Bol.com verkoopt nu ook hengelsport


Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

03-10-2013 14:25

Leveren via Bol.com (ik had liever een andere online shop, ivm personeelskorting, maar soit) vind ik helemaal niet zo raar. Ik misschien een beetje bevooroordeeld ten gunste van de online retailers, maar dat online verkopen en bijbehorende logistiek is een vak apart en heel iets anders dan het gemiddelde hengelsportmerk gewend is. Waarom niet je online verkopen uitbesteden aan een partij die daar meer ervaring in heeft en daar waarschijnlijk veel efficienter in is. Wel zou je verwachten dat door deze efficientieslag je toch op zn minst de reguliere marktprijzen zou kunnen aanhouden...? Ik vindt bol.com iig nogal aan de prijs.

Wel vraag ik me een beetje af wanneer het omslagpunt is bereikt. De praktijk zoals ie er nu uitziet, is in veel gevallen dat je in de winkel goed je ogen de kost geeft en vervolgens online goedkoper bestelt. Wat nu als er geen winkels meer zijn waar je de producten eerst even vast hebt kunnen houden, omdat fysieke winkels simpelweg niet meer uit zouden kunnen? Ik bedoel...een hengel wil ik toch echt graag even vasthouden hoor, die koop ik niet om de looks.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-10-2013 10:58

het moet nu niet gekker worden, maar ik zag zelfs de soniks hengels voorbij komen en shimano molens op bol.com!!! en nog de bekendere merken aan klein spul,...lijkt nu net of ik een bol.com setje heb gekocht, klinkt gelijk als een beginners setje :P

dit gaat echt wat worden tot het belachelijke aan toe,.... alleen ze zijn wel duurder dan de vis winkel!! dus dat doen ze dan weer niet goed...

maar goed ben benieuwd of ze hier echt wat van kunnen gaan maken.

want als bol.com echt voet aan de grond krijgt en spullen voor goedkopere prijzen gaat verkopen, dan zullen er straks vele hengelsportzaken verdwijnen ben ik bang.
Oja joh!!!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

22-10-2013 11:44

Bol.com is slechts een van de vele.

Wat je nu ziet is dat een website zich opstelt als portal in de zin van online winkelcentrum, en dat andere winkeliers zich daarbij aansluiten.
Winkeliers krijgen het nu zowiezo al slechter met de aanhoudende crisis (die nu een beetje uit het dal klimt).
Kijk eens in de stad. Hoeveel winkels sluiten er? Alles is via internet te koop. Voor Hengelsportwinkeliers is via het internet verkopen van visspullen een belangrijke bij-zaak geworden, een en anders wel een compleet eigen afdeling.

Je kunt er weinig aan doen, de mens is trendgevoelig, meer mensen gaan via internet kopen, ook visspullen.Dat wil niet zeggen dat ik zelf liever niet naar de hengelsportwinkelier ga. Ik ga juist graag! Kan ik ter plekke dingen met elkaar vergelijken.

Zoals gezegd door anderen: als ik via internet elders met groot verschil eenzelfde product kan krijgen, doe óók ik dat.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

22-10-2013 14:05

alleen ze zijn wel duurder dan de vis winkel!! dus dat doen ze dan weer niet goed...


Zit echt wel een idee achter.

Nog even en als je hengelssportmateriaal Google-t is Bol.com (of iets dergelijks) het bovenste resultaat. Wordt je via hun site naar een andere aanbieder geleid. Die aanbieder betaalt Bol.com daar weer voor.

Of je koopt het via Bol.com met binnen-24-uur-leveren-garantie. Wel voor iets meer dan bij de (door Bol.com geopperde) alternatieve, goedkopere aanbieder. Die bijvoorbeeld een levertijd van 3 werkdagen heeft.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Bas Heijns
Berichten: 23
Lid geworden op: 06-07-2013 22:12
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

23-10-2013 21:44

Hoe gaat dit met garantie ? Kon er niet zoveel over vinden.
http://www.basboilieshop.nl voor al uw karperaas
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

24-10-2013 08:47

in ieder geval de zoveel dagen op zicht garantie, maar vertrouw er maar op dat Bol.com goed om gaat met garantie. 't is niet een of andere vage boilieshop die iemand runt vanuit een zolderkamertje, t is een grote speler die een naam hoogt heeft te houden.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

24-10-2013 10:06

@frenk:

dat ben ik met je eens ik gaat ook liever naar een winkel toe, maar goed niet iedereen denkt zo.

en ik snap dat bol.com zich openstelt, maar dat gaat wel ten koste vaak van andere, dus het is weer zo'n geld kwestie om alleen maar rijker te worden vanuit bol.com gezien dan...

Maar goed ieder zijn ding, ik vond het alleen zeer onsmakelijk dat bol.com ook de grotere namen gaat verkopen in de hengelsport wereld.. dat is net als met raven die maakt hun x2 merk..

dus let maar op over een tijdje heb je een bol.com hengel, bol.com molens, bol.com boilies en een bol.com schepnet enz enz..

zou handiger zijn als vele winkeliers die het niet meer redden 1 front maken en de handen in 1 steken en zelf een eigen online zaak beginnen ;)


@mart:

dat zal allemaal best wel maar we zijn hollanders en willen toch vaan voor dat ene dubbeltje op de eerste rij zitten, liefst zelf op het podium ;) dus waarom 20 euro meer betalen voor iets wat bij een echte hengelsportzaak dus goedkoper is en ook gewoon levert en vaak ook in 24 uur ;) schiet mij maar lek.. tenminste doe maar niet haha :P

Afbeelding
Oja joh!!!