Wie kan dit navertellen ?


Plaats reactie
Sander krimpen
Berichten: 47
Lid geworden op: 04-03-2003 01:00
Locatie: R'dam
Contacteer:

03-07-2003 19:23

Ik vis nu sinds dit jaar serieus op karper. Ik heb geen leer(maat) ofzoiets wat veel mensen die ik ken wel hadden toen ze net begonnen. Zelf haal ik veel informatie uit boeken.
Maar ik heb nu 7 nachten gezeten waarbij ik 1 brasem ving 3 runs verspeelde (1 loste na een lange dril 5 meter voor de kant en 2 goede runs (ze namen veel lijn enzo) sloeg ik mis. Ik zit wel op de goede stek waarschijnlijk want andere vissers trekken er soms wel 5 uit op die stek.
Ik vind het dus vreemd dat ik nog geen karper heb gevangen.
Het gaat hier trouwens om statisch vissen.

Nu komt de vraag voor mensen die alles zelf uit moeten hebben zoeken: Hadden jullie ook van die slechte resultaten het 1e jaar ??.

Natuurlijk geef ik niet op en ga ik deze vakantie extra vaak vissen om toch mijn visje te vangen.
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

03-07-2003 19:33

Een karper vangen doe je niet zomaar. Ik ben met statisch vissen ook pas 2 jaar bezig en ik moet nog steeds veel leren. "Watersense" krijgen noemen we dat. Oftewel ervaring in het observeren enzo. Veel opserveren en nadenken is het halve werk. Er is ok niet echt een verklaring voor te geven. Misschien moet je wat andere dingen proberen. Nogmaals veel observeren daar leer je heel veel van. En veel proberen natuurlijk.

Groeten Joachim

_________________
Als je met beide benen op de grond staat, kom je geen stap verder!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: joachim stelma op 2003-07-03 19:44 ]</font>
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-07-2003 20:03