oom agent


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-07-2013 21:59

Wat zal oom agent nog kunnen doen dan?
Het ging bij meeste overtreders al verkeerd bij de opvoeding, en oom agent mag recht breien wat er fout ging en wat vanaf de kleuterschool nadien nog alles gedoogd werd.
Jammer, heel jammer dat de grootste klagers dat zelf niet zien. :oops:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-07-2013 22:03

Laat oom agent van dezelfde generatie zijn, wat dezelfde opvoeding met zich meebrengt :roll:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-07-2013 22:05

Kan zijn, maar hoe kun je gezag uitoefenen bij een generatie die geen gezag erkent?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-07-2013 22:12

Door redelijk te zijn en zich realiseren dat ze een voorbeeldfunktie hebben......niks moeilijks aan. Pas vergeten? Volgende dag laten zien op buro... sorteer je hetzelfde of zelfs meer effect mee. Tenzij het toch om bonnen schrijven gaat. Nogmaals een bon os een middel geen doel.....althans zo zou het moeten zijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-07-2013 22:18

Met terugkomen om het op het bureau te laten zien zijn ze bewust opgehouden. Dat zal niet voor niks zijn geweest.

Ontbreekt bij velen een beetje aan zelfdiscipline en de zin om een fout eerst bij zichzelf te zoeken.

Zit volgens mij allemaal toch wat complexer en minder eenzijdig in elkaar.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-07-2013 22:28

Martijn, opvoeden is dan ook van alle generaties.
Waarin en waarom verschil jij o.a. van leeftijd en klasgenoten?

Uit alle generaties zijn er wel groepen die het allemaal niet zo nauw nemen, maar daar staan ook weer een groep tegenover die wel leert wat later van waarde blijkt te zijn.
Maar om die laatste groep dan weer de schuld van alles wat fout is te geven lijkt me dan weer wat hypocriet, toch?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-07-2013 23:06

Kees Ouwehand schreef:Met terugkomen om het op het bureau te laten zien zijn ze bewust opgehouden. Dat zal niet voor niks zijn geweest.

Groet, Kees



Geld gebrek en prestatie drang en de wil dit in cijfers (=aantal bekeuringen) vast te leggen. Een doorn in het oog van de echte agent op straat die er met de juiste inatelling zijn werk probeert te doen...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-07-2013 23:20

Jouw interpretatie, maar ongetwijfeld niet de echte reden.

Blijft een zeer eenzijdige discussie die slechts de niet aflatende neiging tot wegduiken in een slachtofferrol laat zien.

Wees een vent en accepteer die prent. Let volgende keer een beetje beter op. Leer ervan zodat het niet helemaal zinloos is. De wereld verbeteren begint bij jezelf.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-07-2013 23:50

Martijn,

Er is inderdaad een bonnenquotum, althans daar staat de media vol van. Er is ook sprake van geldgebrek en prognoses al opgenomen in de begroting van onze regering ..... echter is er nog steeds genoeg ruimte voor de mannen en vrouwen in het blauw om zelf te bepalen wanneer ze wel en niet beboeten. Je zou maar in hun schoenen staan, de keren dat je een waarschuwing geeft en je draait je om wordt je voor rotte vis uitgemaakt. Snotneuzen die menen jouw van alles naar je hoofd te moeten kunnen slingeren, zonder dat jij daar een tegenmaatregel kan nemen. En als je niet oppast, krijg je nog een paar knallen voor je hoofd op de koop toe. De keren dat je met redelijke personen te maken hebt is nihil en iedereen vind dat hij jou mag vertellen dat jij een quotum jager bent. Ik snap prima dat ze in sommige gevallen gewoon de bonnenboek trekken, ja dat vond ik ook toen ze mij staande hebben gehouden toen ik 70 te snel reed. Ik kies ervoor om aan de verkeerde kant van het lijntje te lopen en het is hun werk om mij daar op te wijzen en/of voor te beboeten.

Kortom, schrijven ze dan wens je ze een goede dienst verder. Ben je het niet eens, dan vecht je de bon aan voor de rechter of bij de OvJ.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

18-07-2013 00:18

Het is de willekeur die bij mij zo slecht valt.
Een voorbeeld wat ik heb meegemaakt kwam trouwens terug van een nachtje vissen dat wel.
Ik word aangehouden omdat m'n remlicht kapot was, had reserve bij maar meneer was onverbiddelijk hoppa 7 tientjes.
M'n ex hetzelfde met haar auto maar mevrouw is blond met 72G en wordt geassisteerd naar het dichtstbijzijnde tankstation om daar een lampie te kopen die er nog ingezet wordt ook.
Kwaad bloed mannen, en voor dat gezag moet IK respect hebben :evil: Laat me niet lachen :P
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-07-2013 00:26

Quotum is afgeschaft. Maar te hard rijden is wel een aardige. Als ik voor de baas met een (huur/)auto een klant bezoek dan geeft een prent voor te hard rijden niet alleen een financiële tegenvaller maar ook disciplinaire maatregelen of ontslag. Ik zou geen acceptabel excuus kunnen vinden. Resultaat is dat ik mij keurig aan de regels houdt. Ook privé. Hogere boetes, misschien niet. Verdergaande consequenties, wel degelijk. Ik haal het wel uit mijn hoofd. Maakt trouwens geen verschil als ik een vrouwelijke collega zou zijn.

Ik vrees echter dat een discussie over deze steviger en consequente aanpak hetzelfde geroeptoeter geeft.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

18-07-2013 09:01

Fred Hazenbroek schreef:Btw..half miljoen sportvissers?? Als ik me niet vergis mag dat maal 4 !!!!(inc de recreatievissers)


Op de website van Sport visserij nederland vermelden ze dat er in 2011 475000 vergunningen verstrekt waren. Dit was een stijging van iets meer dan 10000 tov van 2010. Ervan uitgaande dat de stijging gelijk blijft leek mij 500000 een goede schatting. Je vergist je dus :D
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

18-07-2013 09:14

Marc Schrikkema schreef: Snotneuzen die menen jouw van alles naar je hoofd te moeten kunnen slingeren, zonder dat jij daar een tegenmaatregel kan nemen. En als je niet oppast, krijg je nog een paar knallen voor je hoofd op de koop toe. De keren dat je met redelijke personen te maken hebt is nihil en iedereen vind dat hij jou mag vertellen dat jij een quotum jager bent. Ik snap prima dat ze in sommige gevallen gewoon de bonnenboek trekken, ja dat vond ik ook toen ze mij staande hebben gehouden toen ik 70 te snel reed. Ik kies ervoor om aan de verkeerde kant van het lijntje te lopen en het is hun werk om mij daar op te wijzen en/of voor te beboeten.


Waarom zou je daar geen boete voor kunnen geven? Bestaat de belediging van een ambtenaar in functie boete niet meer? Dan hoef je ook niet meer soepel met ze te zijn aangaande het vergeten vispas. Dat is lekker innen. Zo lastig is dat toch niet? Dan kan je de 'nette' visser die zijn Vispas wel bij heeft maar toevallig het boekje met viswater thuis heeft laten liggen omdat hij heeft zitten uitpluizen of hij daar überhaupt mocht vissen.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-07-2013 09:29

Kees Ouwehand schreef:Jouw interpretatie, maar ongetwijfeld niet de echte reden.

Groet, Kees


Mis.....directe feedback vanuit het werkveld. Mij hoor je niet klagen bij een boete. Wel als de politie als organisatie wors gebruikt om begrotingsgaten te te dichten. En ook waneer een of andere omhooggetrapte manager besenkt dat je een korps kan beoordelen aan het aantal bekeuringen per jaar om de begroting bam dat korps te kunnen verantwoorden. Het gevolg is de, inmiddels afgeschafte boetequotum. De agent op straat is daar niet bij gebaat, jij als burger ook niet. Ok blijf bij mijn standpunt dat een vekruring een middel is en geen doel. De verkeersveiligheid word eerder beter als je iedereen waarvan een lamp kapot is, hem gerepareerd toont op het bureau dan een bekeuring te geven en door te laten rijden, om maar een voorbeeld te noemen
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-07-2013 09:49

De verkeersveiligheid word eerder beter als je iedereen waarvan een lamp kapot is, hem gerepareerd toont op het bureau dan een bekeuring te geven en door te laten rijden, om maar een voorbeeld te noemen


Wat jij suggereert, is dat de politie ons zou moeten helpen onze auto in goede conditie te houden.

Volgens mij wordt de verkeersveiligheid pas beter, als iedereen zorgt dat zijn auto in orde is, goed oplet en zich aan de regels houdt. Zoals afgesproken. Hou je jezelf niet aan de afspraken, dan krijg je straf. Van de politie.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

18-07-2013 09:54

@ Paul,

Jouw rekensom raakt uiteraard kant nog wal. Op dit moment worden alle verenigingen ook netjes betaald en de sportvissers hebben op dit moment gemiddeld echt niet meer dan 3 vergunningen van verschillende gemeentes. Dan zou een vergunning van € 150 alles natuurlijk moeten kunnen dekken en dan rekening ik nog €50.- per vergunning hetgeen al erg ruim is.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

18-07-2013 10:06

Ja mart. Jou auto geeft tijdena het rijden aan dat je achterlicht kapot is?
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

18-07-2013 10:11

Mart Honen schreef:Wat jij suggereert, is dat de politie ons zou moeten helpen onze auto in goede conditie te houden.

Volgens mij wordt de verkeersveiligheid pas beter, als iedereen zorgt dat zijn auto in orde is, goed oplet en zich aan de regels houdt. Zoals afgesproken. Hou je jezelf niet aan de afspraken, dan krijg je straf. Van de politie.


Dat suggereert hij niet. Jij checked dus elke morgen je rem en knipperlichten voordat je de weg op gaat. Je slaat enorm door in je zwart wit benadering.

Natuurlijk hoeft de politie je niet te helpen met het vervangen van het lampje maar je er even op attenderen en je de mogelijkheid geven om het te herstellen lijkt mij niet meer dan normaal ipv direct met boetes te zwaaien.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

18-07-2013 10:16

En als we het dan toch over de verkeersveiligheid hebben, dan moet dit ook bekeken worden.

http://www.nu.nl/binnenland/3526786/hel ... taald.html
....................
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

18-07-2013 10:23

Ook onzin Tim. Dan zou je voor kapotte verlichting dus nooit een bekeuring kunnen krijgen omdat iedereen zou zeggen "toen ik vertrok deed hij het nog". Sure....

Vaak krijg je ter plekke de kans om het licht te repareren al is dat met het gros van de nieuwe auto's onmogelijk om zelf te doen.
Het is misschioen een zwart-wit benadering maar wel eentje die ons justitieel apparaat hanteert. Geen verlichting, op de bon. En terecht.
Als iemand mijn kind aanrijdt omdat hij hem niet zag vanwege zijn kapotte verlichting, is het dan nog zwart-wit?

Of het nog om het vissen of het verkeer gaat. Kies je er bewust of onbewust voor om je niet aan de regeltjes te houden, dan loop je het risico op een prent en dan moet je daar ook niet over zeiken. Er is veel ondduidelijkheid binnen de sportvisserij en vaak ben je overgeleverd aan de bui van de dienstdoende BOA of agent maar ook dat risico neem je dan. Iets over iemand die met vuur speelt en blaren?
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-07-2013 10:37

Jij checked dus elke morgen je rem en knipperlichten voordat je de weg op gaat.

Nee. Maar wel met enige regelmaat. Normaalste zaak van de wereld. Hoort er nu eenmaal bij, als je deel wil nemen aan het verkeer.

Jou auto geeft tijdena het rijden aan dat je achterlicht kapot is?

Nee Martijn. Dat doet mijn Laguna Break (bouwjaar ergens eind vorige eeuw...) niet. :wink: Maar de kans dat je aangehouden wordt voor een kapotte lamp is niet heel groot. Laat staan dat je aangehouden wordt, net die dag dat je lampje het begeven heeft. Dat je de volgende keer weer instapt zonder je verlichting te checken, prima. Doe ik ook. Vaak kom je er door toeval (iemand anders die het ziet bijvoorbeeld) achter dat je verlichting niet in orde is. Maar dat betekent dus wel dat je bewust het risico neemt met gebrekkige verlichting rond te rijden. Want je gaat me toch niet proberen wijs te maken, dat de verlichting van jouw auto de verantwoordelijkheid is van iemand anders dan jijzelf?
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-07-2013 10:42

Tim Gerbrands schreef:Waarom zou je daar geen boete voor kunnen geven? Bestaat de belediging van een ambtenaar in functie boete niet meer? Dan hoef je ook niet meer soepel met ze te zijn aangaande het vergeten vispas. Dat is lekker innen. Zo lastig is dat toch niet? Dan kan je de 'nette' visser die zijn Vispas wel bij heeft maar toevallig het boekje met viswater thuis heeft laten liggen omdat hij heeft zitten uitpluizen of hij daar überhaupt mocht vissen.

Kan wel, maar heb verschillende keren mee gemaakt dat mevrouw de rechter vond dat de politie er maar aan moest wennen dat ze voor eikel uitgemaakt werden, was iets met huidige maatschappij. Dus jij bent agent, iemand egt dat jij een grote eikel bent, jij beboet, rechter vind onzin ..... en dan kom jij deze jongeman morgen weer tegen op straat. Sterker de jongeman vind dat hij jou jouw 'falen' even onder je neus moet wrijven waar al zijn vriendjes bij staan.

En dan?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

18-07-2013 11:00

Marc Schrikkema schreef:Kan wel, maar heb verschillende keren mee gemaakt dat mevrouw de rechter vond dat de politie er maar aan moest wennen dat ze voor eikel uitgemaakt werden, was iets met huidige maatschappij. Dus jij bent agent, iemand egt dat jij een grote eikel bent, jij beboet, rechter vind onzin ..... en dan kom jij deze jongeman morgen weer tegen op straat. Sterker de jongeman vind dat hij jou jouw 'falen' even onder je neus moet wrijven waar al zijn vriendjes bij staan.

En dan?

Dan hebben ze in ieder geval de boete voor het vissen zonder Vispas te pakken :D

Maar dat lijkt mij inderdaad een enorme frustratie. Maar wat is dan wijsheid he? Berusting en de 'normale' mensen wel keihard aanpakken zonder enige clementie? Lijkt mij ook niet juist.
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

18-07-2013 11:05

Mart Honen schreef:[Nee. Maar wel met enige regelmaat. Normaalste zaak van de wereld. Hoort er nu eenmaal bij, als je deel wil nemen aan het verkeer.


En met enige regelmaat is? Elke week? Elke maand? Bij een maand kan je nog goed 3 weken zo rondrijden en jij vind dus dat iemand daarom een boete verdiend? Dat druist echt tegen mijn gevoel van rechtvaardigheid in, er is geen enkele intentie om een overtreding te begaan. Kleine moeite dus om iemand er even op te attenderen.

Maar we dwalen nu wel heel ver af :D

Nog iets gevangen van de week??? :P
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-07-2013 11:20

Maar de kans dat je aangehouden wordt voor een kapotte lamp is niet heel groot. Laat staan dat je aangehouden wordt, net die dag dat je lampje het begeven heeft. Dat je de volgende keer weer instapt zonder je verlichting te checken, prima. Doe ik ook. Vaak kom je er door toeval (iemand anders die het ziet bijvoorbeeld) achter dat je verlichting niet in orde is. Maar dat betekent dus wel dat je bewust het risico neemt met gebrekkige verlichting rond te rijden. Want je gaat me toch niet proberen wijs te maken, dat de verlichting van jouw auto de verantwoordelijkheid is van iemand anders dan jijzelf?


Rechtvaardigheid? Intentie? We hebben het over machines van rond de 1.000 kilo, die met 130 km./uur over de weg razen. Een beetje verantwoordelijkheidsgevoel mag je van de bestuurders hiervan wel verwachten, toch? Of is dat teveel gevraagd?

Ik check mijn verlichting 's winters vaker dan 's zomers. Vraag me niet waarom. Gemiddeld eens per 2 maanden of zo. Veel te weinig natuurlijk, maar je hoort mij ook niet piepen als ik een bekeuring krijg. Die heb ik immers zelf verdiend. En niemand anders. Mijn auto, mijn verantwoordelijkheid.

Helaas, niks gevangen. Niet gevist ook. Rug speelt me parten, eerst maar weer eens fulltime kunnen werken.
Afdwalen? Ach, karpervissers eigen toch?
Ik weet het ook allemaal niet...