nachtvis verbod


Plaats reactie
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

31-12-2013 15:47

zoals misschien enkele zich kunnen herinneren was ik vorig jaar niet blij met het opheffen van het nachtvisverbod van 3 maanden. helaas is mijn van een totaal verbod nu waarheid geworden in de gemeente zoetermeer.
het is vanaf morgen [1-1- 2014] niet meer toegestaan om met een schuilmiddel te nacht vissen.
hierbij wil ik de mensen die dit voor elkaar hebben gekregen door zich te misdragen en/of de ksn die voor dit zeer tijdelijke opheffing van dit verbod bedanken voor dit resultaat.
ik hoop maar dat de politie hier normaal mee omgaat maar ik vrees het ergste.
nu nog de 3 hengel ruzie's oplossen. helaas heb ik hier ook gelijk in gekregen .
enkele mensen eisen / clamen regelmatig een half meer door zoveel hengels neer te zetten.
ik zie wel een voordeel . de karpervissers hebben geen recht van spreken meer als ik met mijn bootje aan het snoeken ben en ik hun lijnen [ per ongelijk! ]op pik.
de tenten zullen moeten wijken in dit geval.dat mag tenslotte niet meer.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
dave staal

31-12-2013 16:12

Is er nu een nachtvis verbod of alleen het gebruik van een schuilmiddel verboden?
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

31-12-2013 16:16

schuilmiddel verbod volgens de apv, dus ook een paraplu zeiltje of wat dan ook , als je onder een boom gaat staan kunnen ze dit al als zodanig gebruiken..
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
dave staal

31-12-2013 16:20

Dat lijkt me sterk.
Willen ze dan als je in een bos vist dat je eerst het hele bos omkapt :D
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-12-2013 16:41

http://decentrale.regelgeving.overheid. ... 535_3.html

Voor wie het aandurft :wink: : Doe je voordeel met het begrip "op of aan de weg" wat gebruikt wordt in de APV.

m.vr.gr.
sjors bal
Berichten: 71
Lid geworden op: 25-01-2007 23:21
Contacteer:

31-12-2013 22:51

jan velzen schreef:zoals misschien enkele zich kunnen herinneren was ik vorig jaar niet blij met het opheffen van het nachtvisverbod van 3 maanden. helaas is mijn van een totaal verbod nu waarheid geworden in de gemeente zoetermeer.
het is vanaf morgen [1-1- 2014] niet meer toegestaan om met een schuilmiddel te nacht vissen.
hierbij wil ik de mensen die dit voor elkaar hebben gekregen door zich te misdragen en/of de ksn die voor dit zeer tijdelijke opheffing van dit verbod bedanken voor dit resultaat.
ik hoop maar dat de politie hier normaal mee omgaat maar ik vrees het ergste.
nu nog de 3 hengel ruzie's oplossen. helaas heb ik hier ook gelijk in gekregen .
enkele mensen eisen / clamen regelmatig een half meer door zoveel hengels neer te zetten.
ik zie wel een voordeel . de karpervissers hebben geen recht van spreken meer als ik met mijn bootje aan het snoeken ben en ik hun lijnen [ per ongelijk! ]op pik.
de tenten zullen moeten wijken in dit geval.dat mag tenslotte niet meer.


Kan jij mij vertellen waar je dit vandaan want waar ik ook zoek ik kan erniets overterug vinden namelijk
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

01-01-2014 11:18

kijk maar in de nieuwe bijlage van je vergunning blz 18 zoetermeer

^ vervalt.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-01-2014 11:40

Jan
Vroeger mocht je alleen nachtvissen in de 3 maanden. Het gebruio van een tent was nergens toegestaan. Vaak wers het gedoogd maar dat is wat anders dan toestaan. Toch viste iedereen 12 maanden per jaar maar moest je 7 maanden over je schouder kijken.
Nu zijn onder druk van oa de ksn de regels aangepast en kan je het hele jaar door nachtvissen. Sommige gemeentes laten zelfs tentjes toe. Sinds deze situatie heb ik niet een karpervisser extra gezien aan het water enige verschil is dat je nu niet strafbaar bent.
En omdat er mensen zijn die de boel verneuken heedt toevallig jou gemeente terug gedraaid naar hoe het was, zodat ze op kunnen treden.
Wat voor verwrongen geest heb je, dat je dit de ksn in de schoenen wil schuiven? Lullen langs de zijlijn en een forum is prima hoor. Maar wat heb JIJ gedaan om dit te voorkomen? Heb je een beter idee? En een beter plan?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

01-01-2014 12:01

Overig: Uitbreiding gebieden met verbod op nachtvissen

Gemeente Zoetermeer - donderdag 27 januari 2011

Het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Zoetermeer heeft na een inspraakperiode van zes weken op 18 januari 2011 besloten de gebieden verboden te nachtvissen met de volgende twee gebieden uit te breiden:

• Rondom het water van de Watertoren te Rokkeveen en
• Het Marotplan, De Swartplan, De Keyserplan en Rietveldplan.

Daarnaast zijn in de zomer van 2007 al de volgende gebieden aangewezen als gebied waar het verboden is om te nachtvissen:

• De grote Dobbe
• De Florazoom met uitzondering van de voor het vissen aangelegde steigers
• De Broekwegwetering
• De Benthuizerplas
• Het hondenuitlaatgebied bij het Noord Aa
• Het fietspad langs het Heemkanaal.

De regel, dat de afstand van een beetmelder minimaal 100 meter tot de dichtstbijzijnde woningen of andere geluidsgevoelige objecten verwijderd moet zijn, blijft ongewijzigd.

Ter inzage: vanaf 27 januari, zes weken, bij het Publieksplein in de publiekshal van het Stadhuis en op: http://www.zoetermeer.nl.
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

01-01-2014 15:01

Mag je dan ook niet met een plu vissen dan? Volgens mij is het alleen een tent verbod. Net als bergsche bos enzo.
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

01-01-2014 15:17

ik zal mij manier van denken voor sommige mensen uitleggen die het niet begrijpen.
tot afgelopen jaar mocht je 3 maanden per jaar legaal nachtvissen in zoetermeer met tent.
helaas ondervond de gemeente er steeds meer overlast en vervuiling en werd er in het verleden al op eerste plassen al een nachtvisverbod van kracht.
dit zou een waarschuwing moeten zijn maar helaas ging de overlast door.
nu je het hele jaar mocht nachtvissen werd de overlast nog groter en is er een geheel schuilmiddel verbod van kracht.
[als je langs de waterkant loopt kan ik de gemeente geen ongelijk geven]
dit opheffen van het tijdelijk toestaan van het nachtvissen heeft de ksn voor elkaar gekregen.
de ksn geeft wel nachtvisvergunningen uit waar 10 euro voor betaald moet worden.
met dit geld zouden er meer controles komen om dit soort overlast tegen te gaan.
dit heeft de ksn niet gedaan , ik heb het hele jaar geen controle gezien.
helaas is de overlast door de vissers zelf veroorzaakt en de ksn zijn tenslotte de vissers zelf.
er is niets gedaan tegen het misdragen van deze rotzooi trappende vissers of maar een oproep geweest om dit niet te doen. ook iets wat ik de ksn aanreken.
ook heeft de ksn niets gedaan om bv rond de tafel te gaan zitten met de gemeente om dit te voorkomen. het is tenslotte een belangen vereniging toch?
dit zijn voor mij de 4 hoofdpunten waar de ksn heel wat heeft laten liggen maar wel geld voor int.
de grootste veroorzakers zijn de karpervissers zelf , dat weet ik ook wel maar de ksn heeft hier ook een taak op zich genomen door dat 10 te innen maar heeft niets gedaan .

heb ik een beter plan ? wat dacht je van de beloofde controle's? persoonlijk wil ik graag regelmatig door het park heen lopen om de rotzooi trappers aan te pakken , maar wel met een boa er bij .
anders speel ik met mijn leven of voor eigen rechter . dit kan niet zo maar.
laat de rotzooitrappers maar hun vergunning inleveren en trap ze evt uit de ksn.
dat helpt op zeker.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

01-01-2014 15:24

Raar wat je zegt over de controles. Ik heb afgelopen jaar meerdere malen op Noord aa gezeten en geloof het of niet, bijna dagelijks gecontroleerd, paar keer door politie en andere keren door speciale controles.
beetje kort door de bocht om ksn de schuld te geven vind je niet?
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

01-01-2014 15:30

zoals ik al zei , het is hoofdzakelijk de schuld van de vissers zelf maar de ksn geeft de nacht visvergunning uit en neemt daarmee ook een stuk verantwoordelijkheid op zich. zeker om dat je ervoor moet betalen.

misschien is het ook een idee om de beetmelders met een maximum volume van bv 80db te verbieden.
ideeen zat hier om het aan te pakken .helaas nu te laat.

ps geen controle gezien in het westerpark in 2013. zeker 15 nachten geweest maar niet op de bekende stekken.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

01-01-2014 15:32

ps zit weekelijks op het noord aa op snoek en snoekbaars met bootje , al jaren! geen controle gehad.
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Erik Buitenhuis
Berichten: 110
Lid geworden op: 03-04-2005 11:10

01-01-2014 15:38

Een voordeel heb je wel als er toch niet word gecontroleerd, dan ken je ook gewoon blijven nachtvissen met tent :D
Zoetermeer is altijd al apart geweest met visregels, zo had je vroeger ook altijd de stadsvergunning nodig( toen was het nog een dorp)
En volgens mij mag je officieel niet eens vissen in de parken van Zoetermeer. Ze staan nergens vermeld in de lijst. Maar dit terzijde. Alleen de zoetermeerse plas staat vermeld volgens mij.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

01-01-2014 15:46

Hai Jan,

Hoe lang komt er nog meer van die onzin over De KSN uit jou koker vandaan ?

Zoals je weet of tenminste zou moeten weten omdat je daar in andere topics al op bent gewezen geeft De KSN geen landelijke toestemmingen nachtvissen en-of derde hengel uit.

Die worden verstrekt door Sportvisserij Nederland en de netto opbrengst gaan naar de federaties, De KSN ontvangt helemaal NIETS behalve dan jouw strontemmer hiervoor.

Die landelijke toestemming nachtvissen is ook helemaal niet geldig in Zoetermeer (behalve de Zoetermeerse Plas) omdat de gemeente Zoetermeer het verdomd om de visrechten op haar overige wateren aan een HengelSportVereniging of Sportvisserij Zuidwest Nederland te verhuren.

Als de gemeente Zoetermeer dan al in 2011 allerlei verboden (inclusief het gebruik van beetmelders :o ) op haar wateren van toepassing verklaart is er maar één partij verantwoordelijk dat die verboden worden gehandhaafd en gecontroleerd en dat is de gemeente Zoetermeer zelf.

Hopelijk is dat (verbods)bord voor je kop nu eindelijk verdwenen. :evil:

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

01-01-2014 18:03

Kun je nog aan toevoegen dat De KSN geen bevoegdheden heeft en vanzelfsprekend geen controles mag uitvoeren.

Duidelijk dat de gemeente niet positief tegenover karpervissers staat. De KSN daarentegen wel, maar is daarmee slechts een vereniging voor en door karpervissers.

Overigens is het wat raar dat Sportvisserij Nederland een landelijke regeling niet zou mogen veranderen omdat een enkele dwarse gemeente een negatief beeld heeft van de sportvisserij.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

01-01-2014 18:53

Jan
Zoals je ziet geef je de verkeerde de schuld, daarnaast maak je mij niet wijs dat er vroeger buiten die drie maanden om niet snachts gevist werd. De nachtpas heedt echt niet tot meer drukte aan het water geleid.
Maar waarom word je zelf niet liet van de ksn en ga je in jou regio de kar trekken? Ga je in overleg met je gemeent etc etc...maar hou je wel aan de feiten want uit jou post blijkt wel dat je niet precies weet hoe de vork in de steel zit en dat lijkt me wel belangrijk om te weten voordat je gaat lopen klagen
Fans Hoogervorst
Berichten: 88
Lid geworden op: 26-10-2009 11:44

02-01-2014 08:51

Hoi Jan,

Je geeft af op de KSN.
Heb jij de KSN ( van jouw regio ) hier wel eens van op de hoogte gesteld?
Ik denk het niet anders had je bepaalde zaken wel geweten en het hier niet zo hard geroepen!
Het is niet Fans maar Frans.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

02-01-2014 09:33

Dat een KSN hier buiten staat lijkt me duidelijk en goedwillende karpers hier met de bekende kater zitten daar kunnen we ook niet omheen. Met de komende gemeenteraad verkiezingen voor de deur moet het mogelijk zijn om met een of meer politieke partijen in gesprek te komen om te zoeken naar openingen. Zal wel net als Hans in die jaren je nek uitsteken worden.

Verder staat me nog voor ogen dat hier gelden vanuit de nachtvergunning aan besteed zouden worden. Om gemeente te bewegen hiervoor geheel of gedeeltelijk toestemming voor te geven. Ben bang dat onze federaties in het land die uitspraak alweer vergeten zijn. Daar ik er tot nog toe niets meer over vernomen heb?

Groet,
Peter
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-01-2014 14:34

Grappig: de topicstarter komt erachter dat ie het misschien fout had en reageert domweg niet meer
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-01-2014 15:25

Jij zou nog even door klagen?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

03-01-2014 17:15

Nee, aangeven dat ik het misschien verkeerd had gezien....
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-01-2014 11:30

Ja, dat zie je in de echte wereld ook vaak gebeuren? Laat staan op een forum waar je bijna anoniem je beklag kunt doen. Denk dat 't muntje wel gevallen is bij 'm.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
rob beniest
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-08-2007 20:55
Locatie: zuid holland

04-01-2014 19:25

zal wel beter zijn voor het noord a(zoetermeerseplas) hebben de vissen ook rust
wordt er al te veel veel gevist daar. en ja de goeie moeten onder de kwaaien lijden
maar als er vissers zijn die zo nodig bier en dronken moeten zijn en mensen lastig vallen ja dan snap ik het wel wat ze doen bij ons. en dan nog de teringzooi laten liggen ook.
sommige vissers hebben het zelf veroorzaakt dus moeten we ook niet zeuren als je er niet meer nacht mogen vissen. dus bedankt meden vissers
als ze me missen ben ik er niet
Plaats reactie