wat zouden jullie doen


Plaats reactie
friedel van rossum
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-06-2013 17:43

30-08-2013 09:00

op het water waar ik vis, is de bodem, lichte grijze klei kleur met hierdoor zwarte slib. de klei overheerst wel. het is zo een 2 a 3 meter diep. ik gebruik een combi onderlijn van PB Silk, en de tube die ik heb is bruinig van kleur.

welke kleur onderlijn zouden jullie gebruiken, en de kleur van de rigtube die is bij mij 2 keer de lengte van de onderlijn, zou ik deze in de kleur CLAY

mvg
Gebruikersavatar
Erik da Costa
Berichten: 97
Lid geworden op: 13-07-2011 19:47

30-08-2013 10:17

Als ik de precieze kleur van de bodem niet weet vis ik zelf altijd met zo donker mogelijke camouflage. Om precies te zijn de Silt leaders van Korda en de Silt kleur van PB (jellywire).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

30-08-2013 10:29

Fluorcarbon onderlijn(stiff) en dan de laatste 2 á 3 cm soepele wat donker is.

Verder zou ik ook aandacht geven aan je lood en leader. Hier zou je ook een blik op moeten werpen.

Heb ik laatst nog gedaan, en kwam tot de conclusie ik bepaalde leaders niet meer ga gebruiken.

Succes!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-09-2013 11:37

Ik zou me er niet al te druk om maken. Vis op teveel verschillende wateren om alles in alle kleuren aan te schaffen. Iets van Khaki werkt vrijwel overal, van licht zand tot donkere troep. Is het water wat troebel, ben je helemaal klaar.

Overrated, in ieder geval in mijn visserij.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

10-09-2013 18:21

Beste,
Er bestaan ook soepele gevlochten onderlijnen die een bijna witte kleur hebben(kryston heeft er ook zo een).
Dan zou je deze kunnen kleuren met de klei van de bodem van het water waar je vist(wat klei op je rig smeren en een paar keer tussen de vingertoppen trekken),wel oppassen voor de haak he! :lol:
Heb ook eens gelezen dat daar watervaste stiften in verschillende kleuren voor bestaan....de vraag is alleen hoever je hierin wil gaan natuurlijk!? :roll:
Groeten,
Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

11-09-2013 09:59

Ik ga 100% met Sven mee.

Maakt geen ruk uit. Takjes en andere troep op de bodem hebben toch ook allerlei verschillende kleuren. Camouflage wordt zwaar overrated. Een goede presentatie en de lijn goed over de bodem is vele malen belangrijker.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

02-10-2013 15:23

en hier nog een medestander met Sven. de kleuren Clay en Weedy green vind ik prima allround inzetbaar. Wat ik nog wel een toegevoegde waarde vind is wanneer de lijn om de zoveel cm van kleur verspringt. Dus van donkerbruin naar lichtbruin ofzo. Volgens mij heeft heeft (o.a.) Fox nu zoiets in zn assortiment.

Ik hecht er meer waarde aan dat alles netjes plat op de bodem ligt. Dit geldt voor zowel de leader als de onderlijn.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

03-10-2013 11:16

Camouflage wordt zwaar overrated.


Tenzij je er achter komt dat je op kraakheldere putten ineens de schuwere (beter oplettende) vissen wel vangt op goede camouflage systemen en op de zichtbare systemen niet.

Maarja als je niet weet wat je mist mis je het ook niet.

Ps. heb het hier wel over echt kraakheldere putten. Kanalen-rivieren en troebel water vindt ik het ook overrated.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-10-2013 18:17

Wat onderlijn materiaal betreft;

Kryston quicksilver 25lb; Een lichtbruin/zandkleurig en slijtvast onderlijn/voorslagmateriaal, wat met een zwarte en groene markerstift leuk gevlekt gemaakt kan worden.

Sufix balistic 25lb; Een donkerbruin dun gevlochten onderlijn/voorslag materiaal, waar de kleur ook van af te wrijven is en er uiteindelijk een zeer lichte c.q. zandkleurige lijn over blijft.

Leaders voor helder water maak ik zelf met een meter (of meer) 0.74mm Coral Mist van Stren en dubbele crimps van Sensas. Ik vis deze dan liefst met een inline lood zonder insert, maar met een conisch tail-rubbertje als vervanging en een slider loodje. Een loodclip systeem lijkt daarmee ook te vissen, maar de doorgang is te klein ivm de crimps en dan ben je vervolgens ook nog eens afhankelijk van het lood droppen, wat ik dus als totaal plaatje niet wil promoten. Rechtdoor vissen met dik en zwaar FC blijft natuurlijk een goede optie.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
friedel van rossum
Berichten: 11
Lid geworden op: 26-06-2013 17:43

14-10-2013 20:20

Ik wil iedereen even bedanken voor de antwoorden!
Plaats reactie