Muggennet verboden bij nachtvissen?


Plaats reactie
Ferdie van Zomeren
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-05-2014 16:13

11-05-2014 16:24

Hi mensen,

Ik ben van plan om de Multi Fit Mozzi Cover van JRC te kopen, het is een net wat je vóór je plu aanspant om ongedierte weg te houden. Maar nu het probleem, is het gebruiken van zo'n muggennet nou verboden tijdens het nachtvissen? Het staat overal namelijk een beetje vaag vermeld. Het gebruik van een 'overwrap' is volgens het reglement verboden zag ik, maar dit is toch geen overwrap? Het is niet van hetzelfde materiaal gemaakt als de plu toch? En je kan gewoon deels door het net heen kijken dus 'het afsluiten van je tent' vind ik het nou ook weer niet. Nou is de vraag dus of een mogelijke controleur dit als een overwrap zou zien en mij dus een boete zou geven..? :lol: Hoe denken jullie hier over? Is dit verboden? Dit is btw het muggennet: http://www.henkkoster.nl/JRC-Multi-Fit-Mozzi-Cover.

Bedankt voor jullie tijd.

Groeten
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

12-05-2014 08:45

waar staat dat een overwrap niet mag? Is dat iets van de HSV?

Als een schuilmiddel is toegestaan, is een wrap ook toegestaan. Een mozzy mesh is volgens mij geen wrap, gezien je er ook niet achter kan schuilen.
Ferdie van Zomeren
Berichten: 4
Lid geworden op: 11-05-2014 16:13

12-05-2014 09:21

Wouter Witkamp schreef:waar staat dat een overwrap niet mag? Is dat iets van de HSV?

Als een schuilmiddel is toegestaan, is een wrap ook toegestaan. Een mozzy mesh is volgens mij geen wrap, gezien je er ook niet achter kan schuilen.



Het gebruik maken van een overwrap is idd verboden bij de wateren waar ik woon. Maar dat is dan ook echt het enige wat er staat: alleen paraplu's zonder overwrap zijn toegestaan. Dus of ze dat muggennet zien als overwrap, I don't know...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

12-05-2014 10:26

Het muggennet is geen overwrap, ze kunnen het niet als zodanig gaan zien.
Doen ze dat wel, dan zou je het wel eens kunnen uitvechten met de vereniging.
Het is niet beschreven, zover ik weet zelfs geen enkele vereniging doet dit.

En anders is het muggenzifterij :o
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

12-05-2014 11:26

'Meneer de controleur, u bent een muggenzifter en best goed daarin maar mijn klamboe is toch echt beter!'

Op het moment dat je dat muggennet ECHT nodig gaat hebben, dus dan bedoel ik niet een incidenteel zoemertje, dan houden de controleurs het vaak ook wel voor gezien :) Je kunt dit prima uitleggen, het houdt in veel mindere mate regen en wind tegen dan een wrap of frontpanel.



Hebben ooit op de Kaag op een moeraseiland enorme last gehad van dazen gehad. De controlerende mensen zetten toen één stap op het eiland, daarna was het ook over ook. Zwaaiden gedag en voeren door. Hadden ook wel in de gaten dat wij alles in orde hadden.

De reden dat wij zelf niet weggingen kun je wel raden 8)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Yuri Alexej Römer
Berichten: 269
Lid geworden op: 17-05-2008 20:32

15-05-2014 13:12

Hoi,


Wat je zou kunnen doen:

Er zijn petjes op de markt met muggengaas er aan vast gemaakt.
Kijk daar maar eens naar.

Wellicht deet gebruiken, hoorde alleen dat te veel deet niet goed is voor de gezondheid.

Muggenspray van Autan meen ik, kan zijn dat ik de naam verkeerd geschreven heb.

In verband met de overwrap zien veel mensen het nachtvissen als zijnde wildcamperen.
Misschien is het handig sportvisserij nederland of gewoon de locale politie een keer te bellen
of het bezwaarlijk is met een clamboe (muggengaas) te vissen.

Succes ermee.

Groeten Yuri
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

21-05-2014 16:34

Bushman Repellent 80% Deet..

Geen muggennet nodig btw ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

22-05-2014 10:31

Ik kan inderdaad bevestigen dat de 80% wel doet wat het moet doen, de verkrijgbare (60%?) in de apotheek prikken ze nog doorheen.

Wel is een nadeel bij warm weer als je er je hoofd mee insmeert en je porien open gaan staan/zweten. Branden als de nete.

Ik heb toevallig wat flacons uit Indonesie mee terug genomen. Omdat hier de 80% niet word verkocht.
Gebruikersavatar
rob beniest
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-08-2007 20:55
Locatie: zuid holland

22-05-2014 12:11

je mag met rap zitten als de deur er maar uit is dus niet opgerold
biffie doen ze niet moeilijk als ie maar 2/3 open is
als ze me missen ben ik er niet
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2014 12:50

Wouter Witkamp schreef:Ik heb toevallig wat flacons uit Indonesie mee terug genomen. Omdat hier de 80% niet word verkocht.


Niet?

http://www.markerworld.nl/a-35865207/ve ... m-80-deet/

[SPAM]
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

22-05-2014 12:57

nachtvissen, met tentje, is tegenwoordig toch overal toegestaan, behalve daar waar de gemeente het ook echt specifiek genoemd heeft in een verordering? Wat ik begreep van de meeste BOA's die ik langs kreeg, is dat de meeste gemeentes dit helemaal niet aangepast hebben. Als het er niet staat vermeld is het niet verboden :) Ik maak daar uitgebreid misbruik van :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-05-2014 13:10

Als er in de APV duidelijk staat omschreven dat wildkamperen is verboden, trek jij aan het kortste eind. APV moet daarvoor worden aangepast ;)

Laten de meeste APV's volgens mij nu net altijd hebben omschreven dat wildkamperen verboden is ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

22-05-2014 13:25

Marco Kuiper schreef:nachtvissen, met tentje, is tegenwoordig toch overal toegestaan, behalve daar waar de gemeente het ook echt specifiek genoemd heeft in een verordering? Wat ik begreep van de meeste BOA's die ik langs kreeg, is dat de meeste gemeentes dit helemaal niet aangepast hebben. Als het er niet staat vermeld is het niet verboden :) Ik maak daar uitgebreid misbruik van :lol:


juist andersom, namelijk elke gemeente heeft iets met kamperen als verbod staan. Ik ken eigenlijk geen enkele gemeente die dit niet heeft (gezien wildkamperen bij de wet verboden is). Via de HSV word wel weer vrijstelling of een gedoogdbeleid gevoerd.
Marco Kuiper
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-04-2014 08:09

22-05-2014 13:50

het zijn een stel zieke regelnichten in nederland.. bah :-?
Gebruikersavatar
rob beniest
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-08-2007 20:55
Locatie: zuid holland

11-06-2014 21:35

je bent pas Wildt aan het kamperen als je slaapt als er controle is en als je wakker bent ben je niet aan het kamperen
als ze me missen ben ik er niet
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-06-2014 22:25

Onzin,zolang je inderkomen is ingericht als slaapgelegenheid ben je viir de wet aan het kamperen. Dus een slaapzak met een plu kan al teveel zijn
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

19-06-2014 10:10

Sinds een jaar of zes ben ik diabeet, en sinds die tijd ook een gewillig slachtoffer van onze vriend de steekmug, ik kan me nog herinneren dat ik zes jaar geleden mijn 1e nacht aan de oevers van Du Der, helemaal verrot geprikt was bij 50 is mijn vrouw gestopt met tellen. Gelukkig zat er een gezin Fransen op de stek naast me, en die waren zich verrot geschrokken van mij, ik zag er namelijk niet uit. En zij kwamen met de volgende oplossing KLIK HIER, ik heb sinds die tijd zelden een muggenbeet slaap zowel in Nederland als Frankrijk gewoon met de tent open. Gewoon omdat ik lekkerder vind... Succes...!!!!!!! En die dingen zijn gewoon te koop in NL bij onder meer tuincentra en Toko's....
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Plaats reactie