Ergernis top 9999


Plaats reactie
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-07-2003 15:07

Ik zal beginnen wie volgt?


Mensen die middels een gerucht op / aan een water komen. direkt gaan vissen, hierbij geen rekening houden met heersende regels, afspraken (onderling als wel met de gendarmerie.)Je kent het wel zonder vergunning, 3 hengels etc. Even snel afbrekend wat jaren gekost heeft om op te bouwen. O ja komt er iemand controleren de volgt het meest stompzinnige antwoord:"Moet je hier een vergunning hebben dan?"


MVG

Klaas
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

02-07-2003 15:13

wow,
Dit moet dan wel een hele grote topic worden klaas!

Als je voorzichtig ergens bent neergestreken om te gaan korsten.
Je hebt de eenden kunnen mijden.
Je ziet enkele karpers, en dan komt er zo'n leuk medevissertje aan die ff gaat vrage of je wat hebt gevangen.
Gevolg: Alle eenden van de vijver komen naar je toe en gaan je korstjes opvreten waardoor het onmogelijk wordt om die dag nog met de korst te gaan vissen.

En dit is mij regelmatig overkomen.

Koen
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

02-07-2003 15:19

Hoi,

De mijne dan:


Je vist al jaren op een bepaalde kom.
Je leert door de jaren heen, het water kennen. De vissen kennen, de medevissers kennen.

Komen er een paar van die pleuris lijers.
Troep achter laten, herrie schoppen, zwart vissen, 3 -4 hengels p.p. En dan ook nog zo arrogant doen als ik lang kom met me pennetje. En dan zeggen "hier heb ik gevoerd ja!".

Dus zoiets, je vist er al jaren en op een of andere dag heb je er geen zin meer in dat water door zulke praktijken, nu heb ik de HSV een brief geschreven en hierover gemeld en gevraagd of ze evt mijn hulp nodig hebbem. Zodat ik tenminste er wat aan doe, omzulke dingen te voorkomen.
overigens wil ik mij inzette voor de HSV, niet alleen maar om dit puntje, zijn meerdere dingen gaande.

Groet

Frank
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

02-07-2003 15:34

Door onder andere sites als deze wordt karpervissen almaar populairder, dus niet zeuren als dat ook proleten aantrekt. Overigens, niemand kan ooit een plek claimen. Als je voert moet je maar hopen dat een ander het niet ziet, of al dan niet per ongeluk op je plek neerstrijkt.
Nee, de beroepsvisser die, met toestemming van de hsv, op een klein water zijn fuiken precies op 'karpernamige' plekken neerzet, zodat je er niet meer kunt vissen, dat is een nagel aan mijn doodskist, al heeft de man 'het recht' daar te vissen. Eigenlijk betreft mijn ergernis de hsv die zo oliedom is geweest deze man toestemming te geven daar te vissen.

MVG

Peter
Gebruikersavatar
Theo Smids
Berichten: 177
Lid geworden op: 26-07-2002 02:00
Locatie: Arnhem
Contacteer:

02-07-2003 15:54

Wat dacht je van wachten bij de kassa :mad:

Nee, ik erger me niet zo snel. Alhoewel, laatst ben ik sinds jaren weer eens gecontroleerd op m`n vergunning door een heuse BOA met pistool en al.
Niets aan de hand zou je zeggen, maar het eerste wat hij zei was "visserij wet controle, papieren"
Waarop ik zei "ook goedenavond"
Vond hij niet zo leuk volgens mij. Dat bleek ook wel nadat ik hem mijn papieren gegeven had.
Deze beste man begint me daar een potje te zeiken over het feit dat ik mijn naam en adres niet ingevuld had.
Dit was ik vergeten omdat ik immers al jaren niet meer gecontroleerd was.
De vergunning kon wel van m`n buurman zijn volgens hem. Toen ik hem daarna wees op mijn spullen ter waarde van enkele duizenden guldens, en dat die 20 € voor die vergunning er ook nog wel af kon :wink: werd hij nog nijdiger. Tot overmaat van ramp begint de man die bij stond te kijken de Boa ook nog eens uit te lachen.
Ik moest toen van de BOA ter plekke de vergunning invullen, en echt hij controleerde alles.

Hoe bedoel je kinderachtig :roll:

Gr Teejoo
Fishing, an excuse for being there
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

02-07-2003 15:56

al 3 weken een super stek onderhouden en dan 4 dagen achter elkaar niet kunnen voeren omdat steeds de zelfde vliegvisser op jou stek de brasem aan het belagen is precies de 4 dagen voordat je er weer eens gaat vissen

van die oudere mannetjes (met alle respect natuurlijk) die jou een half uur gaan wijs maken dat er geen karper zit of wat voor vis dan ook

staan voeren op een stek aangesproken worden door een jochie van 13/14 en uitgebreid uitleggen wat je aan het doen bent de volgende dag gaan vissen en tot de conclusie komen dat hetzelfde jochie met 5 vrienjes jouw stek aan het verkloten is


en dit was pas de top 3

mzzl
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

02-07-2003 16:18

daar gaan we dan.....

een voerboten race, dwars door jouw lijnen natuurlijk.

een fransman die drie dagen na jouw aankomt,op een water van 2600 ha; rechts van je gaat zitten en links van je gaat vissen (als hij/zij een andere nationaleiteit heeft blijft het nog steeds irritant)

een vismaat met een stationcar die halverwege de week 'm peert zoadat jullie op de terugreis de ramen van je auto moeten openzetten om je spullen te laten passen

een fotorolletje dat vastzit in je toestel.

l'idiot du village de hele dag om je bivvy heen hebben lopen.

Diegene die roept: Ah, dierenbeul. Vind je dat niet zielig voor die visjes (en thuis een konijn in een hokje opsluiten zeker!)

witvis op je karpertuig.

karper op je witvistuig

karpertuig

witvistuig

tuig

een werknemer die tijdens kantooruren op forums loopt te lullen........ eh, ik ga maar weer...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-07-2003 16:18

Karpervissers die geen rekening met anderen houden. Op welke manier dan ook.

Laatste ergenis was onlangs toen er s'nachts om half een 2 man kwamen die zich op 30 meter van mij af nestelden. Toen ik melde dat ze wel erg dicht op mijn lip zaten (op een immens groot meer) was de opmerking dat ik toch recht vooruit lag. Gezien vangen onwaarschijnlijk was bij de opkomende windstilte en het tijdstip, liet ik het maar zo.

Om een uur of negen s'ochtends werden de mannen wakker en begonnen opnieuw uit te gooien. Dit geplons herhaalde zich om het uur. Als ik weg ga, ruim ik eerst alles op voordat ik mijn hengels binnenhaal. Ik zit te vissen tenslotte. En ja hoor. Ik had mijn bivvy neergehaald toen de heren weer begonnen te werpen en plons, precies tussen mijn lijnen in. Tenslotte quasi nonchalant ingehaald en daarbij de lijn van de heren goed in een pruik getrokken zodat ik er wel een stuk uit moest knippen. Sorry, ik dacht dat U al had ingepakt, was het verweer. Dombo's!

Dit is niet de grootste ergenis, maar wel de meest recente.

Groeten, Kees
Gebruikersavatar
Sjoerd Bakker
Berichten: 293
Lid geworden op: 27-02-2003 01:00

02-07-2003 16:47


staan voeren op een stek aangesproken worden door een jochie van 13/14 en uitgebreid uitleggen wat je aan het doen bent de volgende dag gaan vissen en tot de conclusie komen dat hetzelfde jochie met 5 vrienjes jouw stek aan het verkloten is


en dit was pas de top 3

mzzl



je moet ook nooit zegge dat je aan het voeren bent of waar je gevoert heb of waar je gaat voeren
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

02-07-2003 17:03

Ik neem aan dat hij dat nu niet meer zal doen.

Je probeert een nieuw aas uit, je vangt er een.
Volgende dag iedereen met dat aas aan het vissen.
Ik probeer het altijd te verbergen als ik met een nieuw aas aan het experimenteren ben, maar als mensen bij je komen kijken als je aan het drillen bent.
Dan is het niet de eerste keer dat ze ff in je bakkie kijken of het zo lief vragen dat je geen nors antwoord wil geven.
En natuurlijk nog ff blijve kijken totdat je je haak opnieuw beaasd.

Verder erger ik me aan de mede-vissers die 10min achter je kunnen blijven staan zonder wat te zeggen.
Je weet wel wat ze willen vragen, maar het is behoorlijk irritant.
Dit komt vaak omdat ik ze niet wil aankijken in de hoop dat ze gewoon doorfietsen.

Koen
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-07-2003 17:22

Ergernissen:

*Stekkenpezers
*Van die oude witvissertjes die denken alles te weten en je dat ook maar al te graag duidelijk willen maken(ach mien jong, vroeger viste ik hier al op karper, en toen waren ze meer dan een meter)
*onrustige vissers
*vissers die rotzooi maken
*vissers die lullen
*vissers die geen respect hebben voor de karper (bijv. volle bak drillen met gevlochten lijn)
*hangjongeren, die het verpesten voor de serieuze jongens aan het water
*goedweer vissers
*vissers die menen alles te weten (beste stuurlui staan aan wal)
*vissers die vissen als concurrentiestrijd zien
*vissers die alleen maar aan zichzelf denken
*vissers die geen respect hebben voor andere vissers
*showvissers( je kent het wel, niet kunnen vissen, maar toch amiaud peche, 3 hengels, alles rvs etc. voerbootje noem het maar op, maar kunnen vissen ho maar)
*vissers die andere vissers geen vis gunnen
*vissers die hun mond niet kunnen houden

En zo kan ik nog maar even doorgaan...
Vinden sommigen het gek dat ik vaak alleen vis :wink:

mvg
stefan
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

02-07-2003 18:10

erger jij je niet gewoon aan jezelf?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-07-2003 18:26

Klaas,
mijn ergernisjes?
Jouw openingszinnetje; te hoog Story gehalte!

Mensen die middels een gerucht op / aan een water komen. direkt gaan vissen, hierbij geen rekening houden met heersende regels, afspraken (onderling als wel met de gendarmerie.)

Mensen die middels geruchten op / aan vreemde wateren komen Kunnen geen rekening houden met heersende regels, afspraken (onderling als wel met de Gendarmerie.), omdat men bij deze eerste keer er simpelweg geen weet van heeft / kan hebben.
De heersende regels en afspraken hoort men meestal Nadat men er eerst is.

Verdere ergernisjes;
Last van Modder,
Last van Eenden,
Last van Meerkoeten,
Last van Waterhoentjes,
Last van Ratten,

Mijn echte ergernis; Last van mensen die overal Last van hebben..........

Sportieve groeten Henk


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henk ter Maat op 2003-07-02 18:27 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

02-07-2003 18:33

Henk,

Da's nou verdorie precies het probleem. Doe eerst eens je huiswerk. Kijk er eens rond. Kijk of er gevist wordt. Probeer te achterhalen of er mensen een voerplek bij houden. Probeer daar rekening mee te houden. Zorg in elk geval voor een vergunning.

hoop niet dat dit te lastig is?

MVG

Klaas
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

02-07-2003 18:36

mensen die in het verleden het karpervissen naar buiten hebben gebracht.

mensen die nu nog steeds lopen te beweren dat er niet teveel vissers zijn, maar dat ze slechts op de verkeerde wateren te centraal zitten. (die wateren zijn door dezelfde mensen zo 'beroemd' gemaakt, maar alla)

Mensen die nu, vandaag de dag nog immer er na streven om, het karpervissen nog immer populairder te maken

Mensen die roepen dat ze eindelijk na al die jaren het voor elkaar hebben gekregen dat er snachts gevist mag worden, en met een plank voor hun kop blijven roepen dat het niet HUN schuld is dat DAT ook een veel grotere berg ellende met zich heeft gebracht. (excessen, vissterftes, etc), dan uiteindelijk het kleine beetje geluk hebben gekregen te mogen nachtvissen.

Mensen die nu al aan het streven zijn om niet al teveel karper in precies de bekende wateren te krijgen, zodat we straks precies weten welke vis, we waar op welk gewicht kunnen verwachten. En deze gehele visstand zal keurig op papier komen te staan dmv vismonitoring via h.v.r. Ook dit zal excessen met zich mee gaan brengen, en dat niet alleen, maar een ongelooflijk lege visserij... Ik bedoel, nu volgen we nog de 10 to twintig pondertjes, resultaat van verscheidene, opzich zelf goede spiegelprojecten. Totdat deze nu nog onbelangrijke vissen (te laag voor het geile geruk op de ponden op een foto), over een jaartje inneens 30+ wegen..... heerlijk, de stroper hoeft dan nog maar te lezen waar hij ze zal halen...... Blijven roepen dat h.v.r. een goed iets is..... het zou het moeten zijn, maar helaas, niet in deze tijd, waarin er teveel mensen, achter te weinig, allang niets meer zeggende karpers aanjagen.... ze zouden eens niet 100x op hun leven gevangen worden....

maar zulks een ergenissen was niet je bedoeling zeker klaas?

groet ed
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

02-07-2003 18:42

hoy,

mijn grootste ergernis zijn polen, russen, witrussen, duitsers, hongaren, roemenen, en al dat andere TUIG want dat is het!!!! wat het vissen hier verziekt met hun BBQ met de hele familie aan de waterkant, supergrote tenten en rotzooi maken. en dan ook nog eens alle andere regels die ze aan hun laars lappen.

groeten rob
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-07-2003 18:57

Klaas,

Het is dan ook Jouw ergernis, niet de mijne. Mensen die middels een gerucht op / aan een water komen. direkt gaan vissen, hierbij geen rekening houden met heersende regels, afspraken (onderling als wel met de gendarmerie.)

Ik kom namelijk ook wel op vreemd water, (RIJN, IJSSEL, OUDE IJSSEL, zie dan geen mens die mij de HEERSENDE REGELS EN AFSPRAKEN komt uitleggen en verduidelijken.
VOERPLEKKEN weet ik niks van als er niemand is, of men moet er een berichie in het zand of bomen krassen.

Huiswerk maken?
Kom toch, ik ga toch om te vissen!

Dat zonder vergunning en 3e hengel etc, heb je volledig gelijk in.

Sportieve groeten Henk
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

02-07-2003 19:16

rob: wat denk je dat een groot gedeelte van de nederlandse karpervissers anders doen, dan hetgeen wat jij beschrijft over de buitenlanders?

ed
ronald melaard
Berichten: 50
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00
Locatie: oost souburg

02-07-2003 19:36

Klaas,

Ik zal proberen een ergenis neer te zetten. Vissers die niet goed voor hun vis zorgen. Vul zelf maar in wat je hier onder verstaat maar om een voorbeeld te noemen "karper"vissers die GEEN ontmaakmaat gebruiken.

Met vriendelijke groeten,

Ronald
Arie Visser
Berichten: 69
Lid geworden op: 16-03-2003 01:00
Locatie: Haarlem

02-07-2003 21:09

"Beroeps" vissers, die het water vol zetten met van die vis pikkende, weerende en materiaal hakende fuiken.

En teringzooi aan de waterkant (sorry voor het taalgebruik).

Arie
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

02-07-2003 22:35

Op 2003-07-02 17:22, schreef Stefan Slechten:
Ergernissen:

*Stekkenpezers
*Van die oude witvissertjes die denken alles te weten en je dat ook maar al te graag duidelijk willen maken(ach mien jong, vroeger viste ik hier al op karper, en toen waren ze meer dan een meter)
*onrustige vissers
*vissers die rotzooi maken
*vissers die lullen
*vissers die geen respect hebben voor de karper (bijv. volle bak drillen met gevlochten lijn)
*hangjongeren, die het verpesten voor de serieuze jongens aan het water
*goedweer vissers
*vissers die menen alles te weten (beste stuurlui staan aan wal)
*vissers die vissen als concurrentiestrijd zien
*vissers die alleen maar aan zichzelf denken
*vissers die geen respect hebben voor andere vissers
*showvissers( je kent het wel, niet kunnen vissen, maar toch amiaud peche, 3 hengels, alles rvs etc. voerbootje noem het maar op, maar kunnen vissen ho maar)
*vissers die andere vissers geen vis gunnen
*vissers die hun mond niet kunnen houden

En zo kan ik nog maar even doorgaan...
Vinden sommigen het gek dat ik vaak alleen vis :wink:

mvg
stefan

als jij je daar allemaal aan ergert wat zul jij genieten en een relaxte sport hebben aan vissen..

(staan wel wat puntjes tussen, maar om me er nu aan te ergeren dat iemand vroeger gevist heeft op karper die groeihormonen slikte.. nou nee dan zou ik toch echt gaan stoppen;))

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bas Goorhuis op 2003-07-02 22:37 ]</font>
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

03-07-2003 09:37

Henk,

Ik wist dat jij geen ergernis hebt, daarom ook top 9999.

MVG

Klaas
jan witter

03-07-2003 10:02

Ik erger mij niet zo gauw meer tegenwoordig.
Maar wat ik wel een ergernis vind is dat betweterige van andere karpervissers die over andere oordelen en veroordelen of ze zelf zo van die heilige boontjes zijn en nooit wat fout doen of gedaan hebben. "Weg Hoor" Get alive
"Wie de schoen past trekke hem aan"
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

03-07-2003 10:33

Je komt op je stekkie, s'ochtends vroeg in de schemering, je voerplaats heb je mooi tegen dat eilandje aangelegt, schitterend plekkie. Je tuurt over t water, en jawel hoor: onze boys zijn zich te goed aan t doen an jou knikkers...dit wordt m dit wordt een topochtend! Je bouwt op, beaast je hengels..je gooit in..je lood raast door de lucht... je kijkt je kijkt...NU hand op de spoel en je ligt een 50 cm uit t eiland....DIKKE LUL DRIE BIER! GEEN PLONS maar KRAAAKKKK!! Net 20 cm te ver in je ligt nu vol in die overhangende struik! Karpers schrokken zich een hoedje en jij mag opnieuw gaan optuigen! Prettige ochtend nog!


En zo gaan we nog maar even door!

stekkenpezers, polen en ga maar door!!
dennis ten voorde
Berichten: 387
Lid geworden op: 18-05-2003 02:00
Locatie: Borne(Ov)
Contacteer:

03-07-2003 10:53

of ingooien en dan de beugel niet goed hebben losgedaan .... weer opnieuw alles klaar maken
!*!<Tight Lines>!*!
Plaats reactie