Evert Aalten over karperfoto's


Gebruikersavatar
wally de weijer
Berichten: 462
Lid geworden op: 03-06-2011 23:33

21-02-2014 13:31

en waarom gebeurt het dan dat lensdrukken.......het is allemaal voor de centen.

betaalwaters met (grote) karpers -> meer vissers
testvissers met (grote) karpers -> meer klanten

daar draait de wereld om...om geld en niks anders......
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

21-02-2014 13:38

Best triest eigenlijk vindt je ook niet Wally?
Ben ook erg blij dat ik niet commercieel betrokken ben in het karpercircus.
Ik ben zelf denk ik immuun hiervoor want ik vis al 15 jaar met dezelfde hengels en molens en heb nog nooit buiten NH gevist op vinkeveen na dan. 8) ( en dan heb ik het niet over het plashuis voor de duidelijkheid)

Zelf vis ik voor mn plezier, ontspanning en de spanning en dat zal zo blijven. En zolang die technium slim 2.5lbs hengels het blijven doen koop ik geen andere hengels want ik vind ze prima voor mijn visserij en heerlijk drillen.en daar gaat het voor mij om. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
dave staal

21-02-2014 17:39

[quote="Rene Zoeter"]Forumregels
Huisregel 1e. Beheerders en moderatoren staan kritisch tegenover betaalwater. Dit is gericht tegen de commerciële uitbating van karperbestanden [quote]

Lijkt me toch dat dit niet meer de mening is van de huidige beheerders? Gezien de advertenties en artikelen.
Ach commerciele uitbating kan op verschilleninde manieren. :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

21-02-2014 18:07

Dat is geen regel maar een opvatting. De regel is dat betaalwater besproken wordt in het bijbehorende forum zoals overeengekomen met de forumleden. Die regel kan wat mij betreft blijven ongeacht een met de tijd geëvolueerde opvatting. Er is trouwens nog genoeg reden voor een kritische blik wat mij betreft. Als jij wat anders wilt, dan horen we het wel. Als je woordjes wilt neuken, dan ga je je gang verder maar zonder mij.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-02-2014 18:26

Kees Verheij schreef:Inderdaad Peter, en zolang er geen rechter aan te pas komt, doe jij dus wat je goeddunkt? Vreemde redenatie..


Inderdaad Kees, zolang het op vis foto's aankomt heb ik inderdaad geen rechter nodig en zal hem zeker ook nooit nodig hebben. Er is niemand maar dan ook echt helemaal niemand die bepaald hoe ik poseer met een vis!!!

Groet, Peter

ps en dan kan de jank brigade hier mij een lul vinden, so be it.
BTW hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat ik mijn gevangen vis de lens in druk!! Vooruit die steur zwemt de huiskamer binnen :D
dave staal

21-02-2014 18:28

Kees Ouwehand schreef:. Als jij wat anders wilt, dan horen we het wel. Als je woordjes wilt neuken, dan ga je je gang verder maar zonder mij.

:-?

Ik benieuwd naar de mening van de huidige beheerders,dat jij reageert heb ik niet om gevraagd. En als er teveel woordjes worden geneukt .Verwijder je het toch meneer de modorator.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-02-2014 18:42

bert kamp schreef:Ik heb helemaal niets in de hand gewerkt dus praat voor jezelf aub.

Internet in het algemeen, en sociale media in het bijzonder geven een platform aan aandacht zoekende onzekere typetjes die graag horen hoe goed ze wel niet zijn. Ik heb dat niet nodig en je zult van mij geen man met vis foto's tegenkomen, de albums die ik online heb zijn allemaal privé en alleen bedoeld als back-up.

ps, het is jou en niet jouw


Jij bent grappig met je PS, maar een internethoer ben je ook wel een beetje toch?? Alleen je vis foto's zet je niet online dat vindt ik dan weer klasse!!

Groet, Peter

ps zult is zal
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

21-02-2014 18:52

Ach, weet je wat het is...? Meer water dan vis...

Gekheid, maar Bob... Met alle respect: jou heb ik (als we het dan toch over ergens in doorslaan hebben) op Facebook ook wel geregeld zien doorslaan. Zodra je het te persoonlijk maakt en/of foto's van internet plukt en op je fb pagina zet... Dat zou ik nou met niet doen, weet je. Komt nogal asociaal over, en zo krijg jij zeker niet veel mensen mee. Bovendien vind ik jou ook doorslaan in je aversie tegen hoge spiegels. Zolang je zelf commercieel belang hebt bij je Canada trips waar men langgerekte schubs vangt, ben je natuurlijk ook niet helemaal een neutrale partij te noemen...

Neemt niet weg dat ik het inhoudelijk echt wel met je eens ben over de lensdrukkerij. Maar het laatste wat ik wil is als een van de weinigen telkens m'n bek er over open trekken. Laat anderen die het een slechte ontwikkeling vinden ook eens hun mondke open trekken. Nu is het te veel als die burenoverlast waarvan niemand iets zegt of durft te zeggen, omdat iedereem weet dat uiteindelijk buurman X er erl op af stapt en wat van durft te zeggen. Als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik heb er nog eens over nagedacht, en weet je? Ik heb nu her en der m'n zegje wel gedaan. Mijn visie is denk ik duidelijk. Ik heb geen trek in een eeuwige straal van negatieve energie, dus ga vanaf nu liever gewoon het in mijn ogen goede voorbeeld geven. De oplettende kijker ziet vanzelf het verschil met lensdrukken. En niemand die mij woorden in de mond hoeft te leggen. Ik zeg dingen op persoonlijke titel en niemand behalve ikzelf bepaalt wat ik ergens al dan niet over zeg...

Hoorde vanmiddag in een karperspeciaalzaak nog een mooie term: "met beide knietjes op de grond:. ;) I rest my case...
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

21-02-2014 20:40

Wat zo'n vis niet teweeg kan brengen zeg.....brrrr ik krijg er kouwe rillingen van.
Zolang ze niet stikken stuiteren verhuizen doet iedereen maar wat hij of zij mooi vind voor de pics.
En volgens mij wordt de invloed van mega kerpers op de massa flink overschat.

Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

21-02-2014 20:47

Peter van Loo schreef:ps zult is zal

http://nl.wiktionary.org/wiki/zult
zult

tweede persoon enkelvoud onvoltooid tegenwoordige tijd van zullen

"Je zult", "ge zult" en "u zult" zijn alledrie goed Nederlands.

Nog geen koffie gehad Peter ?
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-02-2014 21:08

Uiteraard wist ik dat, ik kan ook googlen!!

Groet, Peter

ps was ff een check of je daadwerkelijk een internethoer bent, en wat blijkt!! :)
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

21-02-2014 21:18

Als je het wist waarom dan googlen?

Daarnaast zijn googlen en weten twee verschillende dingen ;)

Wel een interessant onderwerp trouwens, google en geheugen. Geheugen hebben we steeds minder hard nodig dankzij de opkomst van het internet, mensen schijnen steeds creatiever te worden omdat we meer hersencapaciteit "overhouden" die vroeger verloren zou gaan aan het onthouden van dingen... Zelfde geldt voor rekenenmachines, spellingscontrole, telefoonnummers onthouden enz...

Maar dat terzijde :)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-02-2014 21:34

30 jaar geleden had ik het mijn docenten al over googlen maar toen begrepen ze me niet, raar toch??

Nou nou Sebastiaan hier niet beginnen over hersencapaciteit want dan haken er toch een heleboel af, zeker in dit topic.

Groet, Peter

ps mijn vermoeden is dat er een aantal zijn die professionele hulp nodig hebben. Ja mannen er zijn voorbeelden.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-02-2014 22:31

Peter van Loo schreef:Alleen je vis foto's zet je niet online dat vind(t) ik dan weer klasse!!

Groet, Peter

ps zult is zal
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

21-02-2014 22:34

1e Uitingen die uitgelegd kunnen worden als een rechtstreekse bevordering van een betaalwater als gevolg van een belang bij dat water worden verwijderd.
Kees Ouwehand schreef:Dat is geen regel maar een opvatting. De regel is dat betaalwater besproken wordt in het bijbehorende forum zoals overeengekomen met de forumleden. Die regel kan wat mij betreft blijven ongeacht een met de tijd geëvolueerde opvatting. Er is trouwens nog genoeg reden voor een kritische blik wat mij betreft. Als jij wat anders wilt, dan horen we het wel. Als je woordjes wilt neuken, dan ga je je gang verder maar zonder mij.


Het strookt toch niet echt vind ik :roll:
Hallllllooooo Jummmmmbbbbbooooooooooooooooooooo
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-02-2014 22:47

[quote="Cees v Opstal"][quote="Peter van Loo"]Alleen je vis foto's zet je niet online dat vind(t) ik dan weer klasse!!


Klopt Cees, 1e persoon enkelvoud. Zie je wel weer een hoer erbij.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

21-02-2014 22:56

hoer?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

22-02-2014 08:04

Gaan jullie lekker een eigen topic opstarten en dan vullen met dergelijke prietpraat en letterneukerij mannen? Bedankt alvast!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Geert Rooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 21-10-2012 19:33

22-02-2014 12:25

De KSN had hier natuurlijk een voortrekkers rol in moeten spelen. Echter deze hebben al bewezen dat ze het eigenlijk allemaal wel prima vinden zoals het nu gaat. Hier valt dan ook in het geheel niets meer van te verwachten.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

22-02-2014 12:56

Prachtige, constructieve bijdrage, Geert. Past moeiteloos in de populaire categorie 'alles is slecht, en wat dat niet is, is stiekem ook slecht'. ;)

Volgens mij zoekt de Vereniging tegen het Zomeruur ook nog leden. Die hebben binnenkort weer een meeting in een of andere grot, met azijn van het vat en tal van pessimistische sprekers. :)

Alle gekheid op een stokje: in de laatste De Karper zie ik in de artikels GEEN ENKELE man-visfoto die uit verband is getrokken. Er wordt in de rotary zelfs het een en ander wat deze kwestie betreft onder een erg kritische loep gehouden. Kan jij natuurlijk niet weten, aan de zijlijn als niet-lid...

Ik weet het, ik dram (op z'n Nederlands) wellicht een beetje door. Maar daar sta ik dan zeker niet alleen mee in dit topic. ;)
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

22-02-2014 21:36

Dit zei Evert er eind jaren '90 al van;

//De enige reden die ik kan bedenken, is het EGO van de man erachter, ofwel de angst om in de scene niet mee te tellen, of niet voor vol te worden aangezien, of de sponsor te plezieren.\\
Groet'n Henk..

still growing Old.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-02-2014 21:51

Geert Rooy schreef:De KSN had hier natuurlijk een voortrekkers rol in moeten spelen. Echter deze hebben al bewezen dat ze het eigenlijk allemaal wel prima vinden zoals het nu gaat. Hier valt dan ook in het geheel niets meer van te verwachten.


De ksn heeft genoeg zaken wel goed gedaan die een stuk belangrijker zijn dan hoe men meent zijn of haar vis te fotograferen kan nooit iedereen tevreden stellen natuurlijk daarvoor zijn gewoon teveel meningen zodat je altijd uitkomt op een compromis. Maar wat heb JIJ zelf gedaan om de belangen van karpervissers in nederland te behartigen?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-02-2014 09:13

Dat een Jantje of Pietje dergelijke foto’s voor zichzelf maakt moet men natuurlijk zelf weten daar is niets op aan te merken. Het publiceren ervan is een ander verhaal kritiek erop kan je verwachten daar moet je tegen kunnen en anders je foto’s in een mapje bewaren.

Als de KSN hier een rol in had kunnen spelen dan was die maar heel beperkt geweest. Een commissie als het CBB (Commissie Belangen Behartiging) die zij in het verleden had kon brieven schrijven richting karperbladen met de vraag dergelijke foto’s niet op te nemen. Met als rede o.a. hier een verkeert beeld ontstaat die geen recht doet aan de werkelijke situatie.

Dat verschillende karperbladen en internet site regelmatig a la de Telegraaf en RTL boulevard werken om zieltjes te winnen geeft de tijd weer waarin we leven. Of ligt het toch weer anders?

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

23-02-2014 09:37

Nee Peter het ligt niet anders,
de angst om niet mee te tellen overheerst want je bent tegenwoordig min of meer verplicht een grote prijs of trofee te kunnen tonen.
Die kromme gedachte komt voort uit hoe huidige en vorige generatie het de jeugd heeft voorgedaan, dus helemaal zonder schuld zijn wij ook weer niet..

De karper is verworden tot een trofee, een medaille, een prijs waarmee onderling respect mee afgedwongen dient te worden.
Vergeten wordt dat respect meestal verdient moet worden, bij dwang gaat het sowieso niet lukken.

De karperbladen onderling zouden beter moeten weten en zich ver van het Telegraaf en boulevardgehalte moeten houden, ook KWO boulevard is vaak nét iets te stimulerend want wat wil men nu eigenlijk stimuleren?
Ook wij hebben stimulerend gewerkt Peter, maar dat het zo gierend uit de klauwen kon lopen konden we hoogstens vermoeden. Mocht ik het nog eens mogen overdoen dan bleef de camera gewoon thuis..net zoals de laatste tien jaren.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

23-02-2014 09:45

Net als het overmatig photoshoppen van modellen van de glossy magazines, houd je het lensdrukken of fotograferen met ultra groothoeklenzen niet tegen.
Ik geloof dat het overal wat rommelt, tijdens mijn avonturen als freelance sportfotograaf waarbij ik de dingen koos waar ik zin in had en waar ik goed in was, kwam het vaak tot zeer vaak voor dat "amateurtjes" met hun simpele cameraatjes sneller accreditatie kregen dan mensen zoals ik. Ik heb het zelfs zo gek gezien tijdens een groot wereldkampioenschap dat terwijl ik met mijn apparatuur ter waarde van een leuke middenklasse auto een pipo stond met zijn smartphone en doodleuk zei dat hij voor zijn opdrachtgever foto's aan het maken was.
Daarnaast heb ik het meegemaakt dat een "pro" fotograaf waar ik veel bewondering voor had dit met 1 foto vernietigde. In de persruimte zat ik naast deze fotograaf en zonder gekheid 90% van de foto werd gecropt. Nog erger werd het dat tijdens 2 dagen van het evenement dat deze "crack" niet verder kwam dan de balustrade van het ingerichte perscentrum en van daaruit zijn plaatjes schoot, waarom hij het deed geen idee kennelijk omdat hij al een naam had en hierdoor toch wel zijn platen verkocht.
Kennelijk hoort het er bij en uiteraard valt het de kenners op de mensen die er juist op geilen vinden het alleen maar mooier. Ditzelfde zie je terug in deze discussie en de reacties van Bob ( ik was namelijk die ex pro fotograaf ) op de foto van de Belg.
Tegenhouden kun je dit soort zaken niet, ondanks de vele "likes" van mensen die het ego strelen van de fotograaf maakt juist een simpele reactie dat de foto zo verkracht is als ik weet niet wat juist de meeste indruk. Kennelijk is het de sport buiten het karpervissen om de karper nog groter te laten lijken dan ie daadwerkelijk is. De jumbo karpers van Villedon in de banner hierboven de eerste foto die ik zie is ook gemanipuleerd de foto van fisherman holidays is ook vrij overdreven links in de banner. Het zijn niet alleen de individuen die het beeld vormen, het zijn ook de makers van producten die hier in meegaan en hun megavangst extra benadrukken dat hun nieuwste boilie met allerlei tropische grondstoffen zo'n big zonder krulstaart op de kant heeft gebracht.
Het is niet alleen de jeugd of aankomende karpervissers die het doen, maar het gaat al jaren zo zelfs toen ik mijn karperspullenaan de wilgen hing was dit de orde van de dag.
Het argument over de standaard lens is wat mij betreft overtrokken vergroot de afstand tot het onderwerp en je vergroot uit jezelf al je brandpuntsafstand. Maak je foto's niet op 17mm van je standaard lens fotografeer lekker op 55mm scheelt al stukken.
Mensen die alleen foto's plaatsen en zitten te wachten op een dikke duim van mij zullen ze altijd een middelvinger krijgen, immers die zit aan dezelfde hand.