HELDEN VAN DE DAG


Plaats reactie
Ricardo Kuijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-10-2012 23:29

05-05-2014 21:31

Zondagmiddag kwamen er 2 SUPERHELDEN karpervissen niks mis mee toch.
Op een gegeven moment gaan ze een stukje wandelen en komen tot de ontdekking dat er een stel ganzen een nest hadden gemaakt met daarin 4 eieren.Hiervoor moest je wel effe een klein padje op lopen voordat je ze kon zien.Ik zat net uit het zicht te vissen en hoorde dat er een tak werd afgebroken en ging polshoogte nemen .De oudste (20 a 25 jaar)had een lange tak in zijn hand en wilde weer terug lopen naar de ganzen tot hij mij ineens zag , waarop hij spontaan de tak liet vallen en mij begroeten met hoi.Beide zijn toen weer terug gelopen naar hun stek.Ben vandaag weer even een rondje gaan maken rond het water wat ik elke dag doe en kwam tot de ontdekking dat eer een kapotte container naast het ganzen nest lag. Beide ganzen zijn weg en van de 4 eieren zijn er nog 3 over het gevoel wat ik had is uit gekomen.Elke dag komen er mensen door het bos en zelf,s de hang jongeren nooit is er wat gebeurt tot gisteren.Helaas weet ik niet wie ze zijn maar mocht ik ze tegen komen zal ik direct de politie bellen en ze alsnog aangeven deze SUPERHELDEN van de dag.

Met vriendelijke groet,
Ricardo
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-05-2014 23:03

Ik begrijp wat je bedoelt, maar je weet niet of diezelfde mensen het zijn geweest, geen bewijzen.
Ik zou ze ook zo aangeven. Hoe wil je het bewijzen?
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

05-05-2014 23:42

Intriest als je dit doet.

Zo'n mensen aangeven is een beetje als water naar de zee dragen. Dit soort vergrijpen wordt volgens mij enkel 'bestraft' met het vermanend vingertje en geseponeerd. Als het al tot het vingertje komt.
De taal die dit soort low-lifes spreken is een flinke klap rond de oren. Al mag ik dit natuurlijk niet hardop zeggen...
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

06-05-2014 08:00

In en in triest dat ze dit doen, maar inderdaad je hebt geen bewijzen,.. en ik zal als ik jou was ze niet aan geven bij de politie maar bij de partij van de dieren of iets in die geest ;)

zo kan ik me ooit een filmpje herinneren dat een vrouw een kat in een kliko deed,.. dat heeft ze geweten..

maar goed het blijft triest dat er dit soort mensen op de aardbol leven...

goed dat je in ieder geval je zelf ff liet zien en het in de gaten houdt,.. keep it up!!

cheers
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-05-2014 08:14

In ieder geval NIET bij de PvdD melden, die hebben dan een handvat om de sportvisserij zwart te maken: "zie je wel?".

En inderdaad, ben bang dat ze er met een matige waarschuwing vanaf komen. En het valt niet te bewijzen.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

06-05-2014 12:07

Frenk,

Waar ben je bang voor,..................dat ze het karpervissen in a'dam verbieden?
Dacht dat dit er kompleet los van staat he.

Gr Paul
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-05-2014 12:17

Mijn reactie staat volledig los van Amsterdam. Edit: ik geef ook aan""de sportvisserij". Ik zie nergens amsterdam staan. De PvdD kan dit landelijk gaan gebruiken om te laten zien: "zie je wel", het vingertje wijzen. Ik geef alleen aan dat dit niet verstandig is.

Ik ben nergens bang voor. Ik vis niet eens in Amsterdam of omgeving.
Gebruikersavatar
paul veenendaal
Berichten: 261
Lid geworden op: 05-11-2003 01:00
Locatie: lathum

06-05-2014 16:26

Frenk,

Ik bedoel alleen dat we de pvdd wel kunnen blijven mijden maar ik persoonlijk denk dat je het juist wel bij hun moet neerleggen.

Ook ik ben geen voorstander van de pvdd hoor mocht je dat gaan denken, maar we leven hier in een democratisch land ,dan hadden ze er niet op moeten stemmen he.


Gr Paul
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-05-2014 09:55

In dat geval ben ik het met je eens. Je kunt er dan bij vermelden dat "wij sportvissers" gedragscodes hebben en iedereen erop aanspreekt die dat niet doet.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

08-05-2014 10:40

Natuurlijk is het schandalig dat er "vissers" zijn die de flora en fauna rondom onze visgronden niet respecteren en daar dan ook naar handelen..
Ik kan me zomaar voorstellen dat "neutrale" mensen die op voorhand niks met en niks tegen het sportvissen hebben langzaam maar zeker een afkeer krijgen tegen vissers.
Zelf loop ik regelmatig een rondje met de hond om een echt prachtige put die in de loop van het jaar steeds weer veranderd in een smerige vuilnisbelt.
Nu zal niet alles wat er aan afval blijft liggen van vissers zijn maar een heel groot gedeelte zeker, en door de meeste mensen zal het geclassificeerd worden als afval wat vissers laten liggen.
Mocht de PvdD zwerfafval wat vissers laten liggen gaan gebruiken in een verkiezingscampagne kan ik ze niet meer dan 100% gelijk geven en begrijpen dat mensen die even niet weten waar op te stemmen hun stem aan de PvdD geven.
Ik zal misschien klinken als een ouwe zeurende moraalridder maar als je zo omgaat met de flora en fauna in ons kleine dichtbevolkte landje dan durf ik te stellen dat de mensheid toch diep gezonken is.
En juist door zulk soort zaken krijgt een PvdD steeds meer voet aan de grond, en misschien zelfs wel terecht ook.
Mzzl Bart
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

08-05-2014 11:59

Ik zeg maar 1 ding, LAAT DE PVDD OVERAL BUITEN!!!
Sorry voor het schreeuwen. Reken er maar op dat zij of hun kornuiten van de faunabescherming, wakker dier etc... hier mee lezen. Geef ze een vinger en ze pakken je hele hand. Als je er wat mee wilt doen, doe dat dan via de "normale" weg en doe aangifte bij de (dieren) politie. Geloof me, de partij voor de dommen is niet voor rede vatbaar, en ze zullen alles aangrijpen om onze hobby kapot te maken.
Gewoon, lekker vissen.
Jeffrey Arends
Berichten: 215
Lid geworden op: 11-02-2014 16:29

08-05-2014 18:11

Hey Ricardo,

Bij Hsv Hoop op geluk (Nijkerk) waren er ook een paar jongeren die een steen op een meerkoeten nest hebben gegooid paar jaar terug. Die waren niet meer welkom voor 1 jaar op de karper put.

Misschien kan je er iets mee door foto's te maken van nest/betreffende personen/auto van betreffende personen en deze foto's naar jou HSV te sturen.
*persoonlijk hoop ik dat hun vispas wordt ingetrokken/ingenomen.

Groet Jeffrey

Ps; volgende keer dat je zoiets ziet, geef ze meteen een zetje het water in :wink:
Ricardo Kuijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-10-2012 23:29

13-05-2014 23:11

Bedankt voor de reactie,s
De dag erna heb ik een oudere man gesproken die door het bos liep en deze hoorde wat lawaai ter hoogte van het nest.Hij zag daarop 2 jongens weg lopen die later op de avond bij een tentje (bivvy) zag zitten aan de waterkant.Ik begrijp dat je nu nog steeds niets kunt bewijzen maar is het nu allemaal TOEVAL ????.
Inmiddels heb ik de bewuste karpervisser gesproken en die wist van niets.
Heb verteld dat als eenmaal een gans weg gejacht is van zijn nest deze niet meer zal terug keren.
Dit was zijn antwoord UHHHH ik dacht dat ze net als vogels gewoon terug zouden komen ???????
Trek hier zelf je conclusie maar uit.Heb verzocht om voorlopig niet meer te komen vissen misschien zou dit beter zijn voor beide heren.Helaas mogen er 3 verenigingen op het water dus zeer moeilijk na te gaan bij welke hij lid is. Tevens hebben wij veel last van illegale vissers (geen vergunning).
Dit laatste gaat veranderen er komen 3 controleurs te lopen rond het water.
Groet Ricardo

http://imagizer.imageshack.us/v2/640x48 ... 5/sff3.jpg
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

14-05-2014 01:09

Ricardo Kuijpers schreef:Heb verteld dat als eenmaal een gans weg gejacht is van zijn nest deze niet meer zal terug keren.

Hoe kom je hier bij? Als het zo simpel was hadden we geen ganzen overlast meer in Nederland....
Gewoon, lekker vissen.
Ricardo Kuijpers
Berichten: 10
Lid geworden op: 10-10-2012 23:29

14-05-2014 17:38

Sorry moet zijn gejaagd.
Dit is mij door de boswachter verteld als ze aan het broeden zijn en ze worden op brute wijze verstoord komen ze niet terug op het nest.
Ook dit is een feit want tot nu toe geen ganzen meer bij het nest gezien.???????

gr ricardo
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

14-05-2014 17:46

Lulkoek! Als het zo makkelijk was ging men in de natuurgebieden in bv de Hoeksche Waard even alle nesten langs en dan zou de overlast over zijn. Dit heerschap is zeker van staats wanbeheer?
Gewoon, lekker vissen.
Plaats reactie