Welke camera!!


Plaats reactie
Frans peels
Berichten: 1
Lid geworden op: 05-05-2014 10:57

05-05-2014 11:18

Ik ben opzoek naar een nieuwe camera,
aangezien mijn oude het heeft begeven.
Mijn oude camera heeft een klap scherm dat je jezelf kan zien zitten
Aangezien ik bijna altijd alleen vis is dit wel een vereiste!
Nu was ik laatst in een camera zaak waar ik om advies vroeg,
Nu kwam die man met 2 soorten de 1ste was met een klap scherm (zoals mijn oude)
En de 2de was met wifi!
Zodat je via je telefoon kon kijken of de camera goed stond.
Nu heb k hier geen ervaring mee,en twijfel ik welke ik zal nemen!.
Zijn er hier mensen die hier ervaringen mee hebben en welke het makkelijkste zou zijn voor
De visser die vaak alleen gaat?

Gr.franske
JW Trip
Berichten: 141
Lid geworden op: 01-06-2011 17:34
Locatie: Prov. Groningen

05-05-2014 13:48

Hallo,

Begin 2014 heb ik mezelf ook een nieuwe camera aangeschaft. Ik vis ook heel veel alleen, dus had twee belangrijke criteria; een klapscherm en een goede zelfontspanner (ruime tijd).

Ik ben ook in verschillende winkels geweest om me voor te laten lichten en heb vele fora afgespeurd naar tips en info.

Een camera met wifi en bedienbaar vanaf je telefoon is super handig, maar mijn batterij van mijn telefoon gaat al zo snel leeg aan de waterkant, laat staan dat ik dan ook nog eens verbinding maak met mijn camera. Dan gaat hij nog minder lang mee. Plus je hebt dan al een probleem als je telefoon uit is.

Mijn keus is dan ook gevallen op een camera met klapscherm en een legio aan zelfontspanner mogelijkheden. Zo kan ik zelf het aantal seconden bepalen totdat de foto gemaakt wordt en kan instellen hoeveel foto's hij achter elkaar aan schiet en kan ik ook nog eens aangeven hoeveel seconden er tussen de foto's zitten. Ideaal. Zo heb ik de mijne ingesteld op 30 seconden (genoeg tijd om goed achter de vis te gaan zitten, nat te houden, en juist te behandelen/poseren. En dan maakt mijn camera tien opnames achter elkaar aan met 1,5 seconde ertussen. Zo zit er altijd wel een goede plaat bij.

Mijn camera is er een uit de Powershot reeks van Canon. Dan wel de Canon powershot G11. De G12 is de opvolger en heeft ook een klapscherm. Het nieuwste model (de G15 en de G1x) hebben volgens mij geen klapscherm meer.

Naast de zelfontspanner en klapscherm heeft de G11 ook ontzettend veel andere mogelijkheden en is het een super camera die super platen schiet. Hij is alleen niet meer in de winkels te koop, dus goed zoeken naar een tweedehands of toevallig 1 nieuwe tegenkomen in een oud restant bij de winkelier (in mijn geval).

Maar wellicht heb je nu wat meer stof om over te denken. Er zijn vast nog wel ander merken of types met dezelfde eigenschappen. Ik ben er in ieder geval super tevreden over!

Succes!

Groet JW
Plaats reactie