viskar


Plaats reactie
niels roefs
Berichten: 3
Lid geworden op: 06-08-2014 15:50

07-08-2014 15:27

Hallo,

Ik vis al een aantal jaren op karper en ga altijd met een viskar achter de fiets naar de waterkant. Aangezien ik nu een brommer heb ga ik de kar achter mijn brommer maken. Ik heb al veel op google gezocht maar ik krijg weinig duidelijkheid over de regels van de verlichting en het kenteken. Ik weet de regels van de afmetingen etc, maar klopt het dat er een wit kenteken op moet komen? Daarnaast moet erop zitten; knipperlicht, remlicht, achterlicht, kentekenverlichting. Heb ik dit goed? Graag zou ik weten wie van jullie ook altijd op de brommer gaat en of er dit ook allemaal bij jullie op zit?
Alvast bedankt!

Groeten Niels
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

07-08-2014 18:37

Eerste hit op google,....


Artikel 5.18.26

1. Bromfietsen op twee wielen mogen met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,00 m.
2. Bromfietsen op meer dan twee wielen mogen met inbegrip van de lading niet breder zijn dan 1,00 m.

Voor de aanhangwagens geldt:
artikel 5.18.27 uit het voertuigreglement.
Aanhangwagens achter bromfietsen moeten in aangekoppelde toestand voldoen aan de volgende eisen:
a. De breedte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m.
b. De hoogte van het voertuig mag met inbegrip van de lading niet meer bedragen dan 1,00 m.
c. De totale massa van het voertuig mag niet meer bedragen dan de helft van de ledige massa van de trekkende bromfiets.
d. De afstand van de achteras van de trekkende bromfiets tot de achterzijde van de aanhangwagen met inbegrip van de lading mag niet meer bedragen dan 2,00 m.

Artikel 5.18.38 Aanhangwagens

De verlichtingsinstallatie van aanhangwagens moet zodanig op die van het trekkend voertuig zijn aangesloten dat de functies van de verlichting en de lichtsignalen overeenstemmen met die van het trekkend voertuig.