oom agent


Plaats reactie
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

17-07-2013 08:58

Camiel Driehuis schreef:Vispas vergeten vind ik wat dubieus als boete....tuurlijk moet je hem bij je hebben maar ze kunnen het ook checken lijkt me.
Voor een extra hengel kan ik er wel inkomen.
Iedereen weet dat je niet met 3 hengels zomaar mag vissen.

Iedereen weet dat? Iedereen zou het moeten weten, maar dat betekend niet dat iedereen het weet. Ik (uit gemakzucht, ik geef dat ruiterlijk toe) wist het niet.

Vis al 25 jaar, viste altijd met 3 hengels, 2 statisch en 1 pen om wat te doen te hebben. Afgelopen 7 jaar amper gevist en recent eea weer opgepakt met mijn gebruikelijke setup. Nooit problemen gehad maar bij een controle door een BOA werd ik erop gewezen. Gelukkig waren ze in een goede bui en was het opbergen van mijn 3e hengel voldoende om de boete te ontlopen.

Vind 300 euro trouwens in geen verhouding staan tot het 'vergrijp'. Bewust door rood rijden en mensen levens op het spel zitten is 220.
Zag iemand zeggen dat ze de boete moeten vertienvoudigen, dan neem je vissen echt veel te serieus. Vind sowieso dat ge-eikel met vergunningen waanzin. Spontaan een keer gaan vissen zit er niet in door dat bureaucratisch gedoe. Zorg gewoon voor 1 visvergunning waarmee je overal in Nederland mag vissen, waar vissen is toegestaan. Geen gedoe met verschillende hsv's en gedoe in een priegelboekje waarin je moet zoeken of je überhaupt ergens mag vissen.

Maarja, zal wel weer te makkelijk zijn. Zijn er in Nederland helden in om van iets gemakkelijks een ondoorzichtige brei van procedures te maken.
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

17-07-2013 09:08

Wanneer krijg je overigens een boete, als je in overtreding bent, je niet aan de regels houd.

De hoogte kan je het over hebben, maar 5 euries helpen ook niet.

En gezien de problemen langs de waterkant, de sluiting van viswater, zou er toch tijdens controle iets in de vorm van een boete moeten zijn toch (de hand over de bol en dan de zalvende woorden volgende keer niet weer doen jongen werken al lang niet meer), of blijven we door gaan met pappen en nathouden, polderen we verder in dit mooie Nederland waar alles moet en mag, en helpen het zo langzamerhand naar de verd.....
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

17-07-2013 10:02

Tim Gerbrands schreef:. Zorg gewoon voor 1 visvergunning waarmee je overal in Nederland mag vissen, waar vissen is toegestaan. Geen gedoe met verschillende hsv's en gedoe in een priegelboekje waarin je moet zoeken of je überhaupt ergens mag vissen.

Maarja, zal wel weer te makkelijk zijn. Zijn er in Nederland helden in om van iets gemakkelijks een ondoorzichtige brei van procedures te maken.



Ook zo'n ( veel gehoorde) kansloze opmerking. Als eens bij stil gestaan wat dit in de praktijk zou inhouden??? Nee vast niet.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

17-07-2013 10:10

Nou Paul, brandt maar los dan en leg jij het even uit.

Alle wateren waar ik vis liggen in een straal van 15 km van mijn woning. Daar heb ik welgeteld drie vergunningen voor nodig.
Maak die akte gewoon 150 euro, zodat je landelijk uit de voeten kan.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-07-2013 10:18

En ik betalen voor al die schijtputjes? Dacht het niet.
Met de grote vispas mag je op ik-weet-niet-hoeveel water vissen. Het wordt pas (eventueel) lastig als je met die wateren geen genoegen meer neemt en aan de gang wil op verpachte wateren en/of verenigingswateren.
Ik weet het ook allemaal niet...
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-07-2013 11:05

dick spijker schreef:Wanneer krijg je overigens een boete, als je in overtreding bent, je niet aan de regels houd.

De hoogte kan je het over hebben, maar 5 euries helpen ook niet.

En gezien de problemen langs de waterkant, de sluiting van viswater, zou er toch tijdens controle iets in de vorm van een boete moeten zijn toch (de hand over de bol en dan de zalvende woorden volgende keer niet weer doen jongen werken al lang niet meer), of blijven we door gaan met pappen en nathouden, polderen we verder in dit mooie Nederland waar alles moet en mag, en helpen het zo langzamerhand naar de verd.....



Om te beginnen kunnen we diegene die er een bende van maken pakken. Maar dit lukt nooit omdat ons politiekorps hier niet capabel genoeg voor is. Het is natuurlijk makkelijker om de "grote groep" de schuld in de schoenen te schuiven. En angst in te boezemen met boetes die in geen verhouding staan tot het vergrijp. Zo kunnen we de grote groep ook lekker demoniseren en zich schuldig laten voelen voor alles wat er gebeurd. Terwijl diegene die de troep veroorzaken lekker doorgaan met waar ze mee bezig waren!! Want stel je voor: ik ga ergens vissen met 3 hengels, oom agent komt eraan, krijg ik een bekeuring van € 300,-.
Verderop zit ook iemand te vissen, maar doet dit met 2 hengels, doet alles volgens het boekje. Dus geen bekeuring. De volgende dag bij het verlaten van de stekken, is mijn stek keurig opgeruimd, terwijl die jongen er een enorme puinzooi van gemaakt heeft( overal ligt troep in een straal van 10 meter om zn tent). Heb ik dus een prent en diegene die er een puinzooi van gemaakt heeft, vrolijk zonder enige vorm van berisping er vanaf komt. Lekker he dat vissen!!
....................
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-07-2013 11:19

Gradus,

Dan heeft in ieder geval één van de twee overtreders een boete gehad. Da's al best een aardige score als je het mij vraagt. Zeker gezien het feit dat het lastig bekeuren is voor een nog niet gemaakte overtreding.

Eigenlijk zeg je het volgende: er zitten twee vissers op identieke wijze te vissen, op één verschil na: de ene begaat wel een overtreding, de andere niet. De politie moet dan anticiperen op een nog niet gemaakte overtreding en de toekomstige overtreder bekeuren. Degene die op het moment zelf een overtreding maakt laten ze lopen, want.. Euh, waarom eigenlijk?

Kan me goed voorstellen dat de meeste agenten niet capabel genoeg zijn om bovenstaande situatie naar jouw tevredenheid in te schatten. :wink:

Of stel je voor om de politie te laten posten bij elke visser, om te zien of deze zijn zooi wel opruimt? Wordt een dure grap en zal ook een menig "Ga toch boeven vangen!" uitlokken.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

17-07-2013 11:23

Mart Honen schreef:En ik betalen voor al die schijtputjes? Dacht het niet.
Met de grote vispas mag je op ik-weet-niet-hoeveel water vissen. Het wordt pas (eventueel) lastig als je met die wateren geen genoegen meer neemt en aan de gang wil op verpachte wateren en/of verenigingswateren.



Gedeeltelijk waar maar er komt wel iets meer bij kijken. De wateren die ik bevis in en rond Utrecht staan op de landelijke lijst en zou ik dus gewoon mogen bevissen aan gezien ik ook een pas van Maarssen heb. echter, de leden van de AUHV mogen de wateren het hele jaar door 's nachts bevissen hetgeen voor anderen volgens mij nog niet is toegestaan.....
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-07-2013 11:32

Mart Honen schreef:Gradus,

Dan heeft in ieder geval één van de twee overtreders een boete gehad. Da's al best een aardige score als je het mij vraagt. Zeker gezien het feit dat het lastig bekeuren is voor een nog niet gemaakte overtreding.

Eigenlijk zeg je het volgende: er zitten twee vissers op identieke wijze te vissen, op één verschil na: de ene begaat wel een overtreding, de andere niet. De politie moet dan anticiperen op een nog niet gemaakte overtreding en de toekomstige overtreder bekeuren. Degene die op het moment zelf een overtreding maakt laten ze lopen, want.. Euh, waarom eigenlijk?

Kan me goed voorstellen dat de meeste agenten niet capabel genoeg zijn om bovenstaande situatie naar jouw tevredenheid in te schatten. :wink:

Of stel je voor om de politie te laten posten bij elke visser, om te zien of deze zijn zooi wel opruimt? Wordt een dure grap en zal ook een menig "Ga toch boeven vangen!" uitlokken.


Mart,

Ik stel voor om de vervuiler te laten betalen, in welke vorm dat moet gebeuren kunnen de dik betaalde managers wel uitzoeken lijkt mij.(Lijkt mij niet dat alles mag, zolang het maar niet gezien wordt?) Maar het is inderdaad makkelijker om de door mijn beschreven te hanteren.
Maar op deze manier los je het probleem niet op, sterker nog het onbegrip wordt alleen maar erger. De afstand tussen mens en het politie-apparaat wordt alleen maar groter!! Ik hoef je hopelijk niet uit te leggen waar dat toe kan leiden......
....................
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-07-2013 11:32

Jeroen,

Er zijn natuurlijk wel wat onduidelijkheden, ook al gaf ik eerder aan er zelf altijd wel uit te komen. De grenzen van een bepaald gebied zijn bijvoorbeeld wel eens omschreven op een wijze die behoorlijk wat kennis van de lokale topografie vraagt. Dat gaf Marco M. ook al aan.
Waar ik moeite mee heb, is dat men altijd wel de moeite doet om de onheus bejegende zielenpoot uit te hangen, maar niet om eens goed uit te zoeken wat wel en niet is toegestaan op een water. En dat is met het boekje bij de hand, in de meeste gevallen prima mogelijk.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-07-2013 11:43

Maar op deze manier los je het probleem niet op

Welk probleem?
Dat van de vervuilers? Want dat is een maatschappelijk probleem en echt niet voorbehouden aan de hengelsport.
Het probleem dat mensen zich willens en wetens niet aan de regels houden (hetgeen je ook doet door jezelf niet voldoende van de regels op de hoogte te stellen), los je juist wel op door sancties op te leggen als men de regels overtreedt. Dat men hier geen begrip voor heeft zal best. Hypocrisie ligt aan dit onbegrip ten grondslag.
Polen en Bulgaren zouden velen het liefst "vogelvrij verklaard indien binnen 10 meter van welk water dan ook" willen zien, terwijl voor onze eigen overtredingen een oogje dichtgeknepen dient te worden. Hypocrisie ten top.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

17-07-2013 11:48

Jeroen Visser schreef:Nou Paul, brandt maar los dan en leg jij het even uit.

Alle wateren waar ik vis liggen in een straal van 15 km van mijn woning. Daar heb ik welgeteld drie vergunningen voor nodig.
Maak die akte gewoon 150 euro, zodat je landelijk uit de voeten kan.



Zie antwoord van Mart onder jouw reactie. Veel vissers denken met een paar tientjes meer een landelijk pas te kunnen bewerkstellingen waar dan echt landelijk overal mee gevist kan worden.

De realiteit zal zijn dat die pas die jij zo graag wil 1000 euro + zou gaan kosten om alle hengelsportverenigingen tevreden te houden. Want die willen allemaal graag kun euro's blijven ontvangen.

Nog een leuke, heel vissend nederland kan naar die ene put toe waar die ene dikke jongen of dame zwemt. Nu zijn er toch heel wat die dat niet doen om de reden dat ze weer een pas moeten aanschaffen. En het er dus niet voor over hebben.

Ja leuk man zo'n landelijke pas........
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-07-2013 12:20

paul vonk schreef:De realiteit zal zijn dat die pas die jij zo graag wil 1000 euro + zou gaan kosten om alle hengelsportverenigingen tevreden te houden. Want die willen allemaal graag kun euro's blijven ontvangen.

Nog een leuke, heel vissend nederland kan naar die ene put toe waar die ene dikke jongen of dame zwemt. Nu zijn er toch heel wat die dat niet doen om de reden dat ze weer een pas moeten aanschaffen. En het er dus niet voor over hebben.

Ja leuk man zo'n landelijke pas........

1 De euro's blijven ze toch gewoon ontvangen, zelfs meer want de pas wordt duurder.
Moet wel iedereen bij z'n eigen vereniging blijven natuurlijk.
2 Das mooi nu 90% op 10 dan 97% op 3, kom ik nog minder vissers tegen lekker hoor. Hun vechten het verder wel uit, hebben ze geen moeite mee.

Verder geloof ik niet dat ie ooit komt hoor, als je ziet hoe vastgeroest 1 vereniging al kan zijn.
Laten ze eerst de regels maar eens wat gelijk trekken en al die onzin eruit dan houd je een mooi handzaam en overzichtelijk boekje over.
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

17-07-2013 12:22

paul vonk schreef:

Ook zo'n ( veel gehoorde) kansloze opmerking. Als eens bij stil gestaan wat dit in de praktijk zou inhouden??? Nee vast niet.


Leg maar eens uit wat het in de praktijk zou inhouden dan? Kan geen nadelen verzinnen die onoverkomelijk zijn.

Zag dat je al geantwoord had, maar wat ik dus al zei: Niet onoverkomelijk.

Laat lekker het grootste gedeelte van de HSV's opdoeken. 1 per gemeente zou voldoende moeten zijn.
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

17-07-2013 12:37

Dat van de vervuilers? Want dat is een maatschappelijk probleem en echt niet voorbehouden aan de hengelsport.
Het probleem dat mensen zich willens en wetens niet aan de regels houden (hetgeen je ook doet door jezelf niet voldoende van de regels op de hoogte te stellen), los je juist wel op door sancties op te leggen als men de regels overtreedt. Dat men hier geen begrip voor heeft zal best. Hypocrisie ligt aan dit onbegrip ten grondslag.
Polen en Bulgaren zouden velen het liefst "vogelvrij verklaard indien binnen 10 meter van welk water dan ook" willen zien, terwijl voor onze eigen overtredingen een oogje dichtgeknepen dient te worden. Hypocrisie ten top.[/quote]


Mart,

Laten we het erop houden, dat jij van mening bent dat als de boetebedragen maar hoog genoeg zijn, het gezeur rondt het karpervissen vanzelf ophouden. Ik ben van mening dat zolang je de verkeerde boetes uitdeelt, de problemen alleen maar erger worden. (statistisch gezien heb je geen gelijk). En aangezien jij vind dat veroorzaken van vuil een maatschappelijk probleem is, kunnen we gewoon op dezelfde voet door blijven gaan en voel ik mij niet meer verantwoordelijk als er weer eens verhalen opduiken van (karper) vissers die er een zooitje van gemaakt hebben.
....................
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

17-07-2013 12:41

paul vonk schreef:Zie antwoord van Mart onder jouw reactie. Veel vissers denken met een paar tientjes meer een landelijk pas te kunnen bewerkstellingen waar dan echt landelijk overal mee gevist kan worden.

De realiteit zal zijn dat die pas die jij zo graag wil 1000 euro + zou gaan kosten om alle hengelsportverenigingen tevreden te houden. Want die willen allemaal graag kun euro's blijven ontvangen.

Nog een leuke, heel vissend nederland kan naar die ene put toe waar die ene dikke jongen of dame zwemt. Nu zijn er toch heel wat die dat niet doen om de reden dat ze weer een pas moeten aanschaffen. En het er dus niet voor over hebben.

Ja leuk man zo'n landelijke pas........


Hoe kom jij aan 1000+ euro? Beetje gelul in de ruimte.

Heel vissend Nederland naar 1 put toe? Denk dat 99% (is ook gelul in de ruimte natuurlijk maar doel in ieder geval op een overgrote meerderheid) van de vissers gewoon lekker 'dichtbij' huis wil vissen. Misschien eens een nieuwe plas\vaart of rivier in de buurt proberen. Dat is toch wat het leuk maakt?
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

17-07-2013 12:57

Tim Gerbrands schreef:Leg maar eens uit wat het in de praktijk zou inhouden dan? Kan geen nadelen verzinnen die onoverkomelijk zijn.

Zag dat je al geantwoord had, maar wat ik dus al zei: Niet onoverkomelijk.

Laat lekker het grootste gedeelte van de HSV's opdoeken. 1 per gemeente zou voldoende moeten zijn.


Niet onoverkomelijk...misschien voor jou niet nee. Er zullen er toch genoeg zijn die er veel problemen mee hebben.

1 per gemeente??? Weer zo'n opmerking die niet doordacht is. Nederland telt namelijk ruim 400 gemeenten! Reken jij het even uit?
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

17-07-2013 13:02

Tim Gerbrands schreef:Hoe kom jij aan 1000+ euro? Beetje gelul in de ruimte.

Heel vissend Nederland naar 1 put toe? Denk dat 99% (is ook gelul in de ruimte natuurlijk maar doel in ieder geval op een overgrote meerderheid) van de vissers gewoon lekker 'dichtbij' huis wil vissen. Misschien eens een nieuwe plas\vaart of rivier in de buurt proberen. Dat is toch wat het leuk maakt?



Ok inderdaad een beetje gelul.. het zal meer zijn. Even google en je krijgt dit "In Nederland zijn 880 hengelsportverenigingen actief."

880 x afdracht voor de hengelsport vereninging in een vispas. Ietsje meer dan 1000 euro dus.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-07-2013 13:06

Opdoeken als in fuseren ?

Fuseren gebeurt al volop in verband met een chronisch gebrek aan vrijwilligers en bestuurlijk kader binnen de "kleinere" HSV-en.

Toekomstbeeld ? 1 HSV per regio en/of stad.

m.vr.gr.
Tim Gerbrands
Berichten: 67
Lid geworden op: 29-05-2013 10:47

17-07-2013 13:48

paul vonk schreef:Ok inderdaad een beetje gelul.. het zal meer zijn. Even google en je krijgt dit "In Nederland zijn 880 hengelsportverenigingen actief."

880 x afdracht voor de hengelsport vereninging in een vispas. Ietsje meer dan 1000 euro dus.


Euhm.....wat is dit voor rekensom? Dat is wel erg simplistisch.

Kleine half miljoen sportvissers in Nederland. Die laat je 30 euro + 2 x afdracht betalen en dat verdeel je over 880 hengelsport verenigingen. Dat is een realistischere som dan 880 x lid worden van een vereniging.

Dan heb je zo'n 25 miljoen te verdelen over de hsv's wat er naar mijn mening geen 880 meer hoeven te zijn.

Maar we dwalen een beetje af :D
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-07-2013 14:42

Laten we het erop houden, dat jij van mening bent dat als de boetebedragen maar hoog genoeg zijn, het gezeur rondt het karpervissen vanzelf ophouden.


Gradus,
Laten we mij mijn eigen mening maar formuleren. Want dat gaat jou niet al te goed af.

Nergens uit mijn reacties valt op te maken, dat ik van mening ben dat problemen rond het karpervissen vanzelf ophouden als de boetes maar hoog genoeg zijn.
Ik weet het ook allemaal niet...
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

17-07-2013 16:32

Tim Gerbrands schreef: Vind sowieso dat ge-eikel met vergunningen waanzin. Spontaan een keer gaan vissen zit er niet in door dat bureaucratisch gedoe. Zorg gewoon voor 1 visvergunning waarmee je overal in Nederland mag vissen, waar vissen is toegestaan. Geen gedoe met verschillende hsv's en gedoe in een priegelboekje waarin je moet zoeken of je überhaupt ergens mag vissen.



Soms is het idd ff zoeken hoe en wat. Soms heb je een extra pas nodig a 30-33 EU
Ik loop ook weleens te "mopperen", maar aan de andere kant realiseer ik me ook
dat we in Nederland een visparadijs hebben met veel water, en relatief goedkoop.

Zat voor de gein ff te kijken naar een paar Engelse sites.
Dayticket 18 Bp- 24 uur 22BP.
Wat te denken van de syndicates? ALS je al bij de happy few kan komen tegenwoordig.
700-900 Bp per jaar. (krijg je de gesloten tijd gratis :lol: )
Zeg nou zelf..willen we die kant op?? Naar mijn idee komen er nu al teveel betaalwateren
opzetten in Nederland.

Btw..half miljoen sportvissers?? Als ik me niet vergis mag dat maal 4 !!!!(inc de recreatievissers)
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

17-07-2013 19:01

en maar zeiken met z'n allen op oom agent
regels zijn regels , en die heeft oom agent ook niet zelf bedacht
wat mij betreft nog meer controles en nog hogere boetes (kunnen mij niet hoog genoeg zijn , en ze kunnen niet vaak genoeg langs komen zelfs midden in de nacht , en gelukkig doen ze dat nu wij er om gevraagd hebben)
en geen waarschuwingen meer , maar direct bekeuren
we lopen met z'n allen te jammeren als er weer een water afvalt door alle ellende aangericht door de vissers zelf(of door mensen die zich visser denken te mogen/kunnen noemen)

maa ojee als we een bekeuring krijgen dan is het janken geblazen tegen oom agent
tis heel simpel neem je het risico , en word je gepakt jammer dan , dan moet je op je blaren zitten
das het risico van het riskeren



waar ik persoonlijk nog de meeste moeite mee heb(en dat zal ik aan de waterkant wel weer te horen krijgen , maar gelukkig is mijn rug iets breder dan die van menigeen)
is controleurs van betreffende hsv's die denken dat ze alles mogen ,en alles uitvreten wat verboden is en tegen de rest van de vissers roepen dat ze volgens de regels moeten vissen anders word hun vergunning in getrokken
en daar hebben wij bij ons in het midden van het land vrij vaak mee te maken (misschien elders ook wel)


verder wens ik iedereen een goeie vakantie toe
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-07-2013 19:07

Iedereen hierboven de afgelopen 10jaar netjes alleen in juni juli en augustus nachtgevist en uiteraard de hele nacht wakker gebleven zonder tent? :roll:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-07-2013 19:16

Nope,

Maar zodra er bekeurd wordt klaag ik niet. MAar bij een vormfout gaat er wel beroep tegenaan. Verwacht wel van iemand dat ie z'n werk goed doet. Heeft me 130 euro bespaard.

Had vispas namelijk niet vanwege dat geile Debisport van de AHV, maar Th. van Bergen was onverbiddelijk. En terecht, zonder vispas niet vissen. Al had hij wel naar mijn mapje met alle dingen van 2010-2011-2012 kunnen kijken en logischerwijs kunnen beredeneren dat het wel goed zat.

Meneer schreef echter de locatie van de overtreding verkeerd op, en aangezien ik een topnacht had heb ik foto's genoeg dat ik op de PV-locatie nooit heb zitten vissen. Beroep succesvol overigens, seponeren.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm