Commentaar op foto's


Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

18-10-2013 17:29

Denk dat ze eerder een ander voor de gek willen houden en zelf donders goed weten hoe de vork in de steel zit. :wink:
dit geldt ook voor het benoemen van gewichten.
maar...zo gaat dat al jaren en zal ook nooit veranderen ben ik bang.

Ik kan me er persoonlijk niet druk om maken.
Heb me 1x druk gemaakt om het feit dat ik een skp meldde en ze het gewicht niet geloofde. Ik meld ze ook niet meer sindsdien maar vang ze wel graag.ergens aso maar ergens ook terrecht naar mijn idee.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-10-2013 17:42

Zal inderdaad niet snel veranderen Michel. Maar ik kan me er wel druk om maken, heel goed zelfs.

Maar dat had je waarschijnlijk al in de gaten...

Wat jij schrijft over je terugmelding en de twijfel over het gewicht, dat is een prachtig voorbeeld van hoe ver heen we met z'n allen zijn.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

18-10-2013 17:50

Is heel dat topic "vangsten op datum" niet gewoon een prachtig medium voor verschillende om een flinke egoboost te krijgen?
En ja dan ook, hoe groter de vis lijkt hoe groter het effect natuurlijk.

Zie totaal het nut er niet van in om mn gevangen karpers op het internet te kwakken.
In die 20 jaar dat ik op karper vis nog nooit een vangst online gezet en dat gaat ook niet gebeuren.

Voor iedereen die dat wel doet, prima maar zeur dan niet als je commentaar krijgt om (naar mijn mening) begrijpelijke redenen.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-10-2013 18:48

Aan portret fotografie (en dat is de man visfoto nog steeds) kan je een aantal grondbeginselen van een mooie foto hangen. Kom hier wel karikaturen tegen die niets of weinig met een goede foto te maken hebben.

Plaats je een foto van een misvormde vis geef aan wat de rede is van het plaatsen. Van personen met een uiterlijke handicap zijn anders ook best mooie foto’s te maken.

Sinds de digitale fotografie zijn intreden gedaan heeft kan een ieder foto’s maken. Niet meer en niet minder.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-10-2013 19:16

Laat ik maar niet te veel reageren in dit topic, komt gegarandeerd ruzie van!!!

Groet, Peter

Ps ff Bob ben jij die grijze met die bril, kijk net ff op je site maar die vissen die jij poseert zwemmen haast mn woonkamer binnen. Halve schijthouding met gestrekte armpjes.
Voor de rest ieder zijn ding, zolang je de vissen maar behandeld zoals jezelf ook behandeld wilt worden.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-10-2013 19:59

Dat is volgens mij Bob Carp.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-10-2013 20:11

Tis één groot circus Kees, mijn cirkeltje is(was) rond.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-10-2013 20:24

Die had ik ook gemaakt.

Ach, ik ben een simpele romantische geest van wie het ideaal blijft steken bij een Redmire pool met Chris Yates. Goed beschouwt een met record karpers volgepropt privé putje met een film geschikte vogelverschrikker en nette antieke hengelspullen. Commercieel goed uit te buiten verhaal.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-10-2013 23:56

Het gaat niet om de foto's als hoofdzaak, maar om de foto's als bijproduct van de verhoering van onze hobby.


Op de foto gaan met een dode bak is er nog zo een. Een iets oudere foto van die bak nadien toch blijven gebruiken voor promo doeleinden is er nog eentje. Dat die bak niet gevangen was op de promo van die bollen is een derde. Schijnt er allemaal bij te horen :-?

Ik heb zelf eens een vis met een verrotte bek gevangen. Eentje die kwam op 'n afgesloten watertje waar ik verdwaald een intensieve spurt maakte. In de opwinding van het moment was ik me bewust dat die bek er niet best uitzag, maar de paar keer dat ik die foto daarna nog gezien heb kon ik echt niet meer om die bek heen kijken. Ook niet om het feit dat ik eigenlijk niets op dat water te zoeken had en eveneens door die keuze mede schuldig was aan de verloedering van die vis(sen).

Die vis, die kon er niets aan doen dat ie z'n rondje op dat water deed. Daar zijn wij als vissers schuldig aan. En alleen al wegens dat besef (is een lastige hoor) zou je jezelf eens kunnen afvragen of je zo'n foto wel moet plaatsen. Is het dier in de herinnering niet meer waard dan op een rond gedeeld plaatje waar voor vis-lief totaal geen eer te behalen valt..!?

Van personen met een uiterlijke handicap zijn anders ook best mooie foto’s te maken.


Aangezien ik de eerste kv-er hunk nog moet tegenkomen, en dat durf ik te zeggen als man, adviseer ik; Draai dat hoofd met die dwaze glimlach of vreemde chagrijnige tronie :D toch eens van die lens weg en geef je vangst de aandacht die 't verdient. Dus leg die armen gewoon te rusten op je knieën (mochten je knieën nog werken) neem 't fiere beestje goed in je op, en NU KOMT IE DAN!!!

Neem daarbij als fotograaf (of plaats het statief op) afstand tot het onderwerp en zoom in.

Experimenteer er wat mee en mooie foto's met een scherpte diepte (wazige achtergrond) zijn mogelijk. Ook een fotootje van een vis op de mat, met evt. je hengel of een meetlatje eronder, is natuurlijk leuk om terug te zien en herinnering verhogend. Maar zo simpel ga je dus dat groothoekdrama tegen!

En mocht je het drama geen drama vinden.., tsja; dan heeft je vrouw waarschijnlijk op een door jou gemaakte foto ook een volle D cup ipv d'r priemende B-tjes (of je vriend een grote...).

Jezelf voor de gek houden is niet voor iedereen weggelegd. Maar leg je het iedereen voor.., tsja 8)
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

19-10-2013 00:35

Wil er nog één ding over kwijt, de laatste post van een bepaalde visser is alsnog verwijderd en de reactie van een andere visser daarop niet.
Fair of unfair?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-10-2013 00:40

The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

20-10-2013 10:35

Kees, nogmaals, ik ben ook geen fan van lenspushing of foto's met lelijke bekken. En het gaat nu ook niet over kwetsen/beledigen...
Maar over het eindeloze gezeur(als ik het nog zo mag noemen, omdat ik misschien wel iemand kwets als ik dat zo zeg), wat niet helpt tegen lenspushen of de lelijke bekken. Deze mensen zullen net zo goed doorgaan alleen gooien ze het wel ergens anders op het internet neer.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-10-2013 12:19

Iets lensdrukken kan best mooi zijn, je benadrukt zo het formaat van de vis. Zoals.met alles word het lelijk als je overdrijft. Een man/vis foto hoeft niet per definitie realistisch te zijn. Een zonsondergang fotografeer je ook met onderbelichting.
En ik neem aan dat de heren fotopuristen hierboven ook kunnen genieten van een mooie vrouw. En laten we wel zijn, de meeste zijn een stuk minder mooi zonder make-up, het haar mooi, en wat extra ondersteuning van de slappe tieten in de vorm van een nice kanten BHtje, of een klein opvullinkje door de heer shumacher. Dat alles afgetopt met een mooi kortgenipt grasmatje tusen de benen. Ook daarin kan je je overdrijven, namen hoef ik niet te noemen denk ik.
Maar uiteraard zijn er ook mannen die van puur natuur houden en de tieten het liefst op de buik zien hangen, en wild worden van een rastastyle kapsel tussen de benen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-10-2013 12:20

Bob heeft best een punt, maar wie onkruid ziet zijn eigen tuin niet. :wink:

Ieder moet zelf weten wat ie doet. Als hij publiceert op een openbaar medium kan je commentaar verwachten.

Helaas niks gevangen, had graag wat foto's gemaakt om verschillen te kunnen zien.

Bij mij zakte mijn broek af bij een stuk uit A Danau zijn eerste boek. linker pagina een 36 ponder de rechter pagina een 46 ponder meen ik. Verschil was niet te zien. Sterker de 36 er werd als grootste aangewezen.

Dat is toch zonde?

Vissen met kapotte bekken.
Helaas kan je daar als vanger niets aan doen. De vis wordt er ook niet minder om. Mag je er dan neit blij mee zijn? Misschien juist dubbel dat em nog leeft.


Obesitasvissen

Definieer obesitas. Ik vind die 100 ponder van Hongarije geen obesitas vis. En nee is een prive water en ja de vis zal ergens anders vandaan komen. So what? Meestal gewoon legaal. Dan moeten we heel nederland sluiten overal zijn hier vissen over gezet.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-10-2013 12:21

benadrukken is : doen groter lijken en daar begint het zielig te worden...
It's okay 2 pay
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-10-2013 12:42

Zielig? Tis.maar hoe je het ziet, overdaad schaad. Vissen is beleving geen exacte wetenschap. Maar goed jij hebt liever je vrouw puur.....ieder zijn meug
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-10-2013 13:17

wat een rare opmerking over mijn vrouw. Stommiteit is gelukkig voor jou niet strafbaar en je krijgt er ook geen zweetvoeten van anders verzoop je in de bajes, met je poepert omhogg genomen door een zwarte piet.

Je ziet ik adapt probleemloos
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-10-2013 13:22

Afbeelding

Wild vreemde die een foto maakt en blindelings zijn eigen ding doet met mijn camera

http://img687.imageshack.us/exifize.php ... 0687ep.jpg


Afbeelding


Afbeelding
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-10-2013 13:26

Klaas vd Herik schreef:
Vissen met kapotte bekken.
Helaas kan je daar als vanger niets aan doen. De vis wordt er ook niet minder om. Mag je er dan neit blij mee zijn? Misschien juist dubbel dat em nog leeft.



Misschien niet op dergelijke wateren vissen? Iedere vangst maakt de bek er immers niet mooier op. Zelf viste ik regelmatig met de pen of de korst op het Hoenderwiel zoals je weet. Ik ben daar op een gegeven moment gestopt toen ik meerdere kapotte bekken tegenkwam. En ondanks dat ik dat met m'n 1 lb stokje niet had gedaan, voelde het niet goed...

Martijn, hou eens op om iemands vrouw erbij te betrekken. Mooier maken van foto's wordt inderdaad volop gedaan, maar om een vis van pak 'm beet 36 pond te laten lijken op een vijftiger en vooral het gewicht er niet bij vermelden is natuurlijk over the top, belachelijk enz. Ook ik maak graag foto's waar de vis mooi op staat (zie groothoeklenstopic), maar je kan het ook overdrijven.

Wie is er eigenlijk met die gekkigheid begonnen? Eddy Stercks, Alijn Danau?

@Daan: Dan maar horen, zien & zwijgen? Daar is de geschiedenis ook niet beter door geworden. Er mag best wat aan bewustwording gedaan worden. En aangezien het mij niet boeit wat een ander van mij vind (uitgezonderd de mensen die ik mag/serieus neem), neem ik die ondankbare taak wel op me. Ik moet zelfs lachen om de domme opmerkingen die dan vaak volgen.

Het zou fijn zijn als "bekende karpervissers" zich er eens tegen uitspraken, of doet iedereen mee, want anders vallen hun vissen in het niet en worden de vermelde gewichten niet geloofd?
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

20-10-2013 13:41

Kees dan kan je nergens meer vissen

Da's dan wel weer jammer
It's okay 2 pay
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

20-10-2013 14:04

Klaas

Ik.probeer alleen aan te geven dat er naar mijn mening niks.mis is met het benasrukken van pluspunten. Dat we het niet eens zijn is prima maar normaal en beschaafd reageren is bij jou soms een hele opgaaf. Nergens heb ik een rare opmerking over jou of je vrouw gemaakt. Heb alleen geconcludeerd dat jij er niet van houd dat pluspunten iets benadrukt mogen worden.
Daarnaast negeer je ook mijn opmerking dat overdaad schaad, geaien de foto die.je.plaatst waarbijnde vis extreem gedrukt wordt. Ach..jij bent ook niet perfect, maar dat ga ik.maar niet benadrukken.
Jouw posts zijn vaak dubbelzinnig, verwacht er dan ook eens een terug zonder gelijk op je ...getrapt te zijn

Kees
als je mijn post goed leest staat er ook dat overdaad schaad oftewel een 30er op een 50er laten lijken vind ik ook niet mooi. Echter dat is mijn mening en een ander vind dat niet, das prima en respecteer ik. Ik haal niet iemand zijn vrouw erbij, ik probeer met een voorbeeld aan te geven dat het niet der definitie zielig is als je je pluspunten uitlicht ( onderbelichte zonsondergang of idd je vrouw die zich mooi heeft opgemaakt) het is hypocriet om dan te eisen op het drammige af dat alle man/ vis fotos realistisxh moeten zijn
Gebruikersavatar
Daan Titalepta
Berichten: 308
Lid geworden op: 22-03-2013 20:05
Locatie: Bennekom

20-10-2013 15:02

Kees Verheij schreef:Er mag best wat aan bewustwording gedaan worden. En aangezien het mij niet boeit wat een ander van mij vind (uitgezonderd de mensen die ik mag/serieus neem), neem ik die ondankbare taak wel op me.


Ik doe met je mee in 'die taak' voor zover je dat kan noemen (ik kan het niet laten als ik een anusvinger of extreme lenspush zie op smoelboek of dergelijke toch even een serieuze reactie te schrijven), maar de zinloosheid druipt er vanaf (mijn mening) om hier op het board bij elke lichte lenspush, benadrukking, hoe je het ook wil noemen een tegenreactie te geven met als gevolg een grote discussie.



Klaas, het lenspushen is een feit. Is ook niet mijn stijl. Maar als iemand daar blij van word, zonder dat de vis daar schade van heeft. Wie ben ik dan om dat voor die gene te belemmeren.
"Judge not, before you judge yourself" - Bob Marley
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-10-2013 15:17

Ik zeg altijd een 'olifant heeft de grootste,(met of zonder groothoeklens), mijn vrouw zegt altijd 'ben blij dat jij geen olifant bent'.

Groet, Peter

Ps en toch hoor ik ze regelmatig zeggen 'je leek wel een olifant'.
Vrouwtjes er buiten laten en on-topic maar weer.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

20-10-2013 22:06

Daan Titalepta schreef:Klaas, het lenspushen is een feit. Is ook niet mijn stijl. Maar als iemand daar blij van word, zonder dat de vis daar schade van heeft. Wie ben ik dan om dat voor die gene te belemmeren.


Wil niet zeuren hoor maar als ik jouw avatar zie heb je de vis ook in de lens gedrukt met je ellebogen op je knieën......

Maar goed ik oordeel over niemands foto's.... Leef en laten leven
Persoonlijk vind ik foto's met de groothoeklens niet mooi vanwege het vertekende beeld wat de foto geeft.
Zelf heb ik ook altijd m'n ellebogen op de knieën, simpelweg dat het mooie foto's opleverd en op die manier goed vast te houden is, vooral als ze wat zwaarder zijn.

Wat betreft kapotte bekken? Blijft triest om te zien maar als ik een dikke 20kg+ vis vang met een kapotte bek (waar de kans klein van is gezien de wateren waar ik vis) sta ik daar ook trots mee op de foto.... Maar zou uiteraard balen van z'n bakkes.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

20-10-2013 22:09

Snoekvissers doen ook niks anders met hun foto's waarom denk je anders waarom zo'n 110+ snoek er zooo groot uit ziet op de foto