Media aandacht


Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-08-2014 23:07

Het is natuurlijk verschrikkelijk de berovingen die onlangs gebeurd zijn maar nu zit ik net hvnl te kijken waar ook aandacht hieraan werd besteed en word er vermeld dat de spullen die vele vissers bij zich hebben vaak tot in de duizenden euros aan waarde hebben.
Dit soort aandacht van de media zie ik liever niet en denk dat dit soort uitspraken de berovingen alleen maar doet toenemen.
Hoe zien jullie dat?
Vis is vis
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

21-08-2014 23:18

Tja Ben, je hebt een punt.

Maar al denk ik zeker dat de groep dieven/rovers/...... geef ze maar een naam, zeker wel weet wat voor spullen een visser bij zich heeft tegenwoordig en wat hier de waarde van is. Dus ja, voorkomen kom je het toch niet. Alleen ben het met je eens dat aanwakkeren ook niet echt helpt!

Maarja, wat kunnen we daar tegen doen tegenwoordig? Gaat alleen maar verder.. :(
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

22-08-2014 08:32

vergeet niet dat mensen trots zijn op wat ze hebben.. en (ONBEDOELD ) heleboel mensen je graag een kostenplaatje opnoemen wat het allemaal gekost heeft.. ,. we helpen ze zelf ook een beetje. .. . dat neemt natuurlijk niet weg , dat als ze erop uit zijn heel goed weten wat het kost.. nog ff en je bent zelfs niet meer veilig met je bamboehengeltje.
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

22-08-2014 08:38

Tja het is ook een beetje van de zotten wat 'we' uitgeven, meenemen en uitstallen.
Maar goed als je dure spullen hebt, kun je je verzekeren en je kunt een merkje laten graferen op plekken die je niet direct ziet. De markt voor dure karperspullen is niet zo heel groot en er zijn niet veel plekken om het online aan te bieden. Dus of ze zijn zelf ook karpervisser of het gaat naar t buitenland.

en ik zie niet zo snel een anti of mocro met een paar hengels en een voerboot aan de haal gaan. Eerder kampers, andere vissers en oostblokkers.
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

22-08-2014 08:51

Het is toch algemeen bekend dat het gemiddeld gezien duur spul is,.een junk een gelegenheidsdief of een pseudo crimineel zit echt niet te wachten op onze spullen,.degene die het wel op onze spullen gemunt hebben weten dondersgoed waarmee ze bezig zijn en wat de waarde is.
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

22-08-2014 09:17

Alleszins in de mate van het mogelijke de tent zo dicht mogelijk bij je stokken zetten en hem nooit volledig dichtritsen. Ik slaap meestal onder een shelter, stokken zo goed als binnen handbereik, onthaakmat onder de bedchair en schepnet in het water tegen een overhangende struik.
Op die manier maak je ze het al erg lastig om iets te stelen. Tenzij ze geweld gebruiken, maar dan helpt een alarmsysteem of een hond ook niet.
Gebruikersavatar
maurice van driel
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-03-2008 17:19

22-08-2014 09:34

ja! dat is het probleem juist ,, geweld . maakt niet uit of je spullen dichtbij staan of je een bewaker heb met hond . .. de visser zijn spullen kwijt , en de bewaker zijn hond . .. doe je niks tegen . .. maar als je dit steeds in je achterhoofd houd. zit je ook niet meer rustig te vissen . het zijn incidenten ( die wel steeds vaker voorkomen ) dus ook weer niet te veel bij nadenken ..
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-08-2014 09:50

ff doorsparen voor een boot.
of met een rubberboot naar een moeilijk bereikbare plek gaan om te vissen.
of een BTW
of anders gewoon met goedkopere spullen gaan vissen die makkelijk vervangbaar zijn.
hengels van 50 eu de stuk vangen ook vis.
of een dummy set voor je tent zetten met goedkoper rommel (instan fisherman of zo) en je echte set stiekem in een hoekje,laag bij de grond met camou net eroverheen :wink:

en vooral niet tegen jan en alleman opscheppen over hoe duur je spulletjes wel niet zijn. :roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

22-08-2014 10:18

Zoals gezegd de gasten die achter onze spullen aanzitten weten inderdaad dondersgoed wat het waard is, maar dankzij dit soort uitspraken op tv weet die junk en pseudo crimineel en gelegenheidsdief het ook. En daarom is het niet verstandig. wat voor ons rustig 1500 euro is, is voor de meeste mensen 2 hengels en een tent. En dat wil ik graag zo houden.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

22-08-2014 10:40

Die media-aandacht is peanuts, de dieven halen hun info van fora zoals deze, waar iedereen met zijn spullen loopt te pronken (patstopic) en op facebook net zo, daar halen ze hun info van vandaan.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-08-2014 10:41

Positieve van deze aandacht kan zijn dat potentiële kopers er attenter op worden dat vage tweedehands dealtjes mogelijk gestolen goed is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

22-08-2014 20:50

Misschien een rare suggestie maar het is niet gek op een topic op te starten voor gepikte spullen, niet alleen voor langs de waterkant gestolen spullen maar ook uit auto (Frankrijk zit in de lift) of schuur/garage enz.
Sommige doen een extra hotelovernachting voor of na een Frankrijktrip, berg dan je hengels niet op in een gammele skibox, terwijl jij in je F1 hotelletje ligt te knorren hebben ze in 30 seconden je box open.

Nog een tip, ik ben extreem zuinig op mijn spullen dus zien ze er nog nieuw uit alhoewel het al een paar jaar oud is, de verzekering kan de staat van je kit niks schelen, alleen de ouderdom dan kunnen ze lekker veel afschrijven, neem de moeite om contact op te nemen met je verzekering en sluit een polis af ter vervangingswaarde, is niet duur en je weet in ieder geval dat je weer redelijk snel vist.

Tip 2, koop een Dremel of een Action goedkope variant ervan en graveer je initialen op onzichtbare plekken, binnenkant spoelen, de binnenkant van je batterijklepje van je piepers enz, zo kan je altijd bewijzen dat het jouw kit is, sluit toeval uit en gebruik je initialen of postcode bv zodat het boven alle twijfel verheven is en het echt met jou persoonlijk te maken heeft.

En als laatste, voor de meeste mensen is een hengel een hengel, alleen wij als karpervissers weten wat het waard is, de dieven komen helaas vaak uit dezelfde hoek en weten ook van tevoren al aan wie ze het verkopen moeten, probeer een beetje aan te voelen wie overdag bij je bivy komt praten, vertel niet teveel, komen ze 's avonds of 's nachts terug hoef je niet meer te twijfelen, zorg dat je van je stretcher afbent en rechtop staat, niet alleen om je te verdedigen maar ook om te vluchten mocht dat nodig zijn, lig je namelijk te slapen en je wordt aangevallen zal je nooit meer de overhand krijgen vanuit liggende positie.

Grtz Rick
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
dennis gerits
Berichten: 549
Lid geworden op: 07-12-2009 13:07
Locatie: Weert

23-08-2014 00:09

Rick van Sinderen schreef: neem de moeite om contact op te nemen met je verzekering en sluit een polis af ter vervangingswaarde, is niet duur en je weet in ieder geval dat je weer redelijk snel vist.

Grtz Rick


welke verzekeringsmaatschappij bied zoiets aan ??.... lijkt me sterk dat je bijvoorbeeld 18 jaar oude cjw hengels naar ''vervangingswaarde'' verzekerd krijgt... is ook maar net wat de verzekering onder ''vervangingswaarde'' verstaat want boeven zijn het :wink:
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-08-2014 00:28

Elke verzekeringsmaatschappij als je erom vraagt, de mijne is Unive, en misschien moet je gewoon 's bellen, ik ken niet alle voorwaarden uit mijn hoofd maar je kunt in overleg zelf een redelijke waarde bepalen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-08-2014 09:19

Als er niks over nieuwwaarde vermeld staat is vervangingswaarde de kosten van het voorwerp in de staat waarin het verkeerd. Dat is hoger dan dagwaarde, maar geen nieuwwaarde.

Tegen nieuwwaarde verzekeren kan normaal gesproken alleen voor voorwerpen met een beperkte ouderdom. Zeg tot 3 jaar of zoiets.

Worden naar mijn idee relatief dure verzekeringen. Maar goed, iedereen moet zelf zijn kansen inschatten.

http://www.totalfishing.nl/laatste-nieu ... erzekering

Zelf de polis maar eens nalezen? :D

Beroving is een aparte vorm van diefstal. Weet iemand uit ervaring hoe dat geïnterpreteerd wordt met het oog op de kleine lettertjes? Ik ken verzekeringen niet als filantropische instellingen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-08-2014 11:02

Ik ben niet thuis in het verzekeringsjargon, wie wel eigenlijk... :roll:
Maar een paar jaar geleden moest door veranderingen in huis mijn verzekering opgewaardeerd worden en heb ik het ook over mijn visspullen gehad, ik heb toen met mijn tussenpersoon overlegd en hem duidelijk uitgelegd dat als ik bestolen zou worden ik op korte termijn mijn spullen moest kunnen vervangen, het merken van je spullen zoals ik eerder aangaf is een van de voorwaarden dan.

Dus heb ik waarschijnlijk in mijn eerdere post de verkeerde termologie gebruikt, sorry daar voor maar het was bedoelt als eye opener voor wat eventueel mogelijk is, meer niet.
Heb je interesse hierin of wil je meer weten neem dan contact op met je tussenpersoon, de goedkoopste oplossing is het onderbrengen bij je normale WA en andere verzekeringen maar ter zake kundigen zullen je het ongetwijfeld goed kunnen uitleggen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

23-08-2014 11:30

Wij hebben het ook nagevraagd toentertijd en bij ons valt diefstal (ook aan de waterkant) onder de inboedelverzekering.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

23-08-2014 11:42

Dat doet het altijd eigenlijk maar misschien moet je voor de zekerheid nog even navragen hoe er uitgekeerd wordt na diefstal? Ga ervan uit dat ze altijd zo weinig mogelijk willen uitbetalen, Better save than sorry :wink:
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

23-08-2014 12:26

Wij zijn verzekerd voor aanschafwaarde.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-08-2014 12:56

Toch wel mooi om te zien dat het de tongen aardig losmaakt al is het een rotonderwerp.
Ik ga het zelf binnenkort ook eens checken bij mijn verzekeraar.
Ik kan me niet voorstellen dat je het tegen nieuwwaarde kan verzekeren. Bv een auto allrisk verzekeren en dan de nieuwwaarde krijgen na een schade is al lastig.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

23-08-2014 13:23

Die nieuwwaardeverzekering heeft ook een redelijkheidsclausule, je zal logischerwijs nooit de prijs terug krijgen die je ervoor heb betaald. Maar na 2x brand te hebben gehad ben ik liever wat duurder uit met de verzekeringspolis dan bij brand de straatwaarde vergoed te krijgen van je inboedel want daar kan je bij lange na niet je huis opnieuw inrichten.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

24-08-2014 14:44

Dan weet je beter als geen ander hoe belangrijk het is om er even bij stil te staan af en toe, je hebt gelijk dat bv je visspullen onder je inboedelverzekering valt, heb je die verzekering 5 jaar of langer geleden afgesloten kan het zijn dat je onderverzekerd bent en ben je de pisang, meer heeft die maffiabende niet nodig om je hele kit te degraderen naar een paar tientjes.

Of je nu wel of niet de hele som krijgt, het is altijd beter dan helemaal niks, kleine moeite als je twijfelt om effe een belletje te doen.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

25-08-2014 10:58

Vergeet de illusie van inboedelverzekering. Probeerde ik ook toen mn spullen uit mn auto werden gejat;
max 250 euro. Schiet dus niet op. Er zijn, en die zijn hier al eens voorbij gekomen, speciale verzekeringen voor je visspullen. Zijn eigenlijk vergelijkbaar met andere sportverzekeringen die bijv duikers afsluiten voor hun spullen.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

25-08-2014 12:14

Klopt en die heb ik dus, al mijn visspullen bij elkaar opgeteld kom je op zo'n buitensporig bedrag dat ik wel moest, het geeft iets meer rust, dat wel.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-08-2014 17:32

ben scholten schreef:Het is natuurlijk verschrikkelijk de berovingen die onlangs gebeurd zijn maar nu zit ik net hvnl te kijken waar ook aandacht hieraan werd besteed en word er vermeld dat de spullen die vele vissers bij zich hebben vaak tot in de duizenden euros aan waarde hebben.
Dit soort aandacht van de media zie ik liever niet en denk dat dit soort uitspraken de berovingen alleen maar doet toenemen.
Hoe zien jullie dat?


Herinner me nog een posting van me waarin ik dat een jaar geleden oid ook uiteen zette;

Zit er iemand vol trots aan de waterkant 'over z'n hobby' te vertellen en dat z'n spulletjes zo veel gekost hebben. Open deurtje voor het dievengilde :roll:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).