stek verbeteren


Gebruikersavatar
alwin boxhoorn
Berichten: 258
Lid geworden op: 03-06-2012 12:12
Locatie: de waterkant

18-03-2014 13:28

gewoon de bosmaaier pakken en alles naar de klote helpen toch :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-03-2014 13:50

Gust de Backer
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-01-2014 19:33

18-03-2014 19:40

Hallo,

De vereniging zegt: het is een vijver van ons, maar we mogen er niks aan doen want het is een natuurvijver ( midden op een industrieterrein, als iemand rommel heeft gooien ze het daarin & er heeft een caravan in gelegen) Wat ik dan niet snap waarom mag de vereniging er niks aan doen als het een vijver van hun is? Het is een goede vijver maar je moet er geen bodem gaan voelen want voor je 10m hebt gevoeld ben je al 14loodjes kwijt..
Gust
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

18-03-2014 19:52

Gust,

Dan kunnen ze beter zichzelf omvormen naar bv een vogeltjes-kijk-club. Contacten met de eigenaar lijken in ieder geval niet goed te zijn.
Ik zou zeggen, stel deze vraag eens op de ledenvergadering van de vereniging (die houden ze als het goed is minimaal 1x per jaar).


PS: De vijver is hoogstwaarschijnlijk niet VAN hen, maar ze pachten het visrecht waarschijnlijk.
Bas van Oorschot
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-02-2014 10:02

18-03-2014 21:11

Om ff terug te komen op het "beperkt" snoeien wat ik opgooide.

Als dit duidelijk word omschreven wat mag en wat er mee bedoelt word dan denk ik het het verkeerd opvatten van dit onmogenlijk zou zijn. Het enige probleem wat je kan krijgen is dat mensen meer doen dat mag en het dus anders interpeteren.
Het beperkt snoeien zou in voordeel moeten zijn van zowel de vis als de natuur. Takken worden niet meer onnodig afgebroken en omgebogen, De vis kan beter geschept en geland worden. Al met al in dat stuk zie ik voordelen voor dit beleid.

Hierboven werd nog wat geschreven over vissers die rotzooi lieten liggen op hun stek en dit is dus echt iets waar ik me dood aan erger. Zelf ruim ik regelmatig rotzooi op van anderen en ik vis nu op een kanaal en ben van plan over de hele strook (50mtr) al het vuil op te gaan ruimen van anderen. Het doet mijn visplezier ook verbeteren als ik aan een waterkant zit zonder troep :P
--> Ik hoop dat anderen dit inisiatief over nemen.
Vangsten 2015:
Schubkarper: 4
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem: 0
Zeelt: 14
Gust de Backer
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-01-2014 19:33

18-03-2014 21:20

leen snoek schreef:Gust,

Dan kunnen ze beter zichzelf omvormen naar bv een vogeltjes-kijk-club. Contacten met de eigenaar lijken in ieder geval niet goed te zijn.
Ik zou zeggen, stel deze vraag eens op de ledenvergadering van de vereniging (die houden ze als het goed is minimaal 1x per jaar).


PS: De vijver is hoogstwaarschijnlijk niet VAN hen, maar ze pachten het visrecht waarschijnlijk.


Hallo,

Ik heb het bij de jaar vergadering ook al gezegd, maar het bestuur had het letterlijk met leden over vogels en hoe ze broeden.. het antwoord wat ik kreeg was: Al zouden we willen we mogen er niks aan doen.
Gust
janet van der hoff
Berichten: 331
Lid geworden op: 29-01-2013 21:55

19-03-2014 22:14

Hallo Gust,
de visvereniging heeft gelijk als het gaat overhet broeden van vogels want vanaf 15 maart gaat de flora en faunawet in. Vanaf dan mag er officieel niet gesnoeid of gezaagd worden.
Maar, als je in de wintermaanden je visstek gaat bekijken en deze is dichtgegroeid met riet of takken dan kan je dit gerust netjes terugsnoeien al naargelang de beperkte visruimte die je nodig hebt.
Dan hoef je in het voorjaar als heel het spul begint te groeien maar af en toe een takje of rietstengel weg te knippen.
Groejes Janet
Wil je 1 week gelukkig zijn ga dan trouwen,
wil je je leven lang gelukkig zijn ga vissen
Gust de Backer
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-01-2014 19:33

20-03-2014 12:48

janet van der hoff schreef:Hallo Gust,
de visvereniging heeft gelijk als het gaat overhet broeden van vogels want vanaf 15 maart gaat de flora en faunawet in. Vanaf dan mag er officieel niet gesnoeid of gezaagd worden.
Maar, als je in de wintermaanden je visstek gaat bekijken en deze is dichtgegroeid met riet of takken dan kan je dit gerust netjes terugsnoeien al naargelang de beperkte visruimte die je nodig hebt.
Dan hoef je in het voorjaar als heel het spul begint te groeien maar af en toe een takje of rietstengel weg te knippen.
Groejes Janet

Hallo,

1 bestuurslid en een gewoon lid houden vogels, ze hadden het over voilièrevogels wanneer ze weer beginnen te broeden en wanneer ze de hokjes om te broeden er weer in hangen.. Maar bedankt voor deze info!

Gust
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

20-03-2014 22:02

Gust, de stek zal beter bevisbaar worden na wat zaag, hark en snoeiwerk..maar of de stek er ook productiever door word valt te betwijfelen, maar meestal niet. Daarnaast maak je de stek ook toegankelijker voor andere vissers en dat is meestal ook geen voordeel. :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gust de Backer
Berichten: 69
Lid geworden op: 02-01-2014 19:33

21-03-2014 09:26

Henk ter Maat schreef:Gust, de stek zal beter bevisbaar worden na wat zaag, hark en snoeiwerk..maar of de stek er ook productiever door word valt te betwijfelen, maar meestal niet. Daarnaast maak je de stek ook toegankelijker voor andere vissers en dat is meestal ook geen voordeel. :wink:

Maar als de vis van de plek weggaat krijg je weer andere hotspots waardoor de visserij weer leuker word om de hotspots te zoeken, en wat betreft de andere vissers die gaan daar niet vissen omdat het zo'n afvalwater is.. Maar ik wil die ene 16Kg vis vangen..
Gust