compacte of ruime voerstek aanleggen


Plaats reactie
hilbert Swart
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-05-2011 13:50

27-11-2013 13:31

Ik ben op zoek naar een goede manier/goede ideeën om een voerstek aan te leggen.

Het huidige jaar ben ik vooral bezig geweest om bepaalde stekken te onderhouden, dit vooral door ruim de stekken aan te voeren, en met redelijk veel voer (circa 2-3 kilo boilies 2a3 keer per week) qua vangstresultaat viel het me tegen dit jaar, veel blanks en ook veel nachtjes met maar 1-3 visjes, dus qua rendement niet echt goed.

Nu was ik zelf van plan om te beginnen met compacte voerstekken aan te leggen dus bijvoorbeeld 3 stekken een halve kilo aanvoeren circa 3-4 keer per week en dan er op vissen.

Iemand die met betrekking tot bovenstaand nog wat goede tips heeft?
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

27-11-2013 17:34

hilbert praat je nu over volgend jaar of?!?!
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Simon Verver
Berichten: 61
Lid geworden op: 30-07-2013 10:36

27-11-2013 19:11

Ik zou zeggen dat een stek eerst moet gaan lopen voordat je denkt aan het onderhouden ervan.
Als een stek niet loop, waarom onderhouden?

2-3kg 2a3 keer per week is voor de ene stek te veel en voor de ander te weinig, hier valt zonder verder info niet veel zinnigs over te zeggen.

een paar manieren/ideeen:
Als ik ergens begin voer ik maar 1 stek aan. Dan 2 verschillende aaspresentaties vissen op de voerstek of 1 op voerstek en eentje single om hier en daar te proberen, zeker als de voerstek niet loopt hou ik mij hier lekker mee bezig.
Ik voer vaak in een strook en niet te compact, heb liever dat de vis een beetje actief aast/zoekt dan dat alles op een hoopje klaar ligt.
Als ik voer, probeer ik elke dag te voeren. zo consequent mogelijk. En even blijven observeren na het voeren kan ook geen kwaad.

Dit zijn dingen die op het moment werken voor mij/mijn water.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

27-11-2013 23:38

jij en 40000 anderen. Niets is zeker behalve dat er geen zekerheid is.
try and error. Doen.
nooit meegemaakt dat 3 kilo voer niet voldoende zou zijn.
It's okay 2 pay
hilbert Swart
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-05-2011 13:50

28-11-2013 13:34

Ik bedoel dit jaar (het huidige jaar dus.....)

Ik ben me er van bewust dat je natuurlijk moet kijken naar wat voor soort water je bevist. Ik probeer alleen een soort van richtlijn voor me zelf te ontwikkelen wat ik toe kan passen in de meeste situaties. Ik ben er van overtuigd dat voorvoeren absoluut meer kans bied dan instant, het is alleen de manier waarop je voorvoert (laten we het simpel houden compact dus bijvoorbeeld maar 3 stekken redelijk compact aanvoeren of toch maar ruim aanvoeren; met de werppijp zo breed en ver mogelijk de stek aanvoeren), dat probeer ik dus met dit onderwerp te bereiken.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

29-11-2013 07:03

Nu nog beginnen op niet al te zwaar bezet water, wat meestal nog overbezet is, is gedoemd te mislukken, tenzij je weet waar de beesten zich ophouden en hoe hun gedrag is. Dan is voeren wellicht nog niet eens nodig. Maar 10 tot 20 bolletjes schaad niets.

Op volgeplempte putten met nu nog meer dan regelmatig 5 of 8 aanbeten of midden in een winter holding area?

Ik ken een engelse meneer die tot 15 kilo per dag voerde en alleen maar meer ving. O ja daar visten er 12 maanden voor 2 aanbeten. Zijn reactie? There was no limit.

En alles er tussen.

Ik vis nu alleen nog instant
It's okay 2 pay
Rene Spoelma
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-08-2010 13:32

15-05-2014 15:31

Hey Hilbert,

Stuur me anders even een pb, dan gaan we samen een keer vissen.

groeten Rene :lol:
Dirk Gebben
Berichten: 6
Lid geworden op: 11-11-2010 18:32
Locatie: arnhem

15-05-2014 17:20

goed geplaatst voer (en haakaas) hoeft niet veel te zijn, 2-3kg kan noodzakelijk zijn, maar in mijn beperkte ervaring is vaak voeren meer effectief dan eens per dag of eens per 2 dagen er een paar kilo in te knallen.. probeer eens vanaf 2 dagen voordat je er gaat vissen 2 of 3 keer per etmaal een handje te voeren, compact of beter nog in een lijn die de trekroute van de vis doorkruist. zo heb je m.i. een grotere kans dat meer karpers jouw voer kunnen pakken. verspreid voeren zet de vis aan tot zoeken, plus is de manier van azen dan actiever dan wanneer je heel compact zou voeren..
succes!
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

02-06-2014 11:36

Dirk Gebben schreef:goed geplaatst voer (en haakaas) hoeft niet veel te zijn, 2-3kg kan noodzakelijk zijn, maar in mijn beperkte ervaring is vaak voeren meer effectief dan eens per dag of eens per 2 dagen er een paar kilo in te knallen.. probeer eens vanaf 2 dagen voordat je er gaat vissen 2 of 3 keer per etmaal een handje te voeren, compact of beter nog in een lijn die de trekroute van de vis doorkruist. zo heb je m.i. een grotere kans dat meer karpers jouw voer kunnen pakken. verspreid voeren zet de vis aan tot zoeken, plus is de manier van azen dan actiever dan wanneer je heel compact zou voeren..
succes!

het is belangrijker een goede stek te vinden dan zomaar ergens beginnen te voeren en hopen dat de vis op de voerstek afkomt..

Vervolgens kan je de luc de baets methode toepassen..

http://www.totalfishing.nl/laatste-nieu ... nne-lijn-1
Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

02-06-2014 20:44

Hangt bij mij totaal van t type water af.....
Soms maak ik (verdeeld over twee weken) een hele grote overplek en maak m steeds een stukje kleiner.
Eerdaags ga ik op (zeer) groot water en daar maak ik een grote voerstrook van 100mtr breed en hou de strook groot omdat het anders onmogelijk is de vis op je stek te houden dus als je groot en verspreid voert blijven ze zoeken.
En in sommige gevallen op kleine wateren voer ik een paar handjes per hengel of helemaal niks ivm dressuur.....
Heine Danhoff
Berichten: 19
Lid geworden op: 17-06-2012 11:51
Locatie: Zuidhorn

15-06-2014 11:18

Misschien dat je iets kwijt wilt over het water. Wat voor soort water is het?
Wat is het bestand van het water. Wordt er veel gevist? Is er veel witvis aanwezig?

Dat zijn voor mij belangrijke dingen om te weten voor ik een voersessie start. En ook waar ik mee ga voeren.

Een water dat nauwelijks bevist wordt heeft een andere voerstrategie nodig dan een water dat veel bevist wordt.
Een relatief groot water met een klein bestand vraagt om een andere aanpak dan een klein water met klein bestand. En ga zo maar door.

Er zijn zoveel mogelijkheden. En geen 1 hoeft te werken. Soms vermijden karpers voerplekken en azen ze juist er een stuk naast.

Oftewel een hengel een aantal meters naast je voerstek leggen kan ook geen kwaad.

Daarnaast heeft weken lang voeren op 1 stek soms tot gevolg dat andere vissers dit opmerken en dus jou stek gaan bevissen. ( de tijd dat er nog respect was voor elkaars stek is voorbij. Er komen immers jaarlijks duizenden karpervissers bij).

Nogmaals, geef iets meer prijs over het water dat je wilt gaan bevissen. Dan denk ik dat je wat meer gerichte tips kunt krijgen ipv dat we nu maar lukraak wat roepen over wat voor techniek zou kunnen werken.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-06-2014 08:17

Ik weet het niet hoor, maar als ik even kijk naar laatste bezoek van de poster dan was hij niet echt uit op een antwoord. 27-11-2013 post hij en 28-11-2013 voor het laatst gezien. Kan uiteraard ook een foutje in de DB zijn.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
hilbert Swart
Berichten: 25
Lid geworden op: 19-05-2011 13:50

18-06-2014 15:54

Dan is het denk ik een foutje in de database, ik kijk namelijk bijna elke dag wel even op karperwereld.nl....... alleen post ik inderdaad niet heel veel.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-06-2014 20:57

Ik denk eerder dat je niet altijd ingelogd bent.
Plaats reactie