De gun factor


Gebruikersavatar
rob aarn
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-09-2011 10:49
Locatie: twente
Contacteer:

09-09-2013 10:41

Beste medevissers

Ik wil jullie wat voorleggen en ben benieuwd hoe jullie standpunt hier in is. Stel je voor...

Onlangs zat ik op een water (voor mij nieuw)wat bestaat uit een aantal vijvers aan elkaar verbonden.
Om dat water zijn per gat ongeveer 3 á 4 vis stekken, enkele vis stekken zullen elkaar kruizen als je de mooie stekken wil bevissen.De vijvers zijn ongeveer 60 bij 100 meter breed. Alles netjes uitgevaren en klaar voor de nacht die helaas niets bracht (hoort er ook bij).

De dag er op, na het opruimen even buurten bij een medevisser op een andere vijver.
Na even gesproken te hebben met deze wel vriendelijke man, komen er een aantal details ter sprake over het water.
Hij gaf aan dat hij hier wel vaker heeft gezeten en dat het de laatste tijd wel drukker is. maar dat interesseert hem niet zo ????
Hij zegt"ik zit altijd op mijn stek. als er op die andere stek een visser zit en hij vist naar de overkant, daar heb ik niet mee te maken en gooi dan gerust mijn lijnen over de zijne heen."
Verbaasd keek ik hem aan, en gaf hem de opmerking "je gaat dan toch op een andere put zitten! en gooit toch niet zo over een andere lijn"

Ben ik nu gek of te sociaal of is hij nu gek.
Ik kom trouwens wel meer van deze voorvallen tegen aan de waterkant waar men elkaar het licht niet in de ogen gunt.

Hoe denken jullie hierover?
http://www.deavond.nl geschenkbeeldjes
PR Schub 44p
PR Spiegel 28p


vangsten 2013

Schub : 13
Spiegel : 4
bij vangsten : 59
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-09-2013 11:07

welke gun factor ?

stelletje debielen die karpervissers

als je gaat voeren op een druk bevist water ben je niet echt slim bezig,zou dan instant vissen en pas voeren als je er zit

verder: stekken claimen / pezen , dreigementen,agressie, leugens ,zeep op stekken gooien, jatten, slopen,afgunst,hele plassen claimen,mensen uitschelden (roofvissers,hondenuitlaters) ,bollen storten op mensen hun visplek terwijl ze aan het vissen zijn,meerkoeten terroriseren,zout,takken stekken maken,lood lossuhhh etc..

wat een kutvolk eigenlijk die karpervissers.. de sociale mensen buiten beschouwing gelaten dan.

groetjes een karpervisser. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-09-2013 11:18

Om dit soort redenen mijd ik dit soort wateren.

Waarom je zou moeten uitvaren op een watertje van 60 bij 100 meter ontgaat me trouwens ook volledig, moesten ze direct verbieden.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Edwin van Gemeren
Berichten: 417
Lid geworden op: 06-05-2012 23:04
Locatie: Boskoop

09-09-2013 12:42

Dat soort mensen zouden ze de hengels af moeten nemen, net als ze bij mensen hun rijbewijs afnemen als ze zich niet kunnen gedragen.
Offtopic: Daaf ik vaar meer mn mijnen uit om ze perfect te kunnen droppen en bevoeren en zorgen dat mn onderlijn niet teveel wegzakt op een zachte bodem, dan dat ik dat doe omdat ik het niet kan bewerpen...
Take nothing but memories, leave nothing but footprints

Fish come in 3 sizes: small, medium, and the one that got away
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-09-2013 13:00

Stek claimen.. Te gek voor woorden! Al vis je vaak ergens, claimen kan echt niet!
Aanpassen, net zoals met zoveel dingen in deze drukker wordende maatschappij!


Ik heb me wel eens laten vertellen dat een vis zwemt!! 8)
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-09-2013 13:13

Waarom je zou moeten uitvaren op een watertje van 60 bij 100 meter ontgaat me trouwens ook volledig, moesten ze direct verbieden.


Toen ik nog een voerboot had, deed ik dat ook gerust. Sommige plekken zijn niet aan te werpen, maar prima te bevissen als je een voerboot hebt. Overhangende takken bijvoorbeeld.

Wat betreft het relaas van de topicstarter:

ik zit altijd op mijn stek.
Ideaal. Dan weet ik precies waar ik dus niet moet zijn.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

09-09-2013 14:16

Goed laat ik het iets nuanceren, tuurlijk heb ik zelf ook wel uitgevaren op klein water. In zo'n drukke situatie op kleine wateren denk ik echter dat het excessen in de hand werkt. Jij gebruikt het om je rig perfect te leggen ook al is het maar 20m verderop, een ander gebruikt het als excuus om het hele water te claimen.
Daarbij denk ik dat als niemand meer uit zou varen in die situatie er op jaarbasis niet of nauwelijks minder gevangen zou worden. Als ik het enigszins werpend kan redden dan doe ik dat liever. Minder verstoring en minder gedoe op/aan het water.
Maar goed, terug om topic, stekkenclaimen is natuurlijk belachelijk en als dat veelvuldig gebeurt ga ik in vrijwel alle gevallen gewoon niet op dat water vissen. Drukte is al vervelend, maar als er ook nog eens geen enkel wederzijds respect is pas ik.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-09-2013 15:19

Met Daaf's bovenstaande post ben ik het bijna helemaal eens. Enige punt waarover ik anders denk: drukte. Daar pas ik al voor.

Ben ik nu gek of te sociaal of is hij nu gek.


Jij bent in ieder geval niet te sociaal. Rekening houden met elkaar is de normaalste zaak van de wereld. Of zou het toch moeten zijn. Maar hoe help je dat een ander aan z'n verstand?
Laatst gewijzigd door Mart Honen op 09-09-2013 16:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet het ook allemaal niet...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-09-2013 15:33

[quote=]

Jij bent in ieder geval niet te sociaal. Rekening houden met elkaar is de normaalste zaak van de wereld. Of zou het toch moeten zijn. Maar hoe help je dat een ander aan z'n verstand?[/quote]


Aan het hoofd vd kist, heb ik mijn vader o.a bedankt voor het leren van normen en waarden!
De maatschappij...? dat ben JIJ!!! :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

09-09-2013 15:59

#


Hoeveel stekken zijn dit?

Ik zeg 8
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

09-09-2013 16:18

Wat zijn stekken? Plaatsen van waaruit je het water kunt bevissen, of plaatsen in het water waar je de vis verwacht te kunnen vangen?
Ik weet het ook allemaal niet...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

09-09-2013 16:21

Drukte hoeft niet erg te zijn.

"Wij karpervisserTs" zijn over het algemeen ongelofelijke kuddedieren. Als Henkie een topperT vangt op stekkie A, gaan Pietje, Jantje, Arie, Pim, Ernst, Bobby en de rest allemaal voor die stek. Ze pleuren het voer er al in voor je, uiteraard hetzelfde als dat van Henkie. Meuk of niet. Ook zullen zij allemaal op dezelfde manier als Henkie deze stek benaderen. Dwz visrichting, manier van voeren, soort voer, hoeveelheid voer. Dat heb je op veel drukke wateren, zeker in deze (voer)tijd dat bepaalde gedeeltes stervensdruk zijn terwijl op andere gedeeltes geen hond vist. Daar lopen dan dus ook een tijd (soms weken) geen lijnen, wordt niet overmatig gevoerd en heerst er rust op de oever. De kans is groot dat de vissen tijdens dat er gevist wordt (weekend) en er (wellicht) reeds een paar vissen gevangen zijn, de stek van Henkie gaan mijden en zich tijdelijk terugtrekken op het rustige deel van het water.

Door gewoon veel bij je watertje te zijn kom je er heel snel achter wie wat doet en wanneer diegene dat doet. Speel daar op in en gedraag je niet als een koe in een kudde! Op die manier mn zwaarste vis van vorig seizoen gevangen. Geen kruimel voorgevoerd. Tijdens de sessie zelf om het uur voorzichtig enkele halve boilies bijgevoerd. De vis die ik uiteindelijk ving was werkelijk baggervet, maar niet van mijn voer! Ben er ook van overtuigd dat dit niet de enige vis was die zich op dat moment (weekend, 3 medevisserTs op min of meer dezelfde stek!!) ophield. Die heeft daar gewoon met zn maatjes onder een veilig struikje liggen wachten totdat al die snaren door het water en herrie op de oever weg waren en zijn op maandag gewoon rustig de gevoerde kilootjes op gaan eten.

Tis dat ik ook puur afhankelijk ben van het weekendvissen, anders had ik het wel geweten.. Zwaar jaloers op de jongens die een zondag- of maandagnacht kunnen vissen!

Gunnen? Ja hoor, ik gun iedereen een blank. Ben er zelf ook al 3 weekenden hard mee bezig. Mn doel is om er 1 te vangen op dat watertje en daar heb ik nog het hele najaar voor.

Moment dat gasten moeilijk gaan doen en ruzie gaan zoeken, pleur ik zelf op. Ik vis voor mn eigen plezier, niet om me druk te maken om malloten.

Mvg,
Sjoerd

@Mart,
Goeie!!!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-09-2013 17:00

Mart Honen schreef:Wat zijn stekken? Plaatsen van waaruit je het water kunt bevissen, of plaatsen in het water waar je de vis verwacht te kunnen vangen?


Als aanvulling:

Kijk je eerst waar je kunt zitten om dan de stekken te bepalen of kijk je eerst waar de vis huist waarna je een plek zoekt om deze vanaf te kunnen bevissen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

09-09-2013 17:14

Ik zat toevallig van de week met mijn lijn over iemand zijn lijn heen.
Meneer zat goed verstopt in het riet.

Een mooie fluiter kreeg ik en zag zo mijn lijn de lucht in gaan.....das best vreemd.

Even ernaar toe gelopen en staan ouwehoeren.
Geen vuiltje aan de lucht en beide lekker verder gevist.

Zijn stek....mijn stek.....who care's.....lekker vissen en je vooral niet te druk maken.
Zit er iemand op je stek is het geen eikel maar ben je zelf een eikel.
Had je je wekker maar een uurtje vroeger moeten zetten.

Teveel vissers op te weinig water en lekker schelden op elkaar....altijd mooi.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-09-2013 18:28

Sven van Anrooy schreef:
Als aanvulling:

Kijk je eerst waar je kunt zitten om dan de stekken te bepalen of kijk je eerst waar de vis huist waarna je een plek zoekt om deze vanaf te kunnen bevissen.



Beide optie,s mag ook Sven? Een goede voorbereiding is zeker bij korte sessie,s belangrijk!!
Komt ook regelmatig tewaterlating bij :wink:


@Camiel..Gebeurd ook vaker dan gedacht per ongeluk.
Normaal een praatje maken doet vaker "wonderen", dan gelijk de sirene aan!
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-09-2013 18:34

Fred Hazenbroek schreef:Beide optie,s mag ook Sven? Een goede voorbereiding is zeker bij korte sessie,s belangrijk!!
Komt ook regelmatig tewaterlating bij :wink:




Zeker waar, al vind ik de plek waar het aas ligt zelf vele malen belangrijker dan hoe ik er bij zit op de kant ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
rob aarn
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-09-2011 10:49
Locatie: twente
Contacteer:

09-09-2013 18:56

de reden dat ik dit onderwerp een aan slinger, is dat we met zijn allen eens goed nadenken waar we mee bezig zijn.
Mensen het is een hobby en geen veldslagHet zal je verbazen hoe leuk het is als je kunt delen in je ervaringen en vangsten. Helemaal als een ander dan ook een leuk visje pakt.
http://www.deavond.nl geschenkbeeldjes
PR Schub 44p
PR Spiegel 28p


vangsten 2013

Schub : 13
Spiegel : 4
bij vangsten : 59
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-09-2013 19:37

Daarom mijd ik andere karpervissers gewoon in mijn visserij. Heb ik geen last en kunnen zij niet lastig zijn. Water genoeg, met genoeg mooie vissen. Je moet alleen wat puzzelen in het onzekere, maar ach, hè, hoort dat er niet gewoon bij?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

09-09-2013 19:51

Het vreemde is dat dit echt alleen bij karpervissen voorkomt.
Naast het vissen op karper vis ik ook geregeld op zee en daar heb je dit soor gezeik NOOIT...
Zit er iemand op de(en niet je) stek waar je graag wilde vissen.das pech had je idd eerder van huis moeten gaan.
En ga je gewoon een stukje verder kijken...zo simpel is het.
groeten nico
Gebruikersavatar
rob aarn
Berichten: 28
Lid geworden op: 26-09-2011 10:49
Locatie: twente
Contacteer:

09-09-2013 20:04

nico offerman schreef:Het vreemde is dat dit echt alleen bij karpervissen voorkomt.
Naast het vissen op karper vis ik ook geregeld op zee en daar heb je dit soor gezeik NOOIT...
Zit er iemand op de(en niet je) stek waar je graag wilde vissen.das pech had je idd eerder van huis moeten gaan.
En ga je gewoon een stukje verder kijken...zo simpel is het.

bijzonder he
overal kan het behalve onder de karpervissers
http://www.deavond.nl geschenkbeeldjes
PR Schub 44p
PR Spiegel 28p


vangsten 2013

Schub : 13
Spiegel : 4
bij vangsten : 59
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

09-09-2013 20:16

Nou het snoeken in de winter bij de havens schijnt ook erg gezellig te zijn.

Ik ken een fervente witvisser die ook zat verhalen heeft over gunnen/ff :D
Voorbereiding kosten maken voeren etc etc hopen dat de stek noch niet afgeroomd is, a relaxt gunnen is beter.

Gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-09-2013 23:18

er is maar 1 manier om een stek te claimen... en dat is er blijven zitten en nooit meer weggaan!

ik vis ook op een putje nu van misschien 100 bij 150 meter en er zijn 4 stekken in de hoeken en eventueel 2 tussen stekken in het midden... maar die zijn eigenlijk bijna niet te vissen omdat je elkaar dan in de weg zit...

ik zorg dat als ik daar naartoe ga een back up plan heb zodat ik altijd ergens kan gaan zitten... kanaal of andere put in de buurt...

voeren heeft vaak toch geen zin op zo'n put omdat je nooit weet wat er in gaat...

als de buurman mijn target vangt kom ik die met alle plezier op de foto zetten! ook al voelt het rot dat je hem zelf niet gevangen hebt zal ik geen wrang hebben tegen een andere visser... alleen als ze niet goed omgaan met vissen...
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

09-09-2013 23:38

Ik zit altijd gekheid te maken over kantklossen, maar ik kan inmiddels na het lezen van dit topic mededelen dat ik mijn eerste kleedje klaar heb :-?
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

10-09-2013 00:02

rob aarn schreef:de reden dat ik dit onderwerp een aan slinger, is dat we met zijn allen eens goed nadenken waar we mee bezig zijn.
Mensen het is een hobby en geen veldslagHet zal je verbazen hoe leuk het is als je kunt delen in je ervaringen en vangsten. Helemaal als een ander dan ook een leuk visje pakt.


Zou idd erg leuk zijn, alleen leert de realiteit helaas dat te veel mensen daar misbruik van maken door lekker bij je op schoot te komen zitten als je open bent over je vangsten. Je krijgt in ruil ook geen info terug van dat soort gasten, ze hebben immers geen eigen initiatief als het op stekkeus aankomt.

Het is trouwens niet alleen zo bij karpervissers hoor, het valt ons misschien minder op maar onder bijvoorbeeld roofvissers gebeurt precies hetzelfde.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-09-2013 07:18

jou bereik als jou op die stek zit. dus 1/3e van het water naar de overzijde, tenzij de overzijde niet bereikbaar is.

Jou reactie geeft al aan hoe kansloos deze topic is.
It's okay 2 pay