Vijvertje Topvissen


Plaats reactie
Dylan Goossens
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-07-2013 22:04

28-07-2013 15:05

Hello!

Ik had enkel vragen en ik hoopte erop dat jullie deze zouden kunnen beantwoorden.
Ik was een jaar gestopt met vissen dat ik weer zin kreeg met dit warme weer en ben vorige week dan maar achter de spullen gegaan in de winkel.

Men peter heeft een visvijver waar elke weke wedstrijden op gedaan worden (de ene week zaterdag, de andere week zondag).
Nu gaan er geruchten (er gaan zoveel geruchten maarja..) dat er 4a5 vissen van rond de 15kg door iemand zijn opgezet.
Verder zeggen ze ook al jaren dat sommige er gevangen hebben van 8 - 10kg. Zelf ben ik daar denkik bijna de enige die met bollies werkt en in de 2 jaar dat ik er vis (niet zo veel geweest) is mijn topvis daar 7kg. Op wedstrijden worden ook altijd de zwaarste vis bijgehouden en elk jaar is dit ongeveer een schub van 7.100 kg, dan eens 7.800kg..
Ik heb dus nog nooit bewijs gezien van die vissen van 8 - 10kg, laat staan 15kg.

Ik heb dan ook een beetje als doel om op dit vijvertje voor het plezier wat te gaan vissen maar ook om mss 1 van deze vissen te vangen.
Mijn vragen zijn dan:

- Hoe zouden jullie hierop vissen? Gewoon maar random insmijten en hopen eens een dikkere te vangen?
- Korte rigs? Lange rigs?
- Hoe voederen? Tijdens het vissen, voorvoederen?
- Hoe kleinere vissen tegenhouden? Door met bollies te vissen vang ik zwz niks anders dan karper dus mss snowman?

De vijver waar ik over spreek:

Afbeelding
LINK: http://www.bickevissers.be/images/dsc03788bis05b15d.jpg

De vijver is zo'n 2 a 3m diep met vanvoor een klein rietveld en op bepaalde plaatsen wat leliebladeren en een pomp in het midden van de vijver.

Nog even een ander vraagje,
ik heb vorige week er een nachtsessie gedaan en had ong 10 vissen met kg's van 2 tot 6 en zou
deze nacht weer willen proberen maar gisteren is de tweedaagse wedstrijd begonnen (zaterdag en vandaag (zondag)) dus ik weet niet of het wel zo een goed idee is om nu te gaan vissen met al dat overblijvend voedsel die er mss ligt van de wedstrijd? Wat vinden jullie?

Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
weslingh lublink
Berichten: 432
Lid geworden op: 21-09-2009 08:21
Locatie: oss

28-07-2013 15:45

als ik zo de foto zie en het 2 a 3 meter diep is denk ik zelf dat er niet zwaarder
opzit als wat er gemiddeld word gevangen
er zal altijd dan nog wel eentje van 9 a 10 kg opzitten

net zoals mensen hier zeggen dat er op de vijver een vis zit van 18kg
ik heb nog nooit zwaarder gevangen als 15.2kg
in die 7 jaar da ik daar vis

het kan altijd maar je weet het pas zeker als je hem op de kant hebt.

als er een grote opzit zou ik gewoon vissen hoe je altijd vist
ze pakken het van eigens een keer

mvg
weslingh
you never know if you never try

PR Schub 30p
PR Spiegel 32p
PR 2014 0p

vangsten 2014

Schub : 0
Spiegel : 0
vol schub : 0
Dylan Goossens
Berichten: 3
Lid geworden op: 27-07-2013 22:04

28-07-2013 15:50

weslingh lublink schreef:als ik zo de foto zie en het 2 a 3 meter diep is denk ik zelf dat er niet zwaarder
opzit als wat er gemiddeld word gevangen
er zal altijd dan nog wel eentje van 9 a 10 kg opzitten

net zoals mensen hier zeggen dat er op de vijver een vis zit van 18kg
ik heb nog nooit zwaarder gevangen als 15.2kg
in die 7 jaar da ik daar vis

het kan altijd maar je weet het pas zeker als je hem op de kant hebt.

als er een grote opzit zou ik gewoon vissen hoe je altijd vist
ze pakken het van eigens een keer

mvg
weslingh
Jep zo dacht ik er ook over..
Bedankt voor de reactie :)
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

29-07-2013 00:12

Ik geloof best dat sommige vissen zich alleen op bepaalde manieren of met bepaald aas laten vangen.. Al lijkt me dat hier niet het geval, 5 -30ers zie je zwemmen in zo'n putje. Maar varieren en eens wat anders doen kan nooit kwaad.
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

29-07-2013 00:58

Pennetje. Hennep. Wormen. Maden.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

29-07-2013 07:12

gezien het geringe formaat van de vijver en het grote aantal vissen (aangezien je vangsten) lijkt het me heel sterk dat er 5 30-ers op zitten. er zit niet genoeg voedsel in om zulke vissen te onderhouden.

wil je je rot vangen op zo'n vijver ga dan aan de slag met particels en boilies door elkaar.
Plaats reactie