HELP in 1 week geen karper gevangen op Villa park Weddermeer


Plaats reactie
Martijn van de Geest
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2014 23:27
Locatie: Maarssen

02-08-2014 00:00

Beste karper vissers,

Ik zit al 1 week te vissen op Villa Park Weddermeer en we hebben pas 1 run gehad. We zijn hier nog 1 week en we willen graag nog een karper vangen. We hebben goed matriaal, 6 verschillende bolies mee, Pellets, Mais en tijgernoten. We vissen vaak tegen de kant aan maar we hebben ook al in het midden en vlak voor de stijger geprobeerd. We zitten op huis nummer 50 en we hebben geen buren. Hopelijk hebben jullie tips voor ons zodat we nog een karper kunnen vangen


Mvg, Martijn v/d Geest
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

02-08-2014 03:34

Beste Martijn,

ik weet niet of je daar vaste stekken hebt, maar probeer de karpers eens te vinden.
Hengels uitdraaien en rondlopen wil nog wel eens werken.

Je zit er ook vast niet alleen.
Martijn van de Geest
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2014 23:27
Locatie: Maarssen

02-08-2014 12:24

Beste Mitsz,
Je vist vanaf je eigen stijger uit de bungalow.
We hebben al zeker weten de karpers gevonden. Op 2 verschillende plekken zie je ze vaak in de avond en ochtend springen ook zie je daar veel belletjes. Ook is er een klein slootje waar ongeveer nog geen 50 cm water staat daar zie je ze ook vaak zwemmen. Helaas kan je daar niet goed naar werpen en is het slecht bereikbaar met een penhengel.

Mvg, Martijn
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

02-08-2014 13:23

Ik weet niet hoe het met de hoek naar dat slootje zit, maar als je vanaf je steiger op een verantwoorde manier daar een vis vandaan kunt drillen zou ik gewoon zorgen dat je rig daar komt te liggen. Broek uit, water in en lopen maar ;)

Hoeveel voer je, hoe regelmatig en verspreid of compact?

Het lijkt me dat je op zo'n plasje na een week de vis toch wel op het voer moet krijgen, ondanks de dressuur die er ongetwijfeld zal heersen.

Een optie is ook om met slappe lijnen te vissen, of een backlead/toplood vlak onder je hengeltop. Het is best mogelijk dat de vis daar slechte herinneringen heeft aan snaarstrakke lijnen (vooral bij ondieper water).

Enig idee hoe het bodemverloop is? Is het een vlakke bodem zonder opvallende diepteverschillen? Vaak loopt het bij dit soort kleinere wateren na een meter (of twee) uit de kant af naar een dieper gedeelte. Is het dan goed mogelijk dat ze precies langs dit 'talud' zwemmen. Kwestie van je lood tot de bodem laten zakken, steeds een half metertje verder van de kant.

Succes!
Martijn van de Geest
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2014 23:27
Locatie: Maarssen

02-08-2014 14:10

Beste Mitchell,

Als aller eerst bedankt voor de tips !

Het slootje is nu goed bereikbaar voor ons omdat we geen buren links hebben en via hun stijger kunnen we precies in het slootje gooien. Wat voeren bedreft doen we de ene keer een pva zakje er aan en in dat pva zakje doen we dan ons haak aas in. Ook voeren we wel is in de middag een handeje mais of hennip en daar gooien we dan in de avond onze hengels neer maar zonder pva zakje.

Elke dag vissen we ook weer met ander aas om te proberen wat beter is tot nu toe dus 1 karper verspeeld op de pellet en we hebben vandaag in de ochtend wat mais gevoerd en toen zat er wel vis op onze mais te asen.

Verder is de bodem heel regelmatig in het midden is ongeveer 1,5 meter en rond de stijgers is het tegen de 90 cm aan en links van ons is een soort bosrand + het slootje en daar is het rond de 50 cm.

Op onze lijnen heb we een top loodje zitten, alleen we hebben nog geen 1 keer met slappe lijnen gevist.


mvg, Martijn
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

02-08-2014 14:35

Je vist niet toevallig inline of met een stug kort onderlijntje op een zachte bodem oid?
Martijn van de Geest
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2014 23:27
Locatie: Maarssen

02-08-2014 14:44

Beste Emilio,

De bodem op dit park is idd zacht en we vissen nu met onderlijntjes van 30 cm ongeveer.
We gaan nu wat langer onderlijntjes maken van 60 cm ongeveer en dan aan elke hengel een pop up proberen.


mvg, Martijn
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

02-08-2014 16:57

Begin eens meer te voeren, en iets meer verspreid. Een half kilootje particles per dag/hengel is al vrij weinig. Met tijgernoten en boilies ben je wat selectiever, maar maïs en hennep vreet de aanwezige witvis zo op.

Ik zou in een straal van een paar meter rond je haakaas een half kilootje maïs/hennep/boilies voeren, met een boilies/pop-up vissen en ervoor zorgen dat je lijn een aantal meter van je rig op de bodem ligt. Desnoods hang je er geen waker aan. En denk er dus aan dat die maïs en hennep binnen de kortste keren weggevreten is.

Wat je ook nog zou kunnen doen is elke dag of twee keer per dag in het gedeelte waar je zit te vissen een paar boilies strooien, zodat de karpers ze wel tegen moeten komen en op zoek gaan naar meer.

Moet goed komen man!
Martijn van de Geest
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2014 23:27
Locatie: Maarssen

02-08-2014 17:10

Mitchell Martens schreef:Begin eens meer te voeren, en iets meer verspreid. Een half kilootje particles per dag/hengel is al vrij weinig. Met tijgernoten en boilies ben je wat selectiever, maar maïs en hennep vreet de aanwezige witvis zo op.

Ik zou in een straal van een paar meter rond je haakaas een half kilootje maïs/hennep/boilies voeren, met een boilies/pop-up vissen en ervoor zorgen dat je lijn een aantal meter van je rig op de bodem ligt. Desnoods hang je er geen waker aan. En denk er dus aan dat die maïs en hennep binnen de kortste keren weggevreten is.

Wat je ook nog zou kunnen doen is elke dag of twee keer per dag in het gedeelte waar je zit te vissen een paar boilies strooien, zodat de karpers ze wel tegen moeten komen en op zoek gaan naar meer.

Moet goed komen man!


Beste Mitchell,

Bedankt voor al je tips !

We gaan zeker je tips gebruiken al denk ik dat een halve kilo mais/hennep/boilies (pellets) voeren wel veel is. Ook wat boilies of pellets in het gedeelte waar we vissen gooien lijkt me goed idee.

Ik zal binnenkort wel ff laten weten hoe de stand van zaken is :wink:


mvg, Martijn
Martijn van de Geest
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2014 23:27
Locatie: Maarssen

03-08-2014 09:54

Gisteren hebben weer op karper gevist en we hebben weer niks weten te vangen. We hebben van af 9:00 uur tot 00:15 uur gevist. We hadden het die dag ook weer anders aangepakt. We hebben op de dag over ons hele stuk bolies en pellets verspreid. Ook hebben we met een pva zakje gevist waar hennip in zat maar het heeft die dag weer niks opgeleverd. Bij de hengels hebben we ook wat dingen geprobeerd en dat zacht er als volgt uit.

Hengel 1: Onderlijn 115 cm, Strakke lijn, Tegen het riet aan, Tuttie Fruttie boilie + Pop up
Hengel 2: Onderlijn 115 cm, Strakke lijn, Tegen de bos rand aan, Pellet + Pop up
Hengel 3: Onderlijn 115 cm, Top lood, In een bocht tegen de rand aan, Aardbei bolie + Pop up

Zo viste wij met onzen hengels maar het heeft ons wel iets opgeleverd :D . Namelijk toen we de hengels gingen opruimen bleek hengel 3 helemaal ergens anders vast in het riet te zitten. Dat was wel zo'n 10 meter vandaan van de plek waar we de hengel hadden neer gegooit. Wij vonden het wel raar dat onze pieper daar niet van af is gegaan. Aangezien het een modder bodem is denken we dat ons top lood daar in vast zat en dat daardoor de pieper niet afging maar wij weten niet of dit klop, misschien weten jullie dat wel.

Hopelijk hebben jullie nog tips hoe we het anders moeten doen, alvast bedankt !


M.V.G. Martijn v/d Geest
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

03-08-2014 10:48

Ik zou als het zo modderig is een helikopterrig gebruiken en dan de afstand tot het lood op zo'n 30 cm houden.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

04-08-2014 13:21

een onderlijn van 115 cm? Dat heb ik echt nog nooit gebruikt. Heb wel wat over extreem lange onderlijnen vernomen (50cm). Misschien dat het wel werkt op een running rig systeem maar met vast lood ben ik bang dat je niets gaat haken.

Ik zou wat kleiner aas proberen, misschien een blokje aardappel of kikkererwt, misschien dat ze daar wat enthousiaster op azen. Wat lichter lood, en misschien wel een running rig (meer registratie). Kan je uitsluiten of er echt geen activiteit is, je aas onvindbaar is of dat je rig gewoon niet haakt.

Zijn je rigs wel scherp? En draaien ze goed in?
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

04-08-2014 13:44

Wat gebruik je als onderlijnmateriaal?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-08-2014 20:34

Tipje; niet met kleine particles voeren en met boilies vissen.
Mochten de vissen op die particles azen, dan schuiven ze jou boilie zomaar aan de kant.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Martijn van de Geest
Berichten: 13
Lid geworden op: 01-08-2014 23:27
Locatie: Maarssen

06-08-2014 00:32

Beste Vissers,

Bedankt voor alle tips! Het is ons einelijk gelukt om een mooie spiegel te vangen.
De karper was rond de 60 cm en woog zo'n 13 pond. We wouden net opruimen maar toen was het raak! We gaan nog ff lekker vissen en hopelijk weten we nog een paar karpers te vangen :wink: .


Groet, Martijn
Plaats reactie