Marktplaats "Hufters"


rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

30-12-2013 21:53

Daarbij ben ik net als Richard een liefhebber van mooie dingen en ik wissel regelmatig.
Dus als ik iets aanbied als Bijna nieuw, kan je er van uit gaan dat het ook bijna nieuw is..
Maar op dat gebied verschillen de meningen ook vaak..
Soms kom je voor hengels die zo goed als nieuw zouden zijn, die zou ik nog niet gebruiken om mijn klimplant mee te steunen... :evil:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2013 12:26

Kan er niets aan doen, maar wanneer ik hier geschreven zie worden over voorliefde voor mooie spullen en dan ook nog eens frequent wisselen van 'gear', dan denk ik meteen aan de personen die ik in m'n leven ben tegen gekomen die dit snelle consumenten gedrag (auto's, relaties, kleding, horloges, telefoons.., gelul over gear) ook vertoonden.

Werden geen diepe relaties.., maar dat kon ook aan mij liggen natuurlijk :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

31-12-2013 13:26

Niet alles negatief zien Marco :wink: .
Ik zie de mensen die vaak van karper-gear wisselen gewoon als mensen met een voorliefde voor karpervissen. Ieder op zijn eigen manier, maar allen met dezelfde voorliefde.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

31-12-2013 13:40

Ja Marco, vroeger moest het werken en nu moet het blinken, beetje met je tijd meegaan he ;-)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2013 13:45

Patric Schipper schreef:Niet alles negatief zien Marco :wink: .
Ik zie de mensen die vaak van karper-gear wisselen gewoon als mensen met een voorliefde voor karpervissen. Ieder op zijn eigen manier, maar allen met dezelfde voorliefde.


Is niet negatief hoor Patrick, gewoon mijn realisme :wink:
Voorliefde voor karpervissen, wanneer je vaak van gear wisselt? Dacht dat het om traject naar die beestjes toe en de beestjes zelf ging...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

31-12-2013 13:50

Ik koop en verkoop ook wel eens wat op marktplaats, het enige wat mij ergernis geeft is het verkopen.
Zelf benader ik een verkoper altijd met een net mailtje, waar in ik mezelf voorstel, en vraag wat de onderhandeling ruimte is.
En calculeer daar ook het te rijden kilometers in mee.
En een verkoper hoeft ook geen schade te lijden omdat ik ver weg woon.
Op marktplaats staat vaak de woonplaats en prijs, dus zelf even rekenen scheelt evt. ergenissen.
Anders gewoon netjes onderhandelen, met wederzijds respect.
Ik had laatst een bijna splinternieuwe Nash brolly te koop, echt super conditie.
Stuurt er zo sneu figuur een mailtje met de tekst "voor 125 kom ik hem halen"
Eigenlijk moet je daar niet op reageren, maar heb het toch maar gedaan.
Met de tekst "al bied JIJ meer dan de nieuwprijs dan mag je nog niet komen"
Daar ben ik heel resoluut in, je hebt maar 1 kans voor een 1e indruk.
Gelukkig heb ik hem kunnen verkopen aan iemand die ik hem ook gunde.
Groeten, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

31-12-2013 14:01

Marco Mostard schreef:Voorliefde voor karpervissen, wanneer je vaak van gear wisselt? Dacht dat het om traject naar die beestjes toe en de beestjes zelf ging...


@ Marko, Net als iemand die niet of nooit wisselt van gear. Zelfde voorliefde.... Karpervissen.

Maar een slimme/scherpe jongen als jij begreep wel wat ik bedoelde :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2013 14:06

Je overschat me Patrik, en dat overkomt me eerlijk gezegd niet of nooit...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 31-12-2013 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

31-12-2013 14:07

Marco en Erwin, ik snap niet zo wat het 'probleem' is.

Natuurlijk gaat het vooral om het vangen van het beestje. Maar daaromheen is toch echt nog zo veel meer? Bijvoorbeeld als je in een mooie omgeving zit te vissen of wat dan ook.
Voor mij geeft het vissen een mooiere beleving/ betekenis als mijn handgebouwde hengel, het liefst afgebouwd zoals ik het wil, helemaal krom gaat. Dat is toch mooier dan het vissen met een fabriekshengeltje?
Mijn smaak en de situatie veranderd nog wel eens en soms kan ik wat meer uitgeven dan een andere keer. Dan vis ik weer op grote afstand al dan niet met een boot, dan weer kort onder de kant op een kanaal. Ik probeer voor iedere situatie het juiste materiaal te hebben. Vis ik even niet meer op grote afstand, maar wil ik juist meer op kanalen vissen, dan verkoop ik die afstandsstokken weer om de voor mij ideale kanaalhengels te kopen.

Ach, vissen is mijn enige hobby.
Marco, om op jouw voorbeeld terug te komen, ik heb al 5 jaar dezelfde oude bestelauto, geef niks om kleren, horloges, gadgets of wat dan ook en woon al 13 jaar samen met dezelfde vriendin :wink:
Ik ga verder nooit stappen, ben niet erg reislustig, rook niet, heb geen kinderen en heb maar een goedkoop hypotheekje. Ik moet toch ergens mijn geld aan uitgeven?
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

31-12-2013 14:16

Richard Pont schreef: Ik moet toch ergens mijn geld aan uitgeven?


Niets mis mee Richard, het zijn toch jouw centjes.
Groet, Willem
Laatst gewijzigd door Willem de Bruin op 31-12-2013 14:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

31-12-2013 14:36

Marco Mostard schreef:Je overschat me Patrik, en dat overkomt me eerlijk gezegd niet of nooit...


Ik overschat je niet hoor Marko. En onderschat jezelf ook niet. Dat siert je niet.

Ookal wil je het niet laten zien, je bent best een toffe peer :P
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2013 14:47

Richard Pont schreef:Marco en Erwin, ik snap niet zo wat het 'probleem' is.


Geen probleem! Gewoon mijn beleving, zoals jij in je eerste posting jouw beleving omschrijft.

Natuurlijk gaat het vooral om het vangen van het beestje. Maar daaromheen is toch echt nog zo veel meer? Bijvoorbeeld als je in een mooie omgeving zit te vissen of wat dan ook.
Voor mij geeft het vissen een mooiere beleving/ betekenis als mijn handgebouwde hengel, het liefst afgebouwd zoals ik het wil, helemaal krom gaat. Dat is toch mooier dan het vissen met een fabriekshengeltje? .


Natuur, zoals een mooie omgeving, een zonsopkomst etc. dat is iets ongrijpbaars en ik snap de vergelijking met een hengel dan ook niet. Wat is trouwens het genot van die handgebouwde hengel boven een fabrieksstok, wanneer je in beide zelf geen moeite hebt gestoken. Als dat nou wel het feit zou zijn! Het zal misschien wat prettiger drillen, maar kopen is het simpelste genot wat een mens zichzelf kan veroorloven, maar wordt flink overschat...

Mijn smaak en de situatie veranderd nog wel eens en soms kan ik wat meer uitgeven dan een andere keer. Dan vis ik weer op grote afstand al dan niet met een boot, dan weer kort onder de kant op een kanaal. Ik probeer voor iedere situatie het juiste materiaal te hebben. Vis ik even niet meer op grote afstand, maar wil ik juist meer op kanalen vissen, dan verkoop ik die afstandsstokken weer om de voor mij ideale kanaalhengels te kopen


Dat leest wel eventjes anders dan in je eerste posting Richard 8)

Ik heb gedurende de jaren simpelweg alles bewaard en heb genoeg spul staan om op elke situatie meteen in te springen. Buiten dat heb ik zo o.a. ontzettend mooie herinneringen aan ondertussen ontzettend gare hengels, als ik ze weer eens in handen heb. Iets met een verleden en dierbaar (voor zover, het blijft spul)...

Ach, vissen is mijn enige hobby. Marco, om op jouw voorbeeld terug te komen, ik heb al 5 jaar dezelfde oude bestelauto, geef niks om kleren, horloges, gadgets of wat dan ook en woon al 13 jaar samen met dezelfde vriendin :wink: Ik ga verder nooit stappen, ben niet erg reislustig, rook niet, heb geen kinderen en heb maar een goedkoop hypotheekje. Ik moet toch ergens mijn geld aan uitgeven?


Wordt erg chaotisch wanneer je alles in het leven regelmatig inwisselt en ik beticht jou daar iig ook niet van :wink: Van hot naar her springen of zulk koopgedrag (van mij part waterhoppen) wordt in vakbladen wel eens omschreven al last hebben van een 'GOD shaped hole'. Maar een mens koopt maar wat 'ie nodig denkt te hebben. Mijn zegen heeft de mensheid.., niet dat dat nodig is :D
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 31-12-2013 14:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2013 14:49

Patric Schipper schreef:Ik overschat je niet hoor Marko. En onderschat jezelf ook niet. Dat siert je niet.

Ookal wil je het niet laten zien, je bent best een toffe peer :P


Ik houd ook van jou Petrieck :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

31-12-2013 14:57

:D :D
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

31-12-2013 15:11

[quote][Natuur, zoals een mooie omgeving, een zonsopkomst etc. dat is iets ongrijpbaars en ik snap de vergelijking met een hengel dan ook niet. Wat is trouwens het genot van die handgebouwde hengel boven een fabrieksstok, wanneer je in beide zelf geen moeite hebt gestoken. Als dat nou wel het feit zou zijn! Het zal misschien wat prettiger drillen, maar kopen is het simpelste genot wat een mens zichzelf kan veroorloven, maar wordt flink overschat...

/quote]

Natuurlijk niet zo'n beste vergelijking, maar wat ik bedoel is dat het vissen in een mooie omgeving mij meerwaarde geeft net zoals het vissen met mooi materiaal. Dan gaat het bij mij vooral om hengels en in een wat mindere mate om molens.
Met mooi bedoel ik niet per see het meest luxe of duurste. Mooi materiaal is voor mij bijvoorbeeld ook een oude Hardy, al dan niet voorzien van krassen. Het vissen met zo'n hengel of met een BB of CJW, en dan vooral dat die hengels dan helemaal is afgebouwd prcies zoals ik het wil, dan geeft mij dat een bepaald gevoel, daar kan ik echt van genieten.
Als ik dat vergelijk met het setje Shimano's dat ik te koop heb staan, dat zijn best goede hengels, maar ik heb er geen gevoel bij. Het is dan echt een gebruiksvoorwerp, niets meer en niets minder.

Maar ja, zo veel vissers, zo veel meningen....
Ruim je rotzooi nou eens op !!!
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

31-12-2013 16:16

[quote="Marco Mostard]

Is niet negatief hoor Patrick, gewoon mijn realisme :wink:
Voorliefde voor karpervissen, wanneer je vaak van gear wisselt? Dacht dat het om traject naar die beestjes toe en de beestjes zelf ging...[/quote]

Ik moet toch altijd weer lachen om jou en je bekrompen manier van functioneren...
Als het niet in je straatje past is het meteen foute boel...

Omdat ik regelmatig ven gear wissel is mijn beleving ondergeschikt aan de jouwe..? :roll:
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Gebruikersavatar
Willem de Bruin
Berichten: 286
Lid geworden op: 12-09-2010 23:23
Locatie: Schloss Ehmanns

31-12-2013 16:48

Jongens dit kunnen nog lange wintermaanden worden.
Hoewel we van mening kunnen verschillen en van beleving.
Laten we dan even spieken op onderstaand topic.

viewtopic.php?f=33&p=921657&sid=e0d2b488a0f8d829817dcb996b513465#p921626

Met nieuwjaarsgroet, Willem
Hoe ouder je wordt, hoe meer je op jezelf gaat lijken.
En neem het leven niet te serieus, je overleefd het toch niet ;)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

31-12-2013 17:15

Ik moet toch altijd weer lachen om jou en je bekrompen manier van functioneren...
Als het niet in je straatje past is het meteen foute boel... Omdat ik regelmatig ven gear wissel is mijn beleving ondergeschikt aan de jouwe..?


Grappig dat jij jouw beleving hier wel mag ventileren (graag en vaak mooie spullen), een ander het wel mag lezen, maar er vervolgens zijn eigen beleving er niet aan mag hangen!?

En jij schrijft dat ik dan bekrompen functioneer!? Misschien een teentje geraakt :P .

Moeders vertelde vroeger; Wees tevreden met wat je hebt, en ik ben dus niet van hengelsportmode. Upgraden is heel wat anders dan het wisselen om het mooie! Ik heb eens aan de waterkant van een gesponcorde kwaterkantkennis gehoord; Dacht dat jij wel met mooier spul zou vissen.

Nooit geweten dat dat meer vangt.., behalve vissers :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

31-12-2013 17:17

Beste karper vrienden,
Mijn mening.....koop/verkoop en verwissel van materiaal zoveel als je wil....als je je er maar gelukkig/beter bij voelt! :wink:
En nu ...ga ik mij gereed maken om oudejaar te vieren... :lol:
Nog een prettige jaarwisseling aan allen!!!
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

31-12-2013 17:27

Je hoort mij niet zeggen dat je jouw mening niet mag ventileren.. je zou het alleen eens moeten proberen zonder iemand anders te veroordelen...
Volgens mij is het hele punt dat iemand met z'n hobby bezig is op een manier die hem of haar voldoening geeft.
En het verschil daarin respecteer ik wel en jij lijkt daar wat meer moeite mee te hebben..
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...
Bert van Dam
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-12-2013 00:32

31-12-2013 17:40

Best,
Ik zit regelmatig op marktplaats te kijken omdat ik op zoek ben naar een karperset. Ik weet dat je in deze visserij je geld wel kwijt kunt maar nu zie ik een advertentie staan die mij wel aanspreekt. Er wordt geen bedrag genoemd, er moet alleen maar worden geboden. Staat dus niet bij hoe oud e.e.a. is etc.

http://www.marktplaats.nl/a/watersport- ... ousPage=lr

Wat is volgens jullie een redelijke biedprijs voor het aangebodene?
Bij voor baat dank voor de info.

Mvg. Bert
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

31-12-2013 18:43

Wat mij aan zo'n advertentie meteen opvalt is de vele merknamen in de advertentie-titel en vooral het feit dat de foto's plaatjes zijn van internet en niet van de echte spullen die te koop zijn. Echt iets om je af te vragen of dit geen handelaar/sjacheraar is ...

Kijk ook eens bij "alle advertenties" van deze "persoon". Duidt echt op een doorverkoper/handelaar. Wil niet zeggen "dat het niet klopt", maar ik ben zelf dan al 30x zo waakzaam of het allemaal wel klopt..vaak weet zo'n doorverkoper bij lange na niet hoe oud het is omdat het meestal spul is dat die zelf nooit gebruikt heeft. Want bij zoveel spul in de verkoop heeft die daar waarschijnlijk niet eens tijd voor (genomen).

Ik geef i.i.g. de tip om voor jezelf eens op papier te zetten wat je eigenlijk wilt/denkt nodig te hebben. En daarna.... rustig rond te kijken / info op te vragen op internet etc. Ik zou nooit "lukraak een setje" kopen. Krijg je gegarandeerd (geheel of gedeeltelijk) spijt van.
Bert van Dam
Berichten: 7
Lid geworden op: 30-12-2013 00:32

31-12-2013 18:52

leen snoek schreef:Wat mij aan zo'n advertentie meteen opvalt is de vele merknamen in de advertentie-titel en vooral het feit dat de foto's plaatjes zijn van internet en niet van de echte spullen die te koop zijn. Echt iets om je af te vragen of dit geen handelaar/sjacheraar is ...

Kijk ook eens bij "alle advertenties" van deze "persoon". Duidt echt op een doorverkoper/handelaar. Wil niet zeggen "dat het niet klopt", maar ik ben zelf dan al 30x zo waakzaam of het allemaal wel klopt..vaak weet zo'n doorverkoper bij lange na niet hoe oud het is omdat het meestal spul is dat die zelf nooit gebruikt heeft. Want bij zoveel spul in de verkoop heeft die daar waarschijnlijk niet eens tijd voor (genomen).

Ik geef i.i.g. de tip om voor jezelf eens op papier te zetten wat je eigenlijk wilt/denkt nodig te hebben. En daarna.... rustig rond te kijken / info op te vragen op internet etc. Ik zou nooit "lukraak een setje" kopen. Krijg je gegarandeerd (geheel of gedeeltelijk) spijt van.


Bedankt voor je reactie. Ik ga wel altijd de spullen zelf ophalen. Zo kan ik in ieder geval bekijken hoe de spullen eruit zien. Dat iemand verschillende merken heeft hoeft niet zo vreemd te zijn. Waar het mij omgaat op dit moment is "hoeveel zou dit waard zijn"? Nog afgezien of het een sjoemelaar is ja of nee.

Mvg. Bert
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

31-12-2013 19:30

@ Rick boom,
Ik geloof niet dat Marco jou veroordeeld om je (mis)koop gedrag, het is gewoon niet zijn ding.
Ik deel deze mening, echter ik slaap er niet minder om.
Functioneel vind ik een pre, en zelf knutselen is helemaal leuk voor erbij.

Veel visplezier in 2014!
Ach man..Ga toch vissen !!
rick boom
Berichten: 650
Lid geworden op: 10-01-2008 18:01
Locatie: rijnsburg

31-12-2013 20:16

Fred, zo kwam het wel over...
Achteraf snap ik niet waarom ik er op reageer. Iedereen is vrij om te doen waar ie plezier in heeft.

Iedereen een goede jaarwisseling gewenst (jij ook, Marco) en veel voorspoed en gezondheid in het komende jaar !!
They once made Chuck Norris toiletpaper, but it failed.
It didn't take SHIT from nobody...