wat is jullie mening over vrouwelijke karpervissers?


martine broks
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: lieshout

09-07-2003 23:20

hallo heren karpervissers!
ik zou graag te weten komen wat jullie vinden van vrouwelijke karpervissers! ik heb namelijk zelf vaak de indruk dat je als vrouw in dit mannenwereldje gewoon helemaal niet serieus genomen wordt! het enigste wat gezegd word door veel karpervissers is dat mijn vriend het maar getroffen heeft met een meid die ook vist maar over het karpervissen en vrouwen wordt nog steeds zo gedaan van ja het is wel grappig maar waar beginde toch aan want vrouwen kennen toch nie vissen! dit vind ik zelf eigenlijk best wel jammer maar ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden en ja graag een eerlijke reactie!
alvast bedankt jongens!
groetjes martine
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

09-07-2003 23:22

Hoi Martine

Ik vind het ook altijd wel gek om een foto te zien waar een vrouw opstaat. Maar van mij zouden het er meer mogen zijn hoor!!! gewoon fanatieke bedoel ik dan.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
martine broks
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: lieshout

10-07-2003 00:03

hartstikke bedankt voor je reactie de eerste positieve reactie is vast binnen! maar ik ken je wel zeggen ik ben wel ZEER fanatiek!
groetjes
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

10-07-2003 00:11

voor mij staan altijd die dingen voor op als je een nachtje door haald met vissen

1.goed zorgen voor de vis
2.en geen geziek van ik zie er niet zonder make-up


voldoet u aan deze eisen? neem dan contact met me op
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

10-07-2003 00:48

was je maar een jaartje of tien ouder...dan hadden we misschien nog eens kunnen trouwen...haha! :wink:

Nix je vissen jij! T is een aardig fanatiekmannewereldje maar als je t leuk vind en fantiek bent waarom niet!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

10-07-2003 01:02

Dat de karpervisserij voor 99% mannen bestaat wil helemaal niet zeggen dat vrouwen er niet thuishoren.

Ik ken zelf enkele vissende vrouwen (tja... en dan heb ik een vriendin die er niet van houd... stomme ik :razz:, ze zit nu wel aan het balkanmeer haha) en die doen qua vangsten absoluut niet onder aan de mannen om hun heen hoor.

Ik ben heel erg blij dat er weer een vrouwelijke karpervisser op het board extra is (ik denk dat ik dat namens alle hardwerkende mede beheerders mag zeggen:))

Martine... veel plezier hier en bij eventuele vragen over het board of iets dergelijks kan je altijd even aankloppen
<!-- BBcode auto-mailto start --><a href="mailto:frank@karperwereld.nl" class=bericht>frank@karperwereld.nl</a><!-- BBCode auto-mailto end -->

Tight Lines,
Frank Avezaat

ps; moet toch nog even kwijt dat het ZEER vaag is als er een vrouw naast je vist maar zeker niet verkeerd haha
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

10-07-2003 10:04

Martine,
Ik vind het hardstikke leuk dat vrouwen ook vissen(heb nog maar 1 keer een vrouw zien karpervissen)

Maar nu vraag ik mij af: Wat vinden andere vrouwen/meiden van jouw hobby?

Met vrouwlijke groet,
Koen
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

10-07-2003 12:39

Hoi Martine,

Raar gezicht??? Nee, heb al genoeg vrouwen zien vissen en ken er ook een aantal! Wel geen karpervissers maar wel fanatieke vrouwen die op witvis of snoekbaars vissen!

Een vraagje tussendoor... Moeten we nu vis"ster" of gewoon visser zeggen???

Maar allé, welkom op het board!

Greetz
piotr
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

10-07-2003 12:54

Vissen en laten vissen! Allen met respect voor onze ciprinus carpio
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Jakob Balkema
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

10-07-2003 13:16

Welkom.
Bij de witvissers zitten regelmatig vrouwen mee te hengelen.
Dit kan toch ook wel in de carpervisserij.

Anno 2003 vindt ik dit dus een onzinnige dicussie

Veel plezier aan de water kant.
Ikwel gelezen dat je niet bij een ieder in de tent moet kruipen. :wink:;-)
Mark de Bondt
Berichten: 30
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Driebergen
Contacteer:

10-07-2003 14:26

Hoi Martine,

Het is zeker leuk dat er ook vissende vrouwen zijn.
Mijn vriendin viste ook op karper maar zij is er mee gestopt.
Dat komt door een praktische rede. Het is namelijk zo dat ik meestal vanuit mijn boot de karpers belaag en dat heeft voor een vrouw een groot nadeel namelijk "er is geen wc" in de buurt.
Dus ik kon om de ongeveer 4 uur weer naar de wallekant en werdt dus gek van dat "gezeik".
Nu heeft ze dus besloten niet meer mee te gaan wat ik opzich jammer vindt.
Heb jij nog tips??
Verder juig ik alle visende vrouwen toe.
Toch is het wel vervelend dat die draaikonten vaak nog meer vis weten te vangen dan de heren.

Dus heren opgepast als je besluit eens een hengeltje uit handen te geven.

Dat is soms niet zo best voor je mannelijke ego.

Martine veel succes met hengelen.

groet mark.
Jaco Boudestyn
Berichten: 29
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan de Lek

10-07-2003 14:28

Mark,

Een plasgootje

Met plassende Groet Jaco
geld maakt niet gelukkig, vrije tijd wel!
martine broks
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: lieshout

10-07-2003 21:03

hallo allemaal!
hartstikke bedankt voor alle reacties! ff een antwoord op de vraag van koen! veel vrouwen kijken je wel ff raar aan als je zegt dat je vist in plaats van tennist of zoiets! maar mijn vriendinnen doen er geen van alle moeilijk over hoor er worden wel ooit geintjes over gemaakt maar een vriendin van mij vind het ook schitterend om te zien als ik een karper aan het drillen ben niet dat ze er ooit zelf aan zou beginnen maar toch! en verder ik heb gelukkig al een vriend ook karpervisser trouwens! maar ik zal wel is ff een keer een foto op mijn profiel zetten! oh ja mark: dat van dat plassen is idd vrij lastig vanuit een boot maar als ik gewoon aan de waterkant zit dan maakt het mij niks uit ze kijken er niks af en alles wat ze eraf kijken mogen ze houden zeg ik altijd maar. niet dat ik net als jullie mannen 2 meter verderop ga zitten zeiken maar ja dat snappen jullie natuurlijk ook wel een kerel gaat ook niet midden in het zicht zitten schijten. die van mij ten minste niet!
nogmaals iedereen heel hartelijk bedankt!
groetjes xxx martine
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

10-07-2003 21:53

[ik ga even OFF topic... klachten over de waarde van dit bericht voor het board mogen op mijn adres binnenkomen :smile:]

"oh jeeh"
er worden nu ook al kusjes gegeven op het board :smile:

martine,
dat is best een grappig zinnetje :smile:

citaat: ze kijken er niks af en alles wat ze eraf kijken mogen ze houden zeg ik altijd maar

Ik heb het wel gepresteerd om in het zicht te gaan zitten ******** maar dat heb ik geweten... stond meteen een maat klaar met een camera :sad:

Frank

_________________
Hey, turn around... it's time to wake up and go back to tell the story...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Frank Avezaat op 2003-07-10 21:54 ]</font>
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

10-07-2003 21:59

Zo te horen vind men het plezieriger als men meer vrouwelijk schoon achter de stokken (hengels) vind.
Terecht natuurlijk.

Ook ik vind dit, zoals bij meer sporten, voetbal etc, vind je steeds meer vrouwen.

Prima, in de positieve zin , dus ook bij het vissen hoop ik dan maar.

Maar wayt hier al eerder is aangehaald, het nachtvissen voor de vissende vrouwen, zal dan wel moeten verbeteren, ik hoorde pas dat sommige niet durfde, terecht. Maarja, wel balen dat hun hun visserij nie optimaal kunnen benutten.

Hoop dat het er meer zulle worden

Groet

Frankie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-07-2003 22:08

Martine, er zit maar één vrouwelijk bestuurslid in het NVVS bestuur en laat dat nu ook nog een fanatieke karpervisser zijn!
Die van mij gaat ook vrijwel altijd mee (en dat al vele jaren!). Betekent, op groot water, samen met 2 vergunningen ook met 4 hengels vissen hetgeen nogal wat extra vissen oplevert.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

10-07-2003 22:21

Aart, hehe

En je bent voorzien van eten etc tijdens te trips met Marinka.

Groet :smile:

Frank
manuel den hartog
Berichten: 41
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00
Locatie: zuidholland
Contacteer:

11-07-2003 12:21

Voor het vrouwelijke ongemak kan je bij de kruitvat voor een paar euro plas tuitjes kopen van karton..

Klein doosje groot gemak..

Veel succes Dames met Staan!!!:)
Nancy Willemsen

18-07-2003 08:09

sinds ik met mijn vriend ga en hij ook op karper vist heeft hij me aangestoken..

Ik vis nu ook! hihi..

Binnenkort even me karperhengel halen en volgend jaar met een groep va n6 vissen in Frankrijk!!

Erg cool!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-07-2003 08:57

Mijn vrouw vist ook regelmatig mee als zij niet hoeft te werken in het weekend!
Ena ls zij dagdiensten moet werken in het weekend en ik vis het weekend, dan komt ze mij een lekker warm bord macaroni brengen...
Heb geluk een vrouw te hebben die vissen ook leuk vind en die bergijpt wat deze hobby inhoud...

Wat mij etreft mogen er meer vrouwen vissen!
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

18-07-2003 13:56

Goedemiddag,

Afgelopen woensdag is mijn maat volledig door zijn vrouw naar huis gevist !!! Zij vier aanbeten en drie verzilvert en hij een aanbeet en niks verzilvert....

LADIES,keep up the good job !!! :smile:

MVG "GRUM"
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

18-07-2003 14:12

lekker :)


hoop dat een meisje tegen kom die ook van vissen houdt
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Jeroen Leuven

18-07-2003 14:18

Een karpervisser is een karpervisser man of vrouw maakt dan niet uit.

Gr.
martine broks
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: lieshout

22-07-2003 00:05

hallo allemaal!
sorry voor de late reactie maar ik heb geen kans meer gezien om een reactie te plaatsen!
maar ik heb nu dus al wel door dat vrouwelijke karpervissers in de smaak vallen over de vraag of ik alleen durf te gaan vissen. ik durf het wel maar mag het niet van mijn ouders! tja overdag en 's avonds nog wel maar 's nachts no way! maar ja da's alleen maar uit bescherming! en ja wat je allemaal in zo'n tentje ken doen he?!
oh ja en Nancy: heel veel plezier en leuk om te weten dat ik niet de enige dame ben hier op het board!
groetjes xxx martine
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

22-07-2003 00:13

Wat moet je dan in godsnaam met een tent, als je toch niet 's nachts mag vissen??

:???:

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...