Waar hengels/molens kopen?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dylan De Cooman
Berichten: 38
Lid geworden op: 09-07-2014 22:28
Locatie: België
Contacteer:

06-08-2014 12:16

Beste,

Ik ben van plan om een hengel en een molen te kopen. Ik dacht aan een totaal van 200 euro voor hengel + molen. Nu, voor mij is dit al redelijk wat geld, waardoor ik eerst heel zeker wil zijn waar ik dit koop. Ik vroeg me af waar jullie je dure spullen zoals hengels en molens kochten? Kopen jullie dit gewoon op dé merk-site ervan online? Of vragen jullie aan je hengelzaak of zij deze kunnen bestellen of liggen hebben? Als je dit online besteld, en je gooit er bv 1x mee en de top breekt af, heb je hier nog garantie op of kan je dit oplossen met de mensen waar je deze van kocht op de site? Hetzelfde voor als je het in de hengelzaak koopt, bieden zij garantie aan? Of hangt dit af van hengelzaak tot hengelzaak?

Alvast bedankt.
2015 | Let's hit some PR's!
Casper Visser
Berichten: 12
Lid geworden op: 06-08-2014 12:07

06-08-2014 12:59

Hengel zou ik sowieso altijd in de speciaalzaak kopen, even mooi vasthouden, parabolische actie bekijken en vergelijken. mocht het een slechte blank zijn dan breekt hij in de winkel wel. :D

Gr Casper
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-08-2014 13:12

ga naar een echte hengelzaak, en vraag advies welke hengels ze hebben en voor welke prijs. Of een bijpassende molen erbij. Test de hengels en/of molen met elkaar in de winkel. Denk er thuis nog eens over na en kijk daarna desnoods eens op internet: kun je het goedkoper krijgen? dan daar bestellen. Of koop het in de winkel waar je vertrouwen in hebt.

Garantie: normaliter twee jaar, bewaar de aankoopbon. Regeling is europees vastgelegd (EG) Kan fabrieksgarantie zijn of winkelgarantie. Vraag ernaar.

dé merk-site ervan online
die bestaat niet. Net zoals HET merk niet bestaat. Iedereen heeft andere eisen en wensen en meningen.
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

06-08-2014 16:45

Ik zeg marktplaats .

Vele goede merken kan je daar kopen voor een mooie prijs .

Wil je een hengel met molen voor het penvissen of gaat je voorkeur uit naar het statisch vissen ?

Voor het statisch vissen zou je bv twee hengels met molens kunnen aanschaffen .

Ik zelf heb de hengels van Mad (oldskool) en daarop een shimano 10.000 xte .
Wat ik je kan aanraden is een hengel van jrc of fox en lekker op marktplaats kopen stukken goedkoper .

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr


Maar allereerst koop een onthaakmat :D
Jan Vitam
Berichten: 167
Lid geworden op: 20-01-2003 01:00
Locatie: Scheveningen

06-08-2014 18:49

Het grote nadeel van een hengel kopen op Marktplaats of op welke andere verkoopsite dan ook is dat je de historie van de hengel niet kent en normaliter ook geen garantie hebt.

Gaat de hengel na enkele sessies kapot of ben je er niet tevreden over dan kun je fluiten naar je centen, heb je de hengel nieuw bij je hengelsportwinkelier gekocht dan valt er veelal wat te regelen en dat is mijns inziens toch veel waard.

Goedkoop blijkt in mijn beleving vaak duurkoop te zijn, dus hou daar rekening mee !.
Gebruikersavatar
Casper Heuver
Berichten: 103
Lid geworden op: 23-09-2012 17:37

06-08-2014 19:25

Je kent de historie inderdaad niet .. Maar lekker belangrijk . Zo lang het niet gestolen is vindt ik het prima .

Bijna al mijn spullen komen van mp (hengels , molens , tent). Zo lang de verkoper normaal kan mailen of hij komt goed over tijdens een telefoon wisseling .
- je kan inderdaad ook je portomonee trekken en voor twee goede hengels met molen 400 euro trekken terwijl het setje op mp ook te koop is voor de helft . Niet nieuw maar goede spullen kan je heeeelll lang mee doen .

Maar .. De bericht gever vraagt om 1 hengel met molen zie ik haha .
Nieuw moet je het met 200 euro wel redden . Molentje van shimano , daiwa en een mooie stok .

Ik zeg kijk op mp ;)

Succes in ieder geval met de koop en veel plezier ervan .

Gr. Casper
Gebruikersavatar
Dylan De Cooman
Berichten: 38
Lid geworden op: 09-07-2014 22:28
Locatie: België
Contacteer:

06-08-2014 19:28

Jan Vitam schreef:Het grote nadeel van een hengel kopen op Marktplaats of op welke andere verkoopsite dan ook is dat je de historie van de hengel niet kent en normaliter ook geen garantie hebt.

Gaat de hengel na enkele sessies kapot of ben je er niet tevreden over dan kun je fluiten naar je centen, heb je de hengel nieuw bij je hengelsportwinkelier gekocht dan valt er veelal wat te regelen en dat is mijns inziens toch veel waard.

Goedkoop blijkt in mijn beleving vaak duurkoop te zijn, dus hou daar rekening mee !.


Dit vind ik ook zo gevaarlijk aan 2dehans..
Even ter info op je laatste zin '' Goedkoop blijkt in mijn beleving vaak duurkoop te zijn, dus hou daar rekening mee !. ''

Wat vind jij dan goedkoop? Ik zat eerst te denken aan zo'n Shimano Tribal Velocity van rond de 110 euro/hengel.
2015 | Let's hit some PR's!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-08-2014 22:07

Dylan,
vertrouw je een aankoop van MP niet, sla dat dan over en ga naar een vertrouwde en geod bekend staande hengelsportzaak.
Voor 200 euro is er zat te verkrijgen, en verkijk je niet altijd op de prijs, niet elke "goedkopere hengel of molen" is slecht.
Plaats reactie