boete bedragen 2014


Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-01-2014 20:58

Was meer als aanvulling bedoeld Marco :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Merijn Otterman
Berichten: 113
Lid geworden op: 14-04-2013 14:15
Locatie: Bergen op Zoom
Contacteer:

05-01-2014 21:07

hier bijna nooit controle, als er controle is doet hij niet moeilijk met een extra hengel of nachtvissen zolang je niemand tot last bent. maar een derde hengel is eigenlijk nooit nodig. nachtjes dan weer wel.

groetjes merijn
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

06-01-2014 11:13

Ik heb ook altijd een derde hengel vergunning, maar dat ding ligt meer in de weg dan dat het extra vis oplevert. Soms als ik alleen vis gooi ik wel eens een derde uit (waar dat mag).
Neemt niet weg dat het boete bedrag belachelijk is!!!
Controleur op mijn thuiswater durft hem meestal ook niet uit te schrijven, hij waarschuwt wel en je moet hem eruit halen, als ie je vaker betrapt zal die hem vast wel schrijven.

Dit jaar gaan ze gelukkig weer strenger controleren omdat er zomers veel polen kamperen / vissen (lees zuipen) dus hier ben ik wel erg blij om. Dan maar geen 3de hengel meer. Schone waterkant zonder die rare oostblokkers (die meestal onze vis opeten) is me 1000x meer waard dan een 3e hengel
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2014 11:46

Kun je, op het moment dat er voor een bepaald water een derde hengel is toegestaan d.m.v. pasje, sticker of andersoortig toestemming, bij overtreding beroepen op 'vissen zonder vergunning' en dus 130 i.p.v. 300 euro aan de broek krijgen?

Want er staat namelijk in mijn 'voorwaarden' dat iemand die zich niet houdt aan de bepalingen in de vergunning (waar het vissen met een bepaald aantal hengels ook in staat) wordt geacht te vissen zonder vergunning..

Kees?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

06-01-2014 11:55

Sterker nog, dan krijg je ze allebei als je pecht hebt... Je krijgt 300 euro boete voor vissen met 3 hengels, waarmee je de regels breekt en de vergunning vervalt en krijg je nog 130 euro voor vissen zonder vergunning.
Heel krom maar zo is het mij uitgelegd...
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

06-01-2014 11:56

Ik denk trouwens dat je het anders bedoelt, wel toegestaan maar je hebt geen sticker?
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

06-01-2014 12:17

Cor Nannings schreef:Boetes nog te laag.
Controles te weinig.


CN


Jij denkt nog op de amerikaanse manier...hoe hoger de straf hoe beter. Prakti j wijst anders uit. Daarnaast zijn de bedragen in vergelijking tot ernstigere vegrijpen absurt hoog. Dor rod rijden is goedkoper. ..
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

06-01-2014 12:20

Frenk de Gruiter schreef:Sportvisserijnederland.nl zegt over meer dan twee hengels vissen:
"met meer dan twee hengels: geen feitcode meer per 1 januari 2014. In dit geval moet dus een proces verbaal worden opgemaakt."

Zie hieronder, ook voor alle andere boetes en uitleg:
http://www.sportvisserijnederland.nl/vi ... tebedragen


Dus geen 300 euro bij 3 hengels, maar een proces verbaal. Alles wat erbij kan lomen en wat ze je willen aanrekenen, kan worden aangerekend. Met een beetje pech ben je echt duur uit.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

06-01-2014 12:40

Edwin van Gemeren schreef:Ik denk trouwens dat je het anders bedoelt, wel toegestaan maar je hebt geen sticker?


Excuus, vergeten te vermelden dat de toestemming wel verkregen kan worden maar er niet is ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-01-2014 11:29

Edwin van Gemeren schreef:Sterker nog, dan krijg je ze allebei als je pecht hebt... Je krijgt 300 euro boete voor vissen met 3 hengels, waarmee je de regels breekt en de vergunning vervalt en krijg je nog 130 euro voor vissen zonder vergunning.
Heel krom maar zo is het mij uitgelegd...


Onmogelijk! De feitcode omschrijft: Vissen met 3 of meer hengels zonder schriftelijke toestemming. Dus of je nu wel of niet een schriftelijke toestemming hebt voor het vissen met 1 of 2 hengels, zodra je met 3 vist geldt die feitcode. Je kunt dus niet dubbel bekeurd worden. Vroeger kon je wel 2 bekeuringen krijgen, namelijk omdat je dan geen vergunning had en omdat je geen grote visakte had. Maar dat is al een poosje niet meer zo.

Overigens een tip:

Krijg je ooit een bekeuring voor het vissen met drie hengels, dan moet de opsporingsambtenaar ze alle drie in (laten) draaien, want hij moet constateren dat er een haak aan iedere hengel zit. Dan pas is het namelijk een hengel volgens de definitie van de Visserijwet. Gebeurt dat dus niet, dan hoef je enkel in een bezwaarschrift te vermelden dat er niet feitelijk geconstateerd is dat je met drie hengels zat te vissen en je zaak wordt geseponeerd bij gebrek aan bewijs.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-01-2014 12:02

Kees Verheij schreef:
Overigens een tip:

Krijg je ooit een bekeuring voor het vissen met drie hengels, dan moet de opsporingsambtenaar ze alle drie in (laten) draaien, want hij moet constateren dat er een haak aan iedere hengel zit. Dan pas is het namelijk een hengel volgens de definitie van de Visserijwet. Gebeurt dat dus niet, dan hoef je enkel in een bezwaarschrift te vermelden dat er niet feitelijk geconstateerd is dat je met drie hengels zat te vissen en je zaak wordt geseponeerd bij gebrek aan bewijs.


Gaat dat seponeren op deze manier echt zo makkelijk? Dan zou 98% er veel te makkelijk vanaf komen. Persoonlijk vind ik dit een slechte zaak in VEEL gevallen.
Daar hebben de schijt aan alles "vissers" dan profijt van :roll: :(

Dan heb ik het dus niet over de nadenkende/rekening houdende met... visser!! :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

07-01-2014 23:15

Tja, moet de opsporingsambtenaar zijn "huiswerk" maar gewoon goed doen, Fred.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

08-01-2014 09:49

Kees,
Dit komt van karpervissersonline:

In Nederland geeft de VISpas in combinatie met de Lijst van Viswateren, je het recht om in de daarvoor toegestane wateren te vissen met maximaal twee hengels. Door te gaan vissen met meer dan twee hengels, zijn beide vergunningen niet meer rechtsgeldig en kan er door o.a. een BOA een stevige boete voor worden uitgeschreven. Voor het vissen met meer dan twee hengels heb je in Nederland namelijk een speciale beroepsvergunning nodig. Voor het vissen met meer dan twee hengels, worden nog steeds verschillende hoogtes boetes uitgeschreven. Alleen € 230,- (feitcode H 645 c) of € 300,- wat bestaat uit feitcode H 645 c en feitcode H 647 a.

Nou haal ik het van een website en niet uit het wetboek, en ik ken die feitcodes niet maar als ik het als leek zo lees dan maak ik er uit op wat ik eerder beschreef?

Bedankt voor je 3e hengel tip, das een goeie!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

08-01-2014 09:59

Verouderde info op karpervissersonline.nl (kan je ook zien aan de boetebedragen die vermeld worden.)

Die website stopt en wordt al enige tijd niet meer bijgehouden.

m.vr.gr.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2014 11:28

Die derde hengeloptie koste eerder, indien mogelijk, heel wat meer dan 25 euro

Nou haal ik het van een website en niet uit het wetboek, en ik ken die feitcodes niet maar als ik het als leek zo lees dan maak ik er uit op wat ik eerder beschreef?

Ik ben blij dat je het verschil inziet tussen 'zomaar' een internetsite en evt. info welke vanuit 'het rijk' op het internet geplaatst is. Je moet ze de kost eens geven die, ondanks dat het info van derden is, alsnog nog een discussie aangaan :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

08-01-2014 11:54

Haha Marco breek me de bek niet open, mensen die iets ooit iets denken gehoord te hebben en dat als een feit staan te verdegingen, ik maak het regelmatig mee.

Ik heb het toendestijds meer gelezen, had nu simpelweg ff gegoogled waar ik zoiets gelezen kon hebben.

Dat het inmiddels achterhaalde info is, zegt mij trouwens niet dat het inmiddels gewijzigd is (er van uitgaande dat het correct was).
Maar uit Michel zijn mond geloof ik dat meteen.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

08-01-2014 13:46

CN[/quote]

Jij denkt nog op de amerikaanse manier...hoe hoger de straf hoe beter. Prakti j wijst anders uit. Daarnaast zijn de bedragen in vergelijking tot ernstigere vegrijpen absurt hoog. Dor rod rijden is goedkoper. ..[/quote]

Nee hoor puur Hollands en je pakt ze pas goed als aan je aan hun knip komt, en het is iddd in vergelijking met andere vergrijpen heftig, maar allez ze verneuken het wel voor andere die zich wel aan de regels houden.

CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-01-2014 14:02

Behalve gedateerd, was ook destijds deze info onjuist.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2014 14:08

Dat het inmiddels achterhaalde info is, zegt mij trouwens niet dat het inmiddels gewijzigd is (er van uitgaande dat het correct was). Maar uit Michel zijn mond geloof ik dat meteen.


'K vond de optie van het 3e hengel stickertje al aardig duidelijk :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).