wel of niet stekken bespreken ?


Plaats reactie
Tijn van Trigt77
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-10-2013 08:27

05-11-2013 17:22

het valt mij op dat menig onderwerp hier naar loop van tijd veranderd in een discussie over of je stekken wel of niet bespreekt hier en welke info je dan wel of niet hierover geeft. vandaar dit topic om dit wat centraler te houden en andere topics zo te laten als waar de maker hem voor bedoeld had.

grtz Tijn

een dag niet gevist is een dag niets gevangen
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

05-11-2013 17:34

Voor mij hoeft het niet ! Ik vis ver weg van alle drukte! houden zo zou ik zeggen. Ik vang dan wel niet de biggen van de circuitwateren maar dat deert mij niet. Stekken delen zit er dus niet in !
Pluk de dag
michael camu
Berichten: 8
Lid geworden op: 16-04-2013 14:38

05-11-2013 17:38

Goed bezig tijn het was niet mijn bedoeling om je onderwerp te vergallen
Denk geef je effe een tip
Maar er zijn blijkbaar mensen die dat niet waarderen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

05-11-2013 17:38

Ik zie het nut niet van stekken OPENBAAR te bespreken!
Ben zelf ook geen "biggen"vanger, maar dit komt ook deels omdat ik daar zelf voor kies.
Ze zwemmen wel in de buurt, maar veelal is de "visserij" die zich daar afspeelt niet mijn ding
Iemand een stapje vooruit helpen geen probleem , maar daar heb je o.a een pb functie voor.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

05-11-2013 18:16

Amen Fred,

Veelal vergeten mensen die niet zo vaak posten dat de halve wereld mee kijkt. Totdat ze het zelf een keer meemaken, dan snappen ze het wel ;)

Stuur dan gewoon een PB'tje, niks aan de hand ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

05-11-2013 18:24

Ik heb op plekken gevist waar je alleen kon komen met een bootje,de auto gestald bij een boer zodat die niet in het zicht stond van anderen recreanten,in het pikke donker richting de stek gevaren en de volgende morgen alsnog gezien worden en opmerkingen krijgen van hey zit hier ook Karper?
Ik denk dat er tegenwoordig maar weinig echt geheim is,...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

05-11-2013 20:40

@Sven en anderen die erover vielen dat plekken benoemd werden: Zoals ik het las, had degene die
reageerde het niet zo bedoeld. Zo las ik het ook. Daar reageerde ik op. Goed dat Tijn (klasse!) die
discussie die off topic dreigde te raken, elders, (hier dus) wilde laten voeren.

Ik ben het ermee eens stekken of plekken hier niet te bespreken/ bij naam te noemen. Er kijken
helaas veel mensen mee met minder goede bedoelingen, en dat heb ik de afgelopen 25 jaar
steeds meer mogen meemaken.

Moest ik 500 meter lopen om te voeren, over hekken springen, over dijken lopen, om te voeren
en later ook te vissen, ze volgden je wel, want ze kenden je auto. Wil je gaan vissen, dan zaten ze op je stek.
Hoe ver het ook was. Daarom ben ik óók voorzichtig geworden. En bij penvissen heb je dat gelukkig niet. Stekkenpezers,
laten ze hun best doen. Maar niet meer bij mij, want penvissen, dat doen stekkenpezers (nog) niet :)
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

05-11-2013 21:58

leon leendert schreef:Ik heb op plekken gevist waar je alleen kon komen met een bootje,de auto gestald bij een boer zodat die niet in het zicht stond van anderen recreanten,in het pikke donker richting de stek gevaren en de volgende morgen alsnog gezien worden en opmerkingen krijgen van hey zit hier ook Karper?
Ik denk dat er tegenwoordig maar weinig echt geheim is,...


Sterker nog, ken iemand die sommige vissers op vrijdag middag vanaf de hengelsportzaak 150km volgen om er achter te komen waar iemand vist...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

06-11-2013 08:00

Bjorn Schoemacher schreef:Sterker nog, ken iemand die sommige vissers op vrijdag middag vanaf de hengelsportzaak 150km volgen om er achter te komen waar iemand vist...


:o :o

pfff dan ben je wel heel zielig...

weer een reden om via internet je spullen te kopen :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

06-11-2013 08:32

Niet meer voorvoeren maar instant vissen lijkt me een mogelijkheid !
Vissen weten ondertussen wel voer te waarderen of niet !
Pluk de dag
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

06-11-2013 08:35

Stekkenpezers, een slag apart. Ik bewonder ze wel, ze trekken zich niks aan van de publieke opinie en doen waar ze zelf zin in hebben. Als ik het zo lees, doen ze ook behoorlijk wat moeite om een stekkie te pezen. Kun je zeggen "pak zelf de peilhengel", maar eigenlijk doen ze dus net zo veel moeite als de stekkenzoekers. Ik vind dan ook dat we al te scheutig moeten zijn met het label "stekkenpezer". Tegenwoordig wordt eenieder die voor het eerst op een druk beviste stek neerploft, al betiteld als stekkenpezer. Te makkelijk als je het mij vraagt, een echte stekkenpezer gaat juist voor de minder voor de hand liggende stekken. Op Google-maps kijken waar waarschijnlijk het gros van de karpervissers z'n bivvy wegzet en daar dan gaan ziten, dat kan ik ook. De kunst is de bijzondere, niet voor de hand liggende, wekenlang bevoerde, stekken te weten te komen!

Ik zou zeggen: bespreek stekken die voor de hand liggen, daar doe je niemand kwaad mee. Het viaduct over de plaatselijke sloot, dat is de eerste plek waar een beetje karpervisser z'n lijnen nat maakt. Die ene mosselbank in een kilometerslang kanaal, die zou ik niet zo snel het web op knallen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

06-11-2013 09:18

Als ik ergens een gruwelijke hekel aan heb zijn t stekkenpezers. Ik blijf juist weg van druk beviste wateren, en doe vaak een hoop moeite om een mooi stekje voor mezelf te vinden. Stekkenpezers zijn dan ook in mijn opzicht vissers die zelf niet creatief zijn, lui zijn, mij op zien voeren of vissen op een plek waar ze zelf nooit bedacht hadden om te gaan vissen en dan denken hee ik ga lekker even zijn voerstek afromen.
Het water is van iedereen, maar soms zou je toch het liefst....

Ook een van de redenen dat ik uiteindelijk mn visserij wil uitoefenen met een boot op de nieuwkoopse.
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

06-11-2013 09:31

Maar goed dat is misschien weer een andere discussie, stek informatie geven, bij voorkeur per pb!
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Tijn van Trigt77
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-10-2013 08:27

12-11-2013 16:04

ok dan wil in dit onderwerp nog wel iets bespreken wat ik regelmatig zie op het open forum, en dat is dat als er iemand wel stek informatie geeft of dingen vertelt die andere liever geheim houden dan dit dan door het onderwerp van topic heen becommentarieerd word! misschien word het weer wat vriendelijker als we dat dan ook met prive berichten doen of net als ik nu gedaan hebben in een daarvoor aangelegd topic

gaarne hoor ik meningen en commentaar
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-11-2013 16:19

we missen Marc Schrikkema hier...

de enige echte KWO blauwhelm, maar ik zie dat er een goede vervanger klaar staat om zn plek over te nemen :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

12-11-2013 19:02

Ik ken fora waar draadjes over stekken, of die daar dreigen over te gaan, direct gesloten dan wel verwijdert worden. Mag wat mij betreft hier ook gebeuren.
Tijn van Trigt77
Berichten: 26
Lid geworden op: 14-10-2013 08:27

12-11-2013 19:16

ik denk dat stukken over stekken ook niet openbaar besproken hoeven worden maar ik denk ook dat we degene die dat wel doen niet perse openlijk hoeven af te branden
Plaats reactie