Marktplaats "Hufters"


leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

15-11-2013 21:38

Ik ben wel een fan van Marktplaats,.daar waar ik graag iets mag kopen of verkopen gewoon omdat ik weer eens iets anders wil of omdat het overcompleet is nav een andere nieuwe aankoop.
Wat me de laatste tijd steeds meer gaat tegen staan is dat er een bepaalde groep mensen voor het spreekwoordelijke dubbeltje op de eerste rij willen zitten en totaal geen besef hebben van nieuwprijzen of marktprijzen,ze stomme vragen stellen,ze zeggen dat ze geld overmaken maar nooit meer iets laten horen enz enz enz.
Wellicht beleef ik het op een negatieve manier maar ik vind het soms gewoon te belachelijke en zielig voor woorden.
Gebruikersavatar
Christian Litjes
Berichten: 214
Lid geworden op: 10-03-2011 17:49

15-11-2013 21:53

tja dubbie op de eerste rang, nee heb je, ja kun je krijgen.

Ik kan de ergernis me wel voorstellen maar dat krijg je nou eenmaal met 2de handshandel. Vele gaan er van uit dat de verkoper er maar al te graag van af wil. Vaak zwicht hij en verkoopt hij het toch maar.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-11-2013 22:15

Tja, Nederlanders zijn kennelijk niet zo gewend aan afdingen. Maar in veel culturen is het een normaal onderdeel van het koopproces. Zelfs bij nieuwe artikelen. In het begin even wennen en dan wordt het de sport om zo veel mogelijk van de prijs af te krijgen. Vind je het te duur en kan er niet genoeg vanaf, dan koop je niet. En omgekeerd als er te weinig geboden wordt, dan verkoop je niet. Moet natuurlijk wel netjes blijven. Wellicht zijn we wat te schuchter en durven geen nee te zeggen?

Over het algemeen zitten verkopers op marktplaats vaker wat aan de hoge kant. Je betaalt niet de hoofdprijs voor tweedehands. Artikel is niet nieuw en ligt bijvoorbeeld al afgeprijsd in de winkel. Verkoper zit nog met zijn nieuwprijs in het hoofd.

Ik ben overigens geen fan van marktplaats. Teveel duistere types met vage handeltjes naar mijn smaak.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-11-2013 22:51

Het enige wat echt super irritant is aan marktplaats is dat er veel mensen zijn die wel bieden en dan niets meer laten horen.
Bied dan niet.....
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

16-11-2013 01:28

De kwaliteit van MP is niet zo hoog als bijvoorbeeld Ebay, die aangeeft hoe betrouwbaar de verkoper is. De klant kan dan de verkoper beoordelen. Toch koop ik daar niets, omdat MP makkelijker is. Ik koop ook alleen dichtbij (<40 km, zelf kijken en contant betalen) of ik moet toevallig in de buurt zijn (verder weg). Kleinere dingen koop ik door geld over te maken (molentjes).

Ik kijk ook of iemand al langer op MP zit. Wekt meer vertrouwen.
Wel koop ik weleens wat van de chinese/aziatische sites. Omdat het leuk is en goedkoop (mits zonder verzendkosten en per stuk).

Soms worden absurde bedragen gevraagd (extreem hoog of laag), ik heb vaak een idee wat iets kost en waard is, daar doe ik een redelijk bod op, of ik verkoop iets voor een redelijk bedrag.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

16-11-2013 07:00

Camiel Driehuis schreef:Het enige wat echt super irritant is aan marktplaats is dat er veel mensen zijn die wel bieden en dan niets meer laten horen.
Bied dan niet.....


Klopt dat is heeeeel irritant of ze komen niet opdagen....

Maar voor een dubbeltje op de eerste rij?
Zijn we Hollanders of niet? Als iemand bv. Zijn BB hengels verkoopt ter waarde van 2200,- begin je natuurlijk met laag bieden bv. 700,- en wacht vervolgens een tegenreactie of bod af.....
Vind ik heeel normaal met tweedehands handel.

Doe je overigens ook met huizen kopen, daar plaats je ook eerst een belachelijk laag bod en vanuit dat punt begin je met handelen.
Zo hebben wij twee keer ons huis voor een hele mooie prijs gekregen, dmv keihard te onderhandelen.
marcoo boul
Berichten: 10
Lid geworden op: 16-11-2013 07:09

16-11-2013 07:13

of de opmerking


ik zal je een x bedrag geven kom ik het dalijk even halen en dan word een bedrag genoemd waarvoor je het beter in de kliko kan gooien

dat je probeert iets goedkoop te kopen snap ik ook maar het mag wel redelijk zijn in plaats van belachelijk
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-11-2013 07:52

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-11-2013 12:17

Op een vraagprijs van 2200 een bod doen van 700?
Dan denk ik als verkoper das geen onderhandelen die is gewoon gek en nog beledigend ook.

Irritant zijn indd bieders die nooit meer wat laten horen.
Of je heb net van gegevens gewisseld en ze zien er vanaf.
Meest irritant en gewoon stom vind ik dit:
Bv je verkoopt een molen met als vraapprijs 50 euro.
Er komt een bod van 30 maar dat vind je te laag dus reageer je niet.
Volgende dag komt er een ander bod van een ander persoon.
30,50euro

Ow jaaa voor die 50 cent ga ik overstag hoor.
Vis is vis
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

17-11-2013 12:49

Of afspreken dat ze om 8 uur iets komen ophalen en niets meer laten horen....zit je dan te wachten met je goede fatso3n
Wim Voets
Berichten: 229
Lid geworden op: 16-08-2010 13:12

17-11-2013 16:25

Ook leuk, zelf meegemaakt, hengels tegen een scherpe prijs verkopen en dan de vraag krijgen of je ook nog benzinekosten wil vergoeden. Nee dus! Als ik tegenwoordig wat over heb, molentjes of een oude maar nog zeer bruikbare tas of iets dergelijks, dan rijd ik een aantal maal langs het water tot ik een paar leuke enthousiaste jonge vissers zie en geef het dan gewoon weg. Resultaat: glunderende koppies en een goed gevoel bij de gever.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

17-11-2013 16:58

Ja dat is leuk als je het kan missen indd maar kan de centen goed gebruiken.
Zie je al helemaal rijden :D
Wie kan ik es wat geven :wink:

Erg is ook een prijs afspreken en dan eenmaal bij je thuis gaan zeuren ja maar ik kom helemaal daar en daar vandaan kan je nog wat aan de prijs doen.
Hup wegwezen
Vis is vis
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

17-11-2013 22:49

ben scholten schreef:Op een vraagprijs van 2200 een bod doen van 700?
Dan denk ik als verkoper das geen onderhandelen die is gewoon gek en nog beledigend ook.


Zou ik ook zijn als verkoper maar voor de koper is er genoeg aanbod, visspullen zijn totaal niet waardevast.... Je koopt vandaag voor 5000 euro en morgen is het nog geen 4000 meer waard.
700 voor iets van 2200 is ook wel een beetje een extreem voorbeeld van mij maar ik plaats eerst wel altijd een behoorlijk laag bedrag, ook om de verkoper te peilen hoe graag die van zijn handel af wilt.

Afdingen is heel gewoon maar zijn we in Nederland niet zo gewend, ook niet bij de aanschaf van nieuwe spullen.
Je kan makkelijk als je bv. een tv van 1500 koopt met een home entertainment set van 600 er 100 vanaf lullen hoor.... Doet ie het niet, dan loop je naar een ander. 9 van de 10 keer roepen ze je gewoon terug en gaan ze akkoord.

Waar ik me inderdaad vaak aan erger op MP, is inderdaad niet terug reageren van mails op het totaal niet op komen dagen wanneer je wat hebt afgesproken..... Heel irritant.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-11-2013 08:29

Wat ik niet snap is dat mensen het steeds over verzenden hebben e.d.
in de US ken ik een stel die zo een 500km moeten rijden om bij het vliegveld te komen willen ze ergens heen gaan.

wij leven in een klein land en ik persoonlijk rij voor iets van 10 euro nog naar Groningen als het moet ( ok, mijn auto rijdt 1 op 30, maar toch..) de afstanden binnen NL zijn niet zo groot naar mijn mening.

ik zou helemaal gek worden als ik belazerd wordt en doe er alles aan om dat te voorkomen.dus ik ga altijd iets ophalen als ik iets via MP wil kopen.
ook al een paar keer meegemaakt dat ze enkel willen opsturen en ophalen niet mogelijk was. Dan weet ik alweer genoeg.
heb geen zin in gedoe en gesodemieter dus ik haal het op en ik verstuur ook niks als ik iets aan te bieden heb..dan komen zij het maar halen.
en zo niet ,dan niet..

anderzijds.. wil je het toch laten opsturen ? vraag dan eerst of je het op kan halen en vraag het adres. En als dat kan , kan je nog altijd vragen het op te laten sturen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

19-11-2013 17:45

Ik probeer iets goedkoop aan te schaffen en rij dus de km's niet graag, en daarom wil ik bij opsturen idd een naam en adres hebben, maar dan nog...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Bert van Dam
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-12-2013 00:32

30-12-2013 16:34

Ik koop regelmatig iets op MP maar ik ga het wel altijd ophalen. Over het algemeen stuur ik eerst een mailtje naar de persoon als ik nog wat aanvullende info wil hebben en doe daarna een bod en wacht af. Na verloop van tijd, als ik nog niets heb gehoord en er geen biedingen meer zijn geweest na mijn laatste bieding, stuur ik weer een mailtje of ga bellen. Over het algemeen komen we dan wel tot overeenstemming en ga ik de spullen ophalen. Op dit moment ben ik op zoek naar een leuk karper setje om mee te beginnen. Ben er zeker van dat ik een leuke deal kan maken via MP. Maar ik ben wel van mening dat het wel uitkijken is.
Gebruikersavatar
Coen van Grunsven
Berichten: 17
Lid geworden op: 01-10-2006 20:08
Locatie: Heijen

30-12-2013 18:29

Ik denk de verkoper ook steeds vaker de hoofdprijs wil hebben voor zijn spullen.

Ik bedoel dan eigenlijk dat een verkoper die een half jaar terug een delkim set koopt voor 600 euro niet moet denken er nu op marktplaats de hoofdprijs voor kan krijgen.
De kans dat je voor dat geld de ellende van een ander koopt is natuurlijk ook steeds groter(je weet natuurlijk nooit waarom de verkoper het setje verkoopt).
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

30-12-2013 19:11

Ik koop en verkoop best veel via marktplaats, ik raak gewoon snel uitgekeken op materiaal. Het vissen met mooie spulletjes is voor mij belangrijk, het geeft mij meer beleving als ik een karper vang met klassiek materiaal of een luxe handgebouwde hengel.
Als ik wat koop, probeer ik dat voor de laagst mogelijke prijs te krijgen en als ik iets verkoop voor zo veel mogelijk, logisch toch?

Maar waar ik zo van baal is de onbeschofte manier waarop het gaat. Voorbeeld, ik heb nu een setje hengels te koop staan voor de vraagprijs van 300 euro en wil best zakken tot 250 euro, misschien nog lager. Maar ik krijg bijna alleen maar reacties van:" Ik kom nu halen voor 100 euro." Dat is het ! Niet van hallo Richard, of groeten Dennis of zo. Bij zo een reactie neem ik niet eens de moeite om een mail terug te sturen. De eventuele koper snijdt zich zelf op die manier ook in de vingers. Ik heb in het verleden ook spullen verkocht aan iemand die veel minder bood dan ik mijn gedachte had. Dit was omdat ik het hem gunde, bijvoorbeeld een beginnende karpervisser of een echte liefhebber van hetgeen ik te koop aanbood. Ik heb ook zelf de ervaring als je iemand een net en vriendelijk mailtje stuurt, dit gunstig is bij de onderhandeling over de prijs. Logisch, want ik wil ook geen aso of hork bij mij aan de voordeur.

Maar wat ik nog het meest irritant vind zijn type's (handelaartjes) die zelf iets 2e hands op marktplaats of 2e hands.be kopen en het dan vervolgens proberen te verkopen met de woorden 'nieuw' of maar 1 keer gebruikt. Dat zijn naar mijn mening gewoon oplichters.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

30-12-2013 19:50

ben scholten schreef:...
Volgende dag komt er een ander bod van een ander persoon.
30,50euro
Ow jaaa voor die 50 cent ga ik overstag hoor.


Zulke biedingen verwijder ik gelijk en verkopen aan die persoon gebeurd sowieso niet meer. Dan maar een paar knaken minder vangen.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

30-12-2013 19:54

Of een prijsafspraak en dan aan de deur er wat af proberen te lullen. Ik noem geen etnische afkomst, maar we begrijpen het wel denk ik. Kan wel de gewoonte zijn, maar mijn gewoonte hebben ze snel door. Dan maar niet jongûh. Houdoe en bedankt!
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

30-12-2013 19:57

Wim Voets schreef:Ook leuk, zelf meegemaakt, hengels tegen een scherpe prijs verkopen en dan de vraag krijgen of je ook nog benzinekosten wil vergoeden.


ha ha ha , dat heb ik nog niet meegemaakt en ik dacht dat ik op dat gebied al alles had gezien. Niet dus ;-). Nog ff en er wordt gevraagd of je bij wilt dragen aan de afvoer/sloopkosten voor als het over tien jaar defect raakt en ze het naar de milieustraat moeten brengen + alvast een km vergoeding daarvoor :roll: .
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

30-12-2013 21:21

Beste,
vandaag nog voorgehad...verkoop het setje al aan een scherpe prijs...hij zegt dat het goed is ...een uur later een bericht via mail dat hij 170km bij mij vandaan woont en dat hij nu het setje nog wil maar dan voor 40euro minder omdat hij zijn benzine moet kunnen recupereren...heb erop geantwoord dat ik er ook ben achter gereden van Hekelgem naar Sliedrecht....een uur later stuurt hij weer met als antwoord:dat als ik zijn benzine niet vergoed, dat hij dan het setje zelf nieuw kan gaan kopen bij hem in de buurt...ik heb daar op gezegd dat hij dat dan maar moet doen....30min later vraagt hij dan of ik dan de helft van zijn benzine wil betalen...heb geantwoord: ik ben de bank niet! :lol:
.....tot op heden niets meer gehoord van hem! :lol:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

30-12-2013 21:29

Altijd erg sneu als mensen niet kunnen tellen en/of geen besluiten durven nemen. Ik zou niet eens meer reageren als ze maar even over benzinekosten vergoedingen o.i.d. beginnen... En soms kan je nog zo duidelijk de dingen in een aanbiedingsadvertentie neerzetten, maar het lijkt erop alsof de helft van de bevolking of dyslectisch en/of analfabeet en/of alleen de titel leest en/of de foto's vergeet te bekijken. Een dwarsdoorsnede van de bevolking, dat dan weer wel :roll: :roll:
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

30-12-2013 21:39

Beste,
Bij mijn profiel staat het er bij dat ik in Belgie woon,en ook dat er mag geboden worden vanaf een bepaald minimum bedrag en dat ze op Marktplaats moeten bieden....wat doen ze....alles aan hun laars lappen en toch via mail onder het minimum bedrag bieden...een geluk dat niet iedereen zo is! :lol:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

30-12-2013 21:41

Ik doe ook regelmatig zaken via Marktplaats. Vaak is het een kwestie van gevoel. Als je mail contact hebt voel je al snel hoe of wat.
Voelt het niet goed dan verkoop of koop ik niks aan/ van die persoon.
En onbeschofte mail beantwoord ik vrij simpel. Of helemaal niet, of ik geef ze een adres aan het andere eind van het land om het op te komen halen...

Je weet zelf heus wel wat je ergens voor wilt hebben of betalen en je weet allemaal ook prima wat reëel is Qua prijs op het gebied van 2e hands spullen...
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...