samen scholend jeugdige rapalje


Plaats reactie
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

01-02-2014 18:38

Ik ben nogal een groot fan om te gaan vissen op wateren zover mogelijk van de bewoonde wereld af.
En niet geheel onbelangerijk ook van de bewoners van de bewoonde wereld.

Maar tijd is ook een factor van belang.
Als je 3 uurtjes vrij heb , ga ik geen 2 maal 3 kwartier rijden maar ga ik naar een tot treurens toe gecultiveerde stadswatertjes van onze stad.
De stad die ik ""onze stad "" noem heeft een naam Eindhoven.
Niks mis met gecultiveerde stadsvijvers overigens , daar zwemmen ook karpers die ik best graag wil vangen en is zeker geen straf om daar aan de waterkant te bivakeren .

Maar zoals al eerder aangestipt , Eindhoven kan je aanduiden als "" de bewoonde wereld"".
en dus zijn daar ook de bewoners van de bewoonde wereld.
Ook als je het niet wilt zijn ze er toch.
Dus ook de jeugd met hun onverzadigbare honger naar kattekwaad herrie en jeugdige ""humor"".
Die gaan dus hangen , in onze buurt zijn 2 hang clubjes.
Een van de hangclubjes is gevuld met leden met een iets wat donker getinte huid , zij hebben als all time favoriete hang plek het locale winkelcentrum.

Het andere hangclubje zijn het hollandse hang rapalje.
Dit hang clubje heeft geen favorieten hang plek en hangen dus maar rond.

Beide hangclubjes maken zich schuldig aan baldadigheden.
Beide clubjes maken herrie als een goeie.
Het getinte clubje maakt zich vooral schuldig aan verbaal geweld.
En dan vooral tegen het soort mensen wie zittend plassen.
Waar ik dat vrouwen noem noemen hun het gleufdieren.
Als die vrouwen daar dan wat van zeggen ( ik zal hun officiele benaming maar gebruiken ) krijgen ze een lach salvo te verduren met de inhoud dat ze inmiddels zijn gepromoveerd /gededradeerd tot blatende gleufdieren.
Ofwel ze komen intimiderend over en je kan je voorstellen dat er mensen vooral wie al wat meer lentes hebben mogen aanschouwen er schrik voor krijgen.

Het hollandse hang clubje is ook een last voor de buurt.
Ze hebben ergens in de krant gelezen over georganiseerde misdaad.
En ze leren ervan , sterker nog ze hebben de georganiseerde kattekwaad uitgevonden.
Ze houden zo nu en dan wedstrijden ""lantaarn paal uit trappen"".
Daar ik dat vroeger als jeugdig manneke ook gedaan heb weet ik een beetje dat dat leuk is op die leeftijd.
Maar goed , ik keek altijd goed uit met me maten en als we dachten dat er niemand in de buurt was trapte we die lantaarnpaal uit , en na een welgemeende ""yeahhh"" zetten we het op een lopen om daarna op veilige plek een sigaret in onze hoofden te stoppen en vol glorie over onze stoere daad te gaan opscheppen.
Bij het hollandse hangclubje gaat het zoals ik al opperde georganiseerd aan toe.
De deelnemers worden begeleid door een lid wie een heus professioneel klembord ter hand neemt om de scores bij te houden.
Deze profs rennen niet weg na hun act supreme , nee ze vertonen amper euforische tekenen als het hun gelukt is , de concurent moet immers nog.
Kritiek van mensen om hen heen telt voor extra punten (!!!).

Na dat bij beide clubjes het van kattekwaad naar misdadig ging greep de politiek cq politie in.
een samenscholingsverbod was het gevolg.
Uiteraard bleven het getinte en de hollandse clubje samenscholen , tot oom agent kwam om het uit elkaar te halen.
Na een tijdje zag ik het getinte clubje niet meer.
Daarintegen zag ik het hollandse clubje opeens bij ""mijn gecultiveerde"" vijver aanbelanden.
In eerste instantie zonder klembord daar er geen lantaarnpalen waren.
Dat ging anderhalve ""hangsessie "" goed.
Toen kwam oom agent erachter en was er als de kippen bij.
Uiteraard spatte het groepje niet uiteen bij het verschijnen van oom agent ,ze bleven brutaal staan en hadden het over een of andere parasiet.
Maar de lange arm was het sterkts en langzaam dropen het rapalje met een lange drup aan de neus af.

Tot mijn verbazing kwam er 1 mijn kant op en begon een gesprek met me.
Aangezien ik geen hekel heb aan die hanggroepen ( hun kattekwaad en herrie zijn hoogstens iritant , ben zelf ook jong geweest) groeten ik hem zoals een ieder.
Ik zag de peuk in zijn hoofd wat bewegen en er geluid vanachter uitkomen , na wat gepuzzle kwam ik erachter dat het een soort goedendag wens was.
Hij vertoonde interesse in mijn visspullen en vroeg na hij zijn peuk voor de gelegenheid uit zijn mond deed "" hedde een vergunning nodig bij deze waterpoel?"" ( op zijn brabants ).
UIteraard bevestigde ik het en legde hem uit van de vispas en vergunning.
""wa kost da?"" was het duidelijke en korte antwoord.
zo een beetje 45 euro zei ik wijselijk.
Ah ok zei het jeugdige persoontje naast me , toen vroeg hij wat de goedkooptste hengel deed.
Wat de goedkoopste hengel doet?? vroeg ik me een beetje hardop af.
""wat ie kost"" verduidelijkte hij me.
Zal niet veel zijn vertelde ik hem , hij knikte en stopte zijn bijna opgerookte sigaret weer op de plaats waar hij in het begin zat en ook net zoals in het begin kwam er weer geluid vanachter de peuk.
Zal wel ""houdoe"" zijn geweest.

Ik was het voorval eigenlijk alweer vergeten .
Die vergeetachtigheid duurde welgetelt tot 2 dagen later toen ik weer ging vissen.
Het hollandse hangclubje had met zijn alle vergunningen gehaald en met zijn alle ieder de allergoedkoopste hengel ( behalve 5 hadden iets duurdere omdat de goedkoopste inmiddels waren uit verkocht.).
Sta je toch raar te kijken als er 17 vaste hengels inliggen waarvan de buitenste hooguit 5 meter van elkaar lagen.
Ze hadden het gezellig maar vingen niks.
Na een uur kwam oom agent iets gefrustreerd weer aanzetten , ze hadden deze hangplek immers al ondekt en normaal gaat het hollands clubje dan een ander plekje uitvinden.

Met hoge toon hoorde ik de puber wie bij mij kwam informeren over de vergunningen verklaren dat iedereen een vergunning had en dus het recht had om alhier te bivakeren.
De agenten zag ik nog 5 minuten met hen discusieren en begonnen daarna met de radio contact op te nemen met hun ""meerdere"" althans dat vermoed ik.
Even later dropen de agenten af met een dikke nek.
Ze mochten er blijven door de vergunning.

ik moet eerlijk zeggen dat ik me kostelijk heb vermaakt ondanks dat ik niks ving.
Naderhand vroeg ik wat ze als aas gebruikten .
Ze haalden hun schouders op en zeiden "" niks natuurlijk we willen niks vangen""

wat zijn jullie ervaringen met hangjeugd?
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-02-2014 18:55

'S goed visaas :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

05-02-2014 15:31

ben ik nu de enigste wie rondtrekkende hang jongeren tegen kom?
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-02-2014 15:44

Denk het..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-02-2014 18:06

Nee Boudewijn,

Het is hier al meermalen ter sprake gekomen. Sommigen vernielen, anderen zijn alleen luidruchtig, weer anderen zijn/doen alles tegelijkertijd. Al dan niet met alcohol/drugs.
Errug vervelend, zeker als je zit te vissen. Of als ze je auto in de fik steken of ermee gaan joyrijden (beide keren: bij mijn vismaat).

Ik ben dat gedrag beu en zodra het weer het toestaat en ze daar komen waar ik ook wel eens ben, ga ik weer naar de rustige stekken op andere wateren. Ik ben nergens bang voor, maar ik vis vooral voor mijn rust en mijn plezier. De meesten zijn het zat hierover te discussieren, denk ik. En ik houd het ook hierbij.
boudewijn meijer
Berichten: 94
Lid geworden op: 16-04-2006 21:56
Locatie: eindhoven

06-02-2014 14:34

Frenk de Gruiter schreef:Nee Boudewijn,

Het is hier al meermalen ter sprake gekomen. Sommigen vernielen, anderen zijn alleen luidruchtig, weer anderen zijn/doen alles tegelijkertijd. Al dan niet met alcohol/drugs.
Errug vervelend, zeker als je zit te vissen. Of als ze je auto in de fik steken of ermee gaan joyrijden (beide keren: bij mijn vismaat).

Ik ben dat gedrag beu en zodra het weer het toestaat en ze daar komen waar ik ook wel eens ben, ga ik weer naar de rustige stekken op andere wateren. Ik ben nergens bang voor, maar ik vis vooral voor mijn rust en mijn plezier. De meesten zijn het zat hierover te discussieren, denk ik. En ik houd het ook hierbij.


daar kan ik mee instemmen :)
Jerry Van Opstal
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-04-2011 18:03
Locatie: Antwerpen

06-02-2014 21:23

Ken dat :-)
Woon in hartje Antwerpen en vis hier op het AK soms nabij het Sportpaleis .
Hier heb je ook van die jongeren , meestal Polen in die omgeving . Komen gewoon ongevraagd op je motorkap zitten , nemen je hengels van de steunen om te kijken wat het is , ...
Ooit had eentje het lef om een hengel binnen te draaien en hij was van plan deze mee te nemen .Ik stond naast hem en bekeek hem van "wat krijgen we nou" . Heeft hij natuurlijk geen 2e keer gedaan :D
Cobrastick's dienen niet enkel om mee te voeren heb ik ondervonden .
Sindsdien vermijd ik zulke stekken .
En politie , .....tja in Belgie bel je ze op voor zoiets en komen ze jou controleren en laten de herrieschoppers met rust en krijg je nog een uitbrander omdat ze moeten komen voor niets .
Team boilieman België
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

06-02-2014 21:44

Word weer een mooie rapaljesamenscholing komend weekend, en je wil niet weten hoeveel er zomaar wat rondhangen in Zwolle. :wink: :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Jerry Van Opstal
Berichten: 44
Lid geworden op: 03-04-2011 18:03
Locatie: Antwerpen

06-02-2014 21:47

Henk ter Maat schreef:Word weer een mooie rapaljesamenscholing komend weekend, en je wil niet weten hoeveel er zomaar wat rondhangen in Zwolle. :wink: :wink:

Ja en allemaal in camouflage kledij . Raar volk daar :D
Mij niet gezien . Ga al 15j niet meer naar beurzen .
Team boilieman België
Plaats reactie