Stek opbouwen


Plaats reactie
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

08-10-2013 21:14

Zat laatst met een hersenspinsel:
Stel ik ga naar Frankrijk en wil twee nachten/dagen een stek opbouwen, dus wel vissen, niet voeren.
Het water in kwestie heeft twee kleine nachtviszones, dus hit'n run kan gevaarlijk zijn(een voerstek kan worden ingenomen). Ik blijf dus op de stek.
Dan nu de vraag: is het dan niet handig om de lijnen (zonder beaasde onderlijn) te water te laten, zodat de vissen ook daar aan wennen? Of is de periode van twee dagen te kort om ze te conditioneren(lijn in het water staat niet gelijk aan gevaar)?
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

08-10-2013 21:20

Bert , ik denk niet dat jou 2 dagen in het water liggende "onschuldige" lijnen helpen aan het vertrouwen van vriend karper daar zij dit al jaren associeren met "gevaar" .

Enne ik zou zelf eens wel voeren niet vissen proberen .
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-10-2013 11:35

Wat ik wel van een maatje van me heb opgevangen is dat vis na het tewater laten van onbeaasde lijnen de pleiterik had gemaakt. Dus op de eigen stek alleen voer erin, en aan de overkant twee stokken snaarstrak op het lood. Wegjagen en opvangen. Het werkte goed. Zelf nooit geprobeerd.

Gewoon lekker vissen, je ogen open houden en op de situatie inspringen..

Voordeel van nachtviszones: Je weet waar je liever niet wilt zijn :)

En die stokken hoeven geen hengels te zijn, gewoon een dikke voorslag met een steen eraan vanuit de bomen kan ook. Wel opruimen na gebruik natuurlijk :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

09-10-2013 13:32

Ik vind het genoemde van Sven zo'n ontzettend goed idee.
Ik wil dit binnenkort ook eens gaan toepassen.
Maar om er nog meer voordeel uit te halen wil ik die lijnen niet alleen aan de overkant, maar ook aan de zijkanten, eigenlijk overal behalve op de plek waar ik zit.

Kan iemand mij vertellen hoeveel meter voorslag ik dan nodig heb?
Het watertje heet Lac de Madine.
Hoe hoog moet die boom zijn om een steen tot bijna naar de overkant te kunnen werpen?

Alvast bedankt!
jasper den hoed
Berichten: 206
Lid geworden op: 05-02-2011 11:40

09-10-2013 13:48

lijkt mij inderdaad ook een leuk idee
maar robbert, als je meerdere lijnen spant word de kans alleen maar groter dat de vis zich na het haken per ongeluk in die andere lijnen zwemt.
is dat niet een beetje link? of begrijp ik het nu verkeerd

gr jasper
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

09-10-2013 18:51

Bedankt voor de reacties mannen!

jeffrey van osch schreef:Enne ik zou zelf eens wel voeren niet vissen proberen .

Dat stond sowieso al op de planning!

Idee van kabels in het water aanbrengen vind ik ook een leuke en originele, denk alleen dat ik dan de snoekvissers niet te vriend hou.

Heb zelf ook wel oren naar het vissen buiten nachtviszones, maar met de korte dagen lijkt het me eind oktober iets wat de vistijd wel erg inkort. Normaal kies ik in Frankrijk voor rivieren of kanalen waar de hengeldruk minder geconcentreerd is(of waar men niet in nachtviszones denkt), maar je wil toch eens wat anders proberen he!

Ga toch denk ik voor aanstaande sessie wat klooien met verticaal vissen in combinatie met verschillende typen leaders, potje luccen en regelmatig de stek rust geven. Merk ik wat van een beginnende claustrofobie, pak ik nog een paar dagen een van de rivieren in de buurt :wink:
Thanks!
Slack lines!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

09-10-2013 18:56

robbert bosman schreef:Ik vind het genoemde van Sven zo'n ontzettend goed idee.
Ik wil dit binnenkort ook eens gaan toepassen.
Maar om er nog meer voordeel uit te halen wil ik die lijnen niet alleen aan de overkant, maar ook aan de zijkanten, eigenlijk overal behalve op de plek waar ik zit.

Kan iemand mij vertellen hoeveel meter voorslag ik dan nodig heb?
Het watertje heet Lac de Madine.
Hoe hoog moet die boom zijn om een steen tot bijna naar de overkant te kunnen werpen?

Alvast bedankt!


Mag toch hopen dat dit een grap is?
Zou anders eerder op zoek gaan naar de stop van die kuip, of het dammetje opblazen. Als het water dan weg is kun je snel met de visjes op de foto, kun je meteen zeggen dat je het hele bestand op het droge hebt gekregen. Doet het goed bij eventuele sponsoren!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-10-2013 19:00

Bert,

Lange donkere periodes kunnen ook in je voordeel werken ;) Zeker als de nachtzones niet bezet zijn.

Dat van die lijnen aan een lood in een water is zeker op wat kleinere wateren echt geen geintje ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

09-10-2013 20:27

Sven van Anrooy schreef:Bert,

Lange donkere periodes kunnen ook in je voordeel werken ;) Zeker als de nachtzones niet bezet zijn.

Dat van die lijnen aan een lood in een water is zeker op wat kleinere wateren echt geen geintje ;)



Beide punten hebben me ook zeker aan het denken gezet. Probleem is dat ik dit topic opende door het knaagwerk van een hersenspinsel, nu kraakt die bovenkamer weer! Maar altijd leuk om wat te experimenteren, jammer dat er maar zo weinig tijd is!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

09-10-2013 20:43

Maar Bert ga je er voor 2 dagen heen ? Dat vindt ik wel erg kort en duur. Je zet daar niet even je auto langs de waterkant en vissen maar.
Let op slagboom !
leon leendert
Berichten: 144
Lid geworden op: 26-05-2013 10:13

09-10-2013 21:28

Ja laten we lekker lijnen gaan spannen,.om te beginnen met een stuk of 20,..wellicht dat ze dan uiteindelijk vanzelf de kant op springen.
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

09-10-2013 22:03

Dennis Slagboom schreef:Maar Bert ga je er voor 2 dagen heen ? Dat vindt ik wel erg kort en duur. Je zet daar niet even je auto langs de waterkant en vissen maar.


Wilde de stek in twee dagen opbouwen. Dan lijkt het me aannemelijk dat ik daarna ook nog ga vissen. Ben geen liefdadigheidsinstelling:)!
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

09-10-2013 22:17

Oké 2 dagen voeren en nog niet vissen dus. Dan zou ik zelf gaan zitten en toch een andere stek(ken) bevissen. Die lijnen lijkt mij niet zinnig.
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

09-10-2013 23:10

Kap nou eens met dat oeverloze gezeik over wedstrijdvissen, commercie, betaalwateren en over dames die vissen en die nb ook nog eens de WCC winnen.

Groet, Peter

Ps vissen is vissen of je nu op een parkvijvertje, kanaal, rivier, openbaar of op een btw vist.
Ieder zijn ding en zit daar nou niet over te janken.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

09-10-2013 23:28

Je dag niet,Peter? :roll:
Bert Timmerman
Berichten: 366
Lid geworden op: 02-12-2012 21:02

10-10-2013 08:04

Peter van Loo schreef:Kap nou eens met dat oeverloze gezeik over wedstrijdvissen, commercie, betaalwateren en over dames die vissen en die nb ook nog eens de WCC winnen.

Groet, Peter

Ps vissen is vissen of je nu op een parkvijvertje, kanaal, rivier, openbaar of op een btw vist.
Ieder zijn ding en zit daar nou niet over te janken.


Ongesteld Peter? Of de weg kwijt?
De wereld is verziekt, maar het leven is mooi!
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

10-10-2013 17:31

Peter is aan het blanken op een betaalwater met vangstgarantie :lol: , niet goed geld terug !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

10-10-2013 18:22

Peter van Loo schreef:Kap nou eens met dat oeverloze gezeik over wedstrijdvissen, commercie, betaalwateren en over dames die vissen en die nb ook nog eens de WCC winnen.

Groet, Peter

Ps vissen is vissen of je nu op een parkvijvertje, kanaal, rivier, openbaar of op een btw vist.
Ieder zijn ding en zit daar nou niet over te janken.


Kortom, leve Noord Korea! Of iedereen die een mening heeft effe zijn bek wil houden ja!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

10-10-2013 21:07

Geinig dit, plaats het bericht in WCC en komt in 'stek opbouwen'.

Groet, Peter

Ps ach dan hebben jullie de posting in ieder geval ook gelezen :D
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-10-2013 16:20

Ja, ja :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie