Tijdelijk visverbod zuiderpark in den haag


Plaats reactie
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-04-2014 18:15

http://www.ghvdenhaag.nl/afdelingen-en- ... -visverbod

Misschien niet het goede topic maar deel het aub.
Vis is vis
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-04-2014 19:24

Da's niet best en balen, Ben!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-04-2014 20:40

Ben,

Klote, maar kun je ook iets vertellen over het uitzetbeleid ter plaatsen van de jaren. En vind het plaats op alle vijvers in het Zuiderpark? Vind er ook op ander afgesloten water waar afgelopen jaar karper is uitgezet nu geen sterfte plaats? Mijn viswater was het 45 jaar geleden er zal wel veel verandert zijn?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-04-2014 20:57

Pj.
Tegenwoordig staan alle plassen met elkaar in verbinding en ook de zijslootjes het is een groot geheel geworden.
Dat is al een jaar of 10 zo.
Wat uitzetting betreft kan ik kort zijn. Geen op wat mensen na die vis vanuit de kade het park in zetten maar dat moet niet kwaad kunnen ivm dat eigenlijk hetzelfde water is ( bij hoog water word er geloosd naar het park
Vis is vis
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-04-2014 21:37

Ben,

- Voor een onderzoek op virussen komen alleen verzwakte karpers in aanmerking?
- Daar hier ook sprake is van dode brasems en watervogels is er spraken van een ander beeld dan wat zich nu afspeelt op de Veluwe volgens mij?
- Karper overzetten al dan niet in dezelfde waterstroom lijkt me nooit goed?
- Moet toch bekend zijn waar de projectspiegel is uitgezet?
- Voel me al jaren een roepende in deze woestijn, dit roep toch op zijn minst op een (deel)oplossing.
- Een ieder klapt in zijn handen en ego’s worden gestreeld bij SKP nu blijft het ijzig stil.

Ik kijk maar naar The Passion maakt meer indruk op me dan heel de verheerlijking van de karpervisserij die er links en rechts plaats vind. En voor de rest de ogen sluit.

Groet,
Peter
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-04-2014 21:58

Peter kijkt altijd kritisch naar dit soort zaken, en ik vraag me dit ook af:
Karper overzetten al dan niet in dezelfde waterstroom lijkt me nooit goed?

Ik ben het hier wel mee eens wat Peter zegt, er blijft een gevaar.

Dode brasem doet inderdaad een andere sterfte veroorzaker vermoeden.

Je zoekt het richting de SKP, Peter, zie jij een verband?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-04-2014 22:03

het zal ongetwijfeld aan mij liggen maar ik snap je niet helemaal.
Ik zeg niet dat het niet gevaarlijk is ik vertel alleen wat er gebeurt is.
Ik verheerlijk niks en doe me uiterste best de laatste dagen om te helpen maar zoals ik al zei ik snap niet goed wat je bedoeld.
Vis is vis
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-04-2014 22:10

Beste Ben,

Waar ik naar toe wil dat er nu eindelijke iets gebeurt door onze belangenbehartiger is dus zeker niet op je persoon gericht. Mag je wel op de manier waarop je hier en in het Haagje bezig bent, toppie.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-04-2014 22:17

Helaas Frenk kop je hem er in. Tal van publicaties geven aan dat er risico’s aan verbonden zijn wat we elk jaar na verschillende uitzettingen weer onder ogen krijgen.

Groet,
Peter
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-04-2014 04:59

Sorry,Vat het zeker niet persoonlijk op, jij signaleert en vindt er ook wat van, Ben, en je kunt in je eentje niets doen tegen het illegale overzetbeleid van vissers.

Vraag me af wat het kan zijn, zijn er dode vissen en vogels voor onderzoek opgestuurd, Ben?

SKP algemeen: Peter, er zou wel een bewustwording moeten gaan plaatsvinden van de (mogelijke) gevolgen van SKP's. Afwegingen zijn een deel ervan. Vernieuwing van het bestand ten koste van/versus een deel van het (niet tegen nieuwe ziektes bestand zijnde) oude bestand. Is zo''n discussie bij BVK al langer aan de orde?
Dit was even tussendoor, los van dit topic, sorry.
dave staal

18-04-2014 08:09

Waaruit blijkt uit dat de sterfte met een uitzetting/overzetting te maken zou hebben?
Onder watervogels en andere vissoorten vindt ook sterft plaats.

De discussie over het gevaar van uitzetten lijkt me op dit moment in dit topic niet relevant.Eerst maar eens zien wat de eventuele oorzaak is.
Nog even en de karper krijgt 'de schuld' van elk dood dier in en om ons viswater.

De waarschuwing in acht nemen en niet gaan vissen op dit water.
Nick Smit
Berichten: 264
Lid geworden op: 11-02-2014 16:03

18-04-2014 08:31

dave staal schreef:Nog even en de karper krijgt 'de schuld' van elk dood dier in en om ons viswater


Dit.

Waarom word er gelijk gedacht aan 'hoe zit het met SKPs' en 'word er karper van ander water overgezet'? Er zijn toch nog andere oorzaken te bedenken?
Blog: Mijn Visserij
Laatste verhaal: Geblankt..
Mitchell Martens
Berichten: 26
Lid geworden op: 28-10-2012 20:37

25-08-2014 20:35

ben scholten schreef:Pj.
Tegenwoordig staan alle plassen met elkaar in verbinding en ook de zijslootjes het is een groot geheel geworden.
Dat is al een jaar of 10 zo.
Wat uitzetting betreft kan ik kort zijn. Geen op wat mensen na die vis vanuit de kade het park in zetten maar dat moet niet kwaad kunnen ivm dat eigenlijk hetzelfde water is ( bij hoog water word er geloosd naar het park

Ik weet dat dit een oud topic is, kwam 'm tegen toen ik meer info over de huidige situatie in het Zuiderpark zocht. Wat mij op viel is dat jij zegt dat er recentelijk geen uitzettingen zijn gedaan, maar bij de meeste karpervissers die regelmatig in het Zuiderpark vissen is bekend dat er niet al te lang geleden een aantal spiegeltjes zijn uitgezet. Zeg niet dat de sterfte daar iets mee te maken heeft, maar had wel verwacht dat jij hier ook van op de hoogte zou zijn.
Plaats reactie