Vraagje over De Held (Groningen)


Plaats reactie
Heine Danhoff
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2012 11:51
Locatie: Zuidhorn

11-06-2014 16:09

Ik vis al enkele jaren op een water liggende bij de wijk De Held in Groningen.
In al die jaren is hier al onduidelijkheid over met hoeveel hengels je hier mag vissen met een vispas.
Tijdens mijn sessies daar ben ik al wel eens gecontroleerd door de Politie. Bij navraag aan hen vertelden zij mij dat ik hier met 1 hengel mag vissen omdat het een stadsvijver betreft.
Als ik het boekje lijsten van viswateren opensla, kom ik het stukje tegen over de vijvers in de provincie Groningen en Drenthe. Daarin staat beschreven dat er in principe met 1 hengel gevist mag worden tenzij anders vermeld bij de desbetreffende vijver. Maar ja, laat het nu niet bij name genoemd worden in de lijst. En dan is er ook onduidelijkheid over de volgende vraag.
Wanneer betreft iets een vijver? En wanneer gaat het om een plas? Zijn hier duidelijke regels voor? Waarom ik mij dit afvraag is, omdat wanneer het hier om een plas gaat ik er met twee hengels zou moeten mogen vissen. Toch?


Nu heb ik al onderzoek gedaan op internet en kwam ik het volgende stuk tegen op een website bedoeld voor de inwoners van deze wijk:

http://www.de-held.nl/2011/10/17/RegelsMetBetrekkingTotHetVissenInDeVijversInEnBijDeHeld.aspx

Als ik dit goed lees mag ik dus vanaf 2012 met 2 hengels vissen. En als ik in het bezit ben van een derde hengel vergunning met 3 hengels.

Toch is de politie dit niet met mij eens en zij schrijven dan ook een bekeuring uit aan de personen die hier met 2 of meer hengels vissen.
Nu heb ik wederom een agent gesproken. Ook hij kan mij niet vertellen wat nu daadwerkelijk de geldende regels zijn omtrent dit stuk water.

Ook heb ik enkele mede karpervissers gesproken. Zij waren van mening dat het water aangesloten is op een vaart genaamd het Hoendiep/Aduarderdiep. Maakt het dan nu een plas? Of spreken we dan nog over een vijver.