Hear hear


Plaats reactie
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-10-2013 13:03

If you catch big fish it means nothing to me. If your sponsored so what. So you write for a magazine who hasent and if you haven't you could if you put your mind to it. So you have had a 40? Or a 50? Do you need respecting now because you gave up your job to let us all pay for your rod hours with our taxes so you can catch big fish. I have taken a step back from the fishing industry the last couple of months and one thing has become very clear, the man on the street holding down a full time job keeping his wife and kids happy while nicking a night here and there is the man to be respected, not some over inflated ego who has no house no wife no life knocking one out under a brolly every night. I heard a guy say he needed respect because what he had caught to a group of lads, dear o dear o dear. Trust me in fishing there is no substitute for time, even a broken clock is right twice a day. Its not a rant just an observation, if you want respect from me respect others equally, have a nice evening JB


https://www.facebook.com/jonny.banister ... 0993371258
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

10-10-2013 13:26

Eens met alles wat er staat, al heb ik ook wel respect voor toewijding (geen blinde ambitie hè...). Zelfs al gaat dat soms ten koste van anderen/ andere zaken.
Ik weet het ook allemaal niet...
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-10-2013 14:51

:D :D :D :D
Goed gevonden, Klaas. Respect!

Ik ben het er ook helemaal mee eens, zeker ook de aanvulling van Mart! Het is gewoon goed verwoord.

Voor wie denkt dat ik jaloers ben of zo, nee, ik heb gewoon andere prio's. Eerst mijn gezin, het gezin van onze zoon (ons eerste kleinkind), de familie (wij zorgen nog ouderwets voor elkaar), de hond, tja en soms is er nog tijd voor wat vissen. En ik werk ook nog tussendoor met hele leuke standbydiensten. Want: er moet ook gewoon brood op de plank komen.
Wat vissen betreft: carpe diem!
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-10-2013 15:10

Tel je nu opeens niet meer mee als je vrijgezel bent.....
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

10-10-2013 16:12

Ik weet niet aan wie of waaraan deze quote refereert omdat men zich eerst dient aan te melden bij Facebook om het fijne te weten te komen. Dat doe ik dus niet want het heeft mij een vracht aan ellende en tijd gekost om me los te maken van die Jehova-achtige site die zijn voet maar tussen de deur bleef houden nadat bleek dat het niets voor mij was.
Het zal wel over iemand gaan die zijn ‘normale’ bestaan heeft ingeleverd om fieldtester te worden voor een aasfirma. Dat men geen respect hoeft te hebben voor diens vangsten is iets waarover de meningen verdeeld kunnen zijn.
Wat de quote wel oproept is dat een brave huisvader met een goede baan en een gezin wel respect verdient en dat zijn vangsten in de spaarzame uurtjes die hij aan zijn visserij kan besteden een voorbeeld voor ieder zou moeten zijn.
Het leuke van vissen zou juist moeten zijn dat rangen en standen aan de waterkant niet gelden, we zijn immers allen broeders in Petrus nietwaar?
Vergeet niet dat er ook gescheiden mannen bestaan, vrijgezellen, arbeidsongeschikten, oude van dagen of mannen (en vrouwen!) die helemaal geen deel van het ‘happy family’ beeld uitmaken. Dus dan zouden hun vangsten ook niet moeten tellen omdat zij kunnen vissen op tijdstippen dat een ‘brave huisvader’ dan aan het werk hoort te zijn.
Laten we gewoon in harmonie met elkaar aan de waterkant blijven vissen zonder elkaars achtergronden te kennen. Dat kan ook – of zelfs beter – zonder dat eindeloze geouwehoer op die sociale media. Je kan daar wel honderden vrienden bezitten, maar die doen geen boodschappen voor je wanneer je thuis alleen ligt ziek te zijn.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

10-10-2013 16:21

Jan Kasteelen schreef:Ik weet niet aan wie of waaraan deze quote refereert omdat men zich eerst dient aan te melden bij Facebook om het fijne te weten te komen. Dat doe ik dus niet want het heeft mij een vracht aan ellende en tijd gekost om me los te maken van die Jehova-achtige site die zijn voet maar tussen de deur bleef houden nadat bleek dat het niets voor mij was.
Het zal wel over iemand gaan die zijn ‘normale’ bestaan heeft ingeleverd om fieldtester te worden voor een aasfirma. Dat men geen respect hoeft te hebben voor diens vangsten is iets waarover de meningen verdeeld kunnen zijn.
Wat de quote wel oproept is dat een brave huisvader met een goede baan en een gezin wel respect verdient en dat zijn vangsten in de spaarzame uurtjes die hij aan zijn visserij kan besteden een voorbeeld voor ieder zou moeten zijn.
Het leuke van vissen zou juist moeten zijn dat rangen en standen aan de waterkant niet gelden, we zijn immers allen broeders in Petrus nietwaar?
Vergeet niet dat er ook gescheiden mannen bestaan, vrijgezellen, arbeidsongeschikten, oude van dagen of mannen (en vrouwen!) die helemaal geen deel van het ‘happy family’ beeld uitmaken. Dus dan zouden hun vangsten ook niet moeten tellen omdat zij kunnen vissen op tijdstippen dat een ‘brave huisvader’ dan aan het werk hoort te zijn.
Laten we gewoon in harmonie met elkaar aan de waterkant blijven vissen zonder elkaars achtergronden te kennen. Dat kan ook – of zelfs beter – zonder dat eindeloze geouwehoer op die sociale media. Je kan daar wel honderden vrienden bezitten, maar die doen geen boodschappen voor je wanneer je thuis alleen ligt ziek te zijn.


Het leuke van vissen zou juist moeten zijn dat rangen en standen aan de waterkant niet gelden, we zijn immers allen broeders in Petrus nietwaar?
Dit is het enige wat telt!!
Iemand die maar 5 nachtjes per jaar vist omdat hij verder moet werken en er voor zijn gezin wil zijn verdient net zoveel respect als iemand die 150 nachten per jaar maakt en voor een of andere firma vist.. En het maakt niet uit wat je vangt!!! Als je maar plezier hebt!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-10-2013 16:29

Uberhaupt het feit dat sommigen een dikke nek hebben in de karpervisserij, het stelt maatschappelijk gezien toch geen drol voor en het is maar vissen. Respect heb ik vooral voor doorzettingsvermogen en toewijding. En als men dan sociaal gezien ook nog eens niet tegenvalt, dan helemaal. Maar kom op, in het licht van de grotemensenmaatschappij zijn we eigenlijk allemaal een beetje verschoppelingen...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

10-10-2013 16:49

Dit is het enige wat telt!!
Iemand die maar 5 nachtjes per jaar vist omdat hij verder moet werken en er voor zijn gezin wil zijn verdient net zoveel respect als iemand die 150 nachten per jaar maakt en voor een of andere firma vist.. En het maakt niet uit wat je vangt!!! Als je maar plezier hebt!!


Mwah, toch worden veel van deze personen hier op het bord beoordeelt en bij voorkeur veroordeelt en afgemaakt. Alleen omdat ze het leuk vinden om ook met vrienden te vissen, niet hun eigen ding doen, en niet anders vissen dan de rest en op een putje zitten en soms ook op een BTW en geen tijd hebben om hun eigen boilies te maken en niet de tijd hebben om te voeren en te observeren zonder te vissen. Nee, respect.... krijg je niet zo maar.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

10-10-2013 16:51

ik vergeet er nog 1 (ik krijg het er bijna niet uitgetikt maar)

en geen tijd om te PIONIEREN (blehhhh)
Laatst gewijzigd door martijn van den Haak op 10-10-2013 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-10-2013 16:53

Speciaal ook voor Jeroen Neef.


http://www.youtube.com/watch?v=X7M36G1_IH8
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

10-10-2013 21:08

zelfs een kapotte klok heeft 2x per dag gelijk :D
prachtig
Vis is vis
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

10-10-2013 22:19

'K ben de nieuwe moeder Theresa nog niet aan de waterkant tegengekomen. Die heeft waarschijnlijk wel wat beters te doen dan visjes vangen om vervolgens ook nog eens geen groot ego te hebben. Respect!

En wij; Wij vissen gewoon wat. Is niet erg, zelf leuk en voldoening gevend. Maar zeker niet groots haha...

Btw; kiezels van de oever en stalen binddraad uit het tuincentrum. Bombs away :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

10-10-2013 22:29

Cees v Opstal schreef:Tel je nu opeens niet meer mee als je vrijgezel bent.....

Sorry Cees....
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

11-10-2013 07:19

soms moet je eens in de spiegel kijken.

Soms moet die spiegel je eens worden voor gehouden

Soms...

Mooi man enne mea culpa
It's okay 2 pay
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

11-10-2013 07:24

ben scholten schreef:zelfs een kapotte klok heeft 2x per dag gelijk :D
prachtig


Inderdaad, ik had hem nog nooit gehoord. Mooie uitdrukking. Verder doet het stuk volgens mij geen afbraak aan het respect dat je wel of niet verdient gezien je sociale status maar wijst het er juist op dat de kwantiteit binnen de sport voor sommigen meer telt dan de kwaliteit.
En inderdaad zoals hierboven ook al geschreven; doe normaal joh, het is maar een hobby.............
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

11-10-2013 07:53

Klaas, jammer dan nog zijn die de Spiegel achterste voren houden. :wink:

Prettige dag samen
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

11-10-2013 08:58

some over inflated ego


Dat maakt dat het stukje klopt. Heeft niks te maken met sociaal maatschappelijke rangen en standen, vrijgezellenbestaan of weet ik wat meer. Dat is ook niet wat in het door Klaas geposte quote-je geïmpliceerd wordt.

Begrijpend lezen valt al niet mee, laat staan in het Engels...
Ik weet het ook allemaal niet...
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

11-10-2013 09:02

martijn van den Haak schreef:
Mwah, toch worden veel van deze personen hier op het bord beoordeelt en bij voorkeur veroordeelt en afgemaakt. Alleen omdat ze het leuk vinden om ook met vrienden te vissen, niet hun eigen ding doen, en niet anders vissen dan de rest en op een putje zitten en soms ook op een BTW en geen tijd hebben om hun eigen boilies te maken en niet de tijd hebben om te voeren en te observeren zonder te vissen. Nee, respect.... krijg je niet zo maar.


Iedereen mag vinden en denken van mij wat ze willen.. Als ik maar plezier heb toch?
Wat boeit het mij als jij mij niet respecteerd? Of Klaasje wel?
Helemaal niets.. Ik zit hier niet op het forum om mezelf beter te voelen, ik zit hier voor me hobby "Karpervissen"!! Laatste jaren zit ik hier wat minder maar dat komt gewoon vanwege de cultuursverandering hier op het forum.

Respect moet je geven en krijgen.. Voor mij geld er maar 1 regel: Doe maar normaal, dan ben je al gek genoeg!! :)
Ik beleef mijn visserij niet op fora's of met hele grote groepen vrienden, ik vis voornamelijk voor mezelf en help anderen waar nodig.
Zo heb ik een vismaatje die de laastste jaren flink is afgetakeld qua gezondheid, nachtjes vissen kan hij bijna niet meer en is allang blij als hij een keer kan, ik neem hem graag mee en wil alles voor hem regelen. Als je dingen voor elkaar over hebt krijg je vanzelf respect!!

Elkaar een visje gunnen en kunnen vertrouwen is ook iets wat ik hoog op het lijstje heb staan.. Ik vis laatste 1,5 jaar samen met iemand op dezelfde stek (vaak niet samen), we gunnen elkaar de vis en delen de informatie.. Ook toen hij de dikkere vissen pakte kwam er geen centje afgunst bij mij naar boven.. Ik was juist blij voor hem!! En omgekeerd zal dat hetzelfde zijn.. Dat noem ik pas respect en vertrouwen hebben naar elkaar!!

Tuurlijk heb ik ook wel respect voor de mensen die 100% voor hun hobby gaan en zelfs belangen behartigen, elk vrij uurtje opofferen.. Maar die mensen vallen niet helemaal in de categorie in de OP. Mensen verdienen bij mij geen respect als ze 10-20 dikke 40ers of 50ers gevangen hebben.. Iedereen kan dikke vis vangen.. Enige wat nodig is zijn: Tijd en weten waar ze zwemmen.. En dat laatste wordt steeds makkelijker.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

11-10-2013 10:23

Facepalm.. :roll:
©
Plaats reactie