big pit met baitrunner 2 of baitrunner molen


Plaats reactie
Remco Jansen
Berichten: 78
Lid geworden op: 11-01-2013 17:14

29-11-2013 16:46

Ik ga vanaf volgend jaar echt alleen nog maar op groot water en op het kanaal vissen, alleen ik twijfel over de molen keuze.

Ik twijfel dus tussen een baitrunner molen iets van een baitrunner 8000/12000 d molen bijvoorbeeld of toch een big pit molen bijvoorbeeld de shimano speedcast 8000xta

Budget zal rond de 200 euro zijn.

Mvg
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

30-11-2013 09:42

Je stelt geen vraag, dus een flauwe reactie zou kunnen zijn: "ehm, oke"

Ik neem aan dat jij advies wilt welke van de varianten het beste is? Dat is zo persoonlijk dat je hier hooguit voorstanders van baitrunners vs niet baitrunners krijgt.
Het maakt op het einde van de dag geen enkel verschil, het is en blijft voorkeur. Ik vis al heul lang zonder baitrunners en ik mis het niet. Mijn vismaat vist al heul lang met baitrunners en zou niet wnders willen.

Echt persoonlijke voorkeur, meer niet.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

30-11-2013 09:59

Persoonlijk ga ik voor zo minimalistisch mogelijk. Dus ook geen baitrunner optie op de big pit molen. Uiteindelijk is de essentie van een big pit de grote spoel die veel meters dik nylon toelaat zonder dat deze van de spoel springt. Daarnaast functies als de slip en het opwind mechanisme. Een aloude Shimano biomaster komt wat mij betreft dichtbij de gewenste eenvoud van functie. Voordeel lijkt mij de robuustheid en betrouwbaarheid van dit concept.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

01-12-2013 00:41

Als je voor robuustheid gaat, grote capaciteit lijn, goede opspoeling, kwaliteit, betrouwbaarheid, maling hebt aan baitrunners, kijk dan ook eens naar daiwa's. Die zijn er ook met baitrunner, overigens.
Ik heb er meerdere (zonder beetrunner) en ze werken nog steeds.
Ik heb ook beetrunners van shimano, maar ik vis gewoon graag met Daiwa's. Zeker voor groot water.

200 euro. Is dat per molen?

Enne, hopelijk kies je geen molen uit die esthetisch bij je hengel past, maar een die goed is. Succes met je zoektocht.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

03-12-2013 12:24

Baitrunner is zoals gezegd een kwestie van persoonlijke voorkeur en gewenning. Je zal echt nooit een vis minder vangen door het niet hebben van baitrunners als je gewend bent die niet te hebben.
Als je op groter water en kanalen aan de slag wil zou ik zeker voor een bigpit gaan. Vooral om meer en dikkere lijn op de spoel te kunnen hebben, een hoge inhaalsnelheid kan soms ook handig zijn. Ik zou eens kijken naar Daiwa emblems of windcasten oid.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie