Voorvoeren


Plaats reactie
brian mulder
Berichten: 27
Lid geworden op: 08-12-2013 12:11

08-01-2014 18:35

Ik heb nu al een paar keer op het vallei kanaal gevist steeds zonder voor te voeren
Nu wil ik wel gaan voorvoeren maar heeft dat wel zin in het kanaal ivb. Trekkende vissen 8)
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

08-01-2014 19:40

Mijn ervaring met kanalen is wel dat het helpt,
niet te vergeten dat stekkeuze echt wel de bepalende factor is.
Voorvoeren op een goede stek kan zeker en vast een meerwaarde bieden.
Veel voeren zelfs, al ken ik mensen die ook instant op een kanaal goed hun vis vangen. :)

Op een goede stek zul je ze zonder te voeren ook wel vangen, maar mijn ervaring (voor wat dat waard is :D ) zegt me dat het de vangsten ( zowel aantallen als gemiddeld gewicht) gunstig
beinvloed.
Gebruikersavatar
chris de jong
Berichten: 47
Lid geworden op: 05-01-2014 17:50
Locatie: Tilburg

08-01-2014 21:08

Kijk er wel naar als je je stek kiest, hoever lig je van de kant. liggen er geen opstakels op de stek waar je wilt liggen.
Treat a carp like you treat a woman ........... with respect .
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-01-2014 22:24

Joeri De Decker schreef:Mijn ervaring met kanalen is wel dat het helpt,
niet te vergeten dat stekkeuze echt wel de bepalende factor is.
Voorvoeren op een goede stek kan zeker en vast een meerwaarde bieden.
Veel voeren zelfs, al ken ik mensen die ook instant op een kanaal goed hun vis vangen. :)

Op een goede stek zul je ze zonder te voeren ook wel vangen, maar mijn ervaring (voor wat dat waard is :D ) zegt me dat het de vangsten ( zowel aantallen als gemiddeld gewicht) gunstig
beinvloed.



Wat noem jij veel? En waarom raad je dit aan? Ook niet onbelangrijk :Waarmee??
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

10-01-2014 00:12

Wat noem jij veel? En waarom raad je dit aan? Ook niet onbelangrijk :Waarmee??[/quote]

Ikzelf begin men stek meestal aan te voeren met particles met daardoor wat boilies.
Dan begin ik geleidelijk aan de hoeveelheid particles naar beneden te brengen en steeds
meer boilies te voeren zodat ik op het einde enkel boilies voer.
Als je hier blijft voeren met particles word je echt gek van de witvis.
Ik voer wel dagelijks.

Hoeveelheid? Moet je volgens mij toch echt wel van kanaal tot kanaal bekijken vind ik.

Heb eerder al vermeld dat dit een persoonlijke aanpak is en iedereen dit wel op zijn manier
zal aanpakken. :)
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

10-01-2014 07:49

En kijk je hierbij ook op de kalender?
Ach man..Ga toch vissen !!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

10-01-2014 09:44

Brian, ik kijk graag ter plaatste op de waterthermometer.

http://www.raven.nl/nl/product/karper/1 ... r/rav7440/

Een watertemperatuur van 10 graden is in mijn ogen in het begin van 't najaar niet eens de ondergrens (er wordt nog wat doorgevreten). Maar hoe, wat en waar je voert is idd heel belangrijk. Het is nu al lang voorbij die ondergrens en ik zou me in zaken verdiepen via peilen. Waar ze rondhangen is nu zeer belangrijk. Ook via het vissen op roofvis kun je soms karper-activiteit bespeuren, dus tijd aan het water is altijd handig. Een makkelijker, dichter bezet water is ook een optie!

Ik ken het vallei kanaal en de omstandigheden overigens niet, maar instant met 'n handje kleine aasjes zoals mais, kekererwten of (om de dag) slechts 5 a 10 stuks 15mm's verspreid op een stekje voeren, heeft me ook in de winter genoeg vis opgeleverd.

In de koude vindt ik overigens elke aanbeet welkom, ook van witvis. Hoewel dit je stek ook kan/zal verstoren. Overigens is bij het voorvoeren de rij-afstand tot de voerplek (kosten baten) ook zeker doorslaggevend met welk formaat aas ik vis/voer. Maar liefst klein aas.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

10-01-2014 17:23

Fred Hazenbroek schreef:En kijk je hierbij ook op de kalender?


Tuurlijk pas ik me aan aan jaargetijde en watertemperatuuur
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

11-01-2014 09:06

Kanaal vissen is een appart ding. Net als vijvers en plassen moet jij de hotspots zoeken.

Ik woon zelf aan het kanaal. En natuurlijk liggen mijn lijnen gewoon uit voor mijn huis. (ontvangertje aan :lol: en potje bier in de tuin zittend) Nu vang ik eigenlijk gewoon slecht, zelfs als ik goed voer. Ik moet trouwens wel aangeven, wanneer de plezier boten weer beginnen te varen, dat het voor de vangst erg bevorderlijk is. Als er een aanbeet komt is dat eigenlijk binnen 15 minuten nadat de boten langs zijn geweest. Dit betekend ook dat de vissen de boten volgen ivm omgewoelde bodem.

100m verder op is een klein "buffer" kanaaltje. Daar zitten ze gewoon :wink: :lol: . Beetje voeren en gewoon dagelijks. Dan is het gewoon hangen.

Zoek en gij zult vinden

Suc6
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
brian mulder
Berichten: 27
Lid geworden op: 08-12-2013 12:11

23-01-2014 06:20

Oké bedankt allemaal voor de tips.
Ik zal eens gaan kijken op wat voor manier ik het kan inzetten in m'n eigen visserij.
8)
Gebruikersavatar
Brian Goldman
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-02-2010 19:30
Locatie: Neede

26-01-2014 17:48

Wie niet waagt, wie niet wint
Carp Team Xtreme
Plaats reactie