BTW Revealed - The Labyrinth - Mandy Zupansic


Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

15-12-2013 16:14

Kees Verheij schreef:De enige die het uit de hand laat lopen lijkt momenteel jij te zijn, Bert. Schelden ipv normale argumenten staat je niet netjes.


Is aan jou om het woord schoffie als belediging op te merken, Kees. Is "forumvervuiler" dan een nettere bewoording voor de personen die een discussie aangrijpen tot het uitvechten van off topic shizzle?
Aan jou de keus.

Het ging me niet om de betaalwateren ellende weer op te rakelen. Ook niet tot een discussie of kant en klaar reizen te vergelijken zijn met btw tripjes. De essentie van dit onderwerp was het aankaarten van de verantwoordelijkheid van het KWO voor de door haar gepubliceerde "artikelen" die eigenlijk tot sluikreclame/ adevrtorials behoren.

Maar goed, off topic discussies aangrijpen om de tijd te doden lijkt tegenwoordig de manier van communicatie te zijn!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
dave staal

15-12-2013 18:02

@Bert sorry dat we je Topic vervuild hebben :roll: ik ben het trouwens wel met je punt eens bent betreffende reclame voor desbetreffende BTW door KWO.

Off topic moderator wat voor jouw? :lol:
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

15-12-2013 18:08

dave staal schreef:Off topic moderator wat voor jouw? :lol:


:lol:
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

15-12-2013 18:31

Maar op een voergevoerde stek gebracht worden.Waar de karpers al op je te liggen wachten, Doet me ook denken aan het gespreiden bedje met het geen waar Marco aan denkt erin.


Die samenloop van omstandigheden, dus redelijk maagdelijk, maar wel aardig wat vis en eventueel voorgevoerd, is niet hetgeen waar ik op doel zoals je al (misschien niet voor iedereen even duidelijk) omschrijft Dave. Maar ik moet wel zeggen dat die vissen in zo'n wilde situatie tenminste nog kans hebben op een vrij en redelijk stressloos leven, om het te vermenselijken. Doet me idd denken aan een voorgevoerde stek op het kanaal zoals ik ze bevis. Alleen steek ik er zelf moeite in en heerst er een lagere bezetting.

Van de andere kant heb ik al eerder in een topic aangegeven misschien wel ooit voor m'n visserij het gemak te zoeken ivm m'n gezin. Ik snap alleen die schoonpraterij gewoon niet. Als ik eens aan zo'n water ga zitten met m'n gevolg, dan weet ik dat ik een luie lambal ben met weinig gevoel voor avontuurlijke verrassing. Dat spiegeltje durf ik mezelf dan wel voor te houden. Als ik niet anders zou doen dan 3x per jaar een lambal uithangen om me evt. maar te kunnen meten met conculega's of m'n eigenwaarde als visser te vergroten, dan zou zou ik er mee kappen...

Maar solo al die compromissen sluiten.., forget about it :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

15-12-2013 19:26

Beste Bert, het was geenszins m'n bedoeling dit topic te "vervuilen", en enig raakvlak zag ik wel in deze discussie. Mocht ik je toch hebben geïrriteerd dan is dat jammer voor je, want ik heb er geen spijt van.

On topic dan maar weer! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

16-12-2013 18:03

Kees Verheij schreef:Beste Bert, het was geenszins m'n bedoeling dit topic te "vervuilen", en enig raakvlak zag ik wel in deze discussie. Mocht ik je toch hebben geïrriteerd dan is dat jammer voor je, want ik heb er geen spijt van.

On topic dan maar weer! 8)


Altijd enig kind geweest? Ga ervanuit dat de discussie al dood gebloed is. Waar ging het ook alweer over?
Enneuh, nicht ärgern, nur wundern!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-12-2013 20:17

De vergelijking tussen een visgids (hulp, tips, duwtje in de rug of hoe je het wil noemen) op openbaar water met een btw loopt wat mij betreft totaal mank. Als je het zo bekijkt zou al ons grote open water voor roofvissers betaalwater zijn omdat ze er een visgids in kunnen huren. Lijkt me toch duidelijk niet aan de orde? Het grote verschil is dat het om openbaar water gaat. Je kan daar ook vissen zonder gids en met je normale vergunning. Je kan ook in Canada vissen zonder Bob (of een andere gids) in te huren. Voor de meeste mensen is het echter veel te veel moeite om alles zelf uit te vogelen op zulk groot water zo ver van huis met relatief weinig tijd, terecht trouwens. In andere visserijen is dat veel meer geaccepteerd dan in de karpervisserij. Zelf zou ik zoiets veel eerder doen dan de aquarium visserij van veel btw's. Nou heb ik op zich niks tegen goed beheerde btw's, zo lang het openbare water er niet onder leidt is daar niks mis mee. Wie weet kom ik er zelf ooit nog eens, al ga ik liever voor meer avontuur en zelf zaken ontdekken.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

18-12-2013 21:01

Ondanks ik er zelf nooit gevist heb en er voorlopig niet zal gaan vissen,vind ik een betaalwater mits de herkomst van eigen kweek of een kwekerij een fantastisch alternatief voor de minder creatieve of avontuurlijk ingesteld karpervisser. :wink:
Ik ben namelijk maar wat blij dat ik een grootdeel van deze groep karpervissers niet op de openbare wateren in Frankrijk tegen kom...

Wat betreft de betaalwateren langs de Rivieren mag je je zelf de vraag gaan stellen waarom liggen deze wateren zo vaak langs een rivier en waarom veranderen de bestanden in deze stuwstukken in negatief opzicht?
Kortom een betaalwater langs een rivier of in de buurt van een rivier is not done..
Afgelopen jaar weer gezien op de Moezel daar waar het stuk een paar jaar geleden nog bekend stond om zijn mooie Spiegels hebben we dit jaar in 2 maal 7 dagen geen Spiegel kunnen haken,wel vissen gevangen maar geen Spiegels meer.
En laat er zich nu ook een betaalwater op nog geen 5 km van onze stek langs de rivier bevinden,ik kan het natuurlijk niet bewijzen maar heb wel mijn vermoedens. :evil:

Gr,

Mark
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-12-2013 21:15

Het gaat me te ver om elk betaalwater langs een rivier fout te noemen, er liggen ook vaak gewoon vrij veel putten langs de rivieren. Neemt niet weg dat de verleiding voor sommigen groot zal zijn.
Ik zoek voor riviersessies zonder verdere informatie ook bij voorkeur de stukken uit met zo min mogelijk betaalwatertjes in de omgeving. We kunnen wel roepen dat er niet zo veel meer met vis gesleept wordt, de dagelijkse praktijk voor veel riviervissers wijst helaas anders uit.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Wouter Scherrenberg
Berichten: 137
Lid geworden op: 05-11-2012 18:16

02-01-2014 16:13

Ik blijf het fenomeen betaalwater toch verwonderlijk vinden.

Je zou immers als geleerd mens toch beter moeten weten. Zo kijkend naar Engeland waar elk prutputje een betaalwater is, en je je letterlijk scheel betaald om 1 jaar lang op dat specifieke water te mogen vissen......... Mijn haren gaan dan letterlijk overeind staan!

Willen we dat echt overal? Of sterker gezegt; we hebben een landelijke lijst, en kunnen bijna het grootste gros water bevissen in Nederland. Waarom zou je dan uberhaupt in de buidel tasten om daar een weekend/week te gaan zitten tussen tientallen bivy's... Ik kan er echt niet bij.

Ik zeg misschien nu een harde uitspraak, maar ik ben van mening. Hoe groot het geld ook is, dat de grotere namen als KWO / Karper etc etc etc zouden moeten stoppen met promoten van die putten.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

02-01-2014 17:45

Kees Ouwehand schreef:Volgens mij bedoel je advertenties die via Google Ads binnenkomen. ... Inmiddels begrijp ik dat Google zich specifiek op de geschiedenis van de gebruiker richt. :D


lol
dave staal

02-01-2014 18:05

Alleen ging het hier om een artikel, wat niks met bovenstaande quote te maken heeft.

Lol.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

02-01-2014 18:46

Wouter Scherrenberg schreef:Ik blijf het fenomeen betaalwater toch verwonderlijk vinden.

Je zou immers als geleerd mens toch beter moeten weten. Zo kijkend naar Engeland waar elk prutputje een betaalwater is, en je je letterlijk scheel betaald om 1 jaar lang op dat specifieke water te mogen vissen......... Mijn haren gaan dan letterlijk overeind staan!

Willen we dat echt overal? Of sterker gezegt; we hebben een landelijke lijst, en kunnen bijna het grootste gros water bevissen in Nederland. Waarom zou je dan uberhaupt in de buidel tasten om daar een weekend/week te gaan zitten tussen tientallen bivy's... Ik kan er echt niet bij.

Ik zeg misschien nu een harde uitspraak, maar ik ben van mening. Hoe groot het geld ook is, dat de grotere namen als KWO / Karper etc etc etc zouden moeten stoppen met promoten van die putten.


In de U.K hebben ze veel minder keus . Ook heeft een syndicate ook voordelen.
Misdraag je je, krijg je een ban. Ik ken trouwens ook wel een Engelsman die alleen in de rivier
vist. Vangt ook z,n visjes tot zijn tevredenheid.
Geen forties en fifties, maar het is een karpervisser :wink: 8)

In Nl nu al 7? betaalwateren.. Hmm, ik heb i.g.g aan mijn landelijke lijst genoeg!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

02-01-2014 19:23

Meer dan de helft van de karpervissers gaat wel eens naar betaalwater. Voor de meeste niet meer dan een onbezorgde vakantiebestemming, zoals bijvoorbeeld een vliegreis naar een voorgevoerde karperstek op een rivier in Canada met behulpzame visgids. Niks mis met een dergelijke vakantiebestemming en het geld dat vissers daarvoor over hebben. Dat is nu eenmaal meer dan dat je uitgeeft voor je dagelijkse visserij. Verder kan niemand in de portemonnee van een ander kijken. Ik heb andere vakantiebestemmingen, maar dat is een persoonlijke keuze.

Geldige kritiek op betaalwater en verschil met andere bestemmingen ligt in het karperbeheer en of dit voor het beoogde doel zo ver mag gaan dat het ten koste gaat van het welzijn van de karpers. Eerlijk gezegd is dit een ondoorzichtige materie die nauwelijks inzichtelijk is te krijgen voor de meer dan 500 betaalwateren. Berichten zijn dat er wel een en ander veranderd is, maar dit valt verder niet te checken.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

02-01-2014 22:53

dave staal schreef:Lol.


My bad, hele thread lezen Sebastian.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

03-01-2014 05:38

Snap niet dat er zoveel mensen pro betaalwater zijn...... Of eigenlijk wel:
We willen natuurlijk iedereen vertellen dat we in het karpermekka Frankrijk zijn geweest en niet te vergeten een veertiger of een vijftiger hebben gevangen.
Want ja.... Het is natuurlijk niet interessant als ik een 16 ponder en 20 ponder heb gevangen want het moet allemaal maar zwaar, zwaarder, zwaarst!
Beetje avontuur zit er niet meer bij, je krijgt je gereserveerde stek en met een beetje mazzel zegt de domeinhouder je nog hoe je precies moet liggen om zo je met boilies gevoerde obesitas karper te vangen.... Vind het overigens ook niet gek dat de laatste jaren alle records worden gevangen op betaalwateren by the way.
Nee mensen..... Geef mij maar de vrijheid om van stek naar stek en van plas naar plas te kunnen verkassen. Ik hoef niet de zwaarste maar ik wil en zoek de sterkste :wink:
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

03-01-2014 05:48

Vind overigens ook dat KWO zichzelf verloochend door betaalwater te promoten, terwijl KWO jaren tegen betaalwater is geweest..... Hoezo hypocriet.
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

03-01-2014 08:15

Hoi Bart,

Heftige stelling, maar daar is dit een discussieboard voor :wink:

Zoals ik hierboven reeds aan heb gegeven hebben wij voor publicatie niet ten gehore gekregen dat er 'twijfels' zijn over de herkomst van de vissen. Nogmaals, laat voorop staat dat KWO tegen het overzetten is van vissen van openbaar water naar een BTW.

Daarnaast heeft iedereen een persoonlijke voorkeur hoe hij/zij een buitenlandse sessie in vult. Van de vissers die naar Frankrijk gaan kiest (schat ik in) toch het over, overgrote deel van de vissers voor een BTW. Als mediaplatform kunnen wij dan ook niet alle BTW zaken weren. Daarmee zouden de goede BTW's weer hard lijden onder de dubieuze.

Groetjes,

Michiel
Het leven is te mooi om er niet ten volle van te genieten!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2014 08:30

naar mijn idee als de BTW`s afgeschaft worden heb je kans dat al deze wateren weer vrij zijn voor de "vrije" visser en zodoende er dus meer keus en plek is om je hobby uit te oefenen.wie weet laten ze zelfs de vissen erop zitten, maar dat zal wel niet want dat is hun eigendom en dus handel.
dankzij de het fenomeen BTW worden enkel meer open wateren verkocht door de rechthebbenden zodat ze de kas kunnen vullen.handelaars kopen die op om deze commercieel uit te buiten.
dan heb ik het verder niet eens over de bezetting en alle toeters en bellen (lees: regeltjes en beperkingen) die je opgelegd worden.
ik zie BTW`s als een virus dat zich verspreid en alles onderweg besmet ten nadele voor de "vrije" visser.
naar mijn idee bestaat een goed BTW dus niet.
en vooral naar de locals die bijv jaren op een bepaalde plas hebben kunnen visser er niet eens meer terecht kunnen... ja voor 700 eu per week of zo :-?
buiten dat.. vroeger sloot en verwijderde KWO elke topic mbt BTW visserij. en nu doen ze er vrolijk aan mee..
if you can`t beat them, join them? + money makes the world go round.
ik vind het een slechte ontwikkeling net als zoveel dingen in de karpervisserij.
en wbt de reizen naar Canada.. wie dat durft te vergelijken met een BTW heeft het naar mijn idee niet helemaal op een rijtje..
als je het over avontuur hebt ,dan is dat het wel.
zie het al voor me dat 2 wateren in de buurt die ik wel eens bevis ineens BTW worden.. leipe shit. :o
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2014 09:10

In de praktijk is daar de afgelopen 10 jaar niks van gebleken Michel.

Als het een probleem wordt kun je lid van de KSN worden en georganiseerd de strijd aangaan. Daar zijn 10 jaar geleden mensen actief mee bezig geweest. Inmiddels is dat gestopt omdat er urgentere zaken waren. Dat zegt op zich al genoeg. Maar laat ik je niet tegenhouden.

Het blijft een vakantiebestemming voor velen. Als jij een meer avontuurlijke vakantie wenst mag dat, maar dat blijft een persoonlijke keuze.

Overigens boeit de betaalwatervisserij mij ook niet. Het heeft wat mechanisch en het idyllische a la Redmire valt vaak nogal tegen na een paar dagen. Niet mijn smaak. Maar dat het een gevaarlijke ontwikkeling is die bestreden zou moeten worden is niks van gebleken.

KWO heeft de beslissing om betaalwater toe te laten jaren geleden op democratische wijze genomen met inspraak van de CarpBoardleden. Het runnen van KWO is geen goudmijn en is meest liefhebberswerk. Dat geldt met name ook voor de artikelen van karpervissers waar het hier om gaat. De verwijzing naar financiële motieven is onzin.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2014 09:31

@ Kees,

er kwam een aparte sectie waar eerlijke beoordelingen en slechte ervaringen gedeeld konden worden en foto`s geplaatst mochten worden van BTW vissen. verder was de rest van het Forum als zijnde BTW vrij bedoelt.want KWO is/was zeer kritisch naar BTW wateren en wilde dit geenzins promoten.
dat is iets anders als waar het hier over gaat.
zoals ik al zei: het is een virus dat zich in rap tempo verspreid , zo ook op dit forum :wink:
zal wel aan het weer liggen,dan is de weerstand altijd minder :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-01-2014 09:35

Dat is nog steeds zo, maar wij spelen geen politieagentje en speuren niet hardnekkig naar verborgen betaalwaterlinkjes. Dat werd wat krampachtig. De foto's hebben we opgegeven vanwege veel overtredende boarders en geringe steun van andere boarders.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
dave staal

03-01-2014 14:00

@Tja
Dat ik ze niet helemaal op een rijtje heb zou best eens kunnen kloppen :P
maar buiten dat.

Vliegreisje,naar voergevoerde stek stek gebracht, visgarantie,evt maaltijden op de stek, minimaal 500 euries aftikken.
Ik zie wel overeenkomsten. :oops:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

03-01-2014 14:17

komt door al die KFC die je eet :wink: :lol:

ff zonder gekheid..

vissen die 1000den kilometers vrij kunnen gaan en zwemmen waar ze willen, genoeg aanbod van natuurlijk voedsel en dus niet afhankelijk.
een grote wildernis met uitgestrekte kilometers waar je anders best wel eens verdwaald kan raken.
geen ristricties die je opgelegd worden enkel advies/tips en vervoer.
zulke slokken water helpt het best dat er wat gevoerd is , scheelt weer een week.
benzine en arbeidsuren kosten eenmaal geld, net als een ticket voor het vliegtuig.ook heeft ie niet het alleenrecht daar te mogen vissen en is het water dus vrij voor een ieder die er een lijntje nat wil maken.

verschil zit em denk ik vooral in het oppervlak en de vrijheid die de vis en visser kan genieten.. en dus geen vorm van dwangvoeding en beheerder / watereigenaar als op een BTW.
als ik het geld ervoor (over) had lijkt Canada mij een super ervaring en een BTW in Frankrijk een trieste en neppe ervaring met weinig eergevoel en zelfvoldoening tenzij ik op gewichten zou geilen dan zou ik dat wel hebben denk ik.
maar dit is enkel een persoonlijke en vooringenomen mening want ik heb met beiden geen ervaring. maar ja... ik lees ook wel eens wat :wink:

persoonlijk zou ik denk ik nog eerder voor steuren gaan naar Canada als ik daar toch ben. maar ook dat is persoonlijk.
ben het wat dat betreft volledig eens met Bart dat een sterke 16pond vis van het open water mij veel meer voldoening geeft als een 20kg vis van een drukbezochte trutteput.
wat dat betreft lijkt Canada mij ook wel wat. ik hou van een vette drill met sterke vissen en die heb je denk ik eerder in Canada dan zo een vetklep vangen die amper vecht want ze weten toch wel dat ze zo weer teruggezet worden.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
dave staal

03-01-2014 15:30

:wink:

Er zijn inderdaad grote verschillen met volgepropte betaalwateren.
Dat ontken ik ook nergens. :lol: