oom agent


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-07-2013 15:34

Toch in 2 tellen uitgevonden dat de voormalige steenfabriek plaats heeft gemaakt voor het atletiekterrein van AV Spiridon. :D

Geen idee verder, ter plaatse niet bekend, maar inderdaad vergen sommige omschrijvingen enige lokale kennis.

Mensen in dienst hebben ergens voor veronderstelt dat je het salaris van die mensen kunt betalen. Geen inzicht in, maar het is een vereniging en de financiën zijn daarmee geen geheim. Links en rechts zullen wel met elkaar in ballans zijn. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-07-2013 16:10

Kees Ouwehand schreef:
Mensen in dienst hebben ergens voor veronderstelt dat je het salaris van die mensen kunt betalen. Geen inzicht in, maar het is een vereniging en de financiën zijn daarmee geen geheim. Links en rechts zullen wel met elkaar in ballans zijn. :wink:

Groet, Kees


Kees, het LIJKT mij toch niet onmogenlijk bij zo,n als maar groeiende organisatie.
Mijn idee is dat promotie der sportvisserij het hoofddoel is. Juiste informatie betreft
regelgeving en overige correcte/up to date informatie is toch ook van belang?
Een moderne app creeren, maar niet betrouwbaar/correct en/of bruikbaar als informatiebron
zie ik dan als geldverkwisting :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
dick spijker
Berichten: 377
Lid geworden op: 24-05-2004 21:05

15-07-2013 16:32

Zo ver mij bekent leveren de Federaties de wateren en de daarvoor bestemde extra's als derde hengel en nachtvispas aan bij SVN. Die maakt het groene boekje op, dus fouten melde bij, juist de Federaties.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

15-07-2013 16:42

Dat is correct Dick! Er wordt hier wel veel 'geschreeuwd' maar bij federaties aandragen van verkeerde gegevens in het boekje komt maar sporadisch voor door sportvissers...
johan berkers
Berichten: 58
Lid geworden op: 11-09-2012 22:31

15-07-2013 18:17

Theo de Vries schreef:Johan,

Kaartje is gemeentelijke, voor inwoners van Lelystad gratis, vergunning voor het vissen met een hengel, wijkt af van de vergunning van de hsv, wat overigens een zootje is :evil:


Weet ik, maar op de bijgevoegde plattegrond staan enkele ' volgens de HSV niet bestaande "watertjes dus wel. Geeft eigenlijk gelijk aan hoe goed sommige instanties hun zaakjes op orde hebben :roll: :roll:. Maar okee, ik zal eens een mail sturen naar de HSV over deze fout en eens kijken wat daaruit rolt, wss. een mens erger u niet maar verwonder u slechts verhaal maar goed we zullen eens zien :wink:
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

15-07-2013 18:26

dick spijker schreef:Zo ver mij bekent leveren de Federaties de wateren en de daarvoor bestemde extra's als derde hengel en nachtvispas aan bij SVN. Die maakt het groene boekje op, dus fouten melde bij, juist de Federaties.


Weer wat geleerd Dick! :wink:
@ Aart, scheeuwend overkomen was niet mijn bedoeling :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

15-07-2013 19:08

Johan,

Het Gelderse diep, staat niet in de vergunning, maar daar vissen zij wel hun wedstrijden :lol: Over de regels voor het nachtvissen zullen we het maar niet eens hebben. Heb een mail over dit onderwerp gestuurd, maar tot op heden geen reactie mogen ontvangen.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-07-2013 19:57

Haha theo, op hoeveel reactie's ik nog zit te wachten....volgende alv eens kijken of we 100 karpervissers aanwezig kunnen krijgen.........

Project hsv lelystad....het roer om
Kees van Damme 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 28-02-2012 12:46

15-07-2013 20:33

Vinden jullie de hoogte van de boetes niet waanzin?

3 hengels €.300.=
Pas vergeten €.90.=
Etc
Veni,Vidi,Vissie
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-07-2013 20:37

Onzin, zou nog maal 10 moeten.

Misschien vergeet men dan eerder de hengels dan het de pas!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

15-07-2013 21:18

Vispas vergeten vind ik wat dubieus als boete....tuurlijk moet je hem bij je hebben maar ze kunnen het ook checken lijkt me.
Voor een extra hengel kan ik er wel inkomen.
Iedereen weet dat je niet met 3 hengels zomaar mag vissen.
martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

15-07-2013 23:01

dick spijker schreef:Zo ver mij bekent leveren de Federaties de wateren en de daarvoor bestemde extra's als derde hengel en nachtvispas aan bij SVN. Die maakt het groene boekje op, dus fouten melde bij, juist de Federaties.


tuurlijk niet.
lijkt mij logisch dat als SVN het boekje uitgeeft dat je daar meldt als er iets niet klopt.
Zij moeten er zorg voor dragen dat wat zij uitgeven ook klopt, zij geven het tenslotte ook uit.
bij een federatie aangeven dat er iets niet klopt is hetzelfde als WC-eend bellen dat hun WC-eend niet werkt.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

15-07-2013 23:15

Heel formeel gesproken is dat de vereniging van het desbetreffende water. Of heel strikt genomen je eigen vereniging zelfs.

De VISpas en de Lijst(en) van Viswateren zijn strikt persoonlijk maar blijven eigendom van de vereniging die de VISpas heeft uitgereikt.


Het is in ieder geval een gezamenlijk initiatief dat via de federaties verloopt. Maar lijkt mij een beetje muggenzifterij. :-? Schrijf in eerste instantie de vereniging aan die het water inbrengt. Die zal zich aangesproken voelen.

Prima dat je met een vergelijk komt, maar doe het dan goed. Voor WC-eend moet je bij Bolton Nederland zijn of beter nog de winkel waar je het hebt gekocht. Die is verantwoordelijk. WC-eend is geen rechtspersoon en heeft geen adres. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

16-07-2013 03:16

Henk ter Maat schreef:Onzin, zou nog maal 10 moeten.

Misschien vergeet men dan eerder de hengels dan het de pas!


Wat een lulkoek! Was jij niet een koekenbakker? Voor mij in ieder geval wel!

Is gewoon beleid en wie is de dupe?

Ik loop liever niet in het de pas.
Voor eenheidsworst hebben we de slager en de bakker ook.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-07-2013 07:51

Kees Ouwehand schreef:Toch in 2 tellen uitgevonden dat de voormalige steenfabriek plaats heeft gemaakt voor het atletiekterrein van AV Spiridon. :D

Geen idee verder, ter plaatse niet bekend, maar inderdaad vergen sommige omschrijvingen enige lokale kennis.

Niet alle vissers hebben ook internet, beetje de omgekeerde wereld ook.
Dat boekje is altijd leidend.

Aan de andere kant werkt de verwarring ook vaak in ons voordeel.
Heb me de laatste 3 jaar toch al 4 keer eruit geluld terwijl ik gecontroleerd werd op een plek waar ik (op dat moment) niet mocht vissen.
Het ligt dus niet helemaal aan ons want de controlerende instanties snappen er zelf ook geen hol van.
Zo veel mogelijk boekjes (snel bladeren!!!) en pasjes laten zien, veel krachtige termen gebruiken ét voila. :roll:

Roofvissen en gesloten tijd laten we het daar maar helemaal niet over hebben want dan zakt je broek helemaal af :P
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

16-07-2013 11:11

Nu wordt het hier een beetje de fatsoensrakker contra de vrijbuiter, de vrijbuiter uit het verleden is een beetje passe, het aantal karpervissers is daar nu eenmaal te groot voor geworden, her en der zal wat meer paal en perk gesteld moeten worden, oorzaak en gevolg, spijtig maar waar.
Edwin Roethof
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-11-2012 12:11
Locatie: LelyDorp
Contacteer:

16-07-2013 11:31

Kees van Damme 2 schreef:Vinden jullie de hoogte van de boetes niet waanzin?

3 hengels €.300.=
Pas vergeten €.90.=
Etc




Ik vind dit allemaal een hoop Heisa.

Er zijn regels simpel zat , hou je er niet aan moe je bloeien.
Wateren die niet in de lijst staan zijn na horen zeggen dus ook NO LIMIT wateren.
Of ze nou wel of niet bekend zijn.

Hoogtes van boetes te hoog??
TE LAAG!!

3de hengel zonder bijhorende sticker gewoon 3.000 euro doen.
Dan zal je wel na denken.

Nachtvissen in een zone waar dit niet toegestaan is ook 3.000 euro.
Enz enz enz, regels zijn regels .
Niet ff wegkijken of whatever , SCHRIJVEN moeten ze .

Men denkt snel te makelijk en vern**kt het dus net zo snel voor een andere.
Simpel voorbeeld het "nachtvissen in lelystad" en vissen rond en om het "bovenwater te lelystad"
Door simpele zielen vern**kT voor de gewone aan de regel houdende vissers.
Die simpel weg denken ach kan wel niemand controleerd en boete is toch laag.

Boetes verlagen en te veel door de vingers zien , leid domweg door naar te veel SPOTvissers die het verklooien voor de SPORTvissers.
(zie zoals mometeel gedaan is rond en in LELYSTAD)

Dat werknemers van justitie niet slim zijn is een feit, Krijg je toch nog een boete waar je niet mee eens ben kan je altijd in beroep.
Dus ik snap het niet dat men hier mekkert.

Feiten opgesomd.

Niet aan de regels houden die gemaakt zijn , is gevolgen acepteren.......

Werknemers van Justitie zijn niet allemaal zo slim als jij , dus ze proberen wijs te maken dat je daar wel of niet mag vissen komt er bij hun ook niet in..

Is een boete of iets in die geest in jouw ogen niet juist/correct of eerlijk , schrijf je een bezwaar schrift ook al ben je dyslexties words heeft auto correct .
En zolang je hier op het forum kan tikken kan je dat in words ook.
2. Veroorzaak geen overlast.
3. Toon respect voor de natuur.
5. Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen.
7. Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.
10. Zet de karper terug in het water waarin je hem hebt gevangen
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

16-07-2013 12:01

Edwin Roethof schreef:3de hengel zonder bijhorende sticker gewoon 3.000 euro doen.
Dan zal je wel na denken.


Toevallig afgelopen zaterdag weer zo'n gevalletje meegemaakt tijdens een roofvisforumdag op een rivier.
Een medeforummer die nog nooit met een boot mee was geweest op de rivier werd een beetje overmand door alles wat hij meemaakte.
Hij vond het prachtig, het varen, de rivier, de visserij, de vangsten.
Moet er meteen bij zeggen dat het ook niet de meest snuggere is, altijd alles gaat fout bij hem echt ongelooflijk :P
Ze krijgen controle en meneer is vergeten een kunstaasje van z'n 3e hengel, die rechtop in de steun stond, af te halen.
Hoppa 300 euro boete, kan je vertellen dat het een aardige domper was op een verder prachtige dag.
Belachelijk hoog bedrag voor een aasje dat in de lucht loopt te bengelen, maar als het aan jou ligt hadden ze beter 3000 euro boete kunnen geven want ja... waarom eigenlijk.
:evil: :evil: :evil: :evil: :evil:

Hoeven we het niet eens te hebben over het vergelijk in hoogte van de bekeuring met andere MISDRIJVEN.
Edwin Roethof
Berichten: 28
Lid geworden op: 30-11-2012 12:11
Locatie: LelyDorp
Contacteer:

16-07-2013 12:26

Cees,

In dit geval wat jij omschrijft , vind ik het zeer onterecht dat men een bekeuring kreeg.
Immers had hij hem niet vast dan wel ter water.

Ik doelde meer op het feit dat er "(karper)Vissers" zijn die er Express er een hengel bij gooien.
Of express een rotzooi ervan maken.

Maargoed om op mijn extreme hoge voorbeeld terug te komen.
Deze bovengenoemde persoon zal volgende keer wel zijn hengel even opruimen.

Maar hem geven ze wel een boete en die 20 man verderop niet, want das te ver lopen. of te veel schrijven.
2. Veroorzaak geen overlast.
3. Toon respect voor de natuur.
5. Zorg dat je beschikt over alle benodigde vergunningen.
7. Gebruik bij het onthaken en fotograferen altijd een onthaakmat.
10. Zet de karper terug in het water waarin je hem hebt gevangen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-07-2013 18:06

Roofvis kunstaas tas, roofvis dood aas tas, karper pen/drijvend tas, karper 'vast' lood tas, witvis tas...

Dan zit m'n pas wel een keertje per jaar in een tas waar die op dat moment niet in had moeten zitten. Toch prettig dat ik een aantal jaar geleden op vertoning van m'n rijbewijs het mapje met vispassen etc. gewoon later op het bureau ter plaatse mocht laten zien.

Stukkie rijden had ik er wel voor over...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

16-07-2013 22:34

Ik vind dit allemaal een hoop Heisa.

Er zijn regels simpel zat , hou je er niet aan moe je bloeien.
Wateren die niet in de lijst staan zijn na horen zeggen dus ook NO LIMIT wateren.
Of ze nou wel of niet bekend zijn.

Hoogtes van boetes te hoog??
TE LAAG!!

3de hengel zonder bijhorende sticker gewoon 3.000 euro doen.
Dan zal je wel na denken.

Nachtvissen in een zone waar dit niet toegestaan is ook 3.000 euro.
Enz enz enz, regels zijn regels .
Niet ff wegkijken of whatever , SCHRIJVEN moeten ze .

Men denkt snel te makelijk en vern**kt het dus net zo snel voor een andere.
Simpel voorbeeld het "nachtvissen in lelystad" en vissen rond en om het "bovenwater te lelystad"
Door simpele zielen vern**kT voor de gewone aan de regel houdende vissers.
Die simpel weg denken ach kan wel niemand controleerd en boete is toch laag.

Boetes verlagen en te veel door de vingers zien , leid domweg door naar te veel SPOTvissers die het verklooien voor de SPORTvissers.
(zie zoals mometeel gedaan is rond en in LELYSTAD)

Dat werknemers van justitie niet slim zijn is een feit, Krijg je toch nog een boete waar je niet mee eens ben kan je altijd in beroep.
Dus ik snap het niet dat men hier mekkert.

Feiten opgesomd.

Niet aan de regels houden die gemaakt zijn , is gevolgen acepteren.......

Werknemers van Justitie zijn niet allemaal zo slim als jij , dus ze proberen wijs te maken dat je daar wel of niet mag vissen komt er bij hun ook niet in..

Is een boete of iets in die geest in jouw ogen niet juist/correct of eerlijk , schrijf je een bezwaar schrift ook al ben je dyslexties words heeft auto correct .
En zolang je hier op het forum kan tikken kan je dat in words ook.[/quote]

En dan de criminelen die een overval plegen een enkelbandje geven zeker??? Waar gaat het in Godsnaam fout in dit land, hier dus!!!!
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-07-2013 23:40

Overval?

85% komt voor de rechter.
97% krijg een gevangenisstraf.
60% meer dan een jaar.
Minderjarigen krijgen 94% een vrijheidsstraf.

Laten we overtredingen binnen de sportvisserij nu maar een boete geven. Enkelbandje met bewegingsvrijheid beperkt tot de woning en bij overtreding toch de gevangenis in lijkt mij wat overdreven. :wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

16-07-2013 23:53

Cijfertjes dienen alleen als lapmiddel om aan te kunnen tonen dat de goed betaalde managers hun werk goed doen. Zijn bovendien goed te manipuleren, dat dit dan ook op grote schaal toegepast wordt, heeft het verleden inmiddels wel uitgewezen.
Wat me moeten doen, is gewoon met elkaar omgaan. Dat betekent dat je als agent coulant met sommige dingen kunt omgaan( zoals het geval van de topic starter)
Blijven volhouden dat de agent gelijk heeft, heeft geen nut. Dan krijg je alleen maar de reacties zoals dat van mij. Natuurlijk heeft de agent kijkend na het wetboek gelijk. Maar aan de andere kant, als je aangifte wilt doen van bijvoorbeeld een overval en je wordt van het kastje naar de muur gestuurd, wordt je daar niet vrolijk van!!
....................
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-07-2013 00:02

Jij haalt het erbij en dit is de objectieve statistiek.

Persoonlijk heb ik ook een ideaal beeld. Maar ik kan niet vanaf hier nagaan of coulante terecht zou zijn in dit geval. Naar mijn ervaring is die er wel en strijkt men nog wel eens de hand over het hart. Ik vind de uitspraak van Edwin ook wat overdreven. Niet nodig om sportvissers als misdadigers af te schilderen. Gaat om eenvoudige overtredingen waarvoor je een boete kan krijgen. Niks meer en niks minder. We maken er hier nogal een verhaal van. Neemt niet weg dat je de boete wel daadwerkelijk kan krijgen. Dat is het dan ongeveer.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

17-07-2013 02:49

De mensen die hier schreeuwen dat de boetes veel hoger moeten worden, slaat gewoon nergens op. Volgens mij worden straffen nog steeds gegeven naar aanleiding van de ernst van de zaak. € 300 voor een 3e hengel vind ik echt absurd! Maw justitie vindt dat, vissen met een 3e hengel (zonder vergunning) ernstiger is dan door rood rijden. Want die is namelijk (maar) €220... Ik snap dat men gewoon de regels moet volgen en als dat niet gebeurd ook bestraft moet worden. Echter dit bedrag... :o

Daarnaast de heisa over regels etc, justitie/svn vinden dat ze de regels netjes op papier moeten zetten. Dit doen ze in de vorm van "het boekje", hier moeten de regels dan ook duidelijk in staan. Het is vervolgens niet de bedoeling dat ik, google/internet moet gaan afstruinen om de info duidelijk te krijgen (ook al is dit maar 5 min). Het overgrote deel is duidelijk en is geen speld tussen te krijgen, echter het gedeelte wat dat niet is moet men dan niet over vallen. Enerzijds zijn ze erg principieel met de regeltjes, anderzijds verwachten ze dat je eerst een half uur moet gaan zoeken waar de steenfabriek heeft gestaan (om maar een voorbeeld te noemen).

Ik werk in een sector waar klanten ook vaak vallen over regeltjes en onduidelijkheden. Als ik zo'n geval tegenkom, waarbij wij als bedrijf nalatig zijn geweest of de info niet duidelijk hadden, zal ik de klant altijd in z'n gelijk stellen. Tenslotte formuleren wij als bedrijf de regels, als deze dan incorrect zijn of onjuistheden bevatten is dat niet de schuld van de klant.

Juridisch zal de topic starten het niet winnen, aangezien er letterlijk staat:
De op deze website getoonde watervlakken alsmede de POI´sen bijbehorende informatie worden door Sportvisserij Nederland met zorg samengesteld, maar er wordt geen garantie geboden voor het foutloos en ononderbroken functioneren van de site.


Maar uit "menselijk" oogpunt zou een waarschuwing meer dan voldoende zijn geweest.