10-07-2003 23:22

Vissen is een eeuwen oude traditie

en nu ineens is het slecht? :roll:
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-07-2003 00:18

Jagen door "de oranjes" is ook een oude traditie.............
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Mark de Bondt
Berichten: 30
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Driebergen
Contacteer:

11-07-2003 00:34

Helaas, maar vissen hebben gevoel!!!

Alleen een bijkomend voordeel is dat een vis geen stres heeft en zich dus geen traumatische ervaringen kan herinneren.
Dit is ook onderzocht.
Een vis leeft in een milieu waar continue gevaar drijgt, dus als een vis stres zou ervaren heeft het beest geen leven meer.

Dit betekend simpelweg dat als een vis gevangenis hij dat na zijn vrijlating direct vergeten is.

Nu zeg je misschien hoe komt het dat ik op mijn visstek zoveel dressuur heb. Dat heeft een totaal andere oorzaak namelijk een vis zoals bijvoorbeeld een karper die al eens gevangen is weet echt wel dat niet alles te vertrouwen is en zal dus voorzichtiger azen.
Maar is zeker niet traumatisch.

Kortom: Vissen is niet zielig omdat de vis niet beter weet dan te leven in een milieu waar contineu het gevaar op de loer ligt.

Deze wijsheid heb ik uit verschillende bronnen.

Niet van mezelf.

Groeten Mark.
jan van kranenburg

11-07-2003 01:58

Heb vanavond geheel vrijwillig meegedaan aan een enquete van Maurice de Hondt. Daaruit blijkt dat
Dierenbescherming ook het leven van muggen gericht wil gaan sparen.
Want insekten hebbben ook nut.
Zo lust ik er nog wel een paar...
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

11-07-2003 05:07

Wij zetten onszelf in voor een humaan leven voor de huisstofmijt.

Huisstofmijten kunnen niet voor zichzelf opkomen, daarom doen wij dat! Volgens ons is het een fabeltje dat huisstofmijten geen pijn zouden voelen.

Ze maken geen geluid als ze door menselijk toedoen, bewust of onbewust sterven, maar dat wil nog niet zeggen dat ze ook niets voelen. Dat is wetenschappelijk al lang bewezen. We gaan proberen mensen wakker te schudden. Volgens ons is het in strijd met de wet die stelt dat het verboden is zonder redelijk doel pijn of letsel bij dieren te veroorzaken. We voelen ons gesteund door de uitkomsten van een landelijke enquête uit 2002. Daar uit bleek dat 75 procent van de Nederlanders vindt dat er dieronvriendelijk met huisstofmijten omgegaan wordt. Een gelijk percentage vindt het niet te verteren dat huisstofmijten worden verwond.

_____________________________________________

Hahaha, get the point? Sorry, misschien heel kinderachtig, maar jullie snappen wat ik bedoel? Dat mens spoort echt niet! En dan het gericht gaan sparen van het leven van muggen... Hilarisch gewoon!
Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

11-07-2003 16:15

In Friesland willen ze kinderen weren langs de water kant.
In de stad hangen is zeker beter.
Dan worden ze net als die lui van de dieren bescherming af en toe een joint.

Ik ben een voorstander van de dierenbescherming.
Ze sporen b.v. vee op die verwaarloost worden. Hier sta ik achter.
Maar die lui gaan soms ook te ver.

Ik ben van mening dat een visser man een goede aanwinst is voor de dieren bescherming want deze mensen zijn ook met de natuur bezig

:evil:

Jakob
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

11-07-2003 17:40

dadelijk hebben we allemaal kleine volkertjes :sad:
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

18-08-2003 08:01

En Capslock een knop op je keyboard...

Mark
Gebruikersavatar
Tim Beeren
Berichten: 529
Lid geworden op: 29-07-2002 02:00
Locatie: Overveen (vlak bij Haarlem)
Contacteer:

18-08-2003 09:29

En norman een antivirus scanner:D........
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

05-10-2003 00:02

Vanmiddag komt er een mevrouw (met twee kinderen erbij) met een collectebus van de DB aan de deur. Ik leg haar uit dat ik niks wil geven gezien het ageren van de DB tegen het vissen, met name door kinderen. Zegt ze heel verbaasd 'dat wist ik niet', mijn kinderen vissen ook....
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

05-10-2003 00:34

aart het leven is een grotre verrasing.


vindt het wel schandalig dat je dan loopt en niet weet waar je voor loopt.

net zo als ik koop een hengel en ik ben een echt karpervisser

je snapt wat ik bedoel
Gast

05-10-2003 10:06

Laat die gasten is mosselen met schaal en al vreten!!!! dat doen karpers ook dus denk je dat ze een haakje voelen BULLSHIT!!!

gr pascal
Rob Dougan

05-10-2003 14:18

Mosselen dringen niet binnen in het vlees, een haak wel.

Een quote van het artikel:

"zonder redelijk doel pijn of letsel veroorzaken"

Wat is ons doel, vis vangen toch....

Vissen is naast het jagen met de speer de oudste sport die bestaat (vroeger was het dan wel om ze op te eten) Dus moeten ze ons gerust laten!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

06-10-2003 16:29

die mensen van de dierenbescherming zouden eens meer naar het geheel van de natuur moeten kijken ipv alleen het dier dat lijdt! als een snoek een voorn vang vindt ie dit ook niet fijn maar hoort wel bij de natuur! zolang wij als vissers geen populaties bedreigen vindt ik dat ze zich stil moeten houden, karpervissers voornamelijk richten zich al erg op het welzijn van de vis dus die doen er al van alles aan.

natuurlijke groet
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

06-10-2003 16:53

Die mensen van de Dieren"beschermig" draaien helemaal door. Ze willen van alles verbieden en denken dat alles zielig is, maar ze weten helemaal niet waar ze over praten. Ze hebben totaal geen kennis van zaken maar wel hun oordeel klaar. Ze zouden zich eens wat meer in de sportvisserij moeten verdiepen voor ze alles willen verzieken. Je hebt het wel over de hobby van meer dan een miljoen mensen in Nederland!!. Als dat vissen zo slecht is voor die dieren zou er nu geen vis meer in onze wateren rondzwemmen. niet dus!! Ik hoop dat de plannen van die lui niet te veel steun krijgen en dat het een serieuze bedreiging gaat worden voor ons.

groeten Rick
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

06-10-2003 17:43

mooi gesproken sprietje!! haha sterkte nog kabouter boerboom
Ton van Amsterdam
Berichten: 1
Lid geworden op: 26-09-2003 02:00
Locatie: Zaanstad

06-10-2003 18:02

Rick, je hebt helemaal gelijk.Als er geen hsv en sportvissers waren zouden er al jaren geen vissen meer in onze wateren zwemmen
Gast

06-10-2003 19:28

Daar zitten we straks dan... aan de waterkant op de uitkijk voor de politie.. die hoge boete die de 2de kamer straks voorsteld... Tja, waar moet het heen met Nederland? Net als eerdere postings ben ik het wel eens met de DB over ECHTE dierenmishandeling! Maar was lult die Marieke van Dijk nou dan? Volgens mij bestond de bek van een karper uit hetzelfde weefsel als die van een mensenoor... prik.. wat was dat? DB OKE, Maar er is een grens!
Hans Wols
Berichten: 60
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00

06-10-2003 23:08

Laat ik voorop stellen, dat de acties van de
dierenbescherming ruimte laten voor kritiek.
Aan de andere kant bereiken we niets door ze
alleen maar voor gek te verslijten en ze te
negeren. Ze hebben politieke invloed of we het nu leuk vinden of niet. Dus mogen we er
best over nadenken, hoe we een eventuele politieke ontwikkeling het hoofd moeten gaan
bieden. Want dat dit ooit eens gaat gebeuren
is wel zeker.
Wanneer je over de grens kijkt, dan zie je,
dat er inmiddels Engelse publicaties zijn
betreffende het pijnbeleven van vis. Kort
samengevat staat daarin, dat vis wel degelijk
pijn kan beleven. Dat hoon je dus niet zo maar even weg! Discussiepunt is natuurlijk,
wat je met dat soort gegevens uit onderzoek
aan moet. De stelling, dat vissen niet ethisch is, kunnen we in elk geval niet zomaar weglachen.
Stoppen met vissen zullen de sportvissers niet snel doen, per saldo gaan ze zo netjes mogelijk met de gevangen vis om. Ze brengen de vis zodoende nauwelijks schade toe.
In hoeverre er sprake is van lijden, anders dan de pijn/stress van haken en uit het water halen, blijft vooralsnog onduidelijk.
Los daarvan, bij ons sportvissers gaat het om beperkte aantallen vis. Wat te denken van vissersschepen en de massa's vis, die in netten stikt? Maar ook, hoe "zielig" is het niet, dat talloze zalmen een rivier opzwemmen
en daar uiteindelijk een nare dood sterven?
Ze worden daarbij onderweg ook nog eens bedreigt met de dood door gemene beren!
Dichter bij huis: waterkrachtcentrales die
letterlijk gehakt van vissen kunnen maken?
Wat moeten we er mee aan? Hoe kunnen/moeten
we het evt. lijden van vis quantificeren?
Willen we weerwoord kunnen blijven bieden, aan niet-sportvissers, dan zullen we vast zo netjes mogelijk met vis moeten omgaan. Het "merken" van vissen door het opzettelijk beschadigen van vinnen is in elk geval een buitengewoon "foute" zaak. Maar bewaarzakken
kunnen ook nadelige gevolgen voor gevangen vis hebben. Er is veel voor te zeggen om ze zo weinig mogelijk te gebruiken.
Bij vissen hoort trouwens ook onderwijs aan kinderen en volwassenen. Per saldo wordt er uit onkunde ook aardig wat gerommeld met gevangen vis. Een visdiploma is zo gek nog niet in dat licht bezien.
Even kort door de bocht; een vereniging als
de Karper Studiegroep Nederland is een prima instrument als het gaat om het coordineren van counteractions tegen "dierenbeschermers".
Duidelijk zal ook zijn, dat we gebruik zullen
moeten maken van argumenten om onze hobby te
kunnen blijven uitvoeren.

Met vriendelijke groet,

Hans
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-10-2003 23:29

Hans,

Zomaar wat opmerkingen die bij mij opkomen.

Het Schotse onderzoek van de universiteit van Edinburgh wordt tegengesproken door recent Amerikaans onderzoek. Zolang de wetenschappers elkaar tegenspreken komen we daar niet uit.

De dierenbescherming als gesprekspartner is slechts bereidt met ons in discussie te gaan of samen te werken als we bereidt zijn de visserij als liefhebberij compleet verbieden.

De dierenbescherming ondersteund wel de beroepsvisserij omdat dit nut heeft voor de voedselvoorziening.

Dat vissen terugzetten humaan is wordt weggelachen door de dierenbescherming. Ze gaan immers toch dood.

Van de dierenbescherming horen we niets over de dode vissen bij groene stroom. De NVVS werkt hier wel aan.

Tot nu toe is de samenwerking tussen milieuorganisaties en NVVS veel vruchtbaarder.

Dierenbeschermers verliezen alleen maar politiek draagvlak de laatste jaren

De dierenbeschermers waren door de NVVS uitgenodigd bij de EK.

Groeten, Kees
Hans Wols
Berichten: 60
Lid geworden op: 01-05-2002 02:00

07-10-2003 00:15

Kees,

Grotendeels eens. Dat politieke draagvlak
en de publiek opinie is daarbij iets, waar
we met elkaar doorlopend aandacht aan moeten
geven. Hoe gelijk we ook denken te hebben met elkaar; er hoeft maar een stom wetje door te komen en je bent zuur.
Dat "dierenbeschermers" af en toe echt erg ondeskundig zijn en communicatie uit de weg gaan, wil lang niet zeggen dat ze geen potentiele bedreiging kunnen vormen. Dat item
vissen en pijn beleven gaat maar door; sofar kan niemand echt het tegendeel bewijzen......
Dat vissen na een vangst door een visser dood
gaan is natuurlijk kul; dat valt simpelweg
met publicaties te onderbouwen. Er leven zodoende een hoop emoties bij voor- en tegenstanders. Om de voor ons negatieve effecten van emoties zo goed als mogelijk te beperken, ben ik er sterk voor, om vissen zo netjes mogelijk te blijven doen en daarbij uiterst alert te zijn op signalen uit de "anti-club". Laten we als voorbeeld van hoe het kan gaan maar eens kijken naar de jacht. Daar is waarachtig wel wat veranderd de afgelopen jaren! In die zin valt er in verenigings verband vele malen gemakkelijker de vinger aan de pols te houden dan door individuele acties.

Met vriendelijke groet,

Hans
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

07-10-2003 20:19

Als het om sportvissen gaat, en waar ik en alle andere hier liefhebber van zijn dan zeg ik:

FUCK DE DIERENBESCHERMING
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-10-2003 20:46

Remco,

Gemakkelijk uitgangspunt, maar niet een waar ik het echt mee eens ben. Ik juich het toe dat tenminste de sportvisserij open blijft staan voor communicatie. Hoeven we het onderling natuurlijk niet eens te worden.

Hans,

Inderdaad denk ik dat we alert moeten blijven. Hoewel ik er wat moe van wordt. Het is al zo lang aan de gang. Ik kan mij Jan Schreiner nog herinneren met Midas Dekker bij Sonja Barend. Dat moet heel lang geleden zijn.

Ik hoop dat de NVVS gebruik maakt van haar politieke lobby en wellicht moeten wij wat meer in positieve zin naar buiten treden. Juist de karpervisserij omkleedt de karper met veel zorg en kan aantonen dat vissen herhaaldelijk gevangen worden.

Groeten, Kees