Vissen met de zig rig in de winterperiode


Plaats reactie
Ralph Heilema
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-03-2011 21:36

07-12-2013 19:52

Hallo allemaal,

Morgen ga ik weer een poging wagen om een karper te vangen aan een zig rig. Nou is mijn vraag aan jullie:
Doen jullie dit wel eens?
En zo ja, wat is jullie aanpak?

Het water dat ik bevis is een kleine maar toch redelijk diepe put met dieptes tot max een meter of 10. Mijn laatste sessies hier heb ik de vissen gevangen op ongv 6 meter water. (gewoon met bodemaas) Nu wil ik gaan ziggen en proberen een aanbeet te forceren door middel van het creëren van een geurwolk met behulp van onder andere melkpoeder, witvisvoer en een flinke scheut soak/dip. Om toch nog wat vaste delen er in te hebben meng ik er wat cornflakes door en een blikje zalm en tonijn op water. Hoe denken jullie hier over en heb je dit wel eens geprobeerd?

mvg

Ralph
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-12-2013 23:27

En..Gelukt?
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

14-12-2013 23:54

Ralph , in Het visblad staat een stuk over ziggen .
Word genoemd dat juist in de winter ( helder ) je juist prima kunt vangen op de zig .
Probeer een 2tal uren voordat je naar huis gaat eens een rig op dezelfde plek maar dan op de bodem , al het gezonken aas kan vissen juist daar aanzetten tot azen .

Gr. Jeffrey
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Ralph Heilema
Berichten: 7
Lid geworden op: 23-03-2011 21:36

20-12-2013 22:59

Nee het is helaas niet gelukt...

Sorry jongens voor mijn hele late reactie maar de laatste 2 weken ben ik meer aan het werk geweest dan bezig met vissen of wat dan ook... ( Lang leve de horeca....)
De sessie voor deze laatste had ik 2 vissen op de chod waarvan ik eigenlijk verwachte dat het met de zig ook moest kunnen.... Nog niet dus... Wat wel een groot verschil is dat ik nu overdag zat en alle vorige keren s'nachts... Ook heb ik op dit water nog nooit een vis overdag gevangen.

Het Visblad is helaas niet mijn brievenbus doorgekomen omdat ik een tijdje geleden verhuisd ben en nog niet mijn adres gewijzigd heb....

Als de kerst en nieuwjaarsgekte weer voorbij is en dr ligt nog geen ijs dan ga ik het zeker opnieuw proberen!
Plaats reactie