(A-) Sociaal, blauwalg, en andere zaken


Plaats reactie
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-07-2014 22:41

Morgen vrij, had ik gedacht, vanavond eens effe vissen. Ben echter gewoon te moe, dus niet wezen vissen. 's Avonds koelt het af, dus ik rijd eens rond met de fiets, praatje maken met de vissers. Vergezeld door een andere visser die geen zin heeft in vissen, fietsen we het dorp rond op zoek naar karper, vis, en vissers. ondertussen lullend over vissen uiteraard en het WK (hij is duitser, getrouwd met een nederlandse).

De grote vijver in de buurt mag al niet meer bevist worden, vanwege blauwalg. Hoera, het is er weer. :evil:
Zijn er elders ook al weer meldingen van blauwalg? :x

Nergens vissers te bekennen op die vlakbij mijn huis na. Oh daar zie ik er eentje, met de auto op het fietspad, tien meter van de parkeerplaats. Van veraf gezien een jong gastje. Wel een nieuw uitziende auto. Straks effe kijken.
Na een rondje gereden te hebben, praatje maken. Niks gevangen, hengels, strakke lijnen, geen onthaakmat, auto op twee meter van zich vandaan. Vriendelijke vraag: je weet dat je hier niet mag parkeren?
Antwoord: als het je niet bevalt, ga je de politie toch bellen? :o 8)
Huh? dat vraag ik toch niet. :o
Bemoeit een kleerkast met tattoos zich ermee: Ik woon in die flat (wijst 100 meter verderop, naar een in de omgeving bekendstaande "feyenoordflat", zelf nooit wat van gemerkt,) enik stoor me er niet aan, en ik zet ook mijn auto hier neer. :roll: :evil:
Ik: ik dacht dat ik met hem aan het praten was. Ik heb het niet over de politie, je kunt het verpesten voor anderen. Voor mij bijvoorbeeld.
De discussie loopt op niets uit, allerlei onzin komt ter tafel : politie, de bemoeial, mijn medefietser haakte al af (vanwege de kleerkast, ikzelf heb er schijt aan). :(
Ik geef het op. Zinloos. En ik wil hier nachtvissen proberen te ondersteunen en proberen mede door te voeren met de vereniging. Voor anderen (want ik vis niet 's nachts). Zo iemand kan het verpesten. Waar doe ik het voor? :roll:
Was een type peppie met petje, geen realiteitszin, asociaal (in mijn ogen), en iemand die zijn hersens niet gebruikt. Jammer dit. :evil:

Let wel, niks mis met tattoos (mijn vrouw heeft er een , mijn zoon en schoondochter heeft ze, petjes draag ik zelf dus bevooroordeeld was ik niet) of jonge gastjes, of kleerkasten (heb zelf jaren in een sportschool gewerkt). Dit was alleen in mijn ogen een typisch negatief voorbeeld. Dus.
Zo ik ben mijn ei kwijt. :D
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-07-2014 01:03

Je maakt wat mee in zo'n dorp hé Frenk, kusje erop!! :wink:

Groet, Peter
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

18-07-2014 08:09

Ik vind het een beetje jammer dat "type kleerkast met tattoo's" benadrukt wordt en zo aangeduid wordt alszijnde een aso, zonder tattoo's was het geen of minder aso?
Hetzelfde als dat "bontkraagjes" gelinkt wordt met Marokkanen. Zie ook het verband niet wat de toevoeging is in het stukje, ik mis de gouden voeringen van de ogen op zijn hengel nog. Dat kenmerkt en versterkt het tokkie gevoel nog meer, toch? Auto's parkeren op plaatsen waar het niet mag is al aso genoeg. Het is net alsof je het een en ander nog iets meer wil romantiseren en verheerlijken, ik mis alleen het stukje dat er ruzie ontstond er nog meer kleerkasten kwamen waarvan bijna iedereen met tattoo's en degene zonder tattoo droop af die was niet aso genoeg. En uiteraard won jij het omdat jij je werppijp omgebouwd had tot nun-chuks.
Het zou een beetje dezelfde typering zijn dat omdat ik op jonge leeftijd door een hoerenbuurt liep ( nee niet als klant ) en daar een vrouw zag met een tattoo op haar tiet en haar onderrug om nu te zeggen alle vrouwen met tattoo's zijn hoeren..... Snap je het?
Ik ben ook een type kleerkast en in deze context zou ik spijt moeten hebben van mijn tattoo's? Of maakt dat ik niks met voetbal heb mij gelukkig geen aso?
dave staal

18-07-2014 08:21

Zo wat een avontuur :wink:

Blauwalg ja hier ook 8)
leenderts leon
Berichten: 420
Lid geworden op: 31-05-2014 08:18

18-07-2014 08:29

Een zogenaamd Feyenoord flat jeetje dan heb je het wel heel erg slecht getroffen,.was het nou een SPARTA flat dan kwam je er een stuk beter vanaf,..Gekheid,.ik snap hellemaal wat je bedoel,.zo ook het type klerenkast,.er zijn nou eenmaal type,s waarvan je last kan hebben,.in mijn geval die gasten met net gekapte hoofden strakke overhemden met een krijtjasje en pipo schoenen.

Trouwens niet alleen Blauwalg wat dacht je van kroos en al dat ander waterplant gespuis.
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

18-07-2014 10:16

Dag Frenk,
Op welke vijver mag er niet meer gevist worden dan?
Of is dit soms in het park?
En waar was dat voorval met "die brede gast" dan, er is toch geen flat in Duiven?
Ik stoor me ook ontzettend aan het gedrag van "de nieuwe generatie karpervissers".
Natuurlijk zitten hier ook wel goede gasten tussen, en ook tussen de oude generatie zitten rotte appels.
Zoals bij dat vierkante gat naast de A12, dan rijden ze vanaf waar vroeger kingcars zat achteruit over het gras om met twee auto's op de stek te komen.
Zetten ze daar pal in het zicht twee tenten neer.
Volgende ochtend rij ik naar mn werk, hangt er een afval tas aan het hek en een ligt er over de grond, al die eenden lopen tussen de zooi, met alle gevolgen van dien.
Als ze de auto's nou gewoon langs de weg parkeren, de tenten wat verdekt neer zetten en de rommel opruimen is er niemand die last van ze heeft.
Zo verpesten ze het voor iedereen.
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

18-07-2014 12:48

blauwalg zal idd in het park zijn. 80cm water icm met 2 meter wier en verder teveel van alles zal er wel iets mee te maken hebben.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-07-2014 13:21

@Michel,

Ik probeerde alleen aan te geven wat fatsoen is (niet parkeren op het fietspad, als je tien meter terug volop en in de schaduw kunt parkeren). "Dan bel je toch de politie? "wordt er tegen mij gezegd. Met zulke mensen valt niet te praten, Geen fatsoen en geen verstand in dit geval. Lees: in dit geval. Die kleerkast bemoeide zich ermee, en dat was werkelijk het prototype van een aso.
Deze mensen versterkten zelf het idee van asoos door gedrag en houding.
Enne ik ben zelf indo, en weet echt wel wat stigmatisering is, al 53 jaar lang.
Als je door had gelezen, had je gelezen dat ik wel wat gewend ben.
Maar dit was vijandigheid in houding en gedrag (mondeling, fysiek). Maar dat deert me niet.

Jouw fantasie slaat een beetje op hol geloof ik als ik jouw stukje lees. :o
Nogmaals: Als Indo weet ik echt wel wat stigmatisering is, en deze twee waren een prototype van asoos.

@ Robbert: Welke vijver mag er niet gevist worden: Horsterpark. Gevaarlijk voor mens en dier. Er staan weer overal borden.

Welke flat? er zijn er echt wel een paar in Duiven-city :) Ok, geen hoge, maar het zijn flats.
Overal zitten goede gasten tussen, heb altijd veel opgetrokken met mensen van vele steden, dorpen, wijken, kampen en allure, maak geen onderscheid, tenzij ze vijandig naar mij toe doen.

en dit is nou net waar het om draait, Robbert, een quote van jouw woorden:
Zo verpesten ze het voor iedereen.
Daarom maak ik er een opmerking over.

@ Frans: is daar iets dieper op sommige plekken, en het meeste wier is weggehaald, behalve achter het eiland.
Gebruikersavatar
Frans Randolfi
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-04-2003 02:00
Locatie: Duiven
Contacteer:

18-07-2014 14:48

Frenk: blijft een prut putje :) maar wel goed dat dat wier eindelijk een beetje is weggehaald
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-07-2014 15:23

Vorige week voor het eerst in 4 jaar gevist (korst); ik loop daar alleen met de hond
Gebruikersavatar
michiel moore
Berichten: 327
Lid geworden op: 03-05-2013 17:36

18-07-2014 17:22

Donder er een paar quagga mosselen in... ben je zo van je blauwalg af...
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

22-07-2014 09:55

Heel jammerlijk Frenk! Snap niet dat er nog steeds zo aso wordt gevist. Blijkbaar heel weinig aan te veranderen. Denk dat dit verhaal ook niet gaat om hoe een aso eruit ziet.. :roll:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Plaats reactie