Slaap door sounderbox heen


Niels Edskes
Berichten: 16
Lid geworden op: 27-04-2011 14:31

19-04-2014 10:45

Hallo iedereen,
Ik heb sinds dit seizoen van de 5 dat ik op karpervis een probleem gekregen. Ik slaap regelmatig door me aanbeten heen als het volle fluiters zijn. Volume staat altijd Max!
Ik ben opzoek naar een eventuele oplossing hiervoor, ik heb er zelf al overnagedacht maar misschien hebben jullie nog iets waar ik niet zelf aan zou komen!

Ik zoek graag een oplossing voor me probleem! Ik ben me bewust wat er gebeurt echter vis ik altijd een visveilig loodsysteem en zonder weeghaak en stel de vis altijd op nummer 1. Gelieve niet te vertellen wat ik fout doe, maar helpen met een oplossing, zodat het niet meer voorkomt.

Alvast bedankt allemaal!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-04-2014 10:54

Hallo niels ,

erg vervelend inderdaad , welk merk beetmelders heb je ?
Als ik ergens wel wakker van word is het het geluid van mijn delkim ontvanger .
ook de rx-en van mijn maat laten de oorvliezen van mijn oren goed shaken .
wellicht ligt het aan het merk van je beetmelders dat deze bijvoorbeeld niet zo hard kunnen .
de oplossing voor jouw probleem kab zijn om met delkims te gaan vissen , de ontvanger heeft een trilfunctie .
Zo word he gewekt door het geluid en het trillen van de ontvanger .

Gr.
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
dave staal

19-04-2014 10:57

Wakker blijven misschien? :-?
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

19-04-2014 11:02

Als het mogelijk is de sounderbox op trillen zetten en op je lichaam dragen, mogelijk dat je daar wel wakker van wordt.
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

19-04-2014 11:05

Een goede oplossing voor je probleeem kan ook zijn een fox halo lamp te kopen .
deze reageren op geluid waardoor ze aan springen .

Gr
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

19-04-2014 13:13

Wakker blijven of een geluidsinstallatie meenemen naar t water ...

Serieus, hoe kun je nou niet wakker worden van je sounderbox die naast je neer legt, hangt of wat dan ook. Ik wordt van mijn piepers (ntx-r) op tien meter afstand nog wakker met het volume op stand 2 (van de 8 of 10) Ik hdb de receiver erbij, maar gebruik het ding bijna nooit. Ik ben dan ook geen voorstander van hard geluid aan t water, dat zorgt in veel situaties voor overlast in de buurt / natuur.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

19-04-2014 14:30

Ontvanger zo dicht mogelijk naast je met de ledjes zo veel mogelijk in je gezicht gericht?
Als dat niet werkt misschien een ontvanger met trilfunctie of zo'n bivilamp die aan gaat als de ontvanger aan gaat?
Wordt je thuis van he wekker wel wakker?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

19-04-2014 14:48

nuchter blijven ;)
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

19-04-2014 18:36

Lijn aan je teen knopen. Auww = beet!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

19-04-2014 18:42

Ff serieus; lijkt me een zeer lastig probleem.
Kan me het slecht voorstellen , heb m,n kasje op 3/6 en vind ik al hard zat.
I.i.g moet je de HOGE tonen hebben volgens mij.

Mocht je echt niet wakker worden, dan op de minst productieve uren slapen, en tijdens
de gemiddelde aastijden gewoon wakker blijven.
Misschien helpt het om het hoofdeind van je stretcher half omhoog te zetten zodat je zittend
wegdommeld ipv plat in coma.

Lijkt me wel zwaar frustrerend , en de vis wordt er ook niet beter van.
Goed dat je er een topic voor opend :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

19-04-2014 19:14

ik persoonlijk heb een steuntje gemaakt op de rand van mijn stretcher
naast mijn hoofd kussen
verlichting schijnt op mijn gezicht en ik heb hem op de hoge tonen staan
dit ivm mijn doofheid
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

19-04-2014 19:42

Herkenbaar probleem, ik heb er (gelukkig in een lichtere versie) ook last van. Een volle run hoor ik altijd maar enkele piepen gaan meestal onopgemerkt voorbij.
Wat helpt is om het jezelf niet te comfortabel te maken. Als ik een hoofdkussen gebruik en me omdraai met m'n rug naar het water slaap ik gegarandeerd te vast om een paar losse piepen te horen. Ontvanger gewoon op de bedchair tegen je hoofd leggen zou toch ook moeten helpen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-04-2014 10:14

TS heeft er zelf ook al over nagedacht en dus ook al dingen getest en niet goed bevonden. Als we daar nu eens mee beginnen? Wat heb je dan gedaan naast het op volle sterkte zetten?
- Heb je verschillende toon mogelijkheden? Zo ja is er verschil tussen hoog en lage tonen?

Misschien is een gang naar de dokter ook niet zo verkeerd, voor meer vissers overigens, om eens de oortjes uit te laten spuiten? Bij mij behoort dit maandelijks tot de standaard, hoewel ik het zelf doe met een grote spuit. Je wilt soms niet weten wat er soms uit komt :o, hierna hoor ik altijd stukken beter. Nee, gewoon je oren wassen is niet genoeg.

Mijn Delkims staan altijd op stil en de ontvanger op 1 (van 8) en bij de eerste piep ben ik wakker. Ik herken het probleem dan ook niet zo.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

20-04-2014 12:29

Schooneberg hoorcomfort?
Niels Edskes
Berichten: 16
Lid geworden op: 27-04-2011 14:31

20-04-2014 23:35

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!
Ik heb de mogelijkheid op 4 tonen! Ik heb momenteel allen tonen geprobeerd en blijf er toch last van houden, met de hoge toon het minst, maar nog steeds wel.( helaas)
Daarnaast ben ik me aantal sessie verminderd om thuis te zijn en zo meer rust te pakken. Met de hoop dat ik uitgeruster ben en minder last hiervan eventueel kan hebben.
Het vissen met me tent strak tegen de waterkant en rodpod bijna in de tent en de beetmelders ook het geluid vol aan heeft wel gewerkt, maar veel klachten gehad van de bewoners en is dus gewoon geen nette oplossing!


Het idee van rechtopzetten van de bedchair gaan we zekers proberen bedankt voor de tip!
De lamp is een goed idee! Die van fox vind ik enigszins duur, iemand toevallig een goedkoper alternatief? Maar die lamp gaat er komen!

Iemand anders nog ideeën?

Als laatst wil ik iedereen bedanken voor het meedenken in de voor mij lastige en voor veel ondenkbare situatie!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

21-04-2014 09:27

Ah .....
Fox te duur, dokter blijkbaar slecht idee, oortjes uitspuiten ook.
Nope, ik heb niet nog meer ideeen
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

21-04-2014 09:31

Al eens met je toonhoogte gespeeld? Ik ben ook een vaste slaper maar zet mijn toonhoogte zo storend mogelijk zodat ik wakker word......
En wat vaak ook helpt: een biertje minder :P
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

21-04-2014 10:55

Niels Edskes schreef:Iedereen alvast bedankt voor het meedenken!

Het vissen met me tent strak tegen de waterkant en rodpod bijna in de tent en de beetmelders ook het geluid vol aan heeft wel gewerkt, maar veel klachten gehad van de bewoners en is dus gewoon geen nette oplossing!


Dit geeft het probleem wel een extra lading. Gewoon NIET je hengels in voordat dit probleem
getackeld is. Wat je hier kapot maakt/verpest kan voor een totaal nachtvis verbod zorgen op
het betreffende water.
"Test" jouw eventuele oplossingen niet in deze omgeving!!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

23-04-2014 15:22

Haal je ontvanger uit elkaar, leg de 2 draadjes naar je speakers vrij en knip ze door. Pak een elektronische vliegenmepper en haal die idem uit elkaar. Verbind de 2 snoeren van de ontvanger en de vliegenmepper aan elkaar (rood aan rood, zwart aan zwart), lus ook de snoeren voor de activatie knop van de vliegenmepper door. Leg de vliegenmepper op je gezicht als je gaat slapen. Ik denk dat je bij de eerste aanbeet al rechtop in je stretcher zit.

victory!

[ducktape de vliegenmepper aan je hoofd vast, zodat je bij het omdraaien natuurlijk niet de vliegenmepper niet meer aanraakt!]
[slaap je er nog doorheen, probeer dan je gezicht wat vochtiger te houden ;)]
Laatst gewijzigd door Walter vd Kamp op 23-04-2014 15:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

23-04-2014 15:28

[quote="Wouter Witkamp"][funny modus]

Haal je ontvanger uit elkaar, leg de 2 draadjes naar je speakers vrij en knip ze door. Pak een elektronische vliegenmepper..quote]
pak een grotere speaker, verbind de draadjes door en ontvang je piepjes op de grote speaker! :lol:
pak een bouwlamp, verbind de draadjes door en je hebt er een lichtwekker bij.
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

23-04-2014 15:30

Jerome berken schreef:pak een grotere speaker, verbind de draadjes door en ontvang je piepjes op de grote speaker! :lol:
pak een bouwlamp, verbind de draadjes door en je hebt er een lichtwekker bij.


grote speaker = overlast voor de rest / omwonenden. Een goede schok in je porem hoort niemand. (tenzij je het uitgilt natuurlijk)
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

23-04-2014 15:32

Draadloze ontvanger aan je oor tapen misschien?

Thuis slaap ik nog door een kernoorlog heen maar bij het vissen word ik al wakker als er iemand op een rietstengel gaat staan...
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

23-04-2014 15:38

Lichtsignalen is de beste optie.
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

23-04-2014 17:07

Michiel ter Beest schreef:Draadloze ontvanger aan je oor tapen misschien?

Thuis slaap ik nog door een kernoorlog heen maar bij het vissen word ik al wakker als er iemand op een rietstengel gaat staan...

OT: Ik slaap normaal ook vrij vast maar voor bepaalde tonen heb ik een zwak. Ik woon in een appartementencomplex en als er iemand bij de centrale ingang aanbelt lijkt dat geluid wat het dan maakt verdomd veel op een uitschreeuwende pieper, sta soms midden in de nacht naast me bed omdat ik dacht dat ik een run had. :lol:
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

23-04-2014 17:58

Beste,
Je kan op de ontvanger ook een output stekker monteren(zelf of laten inbouwen) zoals die van een ipad of laptop enz...dan kan je van die oortjes (om muziek te luisteren) er op aansluiten.
Steek deze ontvanger in je binnenzak of in een borstzakje...steek de oortjes in beide oren en ga maar rustig een tukkie doen...bij een run of zelfs een paar biepen ben je zekerst wakker!!! :lol:
De ontvanger mag dan veel minder gaan staan(stand 1a 2)...anders word je helemaal doof!
Doordat je nu de ontvanger niet zo hard moet zetten ...hebben de omwonenden ook minder last van dat gebieb...en kan je je rodpod weer op een normale afstand van je af zetten.
Mocht één en ander niet duidelijk zijn...mag je mij steeds een pb.sturen.
Hopelijk heb je hier wat aan en kan je er wat mee!? :wink:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.